Wederom serieuze phishing oplichting XX..000 € na xxx.. telefoontje

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 199 keer
Recent bedankt: 4 keer

ivob schreef: 1 dag geleden bv. recent nog een mail van "info@Argentà) eveneens want Argenta schrijf je om te beginnen niet met een "à" (ook would be oplichters zijn doorgaans niet van de slimsten)
Die typfouten en slechte deepfakes zijn zo bedoeld en geen teken van domheid.
Die mails en advertenties maken deel uit van grote batches. De oplichters willen hun tijd niet verdoen met te veel respondenten. Ze willen enkel de meest vatbaren, de ontoplettenden eruit vissen want daar ligt het succesrate het hoogst.

Voor wie zich nog verbaast over hoe slachtoffers zo gedwee de instructies van de oplichter(s) volgen: dat is een vorm van (tele) hypnose. Met een recept van bangmakerij, urgentie en vertrouwensband brengt men het slachtoffer in een trance met volgzaamheid tot gevolg. Check de talloze youtubevideo's waar men live aan de gang zijnde oplichtingen probeert te verhinderen. De slachtoffers worden door familie, bankpersoneel en politie gemaand om het telefoongesprek met de oplichters te stoppen maar toch vertrouwen ze enkel nog de oplichter.
Dat is zeer gelijkaardig aan een hypnose.
Laatst gewijzigd door R2D2 1 dag geleden, in totaal 1 gewijzigd.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 804 keer
Bedankt: 355 keer
Recent bedankt: 7 keer

Telehypnose?
Gekker moet het niet worden.
Wat is het volgende, opgelicht door een klopgeest?

Maar toch bedankt om toe te lichten dat je al heel vatbaar voor ongein moet zijn om het verschil tussen bepaalde letters niet te zien. :beerchug:
En dat banken extra maatregelen nemen is dan eveneens niet meer nodig want een gehypnotiseerde kan je om het even wat laten doen dus ook naar de bank bellen om zijn limiet te laten verhogen en/of aan de bank te bevestigen dat hij wel degelijk om middernacht dringend een overschrijving naar Brazilië of het een prinsdom in Nigeria moet overschrijven.
We zijn er blijkbaar allemaal aan voor de moeite. :eek:

YT-video's, altijd een betrouwbare bron van inlichtingen. :lol:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 614 keer
Bedankt: 740 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

De ene is al goedgeloviger dan een ander maar onlangs was er een test waarbij men bij mensen aanbelde in uniform. Veel mensen reageerden dan zeer gewillig en gaven ook meer prijs dan zou moeten. Men speelt bewust in op menselijke zwaktes en de zwaksten zijn daarbij eerder de klos. Mensen die perfect zijn hebben er geen last van, die kunnen gewoon verder lachen met de minder uitverkorenen onder ons.

Uiteindelijk is goedgelovig zijn geen misdaad maar misdadigers maken er misbruik van om misdaden te plegen. Ik denk dat sommige slachtoffers ook al gedacht hebben dat het hen niet zou overkomen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 199 keer

We kennen onze pappenheimers hé.

Maar nu even serieus: ik kreeg zonet deze aanbieding binnen:
gratis drie aandelenaanbevelingen, met een verwachte stijging van 18% tot 40% in drie dagen!
Maar ik moet wel snel reageren.
x0f
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Telehypnose :lol:
Ik zou het zo niet uitdrukken maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik denk dat er 2 doelgroepen zijn die ze eruit zoeken:

- Een eerste groep die ze zodanig in paniek kunnen krijgen dat ze op elke suggestie ingaan om maar uit de (denkbeeldige) nachtmerrie te geraken.
- En een 2de groep materialistische en domme mensen die het concept "te mooi om waar te zijn" niet kunnen vatten.

Hoe je die groepen kan beschermen, weet ik niet maar het antwoord is niet om de veel grotere meerderheid, die daar niet vatbaar voor is, extra regeltjes en beperkingen op te leggen.
Misschien is een soort Bank-examen dat je nodig hebt om financiële producten te kunnen gebruiken de oplossing. Slaag je niet, dan krijg je enkel een basisproduct met scherpe beperkingen en controles... Vergelijk het met het rijbewijs waar sommige groepen in de samenleving ook niet in aanmerking voor kunnen komen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Het is gewoon inspelen op zwakheden die gewoon ingebakken zijn in zekere mate in iedere mens. Angst, hebzucht,... bij de ene werken de knopjes gewoon beter en moet je maar 1 keer drukken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

x0f schreef: 1 dag geleden
- Een eerste groep die ze zodanig in paniek kunnen krijgen dat ze op elke suggestie ingaan om maar uit de (denkbeeldige) nachtmerrie te geraken.
- En een 2de groep materialistische en domme mensen die het concept "te mooi om waar te zijn" niet kunnen vatten.

Hoe je die groepen kan beschermen, weet ik niet maar het antwoord is niet om de veel grotere meerderheid, die daar niet vatbaar voor is, extra regeltjes en beperkingen op te leggen.
Welke maatregel je ook neemt je kan nooit een minderheid tegen zichzelf beschermen ten koste van de overgrote meerderheid.
Iemand die in paniek is of vlug bang te maken is voor alles en nog wat is voor geen rede meer vatbaar.
Evenmin kan je van domme mensen plots slimme mensen maken en wie zich door hebberigheid laat leiden moet daarna maar lijden op basis van de eigen daden.

Blijkbaar betrouwen al diegenen die bij herhaling pleiten voor meer toezicht en controle door banken op de eigen daden en spaargelden zichzelf niet al te erg.
Ipv te pleiten om nog meer bij het handje genomen te worden zouden ze beter hun tijd besteden aan het zelf proactief nemen van de nodige maatregelen en bv. al beginnen met over te stappen naar een bank waar ze de gewenste veiligheidsmaatregelen wel al kunnen toepassen.
En niemand, ook al wordt hier soms het tegendeel beweerd, is verplicht al zijn (spaar)geld op een rekening te plaatsen laat staan een rekening af te sluiten bij slechts één bank.
De dag dat je dan eens maar half wakker bent en onder invloed van telehypnose als een robot externe opdrachten begint uit te voeren - ook al staat familie en politie tegen je te schreeuwen dat je het moet laten - blijft de schade dan alleszins beperkt tot het bedrag dat je op die rekening(en) bij de welbepaalde bank parkeerde.

Hoeveel maatregelen je ook invoert of oplegt, er zullen altijd mensen zijn die zichzelf niet in de hand hebben, niet kunnen bedwingen en/of niet met geld kunnen omgaan.
That's life en het leven in de werkelijke wereld is er geen van "eerlijkheid" en "iedereen gelijk voor de wet".
Ook niet toen de talenten werden uitgedeeld.
Wie daar blijft vanuit gaan zijn doorgaans ijlende dromers die keer op keer met hun hoofd tegen de muur lopen en daar gefrustreerd van geraken.

Wanneer je voor iedereen de lat steeds maar lager moet leggen zodat niemand zelf nog moeite moet doen om erover te geraken zal uiteindelijk iedereen daar het slachtoffer van worden.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 281 keer
Provider

heist_175 schreef: 2 dagen geleden Het is prima om er conspiracytheory's achter te zoeken, maar er waren dus klachten van klanten: https://tweakers.net/nieuws/71115/prive ... halen.html
Dat is altijd de tactiek als je een feitelijke situatie beschrijft, om dan met samenzweringstheorieën te schermen, om de zaak in het belachelijke te trekken.
Ik heb niet gesproken van een samenzwering, wel gewezen op het FEIT dat banken u durven 'beschermen' tegen uzelf als u uw spaargeld naar een andere bank wilt overschrijven als het uw eigen rekening is.
Met andere woorden, een klant die dreigt weg te lopen met zijn geld wordt 'beschermd'.
De fraudeurs blijkbaar niet, want die kunnen massa's geld overschrijven.
heist_175 schreef: 2 dagen geleden En limieten... tja, voor de ene is het een evidentie dat de bank de gebruiker beschermt tegen zichzelf, anderen willen de bemoeinis niet.
Als de bank de functionaliteit aanbiedt, met een beperkte limiet (genre €20K), dan kan iederen aanpassen wat ie wil: striktere limieten of net veel hogere limieten.
Dat is de vraag niet, de vraag is waarom ze er de ene keer wel zijn en de andere keer niet, en dat niet in het voordeel is van de klant.

Toegevoegd na 6 minuten 26 seconden:
ivob schreef: 1 dag geleden - Wanneer ik een mail krijg van een firma (bv. de Watergroep, prinsbisdom Groot-Nigeria, whatever) of een bank waar ik geen klant bent gaat zo'n mail onherroepelijk ongeopend richting Spam.
Geen probleem, want je krijgt het van heel veel scammers die zich als de meest diverse banken of maatschappijen voordoen.
Je bent altijd wel ergens klant.
ivob schreef: 1 dag geleden - Wanneer ik een "noreply" mail krijg van een bank waar ik wel klant ben (bv. recent nog een mail van "info@Argentà) eveneens want Argenta schrijf je om te beginnen niet met een "à" (ook would be oplichters zijn doorgaans niet van de slimsten) en Argenta stuurt me geen noreply mails met een link naar mijn interne post. Makkelijk hoor, niet op een link in een mail klikken en richting Spam met die ongein.
Vooral makkelijk als je niet bij die bank bent.
Anders is het al zo simpel niet meer.
Maar zoals neem jij het simpelste voorbeeld.
Vroeger had ik ook geen iPhone, dus elke mail waarin iets stond over de iCloud, over een apple account, enz. was standaard phishing.
Maar nu heb ik er een via het werk, dus moet ik weer extra opletten.
ivob schreef: 1 dag geleden ps. In tegenstelling tot sommigen die hun "argumenten" blijkbaar baseren op de eigen fantasie, clickbait media of een combinatie van beiden doe ik dat liever op basis van contextdossiers.
Je tegenargument tegen die karakters die heel erg op een 'a' of een 'i' lijken is heel zwak.
Als je geen klant bent, is het makkelijk om ze bij de spam te gooien, maar dat was ook zo zonder die speciale karakers.
Het probleem begint als je wel klant bent, en de mail komt enigszins geloofwaardig over.

Toegevoegd na 4 minuten 4 seconden:
ivob schreef: 1 dag geleden Telehypnose?
Gekker moet het niet worden.
Wat is het volgende, opgelicht door een klopgeest?
Maar toch bedankt om toe te lichten dat je al heel vatbaar voor ongein moet zijn om het verschil tussen bepaalde letters niet te zien.
Mooie truuk, het ging niet over een à, maar om een a die heel erg op de gewone a lijkt.
Daarop had je alleen als excuus dat je niet bij argenta of apple was, dus dat je die mail gewoon als spam kon klasseren.
Ik blijf erbij dat jij dat verschil tussen die gewone a en die cyrillische nooit had gezien, als het niet zo opzichtig stond in die screenshot.
Maar ja, we weten het al, jij bent niet vatbaar voor reclame, herkent nauwelijks zichtbare verschillen in letters met je ogen dicht, enz.

Toegevoegd na 1 minuut 26 seconden:
R2D2 schreef: 1 dag geleden We kennen onze pappenheimers hé.

Maar nu even serieus: ik kreeg zonet deze aanbieding binnen:
gratis drie aandelenaanbevelingen, met een verwachte stijging van 18% tot 40% in drie dagen!
Maar ik moet wel snel reageren.
Te betalen met gift cards?
Western Union welkom?

Toegevoegd na 2 minuten 19 seconden:
x0f schreef: 1 dag geleden Telehypnose :lol:
Ik zou het zo niet uitdrukken maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik denk dat er 2 doelgroepen zijn die ze eruit zoeken:

Het idee dat het allemaal dommekloten zijn, heeft toch een duidelijk probleem:

Hoe kan iemand heel veel geld kwijtgeraken, als het zo'n idioot is?
Want om aan veel geld te geraken, moet je toch wel eerst dat geld verdiend hebben, en daarvoor moet je toch een grote intelligentie hebben.

Toegevoegd na 2 minuten 41 seconden:
DarkV schreef: 2 dagen geleden Natuurlijk wist die persoon dat niet (laat staan dat het naar een rekening van een Braziliaan of wie dan ook zou gebeuren)... dat is net het punt, dergelijke dingen gebeuren achter je rug (nadat ze je eerst zo bewerken dat je je PIN code afgeeft of gaat bevestigen in ItsMe).
Maar het is wel met dergelijke nonsens dat sommigen graag het slachtoffer van domheid beschuldigen.
De vraag is van hetzelfde allooi als: "Welk meisje gaat nu een straat binnen waar een verkrachter op de loer zit?".
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Het probleem begint als je wel klant bent, en de mail komt enigszins geloofwaardig over.
Nope, mocht het niet duidelijk genoeg geweest zijn, het voorbeeld dat ik gaf ging net over een bank - in deze Argenta - waar ik wel klant ben. Weer geschoten, weer mis.

Zoals ik al schreef is het altijd ongeloofwaardig dat je bank je via mail vraagt op een link te klikken enz.
Respons: ongelezen naar spam en dan de vuilbak in. Problem solved.

Uiteraard hebben mensen die het karakter niet hebben om hun nieuwsgierigheid te bedwingen doorgaans wel een probleem en moeten ze dan dubbel voorzichtig zijn. Die problemen halen ze zich dan zelf op de hals door een gebrek aan karakter. Dat laatste is niet de schuld van de bank of van wie ook maar ligt bij henzelf.
Ik heb geen last van fomo.
In de praktijk vertaalt zich dat in het feit dat er nog nooit, never, nimmer, jamais één euro van mijn bankrekening verdwenen is richting een rekening die ik niet zelf als bestemming heb gekozen.
En wanneer dat ooit toch zou gebeuren is dat mijn eigen foute beslissing en moet ik op de blaren zitten die ikzelf veroorzaakt heb en niet gaan liggen jammeren dat het allemaal de schuld van de anderen is.
Maar het zullen nogal kleine blaren zijn want er kan nooit een bedrag hoger van de rekening dan het bedrag dat op die rekening staat en dat is -in mijn geval - niet het gehele bedrag voor mijn pensioen. Nog niet in de verste verte. :nono:
Op mijn zichtrekening voor dagelijks gebruik staat nooit meer dan nodig. En de ingestelde limiet is beperkt en wordt alleen tijdelijk verhoogd wanneer nodig. Zelfs als ze mij te stekken hebben blijft de schade relatief beperkt.

Je moet je vele angsten niet proberen te projecteren op iemand anders want daar schiet je zelf niets mee op. Wanneer je een oplossing wil doe je er beter zelf iets aan.
Want om aan veel geld te geraken, moet je toch wel eerst dat geld verdiend hebben, en daarvoor moet je toch een grote intelligentie hebben.
:roll: Alleen mensen met een grote intelligentie verdienen geld? :nono: :oops:
Mensen met minder intelligentie kunnen enerzijds met hun twee voeten stevig in de wereld van vandaag staan en anderzijds kunnen heel intelligente mensen nogal wereldvreemd en naïef zijn. Maar beiden zijn niet noodzakelijk gerelateerd aan veel of weinig geld bezitten.
De vraag is van hetzelfde allooi als: "Welk meisje gaat nu een straat binnen waar een verkrachter op de loer zit?".
Dat is een vergelijking die nergens op slaat en ook nog eens van een ongezien laag allooi.

Naarmate de argumenten opgeraken wordt het spuien van de onzin alleen maar groter.
Laatst gewijzigd door ivob 1 dag geleden, in totaal 7 gewijzigd.
Sol Invictus!
x0f
Pro Member
Pro Member

boulder schreef: 1 dag geleden Hoe kan iemand heel veel geld kwijtgeraken, als het zo'n idioot is?
Wat een onzin alweer...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

@boulder heeft maar één punt, de banken zijn soms strenger/actiever voor normale transacties van hun klanten dan voor deze criminelen en hun methodes. Deze aanvallen zijn hun probleem niet en het lijkt alsof het hen ook weinig kan schelen. Het is in feite hetzelfde met de asociale media die oplichting toelaten of laten bestaan op hun platformen en enkel ingrijpen als ze daartoe gedwongen worden. Waarom is nu pas die controle op naam ingevoerd?

Je kan wel lachen met de slachtoffers en hun "domme" keuze maar dat gaat enkel op als je zelf altijd perfect bent en there can be only one :)

Dat men slim moet zijn om veel geld te hebben is echter niet juist. Er zijn rijken genoeg die niet vooraan stonden toen het verstand werd uitgedeeld, iedereen kan er zelf wel enkele bedenken. Je kan veel geld verdienen op veel manieren, soms is (hard) werken en op de juiste moment op de juiste plaats zijn genoeg. Uiteraard klopt ook het gezegde dat succes veel vaders kent en mislukking een wees is :)
mipa
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

ivob schreef: 1 dag geleden Zoals ik al schreef is het altijd ongeloofwaardig dat je bank je via mail vraagt op een link te klikken enz.
Respons: ongelezen naar spam en dan de vuilbak in. Problem solved.
Als ik om 2u 's nachts dergelijke mail binnenkrijg forward
ik die altijd naar [email protected] om problemen
te helpen voorkomen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dat is inderdaad ook een optie maar dan moet je:
- Om twee uur "s nachts nog wakker zijn en aangesloten zijn op tinternet. :wink:
- Zelf al zien dat er iets niet klopt (en dat lijkt volgens sommige commentaren hier niet altijd voor iedereen mogelijk).
- Er vanuit gaan dat het iets helpt. Voor iedere gedetecteerde valse melding gaat er immers onmiddellijk minstens een nieuwe aan het werk. Zo kan je dus bezig blijven. Je voorkomt er in de praktijk dus niet veel door.

Je zal met dit fenomeen dus gewoon moeten leren leven en het niet erger maken dan het is.
Bangmakerij, chaos en ondergraven van de systemen is nl. één van de doelen van al dat gedoe.

Net zoals de laatste drone hype. :wink:
Sol Invictus!
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 50 keer
Provider

En nog eentje heet van de naald.... vraag me af hoe die ooit in hemelsnaam dat geld bijeen hebben kunnen krijgen met zo een onvoorzichtig gedrag :roll:

Man (79) uit Oostende voor meer dan 125.000 euro opgelicht via deepfakevideo van Fatma Taspinar: “Je bent een seniele oude man”

https://www.hln.be/oostende/man-79-uit- ... ~a95d1aed/

Een onschuldige surfsessie op internet kwam de 79-jarige F.S. uit Oostende duur te staan. Héél duur. De zeventiger trapte in een door AI gegenereerde nieuwsvideo en begon zijn geld te beleggen via een zogenaamd Londens beleggingsplatform. Maar de Oostendenaar geraakte dieper en dieper verwikkeld in een fraudezaak en verloor al zijn spaargeld. “Ik zou nog liever hebben dat de oplichters in ‘den bak’ zitten, dan dat ik mijn geld terugkrijg”, doet hij nu zijn verhaal.
Axel Hoornaert
4 november 2025, 18:04

(Achter betaalmuur )
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ivob schreef: 1 dag geleden
Nope, mocht het niet duidelijk genoeg geweest zijn, het voorbeeld dat ik gaf ging net over een bank - in deze Argenta - waar ik wel klant ben. Weer geschoten, weer mis.
Ik kan het ook niet helpen dat je jezelf tegenspreekt.
Je zei immers:
ivob schreef:- Wanneer ik een mail krijg van een firma (bv. de Watergroep, prinsbisdom Groot-Nigeria, whatever) of een bank waar ik geen klant bent gaat zo'n mail onherroepelijk ongeopend richting Spam.
ivob schreef: 1 dag geleden [Uiteraard hebben mensen die het karakter niet hebben om hun nieuwsgierigheid te bedwingen doorgaans wel een probleem en moeten ze dan dubbel voorzichtig zijn.
Is het niet vreemd dat mensen oerdom zijn volgens jou, en tegelijk 100.000'en euro's kunnen verliezen?
Hoe geraak je aan zoveel geld als je toch oerdom bent?
ivob schreef: 1 dag geleden Mensen met minder intelligentie kunnen enerzijds met hun twee voeten stevig in de wereld van vandaag staan en anderzijds kunnen heel intelligente mensen nogal wereldvreemd en naïef zijn. Maar beiden zijn niet noodzakelijk gerelateerd aan veel of weinig geld bezitten.
Ahneen?
Om veel geld te bezitten ga je toch eerst goede zaken moeten doen.
Dat gaat niet als je oerdom bent, want dan maakt je zaak gewoon verlies.

Een andere tegenstrijdigheid die ik hier opmerk is dat enerzijds men het doodnormaal vindt dat Facebook nooit kan weten dat een reclame frauduleus is, maar elkeen die erin trapt, is wel een idioot.
Vreemd toch?
De gemiddelde wereldbewoner ziet in een oogopslag dat het om fraude gaat, maar facebook niet.
Maar daar hoor ik dan weer niet van zeggen dat ze oerdom zijn.
ivob schreef: 1 dag geleden
boulder schreef:De vraag is van hetzelfde allooi als: "Welk meisje gaat nu een straat binnen waar een verkrachter op de loer zit?".
Dat is een vergelijking die nergens op slaat en ook nog eens van een ongezien laag allooi.
Daar is niets laags aan, het toont gewoon de valsheid van je argument aan.
Je verwijt iemand in iets te trappen dat nu net verborgen is, net zoals dat meisje niet kan weten dat daar een verkrachter rondhangt.
ivob schreef: 1 dag geleden Naarmate de argumenten opgeraken wordt het spuien van de onzin alleen maar groter.
Dat merk ik bij jou in elk geval.
Mensen verdienen massa's geld terwijl ze oerdom zijn, ik heb nog geen steekhoudend argument daarvoor gehoord.

Toegevoegd na 1 minuut 10 seconden:
x0f schreef: 1 dag geleden
boulder schreef: 1 dag geleden Hoe kan iemand heel veel geld kwijtgeraken, als het zo'n idioot is?
Wat een onzin alweer...
Onzin omdat je geen tegenargumenten hebt?
Wie niet met geld kan omgaan, die zal van de rechbank een bewindvoerder opgelegd krijgen.
Die zal nooit op het punt geraken dat hij veel geld kan verliezen aan een oplichter, want hij zal het nooit gehad hebben.

Toegevoegd na 2 minuten 7 seconden:
Dizzy schreef: 1 dag geleden Dat men slim moet zijn om veel geld te hebben is echter niet juist. Er zijn rijken genoeg die niet vooraan stonden toen het verstand werd uitgedeeld, iedereen kan er zelf wel enkele bedenken.
Ik heb nog geen voorbeelden gezien.
Je noemt er ook geen.
Maar die oplichtingsbusiness gaat over miljoenen euro's, zelfs als je een paar speciale gevallen kunt bedenken, ga je er nooit geraken om die buit te verklaren met dommekloten.
Die idioten met veel geld moeten er dan ook in slagen dat geld wel zorgvuldig bij te houden tot er zich een oplichter aandient.
Ook weer zeer onwaarschijnlijk.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 407 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Je zou toch verwachten dat een 'idioot', wat het volgens ivob en co stuk voor stuk zijn, geen eigen huis heeft, maar een huurhuis of een sociale woning.
Laat staan dat die €300.000 op de bank staan heeft, die hij kan kwijtspelen.
x0f
Pro Member
Pro Member

Ben je nu weeral aan't trollen? Al ooit van een erfenis gehoord? (Of loterij, rijk trouwen, ... Of gewoon heel hard werken en sparen...)
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Altijd leuk van de clickbait links naar artikels achter een paywall zonder enige persoonlijke duiding. :nono:
Goed geprobeerd in een topic over "phishing". :angel:
Op meer professionele fora is dat gewoon not done (en worden ze asap verwijderd door de moderatie).

Verwacht men nu echt dat men daar telkens op gaat klikken en een abo afsluiten?

@Boulder: ik ben het sprekende bewijs van het tegendeel wat jij beweert, deze dumbo is maar tot zijn achttiende naar school geweest waarvan de laatste drie jaar zijn broek versleten omdat het moest, nooit serieus werk gedaan en ondanks deze handicaps nog geen euro kwijt geraakt aan vreemde bankrekeningen, hulpeloze vrouwen of mannen, Nigeriaanse prinsen, exotische beleggingsfondsen, whatever.
Nogmaals, een schande dat je denkt dat alleen heel intelligente mensen geld kunnen verdienen en verstandig sparen.

Wie op zijn zeventigste nog steeds geen appeltje voor de dorst bijeen geschraapt heeft en niets uit het leven geleerd heeft zodat men heel naïef zijn volledige vermogen schenkt aan hulpelozen, hoog renderende onbekende belegginsfondsen, Nigeriaanse prinsen en prinsessen, Vlaamse overheden met een dotcom adres, whatever is idd te beklagen en moet maar leren leven met zijn zelf verbrande vingers.
Sol Invictus!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”