Crashplan backupt niets meer

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1384 keer
Bedankt: 509 keer

Ik heb net ontdekt dat Crashplan al meer dan 2 maand niets meer backupt. De client toont mooi dat al mijn backup sets nog recent draaiden en gecompletet zijn. De wekelijkse rapporten tonen ook 100% completion, maar als ik files probeer te restoren zie ik dat ze niet recenter zijn dan 25 augustus. Heb het toevallig ontdekt omdat ik een 1TB backup set toevoegde gisteren en vandaag zag dat die zogezegd al gedaan was, wat gezien de snelheden van Crashplan totaal onmogelijk was. Blijkt er inderdaad geen enkele file in te zitten. Dus dan naar reeds bestaande backup sets gekeken en gezien dat daar ook niets nieuw in zit.

Heb uiteraard al support gecontacteerd, maar wou ook eens zien of hier mensen hetzelfde merken, gezien er hier ook wel Crashplan klanten zijn.

Toegevoegd na 23 uren 8 minuten 59 seconden:
Update.
Blijkbaar is er enkele maanden geleden een update geweest die forceert dat netwerk shares niet langer gebackupt worden. Vroeger had je een truuk (door CrashPlan zelf gedocumenteerd) om shares te mounten at boot-time zodat CrashPlan ze zag als local disks. Blijkbaar hebben ze nu iets veranderd zodat die truuk niet meer werkt. Ik gebruikte dit om mijn NAS te backuppen, maar dat gaat nu blijkbaar niet meer.
Wordt dus bye-bye CrashPlan na meer dan 10 jaar....
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Eh, heb CrashPlan al lang geleden bye bye gezegd. Is geen betrouwbare partner al lang niet meer. Ik zit op dit moment bij B2 en heb een hetzner storage box. Ja het is duurder, maar alles "unlimited" is toch niet schaalbaar.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”