Weer uitspraak voor een weigeraar digitale meter

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 124 keer

Vorige maand is er door het Hof van Beroep in Antwerpen weer een uitspraak gedaan in verband met een weigeraar van een digitale meter. Denk als je dit leest dat mensen toch moeten beseffen dat het nooit gaat lukken om deze buiten te houden.

De uitspraak voor deze weigeraar is 3227 euro plus ook nog de intresten vanaf begin dit jaar. En toch blijven er nog mensen volhouden om deze niet te laten plaatsen na het lezen van dit arrest.
Bijlagen
ARREST_HVB_ANTWERPEN_20251014.pdf
(1.67 MiB) 42 keer gedownload
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 804 keer
Bedankt: 355 keer
Recent bedankt: 7 keer

Tja, de "wet van god" en "artikelen in o.a. HLN" staan uiteraard boven de wereldlijke wetgeving.
En dan durven mensen zich nog afvragen waarom er zoveel achterstand bij justitie is. :roll:
Dura lex, sed lex. :beerchug:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
THeoMj
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Misschien de weigeraars gewoon van het net afsluiten.
Is dan hun eigen keuze.
En justitie heeft tijd voor andere zaken.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bizar, ik dacht dat we in een democratie, rechtstaat leefden of is dat alleen als het in iemands kraam past.
Voor alle duidelijkheid, ik heb dat kreng ondertussen ook hier hangen maar de leugens die fluvius verspreidt heeft voordat ze dat process gewonnen hebben zijn gewoon degoutant. Het ging ons helpen want we zouden veel minder moeten investeren in ons netwerk...
Hoeveel miljard hebben ze de dagen nadien aangekondigd, komen we nog met 10 miljard toe, ze roeptoeteren niet anders dan dat de netkosten omhoog moeten, dat ging allemaal niet nodig zijn met dat kreng, de domste meter in huis..

Ik begrijp dat sommige die adoreren als een soort van God maar komaan...dat kreng is juist voor niks goed behalve extra geld uit onze zakken te lokken.
Denken jullie nu echt dat als morgen zou blijken dat we allemaal onder die 2.5kwp blijven ze niet direct die tarieven zullen optrekken.

Ze riepen voor de introductie dat 60% max. 10% meer zou gaan betalen, waar zijn de bevestigingen, er wordt geen woord meer gerept over hoeveel er nu uiteindelijk meer binnen komt zonder extra investeringen..

Doen jullie dezelfde uitspraken over al die groene nitwits die overal te pas en te onpas infrastructuurwerken liggen tegen te gaan of mag dat wel... dat kost de staat veel meer geld...

Iedereen staat vrij om dat ding tot een heilige uit te roepen net zoals anderen het recht hebben zich hiertegen te verweren...dat is de democratie...

Tom
ivob
Elite Poster
Elite Poster

We leven idd in een rechtstaat.
De rechtbank deed in deze - tot in hoger beroep - dan ook steeds een consequente uitspraak.
De rechters in een rechtbank volgen - dura lex sed lex - de wettelijke bepalingen in hun jurisdictiegebied.
Niet wat volgens de waan van de dag in de kraam van deze of gene past noch de wetten van ingebeelde goden noch volgens de meningen op de clickbaitsites van o.a. HLN.

Off topic, sinds ik een DM heb laten installeren - ja volkomen vrijwillig en niet op afgedwongen afroep - nog nooit boven de 2,5 captar geweest (en bij een AM betaal je ook voor 2,5 captar en voor wie PV heeft ook nog eens prosumententarief en - afhankelijk van de energielverancier - soms onbalanstarief. Die geldverslindende AM kon niet vlug genoeg buitengewerkt en je kreeg er - voor wie de rit niet tot het bittere einde wou uitzitten - nog eens premies voor ook.
Sindsdien betaal ik geen prosumententarief meer noch nettarieven op kWh afname.
Dat blijft voorbehouden aan diegenen die buiten klagen er zelf niet veel van terechtbrengen.

Maar dan moest je wel eerst zelf iets doen en daar bedoel ik niet mee dag in dag uit klagen.
Na een wijziging waren het niet de klagende dino's die het uiteindelijk gehaald hebben. Die zijn na verloop van tijd verworden tot (kakelende) kippen.

Mee eens dat hoe meer mensen hun (energie)lot in eigen handen nemen de rekeningen voor de overblijvers de hoogte in zullen gaan. Dezelfde kosten moeten dan immers over een steeds kleinere groep inactieven verdeeld worden.

On topic: uiteraard heeft iedereen de kans zijn rechten te verdedigen tot deze zijn uitgeput. Dat is dan ook wat hier juist wordt aangetoond. Er werd niemand toegang tot de rechtbank ontzegd. Zelfs niet in beroep.
Tip: wil je je rechten met enige kans op slagen vrijwaren maak dan gebruik van mensen die daar in thuis zijn, je voorafgaandelijk goede raad kunnen geven en je behoeden tegen jezelf publiekelijk belachelijk maken wanneer het nog kan ipv het zelf te proberen op basis van wereldvreemde hersenspinsels die de rekening alleen maar doen oplopen zonder gewenst resultaat.

Uiteraard heeft ook iedereen de kans tegen wijzigingen op een meer effectieve wijze op te treden zodat het geen extra geld kost maar geld binnen brengt en/of de rekeningen verlaagt ipv verhoogt.

Andere keuzes, andere gevolgen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 774 keer
Bedankt: 159 keer
Recent bedankt: 1 keer

Meten = Weten, en ja ik vind het fijn dat ik in het scherm van HW kan zien hoeveel electriciteit, water en gas ik verbruik in een simpele oogopslag.
En ja soms denk je even na als je wat lang onder de douche hebt gestaan en je kan zien hoeveel water er door het putje is gegaan. 🤷

Telkens opnieuw een reminder dat het ook wat minder kan.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Off topic want nooit voor de rechtbank gebracht - van de digitale watermeter heeft men blijkbaar minder "last" - maar voor dat laatste heb ik geen meter nodig. Macht der gewoonte voorzeker?
Sol Invictus!
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 337 keer
Bedankt: 752 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Petrikske schreef: 3 dagen geleden Meten = Weten, en ja ik vind het fijn dat ik in het scherm van HW kan zien hoeveel electriciteit, water en gas ik verbruik in een simpele oogopslag.
En ja soms denk je even na als je wat lang onder de douche hebt gestaan en je kan zien hoeveel water er door het putje is gegaan. 🤷
Het was vooral een eye-opener voor mijn dochter...
Pijl 1: douche ik
Pijl 2: douche, dochter 1
Pijl 3: douche, dochter 2 (korte douche :roll: )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”