M'n hulpbehoevende moeder heeft nu nood aan een nieuwe kleine frigo (tafelmodel)
Ik vlug via haar eid een frigobon aangevraagd en deze kwam in de mailbox.
Toen ik hem bekeek zag ik op de bon staan, "enkel voor A-label"
Nu kijk ik op de site van Mediamarkt en Coolblue bvb maar geen enkele A label tafelmodel frigo te vinden......
Enkel een paar A label frigo's, maar dan hele grote, met 2 deuren (met diepvries) enz.... totaal onbruikbaar en overkill voor m'n ma...
Weet iemand raad, of zie/doe ik het verkeerd...
Frigobon Depraetere onbruikbaar?
-
blaatpraat
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 114 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Tafelmodellen zijn inderdaad vaak minder energiezuinig (relatief tegenover de grootte).
Een label A kan je vinden, maar je zal zeer goed moeten zoeken, en niet bij de grote spelers langsgaan.
De kans dat je die frigobon kunt gebruiken, zal dus eerder miniem zijn.
Kijk gewoon voor een goede B of C label, zal stukken goedkoper zijn dan een A label, en die kan je wel eenvoudig vinden.
Een label A kan je vinden, maar je zal zeer goed moeten zoeken, en niet bij de grote spelers langsgaan.
De kans dat je die frigobon kunt gebruiken, zal dus eerder miniem zijn.
Kijk gewoon voor een goede B of C label, zal stukken goedkoper zijn dan een A label, en die kan je wel eenvoudig vinden.
- proximusboyke
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 392 keer
denk niet dat tafelmodel energieklasse A bestaat
iphone 16 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
ZTE MU5001 5G proximus 450GB
minimac : flex
macbook air 2024
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
macbook air 2024
-
stoffel5
- Starter

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
deze is een label a maar stevig geprijsd idd
https://www.horecakoeling.be/koelkast-t ... NYEALw_wcB
deze is al wat aanvaarder in prijs
https://www.ggmgastro.com/nl-be-eur/voo ... OVEALw_wcB
-
ivob
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 804 keer
- Bedankt: 355 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Op die tweede "goedkope" koelkast adverteert men nog met een label A+.
Die labeling wordt volgens mij al sinds 2022 niet meer toegepast sinds men nu werkt met energielabels A tot en met G ipv A+++ tot D.
Een "oude A+" is niet hetzelfde als een huidige A.
De "oude" A+++ komt nu overeen met D.
kan je nagaan waar een oude A+ zich nu op de lijst zou bevinden.
Die labeling wordt volgens mij al sinds 2022 niet meer toegepast sinds men nu werkt met energielabels A tot en met G ipv A+++ tot D.
Een "oude A+" is niet hetzelfde als een huidige A.
De "oude" A+++ komt nu overeen met D.
kan je nagaan waar een oude A+ zich nu op de lijst zou bevinden.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- proximusboyke
- Elite Poster

stoffel5 schreef: 3 dagen geleden deze is een label a maar stevig geprijsd idd
is een horeca site daat zal je uw bons niet kwijtraken.
Ik bedoelde een site voor pariculieren die de bon aanvaarden zal je niet vinden voor A tafelmodel.
mercedes e220 OML
macbook air 2024
mercedes e220 OML
macbook air 2024
-
lithion
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 107 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb al gemerkt dat die A-toestellen zo duur zijn, dat zelfs met zo'n bon er nog een groot prijsverschil zit en je dus beter gewoon eentje koopt van een lagere energieklasse.
-
ITnetadmin
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 256 keer
- Bedankt: 781 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Die bon schiet idd zijn doel voorbij, want de ijskasten die in aanmerking komen kosten al snel 600-800 euro of meer.
Mensen die dat soort geld hebben voor een ijskast, draaien vaak hun hand niet om voor die extra 200 euro neer te leggen (hoewel het uiteraard altijd mooi meegenomen is).
Mensen die een oude, energieverslindende ijskast hebben, houden die meestal uit noodzaak (geld), en hebben zoiezo geen budget voor zo'n ijskast, ook niet na aftrek van die bon.
Mensen die dat soort geld hebben voor een ijskast, draaien vaak hun hand niet om voor die extra 200 euro neer te leggen (hoewel het uiteraard altijd mooi meegenomen is).
Mensen die een oude, energieverslindende ijskast hebben, houden die meestal uit noodzaak (geld), en hebben zoiezo geen budget voor zo'n ijskast, ook niet na aftrek van die bon.
- Joe de Mannen
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 530 keer
- Bedankt: 693 keer
- Recent bedankt: 3 keer
De redenering achter die bon is dat je een tegemoetkoming krijgt en je de rest terugverdient in het energieverbruik maar ik vrees inderdaad dat er een foutje in die berekening geslopen is.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
Nexus1980
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 39 keer
De fluviusbonnen aangevraagd na 12/02 van dit jaar schieten hun doel voorbij. Ik heb dat netjes in januari aangevraagd. Koelkast met energielabel D? No problem; ze hebben het vanaf die datum gewoon onaantrekkelijk mogelijk gemaakt.ITnetadmin schreef: 2 dagen geleden Die bon schiet idd zijn doel voorbij, want de ijskasten die in aanmerking komen kosten al snel 600-800 euro of meer.
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 142 keer
Bon dient natuurlijk niet enkel voor ijskasten, maar ook voor ander witgoed. Als ik zo eens met de rapte kijk naar Krefel, zie ik toch redelijk wat betaalbare wasmachines met klasse A.
En de goedkoopste A koelkast (met diepvries weliswaar) is 789, trek daar die €200 van af en ge zit in het segment van de C/D modellen.
E modellen blijven natuurlijk wel nog steeds goedkoper en als ge echt morgen enen nodig hebt en totaal geen geld hebt, zal men wel een E kopen.
Voor diepvriezers is het wel compleet nutteloos, daar zit slechts 1 merk met label A.
En de goedkoopste A koelkast (met diepvries weliswaar) is 789, trek daar die €200 van af en ge zit in het segment van de C/D modellen.
E modellen blijven natuurlijk wel nog steeds goedkoper en als ge echt morgen enen nodig hebt en totaal geen geld hebt, zal men wel een E kopen.
Voor diepvriezers is het wel compleet nutteloos, daar zit slechts 1 merk met label A.
- proximusboyke
- Elite Poster

ITnetadmin schreef: 2 dagen geleden Die bon schiet idd zijn doel voorbij, want de ijskasten die in aanmerking komen kosten al snel 600-800 euro of meer.
Vroeger waren die bons beter, Een goede vriendin heeft het ook niet breed krijgt hulp fod sociale zaken dus recht op zo een bon
2 jaar geleden heeft ze wasmachine gekocht 499 van samsung in solden -250 was 249 euro voor een nieuwe wasmachine. Enige tijd later heb ik mijn zanussi droogkast gegeven maar haar toch aangeraden ook een bon aan te vragen was tenslotte 2j geldig. In september gaf ze foutcode aan problemen met de motor. Ik zeg tegen haar ge moet daar geen kosten meer aan doen terug werkend gekregen maar toch, je mag dat niet meer vertrouwen. Toen we op reis waren zag ik plots een weekendactie krefel per schijf 100 euro 10 euro korting zo kwam een miele droogkast op 819 - cahback miele 125 min de bon fluvius 250 was nog 444 voor zo een machine
want doordat de bon bijna 2 jaar was gelden de regels van toen, In de winkel moeten opzoeken wat toen eigenlijk de regels waren.
mercedes e220 OML
macbook air 2024
mercedes e220 OML
macbook air 2024
- proximusboyke
- Elite Poster

De allereerste fluviusbons waren de beste !!!! Wel te verstaan de beste budgetair voor wie het bedoeld was.
Simpel genomen als je nu een fluviusbon hebt die 1j en 11m oud is en een fluviusbon van 3 maand geleden, is er een wereld van verschil.
Simpel genomen als je nu een fluviusbon hebt die 1j en 11m oud is en een fluviusbon van 3 maand geleden, is er een wereld van verschil.
mercedes e220 OML
macbook air 2024
mercedes e220 OML
macbook air 2024
-
ivob
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 804 keer
- Bedankt: 355 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Door de (partij)wisseling van bevoegdheden binnen de Vlaamse overheid is dat een correcte stelling.warpozio2 schreef: 1 dag geleden offtopic, maar is het frigobon demir (die hem aanmaakte) of frigobon depraetere (die hem communiceerde)?
Zo'n "bon" heeft uiteraard niets met energiebesparing en niet veel met ondersteuning te maken maar is een kiezerslokkertje waarvoor algemene middelen (de belastingen van de netto betalers dus) voor wordt ingezet.
Sol Invictus!