Hardnekkig Telenet Probleem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
trampolien
Starter
Starter

Beste,

Sinds mogelijks een maand of drie heb ik enorm last van random disconnects en hoge latentie. Dit zowel via kabel (3 verschillende geprobeerd) als Wi-Fi.

Ik laat het al lang aanslepen omdat ik niet heel veel games speel, waar je het écht merkt.

Ik heb ondertussen Telenet meerdere malen gecontacteerd en een technieker over de vloer gekregen maar ze hebben blijkbaar geen idee wat er aan de hand is, en ik kreeg te horen dat indien het doorverwezen moet worden naar het Fluvius team dat het misschien wel 2 tot 3 maand kon duren eer het opgelost wordt. Geen goede reclame, als u het mij vraagt.

Ik heb de technieker de resultaten van PingPlotter en winMTR laten zien en hij heeft dan buiten iets vervangen (geen idee wat), verder ben ik zelf ook de laatste nieuwe Telenet modem gaan halen in de winkel. Dit alles zonder gewenst resultaat.

Ik ben niet heel geleerd in dit gebied maar ik zou denken dat het probleem dus enkel buitenshuis kan liggen of de verbinding tot de straat?

Maandag sturen ze pas een tweede technieker, en blijkbaar wordt een probleem pas na drie techniekers doorverwezen hogerop.

Wat is er hier aan de hand?

Screenshots in bijlage.
Bijlagen
2.png
1.png
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 142 keer

Ik herken helaas het fenomeen. Hier analoog probleem gehad, quasi-identiek zelfde verhaal. Hier was de oorzaak vrij vlug gekend: brak telenet netwerk met ook problemen bij bewoners in de ruime buurt variërend van problemen met dropkabels, incompatimensen incompatibele apparatuur, etc. etc. etc.

Eerst lag het aan mijn installatie (bekabeling was 2 jaar voordien volledig vernieuwd door elektricien met Hirschmann coax dubbel afgeschermd en afgeschermde CAT 6A kabels. Toen ze daar niets konden op aanmerken, was het onze TV die voor de storing zorgde. Tot zelfs onze automatische garagepoort werd met de vinger gewezen. Te gek om rond te lopen tot op een dag een technieker aangaf dat het hier wemelde van netwerstoringen in de ruime omgeving.

Hier zijn 6à7 techniekers geweest die telkens netwerkproblemen legio detecteerden. Op den duur kwamen ze pro forma maar ... niets veranderde. Vernomen van ouders wiens zoon voor TN werkt, dat er nu niet zo open meer mag gecommuniceerd worden ...

Ik wil u niet ontmoedigen maar na enkele klachten bij de omubudsdienst, is na 2,5 jaar een SWAT team ingeschakeld. Nu nog 1 à 2 maal per maand ad random volledige modem disconnects maar ze krijgen het probleem niet volledig van de baan.

Hier is het wachten op fiber van PX ...

Good luck en mijn advies: tijdig ombudsdienst inschakelen want ander riskeer je te blijven aanmodderen. Dat is mijn ervaring.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”