Fastic

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
freddie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

philippe_d schreef: 1 maand geleden Fastic gebruikt het Proximus netwerk.
Dus Ja, overal waar Proximus fiber oplevert zou ik zeggen?
Wil niets zeggen. Als ze geen aanwezigheid hebben in Charleroi (71GIL) en/of Luik (41GRE) hebben kunnen ze in die regio's geen klanten "aansluiten".

@openaf gewoon je bestelling ingeven en dan zal wel rap genoeg blijken of ze jouw aansluiting kunnen overnemen of niet :wink:.
Joop
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Ik heb ze gevraagd of ze PTR ondersteunen bij een static-ip. Want ik ga dan echt wel over.
EDP is een goede provider, maar te veel gezeur over TBF en je blijft rondjes lopen om het gedaan te krijgen.

Ga het zien, want EDP is duur aan het worden.
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 323 keer
Provider

Deze middag bestelling geplaatst via de site, nog geen reactie hierop ontvangen. Hoe verloopt het process normaliter?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb bij vragen toch een redelijk snel antwoord gekregen van binnen de 3u tot een dag later rond 23u.
Voor de VDSL bestelling zelf van donderdag wacht ik ook nog op een reactie.
:troosten:
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 618 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Joop schreef: 1 maand geleden Ik heb ze gevraagd of ze PTR ondersteunen bij een static-ip.
dat ondersteunen ze normaal, moet je gewoon als je verbinding opgeleverd is even een mailtje doen en vragen voor de PTR met wat je dan als record wil.
Joop
Pro Member
Pro Member
Provider

Net antwoord gehad:
Reverse dns op een static ip is mogelijk bij ons.
Ik ken providers die PTR weigeren hoor, bv KPN in Nederland kan je het vergeten, die doen het niet.

Maar ik ga over, het prijsverschil is zo'n 40% op wat ik nu betaal :banana:

Toegevoegd na 6 uren 2 minuten :
freddie schreef: 1 maand geleden Je zal toch ook liever rechtstreeks bij EDPnet willen aangesloten zijn i.p.v. bij een reseller?
EDPnet is uiteindelijk ook een reseller, want ze gebruiken netwerken van anderen. Zoals de meesten (moeten) doen.

Het is maar te zien waar en hoe ze de boel er achter verwerken, want dat weet je niet.
Eigenlijk kan me dat ook niks schelen zolang de snelheid goed is, alle poorten open zijn en je een statisch-IP kan krijgen.

Zoek eens op wat een Statisch-IP bij EDP, Proximus, Telenet, Orange etc kosten, dan val je achterover van de bedragen die ze rekenen.

Fastic maar 3 euro IN BTW extra, en waarom ook niet, mensen zetten modems toch niet uit, dus je gebruikt altijd 24/7/365 een IP.

Voor fiber bieden ze zelfs 8GBPS aan! Zal nog jaren duren tot ze op boerenbuiten fiber aanleggen hier in Limburg :bang:
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 323 keer
Provider

MaT schreef: 1 maand geleden Deze middag bestelling geplaatst via de site, nog geen reactie hierop ontvangen. Hoe verloopt het process normaliter?
2min geleden antwoord gehad dat de migratie klaarstond en de vraag wanneer dit mocht uitgevoerd worden. Net op tijd voor oktober.
Me happy :-)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Joop
Pro Member
Pro Member
Provider

Bleek dat mijn aanvraag niet doorgekomen was via zijn website. Dus even gemailed en was rap in orde. Ik ga 6/10 over met static-IP en PTR....geen gezeur, gewoon meteen in orde. Me happy too! :banana:
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Joop
Pro Member
Pro Member
Provider

Omschakeling net gebeurd, precies op het afgesproken uur, was een fluitje van een cent.

Helemaal top.
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
thomasdb
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

nu reeds een maand (probleemloos ) internet via fastic , nog niets van factuur gekregen.
er zal ook een maand vooruit gefactureerd worden dacht ik onthouden te hebben van het telefoontje begin september. , ik wacht af
petervm
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 13 keer
Provider

Vorige week woensdag aanvraag gedaan voor migratie van Edpnet naar Fastic. Op vrijdag een e-mail dat de migratie zou plaatsvinden op dinsdag 7 oktober. Meer instructies zouden volgen. Maandagavond heb ik gereageerd omdat ik nog geen verdere informatie gekregen had. Op dinsdag wel alle informatie doorgekregen met een vraag naar het mogelijke uur van migratie op woensdag. Op woensdag toch moeten bellen omdat de migratie niet plaats gevonden had binnen de aangegeven moment. Migratie was binnen het uur rond.
Fastic (100/30) - Yoin - Amazon Prime Video - Streamz
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 687 keer
Bedankt: 158 keer
Provider

Een vraagje uit interesse: waarvoor gebruiken jullie het fixed ip address?
Iemand die zelf een mailserver draait?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 618 keer
Te Koop forum

mailserver zou ik nooit op een prive connectie draaien (daarvoor heb je vps'jes die veel betere opties zijn, en zelfs gratis als je in de aws of oracle free tiers blijft)

ikzelf gebruik het voornamelijk voor 2 dingen:

enerzijds thuiswerk, omdat ik dan niet over zerotier of co moet, want ik heb een fixed ip dat gewhitelist kan worden,
en anderzijds omdat ik dan remote via wireguard naar mijn netwerk kan, zodat ik dingen zoals immich en jellyfin niet aan de wereld moet blootstellen, maar gewoon binnen mijn netwerk kan draaien.

ook voor "op verplaatsing" is dat handig, want ik kan met de laptop naar mijn thuisverbinding wireguard'en, en dan verderwerken met mijn fixed ip,
met al de bijhorende whitelisted toegang (mijn eigen servertjes hebben ook een firewall die ingesteld is op mijn fixed ip, bv)

vooral dus als "eenvoudig te maintainen veiligheidslaag" kan je stellen.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 687 keer
Bedankt: 158 keer
Provider

Bedankt!
Wireguard gebruik ik ook, hierbij nog geen problemen ondervonden met ddns.
Het enige waar ik een beetje tegenaan loop met ddns is een mailserver. Ik gebruik Synology Mailplus maar gebruik Forwardemail als smtp server.

Voor beheer van mijn websites zou fixed ip ook handig zijn: mijn hosting provider laat toe om adminportaal te limiteren tot bepaalde ip adressen.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”