Ervaringen met mobiel netwerk Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
vbrybe
Starter
Starter

Wegens aanhoudende problemen met mijn Proximus mobiel abonnement overweeg ik over te stappen naar Telenet. Graag wou ik eens horen wat de laatste ervaringen zijn met hun netwerk en hun roaming.
Is hun dekking beter nu ze hun netwerk aan het upgraden zijn en verloopt roaming in het buitenland vlot?
Ik woon in Antwerpen centrum dus dekking thuis zou al geen probleem mogen zijn.
Boy16
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Als je het bekijkt met 5 jaar geleden is Telenet hun netwerk enorm verbetert maar het beste mobiele netwerk in België wilt blijft nog altijd Proximus
telemans
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb Telenet en Proximus, Deze laatste heeft een zeer goede dekking tot zelf in kleine gemeenten
Waar ik woon heet Telenet de laatste 2 jaar ,4 pylonen bij gezet , maar toch kunnen ze niet tippen aan Proximus.
x0f
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 26 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik vraag me echt af hoeveel verschil er nog opzit. Er zitten miljoenen klanten op elk van de 3 netwerken... als er 1 echt ondermaats was, zou dit in 't lang en 't breed uitgesmeerd worden in de reguliere media.
Ik heb zelf het laatste jaar de 3 netwerken gebruikt (in het centrum van het land) en heb objectief amper verschil gemerkt. In niet bevolkte/afgelegen gebieden zoals bossen, neig ik om te zeggen dat orange het beste bereik had.
Laatst gewijzigd door x0f 2 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Kun
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Telenet/ BASE zijn niet goedkoop en hebben de slechtste dekking. In het buitenland is het wel oké.
ISP+TV: TN
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 107 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb zowel Orange als Telenet (dual sim). Ik merk als ik binnen in gebouwen zit dat Telenet nog altijd slechter presteert (als in nog just ontvangst, maar tergend traag) dan Orange. Bij roaming duurt het bij Telenet ook heel lang alvorens je netwerk krijgt.
Jap
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 12 keer

Het BIPT publiceerde toevallig vorige week zijn nieuwe studie over de kwaliteit van de vaste en mobiele netwerken. Daaruit blijkt toch dat de kwaliteit van hrt Proximus-netwerk nog steeds hoger ligt dan die van het Telenet-netwerk. Dat gezegd zijnde, werken beide netwerken perfect OK.

https://www.bipt.be/operatoren/publicat ... -in-belgie.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 267 keer
Bedankt: 106 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Het hangt er echt vanaf waar je woont, hier hebben wij maar 1 streepje met het proximus netwerk en hadden soms vele onderbrekingen/ of lukte gewoon niet om te bellen.
We hebben hier in de gemeente wel een orange mast en natuurlijk het volle bereik 5 streepjes, dus voor ons om bereikbaar te zijn kiezen we provider op Orange netwerk (Hey)
Ook op de locatie waar ik werk is Orange daar de beste. . . dus keuze is vlug gemaakt voor ons.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”