Wanneer jij een overschrijving wil doen en daarop volgend een telefoontje ter controle van een bank krijgt en je legt vervolgens de telefoon zonder te antwoorden in dan kunnen daar - zoals eerder omschreven - gevolgen aan verbonden zijn.
Wanneer jij of je buurvrouw of wie dan ook een telefoontje krijgt of iemand aan de deur die om je bankgegevens en pincode vraagt en je legt vervolgens de telefoon niet in of wijst ze niet de deur maar werkt gewoon mee dan kunnen daar eveneens gevolgen aan verbonden zijn.
De gevolgen zullen alleen telkens van een andere orde zijn dan muggezifterij.
On topic: ik zie persoonlijk nog altijd niet het voordeel in van instantbetalingen.
Ik zit nl. niet in zo'n slechte papieren noch ben ik zo slecht in de persoonlijke administratie dat het er in de praktijk toe doet dat ik geld pas de volgende bankwerkdag ipv vandaag op rekening krijg overgeschreven noch dat een betaling pas de volgende werkdag bij de begunstigde aankomt ipv binnen een paar seconden al.
De intresten op zichtrekeningen zijn ook niet meer van die aard dat een paar seconden tot een dag (of twee) verschil er in de praktijk toe doen.