Welke provider heeft het beste (mobiele) netwerk in België? (Q1/2025) Ookla
Hangt van plaats tot plaats af. 
Toen ik 3 jaar geleden nog de test met alle 3 deed kwam bij mij telenet er als minst goede uit.
Proximus en orange als beste.
Als ik op de trein zit; ik heb nu proxi en orange, orange doet het toch net wat beter, op een gegeven moment is er geen bereik bij proximus en duurt het wel even eer het terug oke is, bij orange duurt het minder lang en blijf ik net wat langer bereik aanhouden ook. Dus op de trein zet ik het dan op orange .
. 
Op andere plaatsen kan het zijn dat prox beter is.

Toen ik 3 jaar geleden nog de test met alle 3 deed kwam bij mij telenet er als minst goede uit.
Proximus en orange als beste.
Als ik op de trein zit; ik heb nu proxi en orange, orange doet het toch net wat beter, op een gegeven moment is er geen bereik bij proximus en duurt het wel even eer het terug oke is, bij orange duurt het minder lang en blijf ik net wat langer bereik aanhouden ook. Dus op de trein zet ik het dan op orange
 .
. Op andere plaatsen kan het zijn dat prox beter is.
- 
				Joop
- Pro Member 
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 47 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Was het maar zo, hier in Limburg is het droevig gesteld met de providers, niks is hier goed als je buiten de steden komt.
We zijn al blij dat we kabel of DSL hebben....fiber? Waar?
5G? Waar? 4G heeft niet eens overal dekking.
Het enige wat concurrentie doet is de providers in steden hun netwerken uitrollen om zoveel mogelijk klanten te krijgen, maar zodra je buiten de steden komt, kan het ze weinig tot niets schelen.
Het rare is dat de overheid/BIPT/Ombudsman nog steeds niet ingrijpt. Het wordt echt tijd dat de overheid de netwerken gaat overnemen en gaat uitbouwen, waarna ELKE provider een vast bedrag per aansluiting moet betalen. De rotzooi die we nu hebben werkt niet.
Nuts voorzieningen als Electra, Water, Gas, GSM-masten en bekabeling (alle soorten) zou een overheidstaak moeten zijn, waar elke speler gelijk is.....maar waar ook ELKE burger gelijk is qua aansluiting.
Dit had nooit in particuliere handen mogen komen.
Groeten Joop.
Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Fritzbox 5690Pro - Voip only