NVme adapter

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 31 keer

Ik zou graag mijn oude NVMe M.2 schijf uit mijn oude pc installeren als 2e schijf in een nieuwe pc. Ik dacht, ik koop een simpele adapter naar SATA maar die ondersteunen geen van allen NVMe schijven. Naar USB zijn er al wat meer opties maar zou ze graag intern zetten.

Als ik zowat rondkijk is mijn enige optie om een PCIe kaartje ergens in een vrije sleuf te zetten mijn beste en enige optie? Of zijn er nog andere opties? Welke zijn zowat de betere PCIe kaartjes?
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 521 keer
Bedankt: 1220 keer
Recent bedankt: 5 keer

SPR schreef: 1 week geleden Naar USB zijn er al wat meer opties maar zou ze graag intern zetten.
Je kan via USB perfect intern blijven: plug een USB-kabel op uw moederbord en monteer de NVME in een enclosure ergens in uw pc.
Dat is geknutsel, maar het kan.

Als je de ruimte hebt op uw moederbord en in uw kast is, een oplossing met een PCI-kaart te verkiezen.
Ik heb een x16 (Sabrent) en een x2 (Glotrends) kaart in gebruik. Die x16 gaat - nogal evident - wel een pak sneller, beide werken prima.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 31 keer

Het is dus de Sabrent geworden. Kan die inprikken op x4 tot x16 dus dat is wel mooi om later ook mee over te nemen moest ik nog eens een nieuwe kopen.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”