belsimpel niet meer op pricewatch?

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 617 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

Het viel me op bij kijken naar toestellen dat het erop lijkt dat belsimpel/gomibo niet meer vermeld is bij de pricewatch van tweakers,
terwijl dit vroeger wel zo was....

iemand die weet of belsimpel niet meer betrouwbaar is dan? (heb er vroeger toestellen gekocht zonder probleem, maar dan ook wel nooit garantie nodig gehad, en toen stonden ze wel nog bij tweakers vermeld)

althans: het lijkt erop dat ze (ondanks de toestellen wel te hebben) erg vaak niet meer vermeld zijn in de pricewatch

daarentegen zie ik tegenwoordig bij veel phonemarket als top-resultaat, terwijl ik van hen nog niet (veel) gehoord had

edit: laat me even verduidelijken, in de filter links kan ik gomibo wel nog kiezen, en dan krijg je ook resultaten,
maar als je dan doorklikt op het resultaat staat gomibo quasi nooit in de effectieve lijst

bijvoorbeeld:
gomibo-1.png
gomibo-2.png
nerph
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Ik heb ooit een gsm en smartwatch via Gomibo gekocht en na een week beslist die terug te sturen. Ging probleemloos en heb al mijn geld vlotjes terug gehad.

Zo net zelf gaan kijken op de pricewatch, en bij dingen waar ik naar gezocht heb stond Gomibo.be er nog tussen.

https://tweakers.net/pricewatch/2046730 ... zwart.html
https://tweakers.net/pricewatch/2254416 ... 3-wit.html

Misschien staat het er niet tussen bij "Apple iPhone 17, 512GB opslag Blauw" omdat de verwachte levertijd bij Gomibo.be voor die toestel 2 weken is.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

het is ook het geval voor andere toestellen van o.a xiaomi die gewoon op stock zijn bij gomibo.
op de garmin link zie ik gomibo inderdaad ook.

ik zie trouwens dat mijn eerste screenshot wel eentje is dat gomibo uitsluit ipv include, klein detail....

maar op veel toestellen staat gomibo er niet meer bij, lijkt alsof ze enkel nog vermeldingen hebben op oude/cheapere toestellen (als ik filter op ENKEL smartphone sbij ENKEL gomibo, is de duurste de galaxy s25FE aan 524 - maar geen enkel toestel erboven.
terwijl ze genoeg andere hebben (iphones, de s25 ultra, galaxy fold, pixel 10 pro, ...
nerph
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Het zou mij niet verbazen als het toch met stock/verwachte levertijd te maken heeft, maar dat is maar een vermoeden.
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bedrijven moeten betalen om in de Tweakers Pricewatch te verschijnen.
Daarnaast zijn er een aantal voorwaarden: https://tweakers.net/info/faq/pricewatch/

Ik heb in het verleden alleszins eenmalig bij Gomibo besteld en dat verliep probleemloos.
:troosten:
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

Belsimpel staat wel nog op tweakers, maar om hun prijzen te kunnen zien moet je de Nederlandse prijzen aanzetten i.p.v. de Belgische.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

JoskeVermeulen schreef: 4 dagen geleden Bedrijven moeten betalen om in de Tweakers Pricewatch te verschijnen.
waar haal je die info vandaan?
er is een mogelijkheid tot een betalende optie dewelke meer mogelijkheden zou geven aan een shop,
maar voor zover ik weet is dat niet verplicht en zijn shops niet verplicht tweakers te betalen (zou ook beetje heel idioot zijn om te claimen onafhankelijk en zo compleet mogelijk te zijn om vervolgens enkel betalende shops toe te voegen aan de pricewatch, want dan ben je niet echt onafhankelijk)
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Staat in de link onder "Ik mis een shop, kunnen jullie die toevoegen?" en gaat specifiek over prijsvermeldingen.
:troosten:
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

Webshops moeten niet enkel een abonnement afsluiten ze moeten ook betalen voor de doorgestuurde bezoekers. Referral kan ook. Bij Amazon werkt het denk ik met referral ipv doorgestuurde bezoekers.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

JoskeVermeulen schreef: 4 dagen geleden Staat in de link onder "Ik mis een shop, kunnen jullie die toevoegen?" en gaat specifiek over prijsvermeldingen.
ha inderdaad... had ik gemist, tot zover de compleetheid en objectiviteit dan i guess
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 521 keer
Bedankt: 1219 keer
Recent bedankt: 7 keer

Splitter schreef: 4 dagen geleden iemand die weet of belsimpel niet meer betrouwbaar is dan? (heb er vroeger toestellen gekocht zonder probleem, maar dan ook wel nooit garantie nodig gehad, en toen stonden ze wel nog bij tweakers vermeld)
Ik bestelde een nieuwe telefoon, met levering in een afhaalpunt.
De GSM kwam nooit in de afhaalpunt aan, dat kan iedereen zien via de tracking.
En toch behandelde Gomibo mij als halve crimineel, waarbij ik moest verklaren dat ik het pakket nooit gekregen had. Beetje gek, want de tracking toont duidelijk aan dat het "verloren" ging bij het transport naar het afhaalpunt.
Ik bestel daat nooit nog iets.

Bij Amazon heb ik ook al bestellingen gehad die verloren gingen in transport, maar ik ben door Amazon nog nooit als crimineel behandeld. Tracking is duidelijk. Case closed.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”