Ik dacht dat Belgische gsm providers geen roamingkosten meer mochten aanrekenen voor bellen & sms'en binnen de EU?
Blijkbaar doet het vernieuwde United Mobile dit wel?! (zie onderaan bij veel gestelde vragen)
https://unitedmobile.be/

United Mobile
- Splitter
- Elite Poster 
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 617 keer
- Recent bedankt: 2 keer
"vernieuwde united mobile" ?
het was toch united telecom => snel alvast ff naam veranderen naar united mobile => failliet gaan onder united telecom => stilte => united mobile terug
(en als ik me niet vergis, zelfde eigenaar: "Maring , Markwin" ?)
daarbovenop maakt hun huidige AV nog vermelding van ellomobile (wat ook united telecom was - en ze hebben deze bv al een klein jaar geleden opgericht, dus het is niet dat ze geen tijd hebben gehad om dat aan te passen),
zijn hun formules niet erg competitief, moet je voor elke aansluiting 5 euro betalen, zit je op het telenet/base netwerk, .....
roamingkosten zouden dus het minst van mijn bedenkingen zijn - maar dat gezegd zijnde, hun faq is evenzeer niet in orde want er staat geen prijs bij voor gebruik in het buitenland, en ze definieren ook niet welke landen/providers ze als buitenlandse providers zien
als je een provider wil die zaken niet op orde heeft, neem dan gewoon heytelecom, daar weet je tenminste van dat er een groot bedrijf met eigen netwerk achterzit

het was toch united telecom => snel alvast ff naam veranderen naar united mobile => failliet gaan onder united telecom => stilte => united mobile terug
(en als ik me niet vergis, zelfde eigenaar: "Maring , Markwin" ?)
daarbovenop maakt hun huidige AV nog vermelding van ellomobile (wat ook united telecom was - en ze hebben deze bv al een klein jaar geleden opgericht, dus het is niet dat ze geen tijd hebben gehad om dat aan te passen),
zijn hun formules niet erg competitief, moet je voor elke aansluiting 5 euro betalen, zit je op het telenet/base netwerk, .....
roamingkosten zouden dus het minst van mijn bedenkingen zijn - maar dat gezegd zijnde, hun faq is evenzeer niet in orde want er staat geen prijs bij voor gebruik in het buitenland, en ze definieren ook niet welke landen/providers ze als buitenlandse providers zien
als je een provider wil die zaken niet op orde heeft, neem dan gewoon heytelecom, daar weet je tenminste van dat er een groot bedrijf met eigen netwerk achterzit

- Data technicus
- Elite Poster 
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 124 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Kijk ook maar eens naar hun algemene voorwaarde en privacy statement. Zijn heel mager en ook gewoon dezelfde pagina.

- 
				Joop
- Pro Member 
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 47 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb gezocht achter hun prijsstelling en kom niet verder dan dit:
Verder moeten ze kosten naar landen buiten de EU vermelden, doen ze ook niet.
Van wat ik lees zeggen ze doodleuk dat roaming je 20% extra kost, wat binnen de EU NIET MAG.
Zal niet lang duren voor ze op de vingers getikt gaan worden.

Verder is er niets van kosten te vinden. Dit mag dus niet, want Roaming binnen Europa is altijd gratis.Wat zijn roamingkosten?
Roamingkosten zijn extra kosten die buitenlandse providers aan United Mobile doorbelasten als u hun netwerk gebruikt. United Mobile belast deze roamingkosten aan u door met een opslag van 20%.
Verder moeten ze kosten naar landen buiten de EU vermelden, doen ze ook niet.
Van wat ik lees zeggen ze doodleuk dat roaming je 20% extra kost, wat binnen de EU NIET MAG.
Zal niet lang duren voor ze op de vingers getikt gaan worden.
Groeten Joop.
Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Fritzbox 5690Pro - Voip only