Fastic

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
freddie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

philippe_d schreef: 1 maand geleden Fastic gebruikt het Proximus netwerk.
Dus Ja, overal waar Proximus fiber oplevert zou ik zeggen?
Wil niets zeggen. Als ze geen aanwezigheid hebben in Charleroi (71GIL) en/of Luik (41GRE) hebben kunnen ze in die regio's geen klanten "aansluiten".

@openaf gewoon je bestelling ingeven en dan zal wel rap genoeg blijken of ze jouw aansluiting kunnen overnemen of niet :wink:.
Joop
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Ik heb ze gevraagd of ze PTR ondersteunen bij een static-ip. Want ik ga dan echt wel over.
EDP is een goede provider, maar te veel gezeur over TBF en je blijft rondjes lopen om het gedaan te krijgen.

Ga het zien, want EDP is duur aan het worden.
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 323 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Deze middag bestelling geplaatst via de site, nog geen reactie hierop ontvangen. Hoe verloopt het process normaliter?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Ik heb bij vragen toch een redelijk snel antwoord gekregen van binnen de 3u tot een dag later rond 23u.
Voor de VDSL bestelling zelf van donderdag wacht ik ook nog op een reactie.
:troosten:
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 617 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

Joop schreef: 3 weken geleden Ik heb ze gevraagd of ze PTR ondersteunen bij een static-ip.
dat ondersteunen ze normaal, moet je gewoon als je verbinding opgeleverd is even een mailtje doen en vragen voor de PTR met wat je dan als record wil.
Joop
Pro Member
Pro Member
Provider

Net antwoord gehad:
Reverse dns op een static ip is mogelijk bij ons.
Ik ken providers die PTR weigeren hoor, bv KPN in Nederland kan je het vergeten, die doen het niet.

Maar ik ga over, het prijsverschil is zo'n 40% op wat ik nu betaal :banana:

Toegevoegd na 6 uren 2 minuten :
freddie schreef: 1 maand geleden Je zal toch ook liever rechtstreeks bij EDPnet willen aangesloten zijn i.p.v. bij een reseller?
EDPnet is uiteindelijk ook een reseller, want ze gebruiken netwerken van anderen. Zoals de meesten (moeten) doen.

Het is maar te zien waar en hoe ze de boel er achter verwerken, want dat weet je niet.
Eigenlijk kan me dat ook niks schelen zolang de snelheid goed is, alle poorten open zijn en je een statisch-IP kan krijgen.

Zoek eens op wat een Statisch-IP bij EDP, Proximus, Telenet, Orange etc kosten, dan val je achterover van de bedragen die ze rekenen.

Fastic maar 3 euro IN BTW extra, en waarom ook niet, mensen zetten modems toch niet uit, dus je gebruikt altijd 24/7/365 een IP.

Voor fiber bieden ze zelfs 8GBPS aan! Zal nog jaren duren tot ze op boerenbuiten fiber aanleggen hier in Limburg :bang:
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 323 keer
Provider

MaT schreef: 3 weken geleden Deze middag bestelling geplaatst via de site, nog geen reactie hierop ontvangen. Hoe verloopt het process normaliter?
2min geleden antwoord gehad dat de migratie klaarstond en de vraag wanneer dit mocht uitgevoerd worden. Net op tijd voor oktober.
Me happy :-)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Joop
Pro Member
Pro Member
Provider

Bleek dat mijn aanvraag niet doorgekomen was via zijn website. Dus even gemailed en was rap in orde. Ik ga 6/10 over met static-IP en PTR....geen gezeur, gewoon meteen in orde. Me happy too! :banana:
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Joop
Pro Member
Pro Member
Provider

Omschakeling net gebeurd, precies op het afgesproken uur, was een fluitje van een cent.

Helemaal top.
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
thomasdb
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 26 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

nu reeds een maand (probleemloos ) internet via fastic , nog niets van factuur gekregen.
er zal ook een maand vooruit gefactureerd worden dacht ik onthouden te hebben van het telefoontje begin september. , ik wacht af
petervm
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 13 keer
Provider

Vorige week woensdag aanvraag gedaan voor migratie van Edpnet naar Fastic. Op vrijdag een e-mail dat de migratie zou plaatsvinden op dinsdag 7 oktober. Meer instructies zouden volgen. Maandagavond heb ik gereageerd omdat ik nog geen verdere informatie gekregen had. Op dinsdag wel alle informatie doorgekregen met een vraag naar het mogelijke uur van migratie op woensdag. Op woensdag toch moeten bellen omdat de migratie niet plaats gevonden had binnen de aangegeven moment. Migratie was binnen het uur rond.
Fastic (100/30) - Yoin - Amazon Prime Video - Streamz
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 152 keer
Te Koop forum

Is de activatie/aansluitkost gratis ook al heb je nog geen VDSL aansluiting?
Is onduidelijk op de website:

Added in 4 minutes 48 seconds:
Ah ik zie net dat je dan zelfs geen klant kan worden:
We nemen momenteel uitsluitend bestaande aansluitingen over. Migraties zijn enkel mogelijk op basis van een actief Circuit ID. Je kan dus enkel overstappen als je vandaag al een actieve vdsl lijn hebt.
Bijlagen
fastic2.png
fastic.png
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Provider

Gewoon even mobile vikings aanvragen eerst :-)
Joop
Pro Member
Pro Member
Provider

Zo heeft mijn zoon indertijd EDPnet aangevraagd, eerst Proximus zodat er een installatie was en dan overgestapt naar EDPnet om de hoge installatie kosten te omzeilen.

Ik blijf het belachelijk vinden dat je niet gewoon Proximus kan bellen en een aanvraag voor VDSL kan doen als het er niet ligt voor een vast bedrag.
Dat je altijd via via moet gaan, maar ook dat eigen merken van Proximus het steeds GRATIS aanbieden.

In bv Nederland is het netwerk in handen van KPN-nettenbouw (weet de exact naam niet), wat apart is van KPN en de overheid in Nederland heeft KPN verboden andere voorwaarden voor eigen merken te hanteren dan voor externe spelers. M.a.w. KPN kan niet voor eigen merken gratis installatie aanbieden, ze moeten het dan ook voor Freedom.nl doen. Proximus doet dit wel nog steeds voor Proximus, Scarlet en Mobile Vikings. Vind dit niet kunnen.
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

al de providers zijn vrij om gratis installatie aan te bieden, maar uitendelijk moet *iemand* toch de kosten dragen, en gezien er weinig marge is op internetproducten, is dat voor de meeste providers dus de klant rechtstreeks, terwijl dat voor de groten (pxm, telenet, en orange dus) weinig uitmaakt wegens toch voldoende geld (en een hogere kost voor het abbo, dus snellere tvt)

dus sja, de kleinere providers kunnen het ook wel aanbieden, maar ofwel maken ze dan een jaar of 2 verlies aan je, ofwel moet hun prijs zodanig omhoog dat je ze niet meer overweegt wegens te duur.

het 'aansluiten op het netwerk' is trouwens mogelijk en met een vaste kost (90e), maar dit is dus de fysieke aansluiting op het kopernetwerk, en niet de aansluiting in de rop voor op de vdsl kaart te zitten.
maar dat is in belgie dan ook veel moeilijker dan in nederland, want in nederland zijn de kabels gelast vanaf het eindpunt (huis of appartement) tot in de rop, wat enerzijds een betere documentatie + gelijk aangesloten geeft, maar anderzijds dan weer meer problemen kan geven bij slechte paren.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 142 keer
Provider

In Nederland (en andere landen) zijn contracten van 24 maanden nog toegelaten. In Belgie maximaal maar 6 maanden.

Dit heeft als gevolg dat NL providers zeker zijn van hun inkomsten, terwijl BE providers dat niet zijn.

Gezien de kleinere providers nogal vaak prijsgevoelige klanten (zie maar het drama omdat Edpnet eens hun prijs verhoogd) hebben, kunnen kleinere providers het zich niet permitteren om met grote kortingen te smijten, want de terugverdientijd van 6 maanden is gewoon veel te kort.

Dus het heeft weinig nut om promo's tussen België en andere landen te vergelijken.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 335 keer
Bedankt: 752 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Bwaa…
Niemand belet hen om korting over 24 maand uit te smeren.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

24 maand 2 euro korting, dan zal je de mensen nog altijd horen zeiken over "jamaar de installatie is niet gratis", want de mens ziet de installatiekost en de abbokost (al dan niet met korting) als iets aparts....
dus dat zou, m.i., weinig nut hebben (en evenzeer er weer bijkomend voor zorgen dat ze amper iets aan je hebben gedurende die 2j)
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Correct, al zal ik dat nooit verstaan.
Hoeveel mensen blijven niet bij telenet/proximus aan €10 tot €20/maand meer dan bij een ander waar je rond de €100 moet investeren voor een modem. Binnen het jaar maak je winst, maar dat is blijkbaar te moeilijk om te rekenen...
Joop
Pro Member
Pro Member
Provider

Splitter schreef: 1 week geleden 24 maand 2 euro korting, dan zal je de mensen nog altijd horen zeiken over "jamaar de installatie is niet gratis", want de mens ziet de installatiekost en de abbokost (al dan niet met korting) als iets aparts....
Het zou gewoon gratis moeten zijn als de bekabeling er al ligt. Maar wat ik bedoel is als de bekabeling er NIET ligt. Dat je dan bij elke speler een vast bedrag EERST moet betalen om de bekabeling in huis te krijgen en pas daarna een provider mag kiezen.
Zo krijg je een eerlijk speelveld en kan geen enkele provider voordeel doen.

Vergeet niet, zowel Telenet en Proximus verdienen gewoon aan derde spelers, al is het minder, maar ze verdienen nog steeds.

Het gaat me om de bekabeling.
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Eigenlijk is dat ook een non-issue...
Ik heb er wel voor moeten betalen. De volle €50...
En zeg nu zelf, hoe vaak moet je dat doen in je leven? Inderdaad, dat is dus een compleet verwaarloosbare kost.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Joop schreef: 1 week geleden Het zou gewoon gratis moeten zijn als de bekabeling er al ligt.
als die er effectief ligt (en dan bedoel ik niet "een beetje", maar "end-2-end" dan kan dat... maar voor de meeste klanten is dat niet gewenst, want er moest maar eens een kabeltje toch niet meer liggen zoals gedocumenteerd (wat ENORM vaak voorvalt door renovaties, werken, 'slechte buren' in appartementsblokken, ....)
Joop schreef: 1 week geleden Maar wat ik bedoel is als de bekabeling er NIET ligt. Dat je dan bij elke speler een vast bedrag EERST moet betalen om de bekabeling in huis te krijgen en pas daarna een provider mag kiezen.
dat is er dus: dat heet vooraansluiting, en kost je, via pxm, 90 euro, en kan je dan vervolgens gebruiken om eender welke operator op aan te sluiten.
en als de aansluiting op het net er al wel is, maar binnen niet,dan heet dat "een electricien".

dat je voor een interventie van een technieker moet betalen, is gewoon normaal.
dat je dat "gratis" krijgt bij de groten, is mooi meegenomen.... je lokale colruyt zal mss ook goedkoper zijn dan de hoeveslager, maar dat wil niet zeggen dat het dan beter (of slechter) is....

trouwens, een van de redenen dat pxm dat gratis kan aanbieden is omdat ze met veel onderaannemers werken, dewelke ook gewoon boetes krijgen voor het minste,
dus zoveel kosten interventies pxm niet, terwijl de kleinere operatoren (again) gewoon minder vragen en vaak betere support leveren, maar dus ook minder resources hebben.

je kan niet a, b, en c willen zonder ergens in te leveren of iets voor over te hebben.

trouwens: er zijn nog genoeg mensen die van de tijd kwamen dat telenet (pandora) nog 10k BEF vroeg voor een installatie + 2000BEF voor "waarborg modem", en vervolgens die 50 euro nooit meer hebben teruggezien ondanks dat het een "waarborg" was.... dus het is nu niet zo dat de tijden en de kleinere operatoren zo "gemeen" of "slecht" zijn als ze een activatie en/of installatiekost vragen.
Joop
Pro Member
Pro Member
Provider

Pandora was niet de enige die geld vroeg, toen Belgacom (nu Proximus) bij ons ADSL kwam laggen, veeeeeeel later dan de rest van Belgie heb ik behoorlijk wat centen mogen neertellen voor een doosje op te hangen en een Alcatel (shit-modem) te MOETEN gebruiken. Om maar te zwijgen over hun verplichte-webproxy en 10GB of je verbinding kapten ze gewoon af. Ja ik ken die tijd hoor, toen weigerde Pandora bij ons de versterkers om te bouwen, dus kabel nemen was geen optie.

Om te zwijgen over Belgacom die me een leugenaar noemde omdat ik zei dat hun web-proxy oude pagina's serveerde aan de klanten om zelf bandbreedte te sparen.
Zodra ik daar weg kon was ik weg....met XS4ALL nooit problemen gehad.

Breek me de bek niet open :bang:
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1013 keer
Bedankt: 3804 keer
Recent bedankt: 25 keer
Provider

Kunnen we a.u.b. terug on-topic gaan
Deze ganse b*shit heeft niets met Fastic te maken :oops:
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

idd! (maarja, als iemand off topic gaat, en we er dan op reageren.... mea culpa )
misschien alles vanaf joop zijn reactie afsplitsen naar een meer algemeen topic ivm "kleinere operatoren en aansluitkosten" ofzo, zodat het wel "een plekje" heeft, maar niet dit topic vervuilt ?(voor mij part mogen die reacties -inclusief de mijne- zelfs ook gewoon verwijderd worden overigens, maargoed, het heeft misschien ergens wel een plekje?)
Joop
Pro Member
Pro Member
Provider

Toch wel Philippe, want je kan niet bij Fastic op VDSL aansluiten als je niet al een aansluiting hebt.
Daar ging het om. Ok beetje afgedwaald. Maar hier in Limburg zijn er zat mensen die bv de Kabel beu zijn en wel graag Fastic willen maar niet kunnen omdat er geen werkende VDSL verbinding is.
Je kan enkel Fastic VDSL nemen als je van een andere VDSL provider afkomt. Je mag dit als bullshit zien, dan is dat maar zo.
Hier in Limburg is er bijna nergens keuze voor Fiber enkel tussen Kabel en VDSL. Voor ons is dit wel degelijk een groot probleem.
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”