Ik zit blijkbaar met een zeer atypische vraag: ik zou willen vermijden dat iemand (lees: per ongeluk ikzelf) de beeldscherminstellingen kan wijzigen dmv. WIN+P.
Waarom?
Ik heb een docking station aan mijn PC gehangen zodat ik mijn randapparatuur zowel voor de PC als voor de laptop kan gebruiken.
Mijn scherm hangt dus aan het docking station.
Ik had initieel het scherm ook rechtstreeks op de PC aangesloten, maar dan zag hij mijn scherm 2x (eenmaal rechtstreeks op DP, eenmaal via het docking station op HDMI). Door in deze configuratie voor Duplicate te kiezen, gaat het goed, maar hou ik dus nodeloos één aansluiting op het scherm bezet.
Daarnaast schakelt mijn scherm niet automatisch om naar de input waar die signaal op krijgt.
Ik zou dus continu moeten wisselen afhankelijk van of ik op de PC of op de laptop bezig ben. Dat is niet zo leuk voor de WAF...
Daarom mijn vraag: hoe zorg ik ervoor dat die WIN+P niet werkt? Een gerichte search geeft mij allerlei tips & tricks hoe het juist wél aan de gang te krijgen.
Voor de volledigheid: ik kan in deze opzet niet in de UEFI. Het scherm blijft gewoon zwart tot het Windows-inlogscherm.
Daar kan ik mee leven: als ik in de UEFI moet zijn, dan verplug ik de DisplayPort-kabel wel even.
Ik heb de HDMI-verbinding tussen het docking station en het scherm vervangen door een DisplayPort-verbinding zodat ik de HDMI-aansluiting op het scherm beschikbaar hou.
WIN+P blokkeren
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 255 keer
- Bedankt: 779 keer
- Recent bedankt: 4 keer
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 350 keer
- Bedankt: 235 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Bedankt, maar dan werken WIN+R en andere sneltoetsen ook niet meer. En laat mij nu net een frequent user zijn van sneltoetsen.
Ik wou gewoon WIN+P uitschakelen, en enkel WIN+P.
Trouwens vreemd dat dat WiseCleaner-artikel WIN+P niet eens noemt...
Ik wou gewoon WIN+P uitschakelen, en enkel WIN+P.
Trouwens vreemd dat dat WiseCleaner-artikel WIN+P niet eens noemt...
Computer(k)nul
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 335 keer
- Bedankt: 751 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Kan je niet met een key-remapper werken?
Als je die Win+P verandert naar Shift+Alt+Win+P bijvoorbeeld zal het al serieus mis moeten gaan voor je dat per ongeluk doet.
Als je die Win+P verandert naar Shift+Alt+Win+P bijvoorbeeld zal het al serieus mis moeten gaan voor je dat per ongeluk doet.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 776 keer
- Bedankt: 255 keer
- Recent bedankt: 2 keer
AutoHotKey is de bekendste, maar ik ben niet zeker of de Windows shortcuts wel een override tolereren.
Veel keyboards en muizen hebben tegenwoordig hun eigen remap/macro script tools om dat ook te doen -- misschien werkt dat wel.
Of misschien kan je alle Windows shortcuts uitzetten en degene die je gebruikt dan remappen met AHK maar da's een recept voor vergaande frustratie, neem ik aan.
Veel keyboards en muizen hebben tegenwoordig hun eigen remap/macro script tools om dat ook te doen -- misschien werkt dat wel.
Of misschien kan je alle Windows shortcuts uitzetten en degene die je gebruikt dan remappen met AHK maar da's een recept voor vergaande frustratie, neem ik aan.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 335 keer
- Bedankt: 751 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ik was misschien wat te snel....
Een toets remappen kan met veel tools, waaronder het schitterende "PowerToys", maar het remappen van een toetsencombinatie vind ik niet onmiddellijk terug.
Een toets remappen kan met veel tools, waaronder het schitterende "PowerToys", maar het remappen van een toetsencombinatie vind ik niet onmiddellijk terug.