Beste,
Ik wou dit toch wel even meegeven, ik zat al zo'n 10 jaar bij EDPnet.
Situatie verandert waardoor ze voor mij te duur werden, kinderen het huis uit etc en dan een business-account met static aan te houden is wel kostbaar.
Anyway, ik was van provider verandert en net voor oktober betaald.
Dus verwachtte ik de hele maand te moeten betalen zoals bij de meeste providers.
Daar komt dus de klasse van EDPnet om de hoek, zonder dat ik erom vroeg kreeg ik een credit-nota van de ongebruikte dagen in oktober, die ze me netjes gaan terugstorten.
Waar andere providers het geld gewoon inpikken, doet EDPnet dit niet.
Klasse EDPnet, jullie zijn echt wel een nette provider. Jammer dat static-IP zo duur is, anders was ik niet weg gegaan, want static is een must voor me.
Had graag gebleven.
            
			
									
						EDPnet is echt wel super netjes....ik vertrok...
- 
				Joop
- Pro Member 
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 06 jun 2023, 19:43
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 47 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Groeten Joop.
Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
			
						Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
- 
				splinterbyte
- Elite Poster 
- Berichten: 2387
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
- Bedankt: 152 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Da's niet nieuw en andere internet ISPs doen dit ook, heb het al gezien bij Telenet,BASE,Orange,Hey omdat ze tegenwoordig per actieve dag rekenen.
            
			
									
						- 
				Joop
- Pro Member 
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 06 jun 2023, 19:43
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 47 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Sinds wanneer is dat dan? Want ik heb dit nog nooit meegemaakt.splinterbyte schreef: 3 weken geleden Da's niet nieuw en andere internet ISPs doen dit ook, heb het al gezien bij Telenet,BASE,Orange,Hey omdat ze tegenwoordig per actieve dag rekenen.
Moet wel zeggen dat het meer dan 10 jaar is dat ik nog verandert was van ISP.
Bij GSM abbo's heb ik het nergens gezien, daar rekenen ze gewoon af per maand.
En ik heb nogal gewisseld de laatste jaren

Groeten Joop.
Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
			
						Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
- Petrikske
- Elite Poster 
- Berichten: 5419
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 774 keer
- Bedankt: 159 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik kreeg anders een tijdje geleden netjes de resterende belwaarde van Orange (prepay) terug toen ik overschakelde naar Hey Telecom.
            
			
									
						"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
			
						- 
				petervm
- Member 
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 13 keer
Deze week gemigreerd van Edpnet naar Fastic. Ik was verwonderd dat ik binnen de 2 uur na de migratie een mail kreeg van Edpnet om dit te bevestigen én onmiddellijk ook 2 creditnota's kreeg. Zeer netjes inderdaad, want heb het ook ooit anders geweten.
Ook voor mobiel van MV naar Yoin gemigreerd. Ik kreeg een factuur van 0 euro, ondanks nog een aantal dagen verbruik bij MV. Meer dan netjes!
            
			
									
						Ook voor mobiel van MV naar Yoin gemigreerd. Ik kreeg een factuur van 0 euro, ondanks nog een aantal dagen verbruik bij MV. Meer dan netjes!
Fastic (100/30) - Yoin - Amazon Prime Video - Streamz
			
						- 
				philippe_d
- Moderator 
- Berichten: 18597
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1016 keer
- Bedankt: 3808 keer
- Recent bedankt: 27 keer
EDPNet volgt zoals alle andere providers de telecom wet, die zegt dat ieder abonnement - na een max. duur van 6 maanden - op gelijk welk ogenblik opzegbaar is.Joop schreef: 3 weken geleden Anyway, ik was van provider verandert en net voor oktober betaald.
Dus verwachtte ik de hele maand te moeten betalen zoals bij de meeste providers.
Daar komt dus de klasse van EDPnet om de hoek, zonder dat ik erom vroeg kreeg ik een credit-nota van de ongebruikte dagen in oktober, die ze me netjes gaan terugstorten.
EDPNet doet dus niet meer of niet minder dan wat de wet voorschrijft.
Geen idee wie je bedoelt met "de meeste providers"
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
			
						Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- 
				pfuhu
- Elite Poster 
- Berichten: 796
- Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 79 keer
Bij vertrek bij Proximus een 12tal jaar geleden werd ook alles netjes gecrediteerd. Alleen werd het geld nooit gestort. Na enkele maanden belde ik de helpdesk om te horen hoe het zat en kreeg als antwoord dat dit niet werd teruggestort, maar opzijgehouden voor toekomstige facturen. Ja, maar ik ben geen klant meer ...
            
			
									
						- 
				Freec
- Pro Member 
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 28 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik snap het nut niet van dit topic
Edpnet is de enige die ooit een boete heeft gekregen van bipt, omdat ze klanten niet terugbetaalden als ze bun contract stopzetten.
Dus... nu volgen ze de wetgeving. Dat is mooi, en beter dan vroeger. Of ze daar nu een topic voor verdienen? 
 
https://www.bipt.be/operators/publicati ... unications
            
			
									
						Edpnet is de enige die ooit een boete heeft gekregen van bipt, omdat ze klanten niet terugbetaalden als ze bun contract stopzetten.
Dus... nu volgen ze de wetgeving. Dat is mooi, en beter dan vroeger. Of ze daar nu een topic voor verdienen?
 
 https://www.bipt.be/operators/publicati ... unications
- 
				Joop
- Pro Member 
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 06 jun 2023, 19:43
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 47 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik zeg alleen maar dat ik verbaasd was dat ze dit zelf deden en ongevraagd.
Eerdere prividers waar ik bij zat, eender wat, Sat, GSM of Internet hebben dit nooit gedaan.
Wist ook niet dat het ondertussen wetgeving is. Wel raar dat dit bij ISP's verplicht is maar bv bij verzekeraars niet.
Of is het daar ondertussen ook al zo?
            
			
									
						Eerdere prividers waar ik bij zat, eender wat, Sat, GSM of Internet hebben dit nooit gedaan.
Wist ook niet dat het ondertussen wetgeving is. Wel raar dat dit bij ISP's verplicht is maar bv bij verzekeraars niet.
Of is het daar ondertussen ook al zo?
Groeten Joop.
Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
			
						Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
- 
				fer4444
- Starter 
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 11 mei 2014, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Na bijna 2 maanden is de creditnota hier nog niet uitbetaald geweest, erg netjes zou ik het dus niet noemen.
Moeten we daar bij de klantendienst dan echt achter vragen?
Lijkt bijna alsof ze toch proberen dit achter te houden bij klanten die het al zijn vergeten.
            
			
									
						Moeten we daar bij de klantendienst dan echt achter vragen?
Lijkt bijna alsof ze toch proberen dit achter te houden bij klanten die het al zijn vergeten.
- 
				luukske
- Pro Member 
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik heb na opzeg onmiddellijk een ticket hiervoor aangemaakt en de uitbetaling is toen ook snel geregeld geweest. Op de creditnota stond immers dat ze het gingen verrekenen met volgende facturen, dus ik voelde de bui al hangen  
            
			
									
						
 
					 
  
 
 

