Digi 10gbps fiber besteld

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Plaats reactie
vandamalain
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik merkte toevallig dat Digi beschikbaar is op mijn adres. Bij deze dan als test maar besteld.
Voorlopig heb ik mijn Mobile Vikings fiber nog niet opgezegd, even kijken hoe het loopt met Digi.

Zijn er gebruikers op dit forum die ervaring hebben met Digi Fiber aansluitingen?
Heb niet meteen een ervaringen topic gevonden.

Volgende week komen ze normaal gezien langs om aan te sluiten.
Ik ben dan maar meteen voor 10gbps gegaan, ookal zit ik thuis nog op een bekabeld gigabit netwerk.
Via Wifi 7 zou ik wel hogere snelheid moeten halen, ga ik zeker testen.

Ik probeer aan een bekabeld 10gbps device te geraken om dat ook te testen. (Ik denk dat mijn vaste pc wel een 2.5gbit NIC heeft)

Naast snelheid, stabiliteit, latency etc nog dingen die ik bij wijze van "review" kan testen?
nerph
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Waar woon jij misschien? Ik dacht dat DIGI fiber enkel beschikbaar was in een aantal gemeentes van Brussel... Hangen er dan al DIGI kabels aan de gevel van jou woonst?
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 39 keer
Provider

vandamalain schreef: 1 dag geleden Ik merkte toevallig dat Digi beschikbaar is op mijn adres. Bij deze dan als test maar besteld.
Voorlopig heb ik mijn Mobile Vikings fiber nog niet opgezegd, even kijken hoe het loopt met Digi.

Naast snelheid, stabiliteit, latency etc nog dingen die ik bij wijze van "review" kan testen?
Proficiat, velen hier gaan ongetwijfeld in spanning wachten op je bevindingen.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 167 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

nerph schreef: 1 dag geleden Waar woon jij misschien? Ik dacht dat DIGI fiber enkel beschikbaar was in een aantal gemeentes van Brussel... Hangen er dan al DIGI kabels aan de gevel van jou woonst?
Uitrol bezig is deze gemeenten:
Anderlecht, Kuregem, Vorst, Jette, Sint-Agata-Berchem, Elsene, Sint-Jans-Molenbeek, Schaarbeek, Ukkel.

Gent

Charlerloi

Luik
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.4
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.10
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
Bedankt: 108 keer

Schaarbeek hier, maanden geleden briefje in de bus gehad dat ze hun fiber aan de gevel zouden hangen, maar ze zijn dan moeten stoppen. Nu doen ze eindelijk in de buurt verder met bakjes in dezelfde kleur als de gevel (zoals voorgeschreven).
Huizen in de straat staan op de klein erfgoed lijst, misschien zijn daar nog extra beperkingen op. Zal er wel eens van komen.
Voorlopig tevreden van MV fiber met de punten, dus is allemaal gratis voor ons. :banana:

Ben zeer benieuwd naar de ping, stabiliteit en snelheid.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
vandamalain
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

nerph schreef: 1 dag geleden Waar woon jij misschien? Ik dacht dat DIGI fiber enkel beschikbaar was in een aantal gemeentes van Brussel... Hangen er dan al DIGI kabels aan de gevel van jou woonst?
Ik woon in Vorst.

Ik heb enkele dagen geleden staan kijken naar de gevel en zag op het eerste oog niets hangen van Digi. De zwarte proximus bakjes zag ik meteen, ongeveer op elk appartement eentje. Ik had me laten vertellen dat Digi minder "verdeeldoosjes" (vergeef me de term, ik ben hier niet zo in thuis) gebruikt dan Proximus, wat af zou doen aan de snelheid/kwaliteit. Geen idee of dat klopt of niet.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 150 keer
Te Koop forum

Je mag dan eens testen is of het echt unlimited is dus meer dan 3TB tijdens de piekuren down/uploaden en zien of de snelheid daarna/tijdens even goed blijft.
nerph
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

TheCeet schreef: 1 dag geleden
Anderlecht, Kuregem, Vorst, Jette, Sint-Agata-Berchem, Elsene, Sint-Jans-Molenbeek, Schaarbeek, Ukkel.

Gent

Charlerloi

Luik
Ah oke! Een beetje vooruitgang dus.
freddie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 31 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Gent

Charlerloi

Luik
+ Leuven
DIGI Belgium
Official
Official
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

Gent

Charlerloi

Luik

Correct!
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
Bedankt: 1969 keer
Recent bedankt: 4 keer

@DIGI Belgium Waarom adverteren jullie met 10 Gbps terwijl jullie maar 8 Gbps leveren? Dat vloekt met jullie slogans zoals "eerlijk, open en transparant" en "eerlijk duurt het langst".
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 350 keer
Bedankt: 234 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

freddie schreef: 22 uren geleden + Leuven
Bron? Dit kan interessant zijn...
Computer(k)nul
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 158 keer
Recent bedankt: 2 keer

raf1 schreef: 12 uren geleden @DIGI Belgium Waarom adverteren jullie met 10 Gbps terwijl jullie maar 8 Gbps leveren? Dat vloekt met jullie slogans zoals "eerlijk, open en transparant" en "eerlijk duurt het langst".
Waarschijnlijk zelfde als Telenet/Wyre, 10 Gbps staat mooier dan de echte haalbare snelheid van 8.5 down / 8 up. Het is allemaal XGS-GPON, dus de 10 Gbps is de bruto snelheid, netto is het dus zo'n 15-20% minder.

Dat proximus het nu eens netter doet door de netto snelheid te melden is zoals het zou moeten zijn.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 252 keer
Bedankt: 555 keer
Provider
Te Koop forum

vandamalain schreef: 1 dag geleden Ik ben dan maar meteen voor 10gbps gegaan, ookal zit ik thuis nog op een bekabeld gigabit netwerk.
Via Wifi 7 zou ik wel hogere snelheid moeten halen, ga ik zeker testen.
Niet als je WiFi 7 AP ook met 1Gbps verbonden is aan je router/firewall hé :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”