Sinds gisteren ben ik na nummeroverdracht naar Digi mobile overgeschakeld en ik heb gemerkt dat ik niet bereikbaar ben vanuit een vast telefoonnummer. Even geprobeerd om te bellen vanaf mijn werktelefoon (vast) naar mijn gsm-nummer en ik zie op mijn telefoon (waarmee ik probeer te bellen naar mijn gsm): niet bereikbaar en toettoettoet. Ook geprobeerd om vanuit thuis van vast naar mijn gsm: idem geen connectie. Ik kan wel bellen naar gsm en gebeld worden door een gsm-toestel: dus mijn overdracht is wel gelukt en het werkt. Wat zou de oorzaak zijn van dit vreemd gedrag bij Digi en nog andere mensen die hetzelfde voor hadden ? Ze zijn er mee bezig, maar ik vraag me af of dit probleem vaker voorkomt bij Digi.
En wat ik ook vreemd vind is de hoeveelheid data zeer snel verloopt, terwijl ik niet veel op 4G en hoofdzakelijk op wifi. Tijdens het intikken ben ik al weer 10 MB kwijt, terwijl ik zeker op wifi zit. Vanochtend mijn kaartje ingestoken en nu al 730 MB verbruikt (zonder videotjes te sturen of gigantisch veel foto's en hoofdzakelijk op wifi van het werk en thuis).
Toegevoegd na 1 uur 29 minuten 44 seconden:
Even gecheckt met de omgekeerde methode: vanuit mijn digi gsm-account kan ik WEL bellen naar het vaste nummer, van waar ik uit NIET terug kan bellen naar hetzelfde nummer.
Toegevoegd na 21 uren 54 minuten 52 seconden:
Het wordt al maar gekker bij Digi-Belgium: Mijn huidig gsm-nummer hadden ze na bellen al direct overgezet op een simkaartje die nog opgestuurd dient te worden met als gevolg dat een week geleden mijn verbinding afgebroken werd en ik dus niet kan bellen of sms ontvangen (belangrijk voor 2-staps verificatie van bepaalde sites). En aangezien hun database geen busnummers accepteert en afkapt op enkel op het huisnummer en mijn straat toevallig ook nog een zusterstraatnaam heeft zonder "straat" achteraan, vrees ik dat het terecht gekomen in een afsloten pand met hetzelfde huisnummer, maar zonder bus nummers.
Ondertussen al de factuur gekregen voor de eerste maand, waarvan zeker al een 10-tal dagen geen gebruik van kan maken, maar aangezien de nummeroverdracht als is gebeurd (zonder mijn ingrijpen) begint de teller al aan te slaan dat het abonnement al 10 dagen geleden is begonnen en ik het kaartje (hoogst waarschijnlijk in de verkeerde straat met hetzelfde nummer, maar omdat DIGI een database gebruikt die het busnummer afkapt en je die ook niet handmatig kunt inbrengen op hun website, dus waarschijnlijk verloren....). Vandaag na veel geklaag hebben ze gemaild een nieuw simkaartje op te sturen en hopelijk in de loop van morgen of begin volgende week in de bus.
En om het verhaal wat aan te dikken: mijn partner heeft wel het simkaartje ontvangen en het nummer met succes overgezet, maar.....daar kan die niet gebeld worden vanaf een VAST nummer (getest vanuit werk en vanuit thuis uit van een vast nummer). Wel bereikbaar via een mobiel nummer (Digi of de concurrent) en er kan gebeld worden naar een VAST en ook mobiel nummer zonder problemen.....Maar het vreemde is: kan niet gebeld worden vanaf een vast nummer (geeft toettoettoet en op foon: NIET BEREIKBAAR als je probeert te bellen vanaf een vast nummer naar dat overgezet mobiel DIGI-Belgium gsm-nummer). Wel kunnen bellen en sms ontvangen gelukkig, maar het blijft uitermate vreemd.....
Bovendien gaat het dataverbruik behoorlijk rap bij mijn partner (waar het wel werkt op het gebied op mobiel internet): waar er normaal ongeveer 3-4 GB/maand afgaat bij de vorige provider was er al na een dag gebruik al ruim 800 MB verbruik, alsof die data opslurpt, nochtans vooral connectie met wifi en enkel tijdens van en naar het werk via mobiel wat data gebruik. Geen films online gekeken of grote bestanden verstuurd of ontvangen...enkel wat lichte apps en berichtjes over en weer en wat nieuwssite bekeken (zonder filmpjes).
Is er iemand van DIGI-Belgium @DIGI Belgium die hier eens naar kijkt, ook naar hoe jullie vreemde manier van adresnotering in jullie database. De registratie gaat via Itsme en daar staat het adres juist met de juiste bus nummer en letter erbij, maar bij overzetting op jullie systeem wordt het busnummer en de letter afgekapt met vreemde gevolgen tot gevolg, zeker omdat er ook nog een zusterstraat hier is met exact dezelfde naam (minus -straat) en hetzelfde huisnummer en als het busnummer door de overzetting wordt afgekapt dan vrees ik dat de simkaart in de verkeerde brievenbus zit. En er is totaal geen mogelijkheid om dit handmatig in te brengen in jullie systeem. Dit moet echt dringend worden aangepast.
Last but not least bij mijn partner: zonder een sms verstuurd te hebben al een buitenbundel kost van ...6 cent....(niet gebeld naar het buitenland of zo of rare dingen gedaan, want bellen naar Belgisch vast of mobiel nummer is gratis): niet dat het veel is, maar wel vreemd als je weet dat er geen enkel sms is verstuurd.