Alternatief van Itsme: Mygov
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1102 keer
- Bedankt: 703 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Geven die linken iets meer info? Android debugging aanstaan, of een 3rd party rom?Data technicus schreef: 1 maand geleden App Mygov.be heeft veel te strenge eisen want geraakt al niet verder in de app en krijg deze melding.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 256 keer
- Bedankt: 779 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Is dat niet die app die moeilijk deed als de developer options aanstaan?
EDIT: effe searcheke gedaan.
Die app doet(/deed?) idd moeilijk over developer mode, cf een ander topic hierover op dit forum.
viewtopic.php?p=991252#p991252
EDIT: effe searcheke gedaan.
Die app doet(/deed?) idd moeilijk over developer mode, cf een ander topic hierover op dit forum.
viewtopic.php?p=991252#p991252
-
- Starter Plus
- Twitter: Anserics
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 4 keer
Waar wou je inloggen? Want ik zie het ook nog nergens.JAMIN001 schreef: 1 maand geleden Vandaag is me opgevallen dat je nu ook kunt aanmelden via mygov (overheid) bovenop itsme (bedrijf)
- devilkin
- Administrator
Vandaag de app eens geïnstalleerd. Voor registratie moet je de privacy en gebruiksvoorwaarden accepteren, maar de tekst scrolled niet (gemeld Bij de ontwikkelaar).
Dan eens geaccepteerd zonder te lezen, itsme registratie werkt niet met Firefox. Ook gemeld...
Dan eens geaccepteerd zonder te lezen, itsme registratie werkt niet met Firefox. Ook gemeld...
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Bij mij werkte het ook niet om MyGov te activeren op Android met Itsme. Er gaat een browservenster open die niets kan vinden. Via eID en desktop werkte het wel.
Ik ken iemand die tester is van de ID functie met MyGov, het federaal alternatief voor Itsme. Lancering voor het publiek zou voor zeer spoedig zijn. De acceptatie daarvan zou hoog moeten zijn. Loketbeheerders worden verplicht om MyGov te aanvaarden als ze een van de andere federale sleutels willen aanbieden.
Ik ken iemand die tester is van de ID functie met MyGov, het federaal alternatief voor Itsme. Lancering voor het publiek zou voor zeer spoedig zijn. De acceptatie daarvan zou hoog moeten zijn. Loketbeheerders worden verplicht om MyGov te aanvaarden als ze een van de andere federale sleutels willen aanbieden.
-
- userbase crew
Kan MyGov intussen al overweg met android phones die in developer mode zitten?
Het is al erg genoeg dat rooted phones untrusted zijn (je mag tegenwoordig geen "eigenaar" meer zijn van je eigen toestel), maar devmode weigeren was toch een paar stappen te ver imo.
Het is al erg genoeg dat rooted phones untrusted zijn (je mag tegenwoordig geen "eigenaar" meer zijn van je eigen toestel), maar devmode weigeren was toch een paar stappen te ver imo.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 677 keer
- Bedankt: 404 keer
Een paar maanden terug lukte het ook niet....Nu terug wel....Programma https://play.google.com/store/apps/deta ... lgium.bdiw laten installeren.WalterB1 schreef: 2 weken geleden Bij mij werkte het ook niet om MyGov te activeren op Android met Itsme. Er gaat een browservenster open die niets kan vinden. Via eID en desktop werkte het wel.
Terug rijbewijs en idkaartdocumenten opgevraagd (voor het geval ik geen portefeuille heb)....
November 2026
https://www.ictmagazine.be/nieuws/belgi ... martphone/
Een vriend wilt geen itsme en geen ebox documenten. Als je hierop inlogt, activeert hij dan jouw ebox?
Toegevoegd na 23 minuten 10 seconden:
Getest, maar nergens deze methode nog te vinden....JAMIN001 schreef: 1 maand geleden Vandaag is me opgevallen dat je nu ook kunt aanmelden via mygov (overheid) bovenop itsme (bedrijf)

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 160 keer
- Recent bedankt: 3 keer
@satsurfer er zullen allicht problemen mee vastgesteld zijn waardoor in PRODuctie die optie (voorlopig?) weer is weggehaald.
Dat hebben we eerder ook al gezien met "MyID". Leesvoer daarover: https://datanews.knack.be/nieuws/bedrij ... -overheid/ Een hele tijd na dat artikel ging het achterliggende bedrijf overigens failliet.
Je kan de login-methode wel testen als je een TEST of INTegratie omgeving die CSAM gebruikt aanroept (die publiek beschikbaar is). Zo zijn er wel meer te vinden voor wie weet hoe te zoeken. Om verwarring met PRODuctieomgevingen te vermijden post ik hier geen voorbeelden daarvan. De INTegratie omgeving van csam-my digital keys daarentegen lijkt me weinig kwaad te kunnen, voor wie wenst dus klikkerdeklik = Productie, voeg ".int" in tussen "iamapps" en ".belgium
let op, je zit hier (met de .int erbij ) dus op een testomgeving - en dat word slecht/niet aangeduid, aanpassingen aan je digitale sleutels hier gelden enkel daar en bij inlog op andere testomgevingen die test-csam gebruiken.
Dat hebben we eerder ook al gezien met "MyID". Leesvoer daarover: https://datanews.knack.be/nieuws/bedrij ... -overheid/ Een hele tijd na dat artikel ging het achterliggende bedrijf overigens failliet.
Je kan de login-methode wel testen als je een TEST of INTegratie omgeving die CSAM gebruikt aanroept (die publiek beschikbaar is). Zo zijn er wel meer te vinden voor wie weet hoe te zoeken. Om verwarring met PRODuctieomgevingen te vermijden post ik hier geen voorbeelden daarvan. De INTegratie omgeving van csam-my digital keys daarentegen lijkt me weinig kwaad te kunnen, voor wie wenst dus klikkerdeklik = Productie, voeg ".int" in tussen "iamapps" en ".belgium

-
- Starter Plus
- Bedankt: 4 keer
Ik vind de optie opeens op meerdere federale website terug.
Op my.belgium.be en myMinFin kon ik er zonder problemen mee inloggen.
De Nationale Bank heeft de optie ook, maar daar lijkt het niet te werken.
"Mijn burgerprofiel" (Vlaanderen) biedt de optie nog niet aan.
Op my.belgium.be en myMinFin kon ik er zonder problemen mee inloggen.
De Nationale Bank heeft de optie ook, maar daar lijkt het niet te werken.
"Mijn burgerprofiel" (Vlaanderen) biedt de optie nog niet aan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 261 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb het ook al gebruikt en werkt sneller dan itsme, of is dat maar een gevoel??
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Mobile Vikings
iPhone 17 256GB| Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Mobile Vikings
iPhone 17 256GB| Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 736 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Installeren en gebruik zeer vlot, prima!
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- cyberbug
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
- Bedankt: 188 keer
- Recent bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik kan de app niet registreren, het deel identificatie via Itsme lukt, maar vervolgens moet ik een veld van mijn EID scannen (deze heb ik nog niet enkel een papier voor aanvraag) maar dat papier kan niet gebruikt worden om te registreren.
En vermits deze code veranderd als je een nieuwe aanvraagt vermoed ik ook dat dit zal stoppen met werken als je een nieuwe EID aanvraagt.
Ik blijf nog wel even bij Itsme
- kan geactiveerd worden zonder EID (via je bank app)
- blijft werken bij aangifte verlies EID
- werkt overal online waar je EID werkt.
- ik weet niet of dat beetje sneller echt de moeite is bij ben ik binnen 2-3 seconden nadat ik via itsme bevestig ingelogd. (en nog sneller als die via een app of site vanop de smartphone is waar itsme opstaat)
En vermits deze code veranderd als je een nieuwe aanvraagt vermoed ik ook dat dit zal stoppen met werken als je een nieuwe EID aanvraagt.
Ik blijf nog wel even bij Itsme
- kan geactiveerd worden zonder EID (via je bank app)
- blijft werken bij aangifte verlies EID
- werkt overal online waar je EID werkt.
- ik weet niet of dat beetje sneller echt de moeite is bij ben ik binnen 2-3 seconden nadat ik via itsme bevestig ingelogd. (en nog sneller als die via een app of site vanop de smartphone is waar itsme opstaat)
Greetz cyberbug

-
- Crew support
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 320 keer
@cyberbug Bij mij net hetzelfde: eerste deel lukt, maar het scannen van EID lukt niet. Via EID kaart lukt het eerste deel ook, maar dan moet ik daarna een QR-code scannen, en dat werkt ook niet. Ik zie geen knop om te bevestigen, en automatisch wordt de QR-code niet herkend. De QR-code scannen met een andere app gaat probleemloos. Geen idee wat hier aan de hand is.
-
- userbase crew
Het ziet er naar uit dat je deze app zonder opgeven van een telefoonnummer kan gebruiken.
Nu nog hopen dat de huidige versie wel werkt wanneer je gsm developer options aanstaan, en dan hebben we mss een kandidaat om eens te bekijken.
Tenzij je met dat ding je ook je ebox activeert, dan hoeft het niet.
Spijtig dat hier zo weinig informatie over terug te vinden is, want ik ben als de dood voor het stopzetten van communicatie per brief; dan komt er niks meer in orde qua betalingen en administratie.
Nu nog hopen dat de huidige versie wel werkt wanneer je gsm developer options aanstaan, en dan hebben we mss een kandidaat om eens te bekijken.
Tenzij je met dat ding je ook je ebox activeert, dan hoeft het niet.
Spijtig dat hier zo weinig informatie over terug te vinden is, want ik ben als de dood voor het stopzetten van communicatie per brief; dan komt er niks meer in orde qua betalingen en administratie.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 736 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ik snap je bezorgdheid over gemiste betalingen maar door de integratie van de ebox kan je net gemakkelijker die ebox bereiken en in het oog houden waardoor je betalingen minder zal missen. Ik zie dat dus eerder als een voordeel. Mijn belangrijkste reden is dat we door Mygov te gebruiken geen onnodig geld richting de banken zitten te sturen via itsme.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- devilkin
- Administrator
Mochten er mensen problemen ondervinden met de MyGov.be app, kan je ze melden via http://www.mygov.be/contact
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
- Bedankt: 195 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik merk dat onze federale overheid opnieuw een poging doet om de digitale toegang zelf te organiseren. En dat terwijl ze de eID software nog altijd niet gebruiksvriendelijk en betrouwbaar gekregen hebben. Ik heb zelf uren en uren verloren om het voor mezelf en voor familieleden werkend te krijgen, om dat bij de volgende gelegenheid te zien dat het niet meer werkt door updates van OS, middleware, plugins etc. Support trok ook op niets.Dizzy schreef: 2 dagen geleden Mijn belangrijkste reden is dat we door Mygov te gebruiken geen onnodig geld richting de banken zitten te sturen via itsme.
Ik was dus uitermate blij dat Itsme er gekomen is en dat dat verdorie wel werkt en blijft werken.
En nu lees ik dat het met die MyGov weer hetzelfde pad op gaat: bij sommigen werkt het, bij anderen niet.
Zeer blij dat ik het nog niet nodig gehad heb.
En die Itsme heeft mij nog geen cent gekost en ik verlies er ook geen tijd meer aan. Uiteraard zal die Itsme op één of andere manier betaald worden, maar geloof toch niet dat een overheidsinitiatief goedkoper zal zijn. Zeker niet met de track records van Smals en BOSA
-
- userbase crew
Het enige dat werkt bij mij is de visuele cue van een enveloppe op mijn bureau die in de weg ligt.Dizzy schreef: 2 dagen geleden Ik snap je bezorgdheid over gemiste betalingen maar door de integratie van de ebox kan je net gemakkelijker die ebox bereiken en in het oog houden waardoor je betalingen minder zal missen. Ik zie dat dus eerder als een voordeel.
Re itsme: Ik wil dat nog altijd een kans geven, maar die kans blijft vastlopen op de nood aan je gsm nr op te geven.
Trouwens, tokens per sms opsturen is ook nog ns notoir onveilig; herinner de Orange breach recentelijk nog.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik heb Mygov geïnstalleerd op een Android tablet via een PC met eID op Ubuntu.
Was letterlijk op enkele minuten gefikst.
Itsme kan ik niet gebruiken, want het was niet mogelijk een account aan te maken met Ubuntu. Dan kwam er een bericht ‘Besturingssysteem wordt niet ondersteund’ of zoiets.
De integratie van eBox lijkt mij zeer nuttig.
Was letterlijk op enkele minuten gefikst.
Itsme kan ik niet gebruiken, want het was niet mogelijk een account aan te maken met Ubuntu. Dan kwam er een bericht ‘Besturingssysteem wordt niet ondersteund’ of zoiets.
De integratie van eBox lijkt mij zeer nuttig.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Da's voor mij ook een reden om Itsme niet te gebruiken.
Momenteel log ik steeds in via Csam en code via email en bijna uitsluitend op de laptop.
Momenteel log ik steeds in via Csam en code via email en bijna uitsluitend op de laptop.
Dat kon je ook al zien op https://www.burgerprofiel.be/ of via hun app.Kun schreef: 2 dagen geleden Met mygov kan je jouw “digitale” ID, rijbewijs, geboorteakte,… aanvragen en zien.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04