Mobiele DIGI abonnementen vernieuwd

Discuteer hier mee over Digi Belgium
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1100 keer
Bedankt: 700 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Modbreak:
En dan nu weer on-topic over Digi!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
zorka
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 14 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Kreeg net een mail van Digi met dit ivm bestaande abo....

Prijslijst & samenvatting van het contract
• Als het maandelijks verschil tussen verzonden en ontvangen sms’en groter is dan 300, wordt elke sms boven deze limiet aangerekend aan € 0.07.
• De databundel van 15 GB bij het abonnement van € 5 is uitgebreid naar 20 GB. De prijs blijft ongewijzigd.

edit : typo
michaelbelgium
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 20 keer
Provider

Ook de mail gehad, en als bestaande klant van het 5GB abbo werd nog eens bevestigd wat Noah zei:
* 5GB data cadeau
* ongelimiteerd sms/bellen blijft zoals het is
We hebben leuk nieuws: je abonnement krijgt een upgrade van 15 GB naar 20 GB, en dat voor dezelfde prijs. Dat zijn 5 GB extra per maand, genoeg om tot 35 miljoen extra berichten te sturen via WhatsApp, Messenger of andere chat-apps.
Voor de rest blijf je gewoon onbeperkt bellen en sms'en naar alle netwerken. De upgrade van je databundel gebeurt automatisch, je hoeft hiervoor niets te doen.
Dit schijnt wel iets anders te zijn wat Zorka deelde
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
zorka
Plus Member
Plus Member
Te Koop forum

De (bijna) volledige e-mail

We hebben leuk nieuws: je abonnement krijgt een upgrade van 15 GB naar 20 GB, en dat voor dezelfde prijs. Dat zijn 5 GB extra per maand, genoeg om tot 35 miljoen extra berichten te sturen via WhatsApp, Messenger of andere chat-apps.
Voor de rest blijf je gewoon onbeperkt bellen en sms'en naar alle netwerken. De upgrade van je databundel gebeurt automatisch, je hoeft hiervoor niets te doen.
En pssst... als je nóg meer data wil, hebben we net ook een nieuw abonnement met 30 GB voor maar € 7 per maand gelanceerd. Ja, dat heb je goed gelezen. Wil je upgraden? Neem contact op met onze klantendienst via [email protected] of 02 870 41 41.
Aanpassing van onze voorwaarden
Samen met deze upgrade hebben we onze algemene voorwaarden bijgewerkt. De algemene voorwaarden zijn nu gescheiden van de bijzondere voorwaarden per dienst. Zo maken we het makkelijker voor jou om alles terug te vinden. Hier is een samenvatting van de belangrijkste wijzigingen:
Algemene voorwaarden
• Art. 3.3 - Verduidelijking over het retourproces van apparatuur.
• Art. 5.3 (voorheen 5.4) - Verlenging van de activatieperiode voor klanten voordat een dienst kan worden stopgezet.
• Art. 5.4 (voorheen 5.5) - Verduidelijking over de effectieve activatiedatum bij een overstap of tariefwijziging.
• Art. 6.3 - Aanpassing van gerechtsdeurwaarderskosten volgens de huidige wetgeving.
• Art. 11.1 - Update van de contactgegevens van de klantendienst.
Bijzondere voorwaarden voor mobiele telefonie
• Art. 4 - Verduidelijking rond abnormaal gebruik van de mobiele dienst.
• Als het maandelijks verschil tussen verzonden en ontvangen sms’en groter is dan 300, wordt elke sms boven deze limiet aangerekend aan € 0.07.
• De databundel van 15 GB bij het abonnement van € 5 is uitgebreid naar 20 GB. De prijs blijft ongewijzigd.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 369 keer
Bedankt: 176 keer
Provider

DIGI Belgium schreef: 1 week geleden Bestaande Klanten

Voor onze bestaande klanten verandert er helemaal niets aan hun huidige sms-voorwaarden.
Wijzigt er dan toch iets aan de bestaande klanten hun huidige sms-voorwaarden?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 224 keer

mgo72 schreef: 1 week geleden Bart Depauw zien ze dus niet als klant bij DIGI Afbeelding
Ik heb hier zo hard mee gelachen :lol:
Internet: Fastfiber
GSM: Proximus
DIGI Belgium
Official
Official
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 6 keer

fryelectro schreef: 2 dagen geleden

Voor onze bestaande klanten verandert er helemaal niets aan hun huidige sms-voorwaarden.
Neen hoor, voor onze bestaande klanten verandert er helemaal niets aan de huidige sms-voorwaarden.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 218 keer
Provider

DIGI Belgium schreef: 2 dagen geleden Neen hoor, voor onze bestaande klanten verandert er helemaal niets aan de huidige sms-voorwaarden.
zorka schreef: 2 dagen geleden We hebben leuk nieuws: je abonnement krijgt een upgrade van 15 GB naar 20 GB, en dat voor dezelfde prijs. Dat zijn 5 GB extra per maand, genoeg om tot 35 miljoen extra berichten te sturen via WhatsApp, Messenger of andere chat-apps.
...............

Wie heeft gelijk?
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat was inderdaad mijn punt.
Orange Go Extreme
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 25 keer

Een toegelaten delta van 300 sms tussen in/uit is in theorie niet onbeperkt maar als je 300 sms'en meer stuurt dan je ontvangt dan lijkt er mij in praktijk toch iets mis te zijn ;). Tenzij je M2M toepassingen hebt draaien, maar dat laten de algemene voorwaarden bij geen enkel van de providers toe volgens mij.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 400 keer
Bedankt: 197 keer
Provider

Fluppeke schreef: 2 dagen geleden maar als je 300 sms'en meer stuurt dan je ontvangt dan lijkt er mij in praktijk toch iets mis te zijn
Of een stalker... :cop:
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Fluppeke schreef: 2 dagen geleden Een toegelaten delta van 300 sms tussen in/uit is in theorie niet onbeperkt maar als je 300 sms'en meer stuurt dan je ontvangt dan lijkt er mij in praktijk toch iets mis te zijn ;).
I agree maar dan moet digi wel niet zeggen dat er niets verandert en tegelijkertijd zijn algemene voorwaarden aanpassen imho.
Orange Go Extreme
DIGI Belgium
Official
Official
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 6 keer

Fluppeke schreef: 2 dagen geleden Een toegelaten delta van 300 sms tussen in/uit is in theorie niet onbeperkt maar als je 300 sms'en meer stuurt dan je ontvangt dan lijkt er mij in praktijk toch iets mis te zijn ;). Tenzij je M2M toepassingen hebt draaien, maar dat laten de algemene voorwaarden bij geen enkel van de providers toe volgens mij.
Dag Fluppeke,

Onze algemene voorwaarden stelden voordien al het volgende:

De 'onbeperkte' mobiele Dienst van DIGI is bedoeld voor normaal, persoonlijk en privégebruik.
Dit gebruik wordt als normaal beschouwd binnen de volgende limieten:

De Klant belt maximaal 6000 belminuten op per maand;
De Klant verstuurt maximaal 6000 sms’en per maand;
De Klant verstuurt sms’en aan maximum 250 verschillende ontvangers per maand;
De Klant verstuurt aan maximum 30 verschillende ontvangers per uur;
De Klant verstuurt maximaal 500 sms’en per dag;
De Klant verstuurt maximum 100 sms’en per uur;
De Klant verstuurt maximum 30 sms’en van dezelfde lengte, per uur.

De algemene voorwaarden worden nu inderdaad licht aangepast. In onze cijfers zien we echter dat bijna niemand onder het scenario valt dat ze 300 sms'en meer vesturen dan ontvangen. We beschouwen dit als abnormaal en vandaar deze aanpassing.

Groeten, Noah van DIGI
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 750 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Dan zijn jullie er in geslaagd om jullie hele abonnement in een behoorlijk slecht daglicht te zetten om een paar enkelingen te kunnen buiten gooien.
Eigenaardige tactiek.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Conclusie. Het wijzigt dus wel. Geen nonsense meer aub.
Orange Go Extreme
nerph
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

kan iemand mij uitleggen wat het probleem is dat het aangepast is? Dat ze zeggen dat het niet aangepast is en wel aanpassen vind ik ook niet wijs, maar ik bedoel dan de aanpassing zelf.

Als je meer dan 300 smsen stuurt dan ontvangt in een maand is het duidelijk niet "normaal, persoonlijk en privégebruik".

Of gaat het over de feit dat het eigelijk niet "onbeperkt" is?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 607 keer
Bedankt: 735 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Er zijn toch enkele zaken die vreemd blijven klinken. Enerzijds zou er zo goed als niemand onder vallen, wat is dan het probleem? Was het niet beter die enkelingen dan aan te spreken ipv regels aan iedereen op te leggen waar ze toch niet onder vallen? Men creëert dus onnodige onrust onder eigen klanten.

De limiet zelf dan, 300 meer versturen lijkt me niet zo uitzonderlijk. Stel dat je bvb voorzitter bent van een hobbyclub. Je stuurt dan meermaals berichten naar alle leden van de club, zuiver ter info. Dan kom je toch snel aan dat aantal? Hoeveel hobby's zijn er en sommige mensen hebben meerdere hobby's.

Een derde opmerking is strategisch. Als je als nieuwkomer wil inbreken op de markt met lage prijzen dan passen limiterende maatregelen als deze daar niet zo goed in. Mensen veranderen al niet graag en al zeker niet als ze addertjes onder het gras vermoeden. Deze regel zorgt voor argwaan na de al problematische start.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

nerph schreef: 2 dagen geleden kan iemand mij uitleggen wat het probleem is dat het aangepast is?
Het probleem is hun communicatie.
Het feit dat er zowel hier als op tweakers duchtig over gesproken wordt maakt dat het leeft.
Er is verwarring alom, zelfs in hun eigen communicatie spreken ze zichzelf tegen.

Als je hun pagina bekijkt:
Afbeelding
kan je toch niet weten wat hier allemaal gezegd is?

Ik lees het als: ik stuur 100 SMS'sen, ik moet €7 betalen. Jij niet?

En bij het €5 abonnement staat er niets over de 300 meer, maar gewoon "meer". Dus verwacht je als klant dat er quasi altijd een meerprijs aan die €5 zal hangen.

Als jij dat verstandige communicatie vindt, dan verschillen we nogal van mening. Qua marketing is dit wat mij betreft compleet geflest. :banana:
nerph
Pro Member
Pro Member
Provider

Bij de €3 5GB abo was dat toch altijd het geval dat een sms €0,07 is, behalve naar DIGI? Daar is er toch niets aan veranderd?

Het is eerder de 15GB abo (die nu 20GB is) dat voor verwarring zorgt, aangezien deze vroeger "onbeperkt" was en nu veranderd is.

Ik zei ook niet dat ik dit "verstandige communicate" vind?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Je vraagt "wat is het probleem".
Wel: het probleem is dat ze heel warrig communiceren met een heel eigenaardige regel, waarvan je de voorwaarden niet eenduidig terugvindt.
nerph
Pro Member
Pro Member
Provider

Als je mijn volledige post had gelezen vroeg ik wat het probleem was met de verandering zelf (van onbeperkt naar "niet meer dan 300 versturen tegenover ontvangen").

Ik zei toch in mijn post dat ik het communicatie ook niet wijs/goed vond?
zorka
Plus Member
Plus Member
Te Koop forum

Probleem is inderdaad dat men in één mail eerst zegt dat er niet verandert voor bestaande klanten, en enkele regels lager zelf aangeeft wat er dan precies verandert....

Ikzelf zal niets merken van de wijziging (behalve de extra data), maar er is wel degelijk iets veranderd
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 25 keer

Als die voorzitter 6 sms en per maand stuurt ( >1 per week) naar 50 nummers en geen sms terug krijgt dan zal die hiervan last hebben ja...
Dan kan die voorzitter er ook ook voor kiezen om een WhatsApp groep te maken, een mail/nieuwsbrief te sturen of gewoon een andere provider zoeken.

Digi had bestaande klanten de keuze kunnen laten om bij de oude voorwaarden (15 gb/onbeperkt sms) te blijven of overgaan naar het nieuwe tarief (20 gb / betalende sms bij meer uitgaande dan inkomende sms).
Maar ik vermoed dat ze niet de indruk wouden geven (zoals bij andere operators het geval is) dat nieuwe klanten meer voordeel/data krijgen dan bestaande klanten.
En het lijkt er op dat sms toch een hogere kost heeft om aan te bieden dan data
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 607 keer
Bedankt: 735 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Veel van die hobbygroepen hebben niet enkel IT-minded leden en die mensen willen vooral bezig zijn met hun hobby en niet met hun SMS-teller.

De voorzitter zal dus waarschijnlijk eerder opteren voor een andere provider ipv elke maand te gaan tellen hoeveel berichten hij al gestuurd heeft.

De keuze om de oude voorwaarden te behouden zou waarschijnlijk wel een aantal klanten liever gezien hebben maar men koos voor het eigen gemak, de klanten kunnen dat echter ook.

Aangezien ze zelf aangeven dat het over maar weinig mensen gaat, is het sop waarschijnlijk de kool niet waard en dat terwijl de nieuwe abo's een positieve boodschap moesten zijn.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 224 keer

DIGI Belgium schreef: 2 dagen geleden
fryelectro schreef: 2 dagen geleden

Neen hoor, voor onze bestaande klanten verandert er helemaal niets aan de huidige sms-voorwaarden.
Dus wat zijn de voorwaarden als ik als bestaande klant een extra abonnement afsluit ? De oude met onbeperkt sms ? Jullie communicatie is echt rotslecht...
Internet: Fastfiber
GSM: Proximus
michaelbelgium
Member
Member
Provider

't is simpel:

* bestaande abbo's waren afgesloten onder oude voorwaarden (dus degelijk ongelimiteerd sms/calls)
* Nieuwe abbo's vallen onder nieuwe voorwaarden
zorka
Plus Member
Plus Member
Te Koop forum

zorka schreef: 2 dagen geleden De (bijna) volledige e-mail

..
De wijzigingen treden in werking 30 dagen na deze melding. Als je akkoord gaat, hoef je niets te doen. Als je vragen of opmerkingen hebt, neem dan contact op met [email protected] vóór 7 januari 2026.
De voorwaarden zijn gewijzigd, ook voor de bestaande abo’s (anders had je ook de 5GB extra niet)
SPRN
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Inderdaad jammer dat DIGI zichzelf eigenlijk nu al vaker heeft tegengesproken. In het begin dat ik klant was ook zoiets voorgehad, telefonische medewerker erkende het probleem, maar achteraf via mail was er ineens totaal geen probleem (duidelijk wel) en was ik verantwoordelijk voor de extra aangerekende kosten.

Ondanks dat in werkelijkheid dit waarschijnlijk geen echte belemmering gaat zijn voor de meeste gebruikers, was de uitvoering hiervan en communicatie hierrond echt verbazingwekkend slecht. Ze konden het gewoon niet negatiever klinkend uitgelegd krijgen op hun website of verantwoorden in dit topic.
michaelbelgium
Member
Member
Provider

zorka schreef: 1 dag geleden
zorka schreef: 2 dagen geleden De (bijna) volledige e-mail

..
De wijzigingen treden in werking 30 dagen na deze melding. Als je akkoord gaat, hoef je niets te doen. Als je vragen of opmerkingen hebt, neem dan contact op met [email protected] vóór 7 januari 2026.
De voorwaarden zijn gewijzigd, ook voor de bestaande abo’s (anders had je ook de 5GB extra niet)
IMG_20251009_155939.jpg
zorka
Plus Member
Plus Member
Te Koop forum

Bijlagen
nieuw.png
legacy.png
nerph
Pro Member
Pro Member
Provider

Dus dat van 300 verschil (in het legacy contract) stond er al de hele tijd in? Ze hebben dus effectief niets gewijzigd voor mensen die al abonnee waren?

Of begrijp ik het verkeerd?
michaelbelgium
Member
Member
Provider

Ben ook verward nu

Alé, logisch gewijs vallen bestaande klanten onder de oude voorwaarden én het contract op moment van klant worden

Dat kan zomaar niet veranderen zonder een handtekening te zetten of dergelijke

EDIT: ok, 'k heb gelijk, in de klantenzone - onder "mijn contracten" bevestigd dat. Ik dacht het wel,vallen onder het legacy contract
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 39 keer
Provider

satsurfer schreef: 1 week geleden Wat een ridicuul tariefplan. Na waterverbruik, stroomverbruik, wasverbruik, ga je nu moeten letten op sms gebruik.

'Hoe proberen we geld uit de zakken van klanten te rollen'

Nog veel bokes eten, eer je 35 GB aan 4€ aanbiedt 5G, EN UNL. SMS.
Er is wel een belangrijke nuance. Ook op het abbo van 5 euro

Als het maandelijks verschil tussen verzonden en ontvangen sms’en groter is dan 300, wordt elke sms boven deze limiet aangerekend aan € 0.07.

#stormInEenGlasWater
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”