Mijn mama heeft +/- 28mbit en dezelfde upload als XS (Scarlet poco sinds de uitfasering ADSL).
Ik heb daar tot nu toe geen problemen gehad met het streamen.
Ikzelf heb Heytelecom (147/14) heb bedraad (woonkamer) ook geen probleem , draadloos (slaapkamer) heb ik soms wel haperingen (ik vind kleine hiccups in het beeld tijdens een film ook al storend). Ik verdenk daar ook de wifi (wegens afstand tot AP) en heb daar wel ethernet maar de google TV (model voor de huidige streamer) heeft geen ethernetaansluiting. Is wel op te lossen met een adaptor maar dat geeft weer esthetisch een extra kabel naar TV.
Ik heb al een lange tijd een xiaomi TVbox in gebruik vlak naast de wifi AP. Heb die een tijd geleden bedraad aangesloten met een USB->ethernet adaptor omdat de wifi moeilijk deed. Doet echter wel wat het moet doen.
Boven heb ik een chromecast met google TV (de versie voor de huidige streamer) Ik ben postief over de afstandsbediening (is persoonlijk maar vind de volumeknoppen aan de zijkant handig) en je kan hem volledig achter tv steken wat moeilijker is bij de streamer. Maar mist ook een ethernetaansluiting.
Heb recent een strong S3 V2+ gekocht ,die staat voorlopig bij mijn mama. Nog vroeg om een review te maken maar werkt ook vlot. Heb hem gekozen omdat hij toch pak goedkoper is dan de streamer van google (44€ tov >100€) en ook google gecertificeerd is. Er zijn zoveel van die boxen en volgens wat ik lees staat er op veel van die chinese boxen schadelijke software. Of dat bij google (gecertificeerde) boxen wel volledig in orde is weet ik ook niet, maar we weten toch iets beter naar wie al die data gaat

VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder