vdsl xs en streamen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
staaf
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Waarschijnlijk ga ik hier een heel domme vraag stellen :?

Ik heb een VDSL XS aansluiting met een Fritzbox 7430. Hiermee maak ik draadloos verbinding met mijn LG TV. (6 meter)
Nu, tijdens het gebruiken van apps zoals vrt max of vtm go heb ik heel regelmatig dat de data na enige tijd niet vlot door komt en dat ik enige tijd (soms minuten) op een draaiend icoontje moet zitten kijken.
Als ik een speedtest doe met mijn gsm lijkt mijn Wifi downloadsnelheid op 20Mbps te zitten, dat is dus de max die de VDSK XS levert.
Ik dacht eerst over te gaan naar een bekabelde ethernet verbinding maar die zal ook gewoon op die 20Mbps zitten.

Iemand die dit herkent?

Mij interesseert tv eigenlijk niets, echter vriendin hecht hier veel belang aan dus moet er eens werk van maken :oops:
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1011 keer
Bedankt: 3786 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

Ik zou toch eens proberen met een bekabelde verbinding.
De beschikbare snelheid zal toch een stabielere 20 Mbps zijn, wat méér dan voldoende is om VTMGo/VRTMax/GoPlay te streamen.

Werk maken van een tevreden vriendin is inderdaad herkenbaar :-D
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
x0f
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 25 keer
Recent bedankt: 6 keer

Herkenbaar idd. Ik heb 85 down en had ook haperingen om te streamen via wifi. Ethernet kabel naar de Google Chromecast (en nu streamer) en nooit meer problemen gehad. De bbox staat op minder dan 1m van de streamer en toch was wifi niet steeds stabiel.

En idd, happy wife happy life!
staaf
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ik zal dat idd dan toch eens proberen.
Brengt me dan naadloos bij de tweede vraag: goplay werkt niet op een lg-tv wegens niet compatibel met WebOs.
Wat kan ik hier tegenwoordig best voor doen? Kan elke android box dit? Dien ik op iets speciaals te letten? Of koop je in deze tijd best iets anders?
Ben hier ooit eens wat opzoekwerk over begonnen en zie door het bos de bomen niet (ook wegens gebrek aan intresse, dat geef ik grif toe)
Tv kijken doe ik normaliter via satteliet (tv vlaanderen)
x0f
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Recent bedankt: 6 keer

De voorbije weken en maanden zijn er wel wat topics geweest op UB over streaming boxen. Probeer ze te vinden met de zoekfunctie onder hardware.

Ik heb zelf recent de Google tv streamer gekocht en ben zeer tevreden. Is niet goedkoop maar je hebt kwaliteit.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Recent bedankt: 4 keer

Mijn mama heeft +/- 28mbit en dezelfde upload als XS (Scarlet poco sinds de uitfasering ADSL).
Ik heb daar tot nu toe geen problemen gehad met het streamen.
Ikzelf heb Heytelecom (147/14) heb bedraad (woonkamer) ook geen probleem , draadloos (slaapkamer) heb ik soms wel haperingen (ik vind kleine hiccups in het beeld tijdens een film ook al storend). Ik verdenk daar ook de wifi (wegens afstand tot AP) en heb daar wel ethernet maar de google TV (model voor de huidige streamer) heeft geen ethernetaansluiting. Is wel op te lossen met een adaptor maar dat geeft weer esthetisch een extra kabel naar TV.
Ik heb al een lange tijd een xiaomi TVbox in gebruik vlak naast de wifi AP. Heb die een tijd geleden bedraad aangesloten met een USB->ethernet adaptor omdat de wifi moeilijk deed. Doet echter wel wat het moet doen.
Boven heb ik een chromecast met google TV (de versie voor de huidige streamer) Ik ben postief over de afstandsbediening (is persoonlijk maar vind de volumeknoppen aan de zijkant handig) en je kan hem volledig achter tv steken wat moeilijker is bij de streamer. Maar mist ook een ethernetaansluiting.
Heb recent een strong S3 V2+ gekocht ,die staat voorlopig bij mijn mama. Nog vroeg om een review te maken maar werkt ook vlot. Heb hem gekozen omdat hij toch pak goedkoper is dan de streamer van google (44€ tov >100€) en ook google gecertificeerd is. Er zijn zoveel van die boxen en volgens wat ik lees staat er op veel van die chinese boxen schadelijke software. Of dat bij google (gecertificeerde) boxen wel volledig in orde is weet ik ook niet, maar we weten toch iets beter naar wie al die data gaat ;)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”