Microsoft vraagt kredietgegevens voor het aanschaffen van gratis licenties

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 350 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik beheer voor een non-profit de Microsoft-tenant.
Deze non-profit heeft indertijd 10 gratis Microsoft Business Premium-licenties cadeau gekregen, maar die licenties worden medio november niet meer verlengd.
Microsoft geeft aan dat deze licenties omgezet zullen worden naar Microsoft Business Basic (gratis voor non-profit).

Ik wou al even kijken wat de impact zou zijn door deze downgrade door alvast een aantal van die licenties 'aan te kopen', maar van zodra ik door de check-out geleid wordt, moet ik kredietgegevens ingeven (zelfs dus voor een onbestaand bedrag). Dat wil ik niet en kán ik ook niet gezien ik geen creditcard heb. Ik heb een VISA-debit, maar geen VISA-credit of MasterCard meer.

Enig idee hoe ik het invullen van de kredietgegevens kan vermijden?
Op basis van SignUp for Office 365 without adding Payment Method. lijken directe links mogelijk te zijn: maar dus geen koppeling om licenties voor Microsoft Business Basic zonder kredietkaartgegevens.

Zijn er mogelijkheden om die kredietkaartgegevens-vereiste alsnog te omzeilen?
Is er een gelijkaardige koppeling als deze hierboven waardoor ik alsnog die gratis licenties kan aanschaffen?
Computer(k)nul
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

Wij hebben licenties zonder kredietkaart. Gewoon met achteraf betalen. We krijgen nog elke maand een nul factuur.

We "kopen" al een tijdje geen licenties meer rechtstreeks via Microsoft maar via Ingram micro via een Microsoft partner. Mocht ik er rechtstreeks bij bestellen liggen ze misschien ook wel dwars.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 350 keer
Bedankt: 234 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

@dragonflo: Voor de organisatie waar ik werkzaam heb, koop ik ook licenties via een Microsoft-partner, maar zo'n partnerschap bestaat (nog?) niet voor deze non-profit omdat het tot nu toe in de free tier bleef.
Computer(k)nul
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik kan Basic "aankopen" via Ingram. Business Premium Donation heb ik ook al gekocht via Ingram.
Ik heb zonet ook eens via Microsoft een Basic licentie gekocht en moest geen kredietkaart opgeven.
Er is geen betalingsmethode gekoppeld en ik zie onder factureringsaccounts, "Microsoft Online subscription overeenkomst"(MOSA) als type factureringsrekening. Ik kan ook bestellen via Microsoft-klantovereenkomst(MCA), maar daar zie ik de normale prijzen.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 113 keer

Helaas niet hetgeen je zoekt, maar... ik heb exact hetzelfde probleem hier.
Ik heb er uiteindelijk m'n persoonlijke kredietkaart voor gebruikt, met risico dat als MS plots de Basic abonnementen ook betalend maakt voor non profits, en ik dit over het hoofd zie, dat ik plots moet betalen uit eigen zak.

Voorheen was ook alles steeds op "op rekening" betalen, en gezien de kostprijs van 0 euro, was dit geen probleem.
Dit kan blijkbaar niet meer...
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Toen de business premium donation stopte vervielen de licenties. Je werd toen niets aangerekend. Nu heb ik nog altijd enkele mensen met die licentie want Microsoft heeft een soort van grey period.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 252 keer
Bedankt: 555 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Ter info, als je van Premium -> Basic valt verlies je zeer veel features. In theorie is dit absoluut niet aangewezen want je verliest volgende zeer belangrijke features:
- Installatie van MS Apps op je werkstation (Basic = online only)
- 50 + 50 GB Mailbox ==> 50GB max
- Géén Intune meer
- Géén Entra P1 inclusief meer (dus ook geen Conditional Access voor MFA)
- Géén Defender P1 inclusief meer (dus enkel Exchange Online Protection = alles komt er door ...)
...

Ik stel voor dat de VZW het nodige budget voorziet, of dat je alternatieven zoekt om die euvels op te vangen (e.g. Yubikey, Cloudflare Free Tier + Free Email protection, ...)

Stuur maar DM als je MSP hulp nodig hebt zonder MSP pricing/contract :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”