edpnet simkaart sms problemen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 29 keer

Mijn vriendin heeft problemen met het versturen van sms berichten. Wanneer zij een bericht verstuurt ziet zij "Bericht niet verstuurd" staan maar bij mij komt het bericht 4x na elkaar binnen. Nu vraag ik me af of dit ligt aan edpnet of aan mijn simkaart van Hey, want als ik goed begrijp zou mijn provider een bevestiging moeten sturen naar edpnet en komt die niet dan verstuurt edpnet dit opnieuw? Ik ben sinds kort overgeschakeld naar esim van Hey. Kan het daar aan liggen? Anderzijds wanneer ze stuurt naar andere gsm nummers heeft ze dit ook voor dat er blijft staan "Kan bericht niet verzenden". Het leek even opgelost maar vandaag gebeurt het opnieuw
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 167 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Ik kan je niet direct helpen, maar iets meer uitleg zou denk ik welkom zijn.

Type toestel? Android iOS?
Het gaat hier echt over SMS? geen RCS of iMessage bijvoorbeeld.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.4
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.10
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 29 keer

sms. toestel is android type Sony xperia 10III
My_download
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 32 keer

Google is al een hele tijd geleden gestart met het versturen van SMS berichten over een DATA verbinding en niet als een "echte" SMS. Initieel was dat nog "we proberen via data, en als dat niet lukt doen we SMS" maar vandaag is dat "we versturen "Messages" over data en als er géén data verbinding is, dan wachten we tot die er opnieuw is voor we het bericht versturen."
Je kan dat aanpassen door in de "messages" app te klikken op een conversatie en dan de 3 bolletjes rechtsboven + "Details". Als je dan wat naar beneden scrolled dan zie je daar een on/off switch "Only send SMS and MMS messages". Zodra je die op "on" zet gaat de Messages app opnieuw alleen maar SMS berichten sturen naar dat specifiek contact.

Voor zover ik heb kunnen vinden is er géén algemene setting waarmee je de Google Messages app kan forceren om alleen maar SMS berichten te sturen naar al je contacts en niks meer als data dus heb ik de mensen waarmee ik regelmatig SMS berichten uitwissel allemaal één voor één op "Only send SMS and MMS messages" gezet. Data berichten doe ik dan wel via WhatsApp of Messenger daar dient "Messages" niet voor.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 350 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Er zijn problemen met het mobiele netwerk bij edpnet, zie Mobile outage: Calls, SMS & data affected in all areas..
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”