Meer dan tien jaar heeft mijn alarmsysteem gewerkt met een gewone simkaart (Mobile Vikings) om met de meldkamer te verbinden via een GPRS verbinding (2G).
Sedert een jaar werkt die verbinding niet meer, geen meldkamer connectie.
1. GSM module vervangen, zelfde probleem
2. simkaart vervangen, nieuwe van Mobile Vikings: zelfde probleem.
3. Wanneer ik die simkaart test in een smartphone om sms'en te sturen (eigenlijk een 2G test) dan is lukt dat.
4. zelfde simkaart terug in GSM module, (beide getest): geen meldkamer verbinding.
Alarmsysteem wekrt prima en de GSM module wordt als actief gezien: een signaaltest levert GSM netwerk signaal niveau 10/10 (centrum Gent).
Wat nu?
Erik
GPRS met GSM module alarmsysteem: 2G problematisch?
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1100 keer
- Bedankt: 700 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Al es getest met een andere provider? Een prepay kaartje is niet zoveel moeite.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Data technicus
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 124 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Zeker weten dat het een 2G verbinding is en niet een 3G verbinding die ondertussen op veel plaatsen al uitgeschakeld is.
- brice3010
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 2 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik vermoed dat GPRS (wat wordt gebruikt voor alarmsystemen) een 2G verbinding is?Data technicus schreef: 1 week geleden Zeker weten dat het een 2G verbinding is en niet een 3G verbinding die ondertussen op veel plaatsen al uitgeschakeld is.
Doe ik, ik hou jullie op de hoogte. Heb je een advies qua provider (gemak van werken)?devilkin schreef: 1 week geleden Al es getest met een andere provider? Een prepay kaartje is niet zoveel moeite.