ivob schreef: 1 dag geleden ...en ieder - naar eigen inzicht - zelf laten sparen voor o.a. zijn zorg en pensioen...
Dat kan toch in dit landje...

ivob schreef: 1 dag geleden ...en ieder - naar eigen inzicht - zelf laten sparen voor o.a. zijn zorg en pensioen...
Deze Vlaamse regering is gevormd naar de verkiezingsuitslag. Je kan enkel concluderen dat een meerderheid van Vlamingen "eerlijker" niet belangrijk vindt.THeoMj schreef: 1 dag geleden De inkomsten afhankelijke verhoging is hier blijkbaar weer niet van toepassing om te reageren.
Ware veel eerlijker geweest.
Klopt, vooral de ommezwaai in Wallonië van rood naar het donkerste blauw, snap ik nog altijd niet of is daar echt zo een echte andere collectieve mindset doorgedrongen?heist_175 schreef: 3 dagen geleden Ik zie eerder, ook rond mij, een massa mensen die blijkbaar niet beseffen waar ze voor stemmen.
En met als finaal resultaat - zo mij zeeeeeeeer vertrouwelijk meegedeeld door meerdere verzorgenden in het WZC waar mijn moeder verblijft - dat er 's morgens eigenlijk niet meer gewassen wordt wegens de tijdsdruk. Gewoon gezicht nog eens verfrissen met wat water en 'finito' want de bewoners beseffen het toch niet meer ten volle.Petrikske schreef: 2 dagen geleden Gisteren nog gelezen... "ik krijg 8 minuten om een kamer te poetsen" ,kan je zich afvragen hoeveel minuten worden uitgetrokken om een uitgemergelde ouderlng te wassen of voeden.
Ja en die investeringen in defensie leiden m.i. inderdaad tot niets. Dit had al lang moeten geregeld zijn op het niveau van tante 'Ursula' en haar geldverslindende Europese instellingen waar iedereen alleen maar hoog van de toren roept tegen vette weddes om niets te realiseren. Europa heeft militair gegokt op de steun van de VS en ... grandioos verloren met Trump. Trouwens, al was die steun er geweest dan waren we op één of andere manier weer afhankelijk van de goodwill als de vazallen van 'big brother'.sukkelaar schreef: 2 dagen geleden besparen op rusthuizen maar tegelijk miljarden in het leger steken?
Belgie is verre van failliet/insolvent en besparingen/investeirngen zijn louter politiek/ideologische keuzes. voor rechts is zorg een kost en voor links is zorg een investering. voor rechts is leger een investering en voor links is dat een kost.
Block schreef: 2 dagen geleden Nu ben ik er me ook wel van bewust dat politiek 90% van de tijd brandjes blussen is
Ja en bijdragen tot normvervaging. Tegenwoordig mag niet meer gesteld worden dat een kinderwens ook verantwoordelijkheid nemen impliceert en keuzes maken.Block schreef: 2 dagen geledenop nationale TV scholen bezoeken tijdens de verkiezingstijd en allemaal loze beloften maken. .... eten op school voorzien, want dat is pas kiezertjes winnen
Tja, en daar zijn we weer met 'alles zelf doen'.ivob schreef: 2 dagen geleden Zorg dat je zelf voor je eigen oude dag kan zorgen ipv er op te rekenen dat een ander dat later dan wel voor je zou doen.
Tja, er zijnnu eenmaal een deel mensen die de voorkeur geven aan zelf verantwoordelijkheid dragen voor hun eigen leven en een deel dat de voorkeur geeft dat vooral de anderen dat voor hen moeten doen.Tja, en daar zijn we weer met 'alles zelf doen'.
Ik hoop dan dat je al lang euthanasie laten uitvoeren hebt vooraleer je effectief afhankelijk wordt van hulp. Hoe zie je 'voor je eigen oude dag zorgen' als dat bv. niet meer kan door fysieke beperkingen ingevolge een chronische ziekte.
kloptR2D2 schreef: 8 uren geleden Michaël van Peel maakte in één van zijn conferences de analyse dat we naar een systeem zouden moeten komen waarbij het "volk" vertegenwoordigd wordt in het beleid, "een soort van volksvertegenwoordigers dus"...
Waarmee hij de draak stak met de huidige parlementairen die meer dan duidelijk andere belangen dienen dan die van het "volk".
Meer en meer zijn die parlementairen marionetten geworden van belangengroepen en standen en uiteraard van de eigen kaste en partij.
Wat ze beslissen verpakken ze dan goed, vooruitgang en nuttig maar het blijkt in de werkelijkheid een flinke leugen en enkel dienstig voor eigen achterban. We leven nu al enkele decennia in deze grote leugen.
Recent voorbeeld: Vincent Van Peteghem stelde dit weekend vragen bij het statuut van de flexijobs/studentenjobs waardoor de overheid/SZ groot inkomstenverlies lijdt. En erger nog: het versterkt nog de groep (langdurig) werklozen die niet in aanmerking komen voor deze jobs. Ik ken persoonlijk een werkloze die zijn job verloor omdat hij vervangen is door flexijobbers.
Winst voor werkgever en flexikrachten. Verlies voor de werkloze en de overheid.
Vakbonden: zijn principieel tegen dat soort flexibiliteit maar hebben als sociale partner in NAR/CBR/Groep van 10 dit gewoon laten gebeuren.