Scarlet Trio met maar 70/12.5 profiel
-
G33RT
- Pro Member

- Berichten: 238
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 24 keer
Hallo allemaal,
Op 28/08/2024 liet Scarlet ons per mail weten dat de maximale surfsnelheid stijgt van 70 Mbps naar 100 Mbps, en van 10 Mbps naar 20 Mbps* uploadsnelheid, zonder dat de prijs verandert!
Allemaal goed en wel maar tot vandaag zie ik dat ze dat nog steeds niet opgeleverd hebben.
Onderstaande meting is gedaan met een telefoon 1 meter van de BBox verwijdert. Bovenstaande zijn de gegevens van de B-Box 3 Sagem Tool.
Wat kan ik best doen hun contacteren via de support of andere weg ?
Op 28/08/2024 liet Scarlet ons per mail weten dat de maximale surfsnelheid stijgt van 70 Mbps naar 100 Mbps, en van 10 Mbps naar 20 Mbps* uploadsnelheid, zonder dat de prijs verandert!
Allemaal goed en wel maar tot vandaag zie ik dat ze dat nog steeds niet opgeleverd hebben.
Onderstaande meting is gedaan met een telefoon 1 meter van de BBox verwijdert. Bovenstaande zijn de gegevens van de B-Box 3 Sagem Tool.
Wat kan ik best doen hun contacteren via de support of andere weg ?
Greetings, G33RT
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
- cyberbug
- Elite Poster

- Berichten: 866
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
- Bedankt: 188 keer
- Contacteer:
Je lijnwaarden zien er heel goed uit dus dit zal nog wel komen, maar ik zie dat de mail al van een maand geleden dus, dus je kan ze eventueel eens contacteren.
je kan via 0800 22 424 ook een TBF starten (als je je lijn nummer kent)
Edit:
ik zie net dat in je handtekening nog: edpnet 100/40 Lijnprofiel staat.
je hebt dus al 100/40 gehad, ik vermoed dat het probleem dan toch aan de kant van scarlet gaat zitten, dus best toch hen eens contacteren
je kan via 0800 22 424 ook een TBF starten (als je je lijn nummer kent)
Edit:
ik zie net dat in je handtekening nog: edpnet 100/40 Lijnprofiel staat.
je hebt dus al 100/40 gehad, ik vermoed dat het probleem dan toch aan de kant van scarlet gaat zitten, dus best toch hen eens contacteren
Greetz cyberbug


- Moonboy
- Premium Member

- Berichten: 517
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 41 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Als het voor jou een troost mag zijn, na zowat 1 jaar is mijn snelheid zelfs gedaald.
30-12-2013
28-09-2025
16-06-2025
Dringend Glasvezel gewenst
30-12-2013
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 70.000 kbps
Upstream current bit rate: 24.998 kbps
Downstream max bit rate: 85.347 kbps
Upstream max bit rate: 29.785 kbps
Downstream attenuation: 18,7 dB
Downstream noise margin: 11,2 dB
Upstream noise margin: 8,6 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 481 m
Proximus profile name: 70/25
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: noCode: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 49.726 kbps
Upstream current bit rate: 10.000 kbps
Downstream max bit rate: 60.436 kbps
Upstream max bit rate: 10.756 kbps
Downstream attenuation: 16,4 dB
Downstream noise margin: 17,9 dB
Upstream noise margin: 11,4 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 8b
Estimated distance: 493 m
Proximus profile name: 50/10
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: noCode: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 59.997 kbps
Upstream current bit rate: 20.000 kbps
Downstream max bit rate: 79.984 kbps
Upstream max bit rate: 28.287 kbps
Downstream attenuation: 18,7 dB
Downstream noise margin: 12,8 dB
Upstream noise margin: 11,4 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 481 m
Proximus profile name: 60/20
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Laatst gewijzigd door Moonboy 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
philippe_d
- Moderator

- Berichten: 18653
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 3816 keer
- Recent bedankt: 12 keer
De verhoging van de maximale surfsnelheid heeft niets met de lijnwaarden te maken.G33RT schreef: 1 maand geleden Hallo allemaal,
Op 28/08/2024 liet Scarlet ons per mail weten dat de maximale surfsnelheid stijgt van 70 Mbps naar 100 Mbps, en van 10 Mbps naar 20 Mbps* uploadsnelheid, zonder dat de prijs verandert!
Jouw modem zou gemakkelijk op 100/35 moeten kunnen syncen, waarmee je dus probleemloos de geadverteerde surfsnelheid van 100/20 moet kunnen bereiken.
Enige die jou kan helpen is de Scarlet Helpdesk.
Eventueel escaleren naar Ombudsdienst indien geen correct gevolg.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
G33RT
- Pro Member

- Berichten: 238
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 24 keer
De mail is niet van een maand geleden maar van 28/08/2024 wat dus meer dan een jaar geleden iscyberbug schreef: 1 maand geleden Je lijnwaarden zien er heel goed uit dus dit zal nog wel komen, maar ik zie dat de mail al van een maand geleden dus, dus je kan ze eventueel eens contacteren.
je kan via 0800 22 424 ook een TBF starten (als je je lijn nummer kent)
Edit:
ik zie net dat in je handtekening nog: edpnet 100/40 Lijnprofiel staat.
je hebt dus al 100/40 gehad, ik vermoed dat het probleem dan toch aan de kant van scarlet gaat zitten, dus best toch hen eens contacteren
De Scarlet aansluiting is bij mijn zoon en niet om mijn adres want ik heb nog steeds netjes 100/40 van edpnet
Toegevoegd na 4 minuten 34 seconden:
Ja dat is erg, zeker indien je weet dat je een hoger profiel gehad hebt in het verleden.Moonboy schreef: 1 maand geleden Als het voor jou een troost mag zijn, na zowat 1 jaar is mijn snelheid zelfs gedaald.
30-12-2013
28-09-2025Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0 -------------------------- Device: B-Box 3 Sagem Downstream current bit rate: 70.000 kbps Upstream current bit rate: 24.998 kbps Downstream max bit rate: 85.347 kbps Upstream max bit rate: 29.785 kbps Downstream attenuation: 18,7 dB Downstream noise margin: 11,2 dB Upstream noise margin: 8,6 dB Vectoring down: yes Vectoring up: yes Modem vectoring compatible: yes ROP vectoring compatible: yes DSL standard: VDSL2 Annex B DSL profile: 17a Estimated distance: 481 m Proximus profile name: 70/25 Proximus DLM profile: yes Proximus repair profile: no
16-06-2025Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0 -------------------------- Device: B-Box 3 Sagem Downstream current bit rate: 49.726 kbps Upstream current bit rate: 10.000 kbps Downstream max bit rate: 60.436 kbps Upstream max bit rate: 10.756 kbps Downstream attenuation: 16,4 dB Downstream noise margin: 17,9 dB Upstream noise margin: 11,4 dB Vectoring down: yes Vectoring up: yes Modem vectoring compatible: yes ROP vectoring compatible: yes DSL standard: VDSL2 Annex B DSL profile: 8b Estimated distance: 493 m Proximus profile name: 50/10 Proximus DLM profile: yes Proximus repair profile: no
Dringend Glasvezel gewenstCode: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0 -------------------------- Device: B-Box 3 Sagem Downstream current bit rate: 59.997 kbps Upstream current bit rate: 20.000 kbps Downstream max bit rate: 79.984 kbps Upstream max bit rate: 28.287 kbps Downstream attenuation: 18,7 dB Downstream noise margin: 12,8 dB Upstream noise margin: 11,4 dB Vectoring down: yes Vectoring up: yes Modem vectoring compatible: yes ROP vectoring compatible: yes DSL standard: VDSL2 Annex B DSL profile: 17a Estimated distance: 481 m Proximus profile name: 60/20 Proximus DLM profile: yes Proximus repair profile: no
Ik hoop voor jou dat er snel glasvezel beschikbaar zal zijn
Toegevoegd na 5 minuten 58 seconden:
Ja ik dacht ook al dat met zulke lijnwaardes het geen probleem zou mogen zijn om een 100/20 profiel te kunnen krijgen.philippe_d schreef: 1 maand geledenDe verhoging van de maximale surfsnelheid heeft niets met de lijnwaarden te maken.G33RT schreef: 1 maand geleden Hallo allemaal,
Op 28/08/2024 liet Scarlet ons per mail weten dat de maximale surfsnelheid stijgt van 70 Mbps naar 100 Mbps, en van 10 Mbps naar 20 Mbps* uploadsnelheid, zonder dat de prijs verandert!
Jouw modem zou gemakkelijk op 100/35 moeten kunnen syncen, waarmee je dus probleemloos de geadverteerde surfsnelheid van 100/20 moet kunnen bereiken.
Enige die jou kan helpen is de Scarlet Helpdesk.
Eventueel escaleren naar Ombudsdienst indien geen correct gevolg.
Betreft die ombudsdienst, je bedoeld daar Scarlet Ombudsdienst mee neem ik aan ?
Greetings, G33RT
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
- TheCeet
- Elite Poster

- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 170 keer
- Recent bedankt: 3 keer
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.7_4
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.1.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.7_4
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.1.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
G33RT
- Pro Member

- Berichten: 238
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 24 keer
Ondertussen een reactie van Scarlet ontvangen.
Ze wisten mij te vertellen dat ze een lijntest hebben gedaan en geen problemen hebben ondervonden. (dit was niet mijn oorspronkelijke vraag)
Maar mijn vraag waarom ik nog steeds geen hoger VDSL2 profiel heb gekregen hebben ze volledig negeert !
Ze hebben verleden jaar ons zelf op de hoogte gebracht per mail op 28/08/2024 dat 70 Mbps naar 100 Mbps en 10 Mbps naar 20 Mbps zou gaan. (mits haalbaar natuurlijk)
Ze wisten mij te vertellen dat ze een lijntest hebben gedaan en geen problemen hebben ondervonden. (dit was niet mijn oorspronkelijke vraag)
Maar mijn vraag waarom ik nog steeds geen hoger VDSL2 profiel heb gekregen hebben ze volledig negeert !
Ze hebben verleden jaar ons zelf op de hoogte gebracht per mail op 28/08/2024 dat 70 Mbps naar 100 Mbps en 10 Mbps naar 20 Mbps zou gaan. (mits haalbaar natuurlijk)
Greetings, G33RT
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
-
philippe_d
- Moderator

- Berichten: 18653
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 3816 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Zoals hierboven besproken, kan je nu een (online) klacht indienen bij de Ombudsman.G33RT schreef: 1 maand geleden Ondertussen een reactie van Scarlet ontvangen.
Maar mijn vraag waarom ik nog steeds geen hoger VDSL2 profiel heb gekregen hebben ze volledig negeert !
Vermijdt hierbij veel tralala en geklaag maar blij to-the-point met duidelijke eisen:
- Dat ze het VDSL2 lijnprofiel voldoende moeten verhogen om de geadverteerde snelheid van 100/20 (e-mail van 28/08/2024) te kunnen leveren. Verwijs hierbij naar de uitstekende lijnwaarden:
- attainable speed 135/40 Mbps
- attenuation 4.7 dB
- SNR 28.2 dB - Dat ze jouw surfsnelheid moeten verhogen naar de geadverteerde 100/20 Mbps
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
G33RT
- Pro Member

- Berichten: 238
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 24 keer
Ik heb zojuist de TBF test kunnen starten via 0800 22 424cyberbug schreef: 1 maand geleden je kan via 0800 22 424 ook een TBF starten (als je je lijn nummer kent)
De test zal ongeveer 6 tot 8 dagen duren en activeert ook DLM.
Als dit niks oplevert na deze periode zal ik de ombudsdienst raadplegen.
Ondertussen is mijn profiel 70/4
Greetings, G33RT
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
-
G33RT
- Pro Member

- Berichten: 238
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 24 keer
Na activatie van de TBF op 0800 24 224 werd mijn upload verhoogt van 4 naar 20Mbps
Dit profiel 70/30 heb ik nu een 5 tal dagen maar ik zie dat ik nu geen DLM profiel meer heb.
Heb ik door die TBF test te starten DLM op mijn lijn uit gezet ??
Dit profiel 70/30 heb ik nu een 5 tal dagen maar ik zie dat ik nu geen DLM profiel meer heb.
Heb ik door die TBF test te starten DLM op mijn lijn uit gezet ??
Greetings, G33RT
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
-
philippe_d
- Moderator

- Berichten: 18653
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 3816 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Neen absoluut niet, eerder DLM aangezet.G33RT schreef: 1 maand geleden Na activatie van de TBF op 0800 24 224 werd mijn upload verhoogt van 4 naar 20Mbps![]()
Dit profiel 70/30 heb ik nu een 5 tal dagen maar ik zie dat ik nu geen DLM profiel meer heb.
Heb ik door die TBF test te starten DLM op mijn lijn uit gezet ??
De tool ziet dat jij nu het basisprofiel hebt voor een vectored lijn in zone 1 (namelijk 70/30).
Vandaar "DLM Profile = No"
U hoeft verder niets meer te doen, en vooral de lijn gerust laten.
DLM zal in de komende weken proberen om jouw sync proifiel nog te verbeteren (vb tot max. 100/35, of misschien zelfs 100/40).
Maar met het huidige lijnprofiel krijg je nu de "beloofde" geadverteerde internetsnelheid van 100/20.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
G33RT
- Pro Member

- Berichten: 238
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 24 keer
OK dan laat ik alles voor wat het is en monitor de lijn verder voor de komende weken.
Als er verandering in komt update ik de post.
Als er verandering in komt update ik de post.
Greetings, G33RT
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
-
G33RT
- Pro Member

- Berichten: 238
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 24 keer
Je hebt altijd een lijnnummer nodig om de TBF te starten.Moonboy schreef: 1 maand geleden Lijnnummer voor TBF, wordt daarmee een vast telefoonnummer bedoeld, heb ik niet meer, wat dan.
Indien je je lijnnummer niet kent dan staat deze meestal vermeld op je factuur.
Anders even een telefoon aansluiten op je lijn en het nummer 1924 bellen dan hoor je een computer stem jou lijnnummer zeggen.
Indien dit niet mocht werken dan even een mailtje doen naar jou provider.
Greetings, G33RT
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
- Moonboy
- Premium Member

- Berichten: 517
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 41 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Lijnnummer heb ik bekomen, 0800 24 224 is altijd bezet, na wachten volgt een hoge aanhoudende toon. Meerdere keren gebeld.
Kan dus mijn lijnnummer niet ingeven.
Snelheid is nog steeds ondermaats.
Kan dus mijn lijnnummer niet ingeven.
Snelheid is nog steeds ondermaats.
-
philippe_d
- Moderator

- Berichten: 18653
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 3816 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Met het verkeerde nummer te bellen zal het natuurlijk nooit lukken.
Het correcte nummer is 0800 22 424
Het correcte nummer is 0800 22 424
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Moonboy
- Premium Member

- Berichten: 517
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 41 keer
- Recent bedankt: 3 keer
0800 22 424 heb ik ook gebeld, zelfde probleem, bezet en vervolgens een felle aanhoudende toon, was al vele jaren weg bij Proximus (vaste lijn + internet).
Dramatisch
Dramatisch
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 25.468 kbps
Upstream current bit rate: 6.302 kbps
Downstream max bit rate: 25.738 kbps
Upstream max bit rate: 6.316 kbps
Downstream attenuation: 16,8 dB
Downstream noise margin: 6,3 dB
Upstream noise margin: 6,1 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 8b
Estimated distance: 497 m
Proximus profile name: 25/6
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no-
philippe_d
- Moderator

- Berichten: 18653
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 3816 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Dat nummer is alleen voor Proximus klanten.Moonboy schreef: 1 maand geleden 0800 22 424 heb ik ook gebeld, zelfde probleem, bezet en vervolgens een felle aanhoudende toon, was al vele jaren weg bij Proximus (vaste lijn + internet)
Klanten van andere providers moeten een TBF aanvragen via hun provider.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
G33RT
- Pro Member

- Berichten: 238
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 24 keer
Probeer je te bellen met een aangesloten telefoon op die VDSL2 lijn ? (dat werkt niet !)Moonboy schreef: 1 maand geleden 0800 22 424 heb ik ook gebeld, zelfde probleem, bezet en vervolgens een felle aanhoudende toon, was al vele jaren weg bij Proximus (vaste lijn + internet).
Dramatisch
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0 -------------------------- Device: B-Box 3 Sagem Downstream current bit rate: 25.468 kbps Upstream current bit rate: 6.302 kbps Downstream max bit rate: 25.738 kbps Upstream max bit rate: 6.316 kbps Downstream attenuation: 16,8 dB Downstream noise margin: 6,3 dB Upstream noise margin: 6,1 dB Vectoring down: yes Vectoring up: yes Modem vectoring compatible: yes ROP vectoring compatible: yes DSL standard: VDSL2 Annex B DSL profile: 8b Estimated distance: 497 m Proximus profile name: 25/6 Proximus DLM profile: yes Proximus repair profile: no
Anders gewoon via een andere telefoon bellen naar 0800 22 424 zou moeten lukken.
Greetings, G33RT
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
- Moonboy
- Premium Member

- Berichten: 517
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 41 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Inderdaad, dat werkt dus niet.
Gebeld met de Smartphone naar 0800 22 424, krijg keuze menu, druk op 1 enz....
Klantnummer wordt gevraagd (Scarlet wordt aanvaard)
Lijn nummer via 1924 verkregen
Ingevuld, druk op 1 met hekje
Modem wordt herstart, wachten en na 20 minuten van de stroom halen.
Dan heropstarten Modem
1 uur laten aanstaan
Resultaat =
DLM is aan het werk
Thanks Folks
PS: Werkt dus ook voor Scarlet klanten
Gebeld met de Smartphone naar 0800 22 424, krijg keuze menu, druk op 1 enz....
Klantnummer wordt gevraagd (Scarlet wordt aanvaard)
Lijn nummer via 1924 verkregen
Ingevuld, druk op 1 met hekje
Modem wordt herstart, wachten en na 20 minuten van de stroom halen.
Dan heropstarten Modem
1 uur laten aanstaan
Resultaat =
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 49.722 kbps
Upstream current bit rate: 14.998 kbps
Downstream max bit rate: 82.469 kbps
Upstream max bit rate: 27.535 kbps
Downstream attenuation: 18,7 dB
Downstream noise margin: 17,2 dB
Upstream noise margin: 14,8 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 481 m
Proximus profile name: 50/15
Proximus DLM profile: no
Proximus repair profile: noThanks Folks
PS: Werkt dus ook voor Scarlet klanten
-
philippe_d
- Moderator

- Berichten: 18653
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 3816 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Gefeliciteerd, je bent er nu in geslaagd om een TBF te startenMoonboy schreef: 1 maand geleden Resultaat =Code: Selecteer alles
Downstream current bit rate: 49.722 kbps Upstream current bit rate: 14.998 kbps Downstream max bit rate: 82.469 kbps Upstream max bit rate: 27.535 kbps DSL profile: 17a Estimated distance: 481 m Proximus profile name: 50/15
- aan de lijnwaarden hierboven kan je conluderen dat je in "VDSL2 zone 2" zit, wat ook in lijn is met de afstand van 481m.
- het provisioing profiel in zone 2 is inderdaad 50/15.
- DLM kan jouw lijn nu maximaal verhogen tot 100/40.
- Gezien je lijnwaarden (max. bitrate 82/27) schat ik dat DLM jouw lijn zal verhogen naar 70/20 , veel meer zit er niet in (eventueel 70/25).
Voor meer uitleg over de VDSL profielen en snelheden, zie: viewtopic.php?t=51035
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Moonboy
- Premium Member

- Berichten: 517
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 41 keer
- Recent bedankt: 3 keer
In 2023 had ik
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 70.000 kbps
Upstream current bit rate: 24.998 kbps
Downstream max bit rate: 85.347 kbps
Upstream max bit rate: 29.785 kbps
Downstream attenuation: 18,7 dB
Downstream noise margin: 11,2 dB
Upstream noise margin: 8,6 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 481 m
Ik wacht af, en hopelijk volgend jaar glasvezel (tot binnen)
Proximus profile name: 70/25
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 70.000 kbps
Upstream current bit rate: 24.998 kbps
Downstream max bit rate: 85.347 kbps
Upstream max bit rate: 29.785 kbps
Downstream attenuation: 18,7 dB
Downstream noise margin: 11,2 dB
Upstream noise margin: 8,6 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 481 m
Ik wacht af, en hopelijk volgend jaar glasvezel (tot binnen)
Proximus profile name: 70/25
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
-
philippe_d
- Moderator

- Berichten: 18653
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 3816 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Volledig in lijn met wat ik in mijn vorige post al voorspelde:Moonboy schreef: 1 maand geleden In 2023 had ik:
Downstream current bit rate: 70.000 kbps
Upstream current bit rate: 24.998 kbps
DLM zal je op 70/20 zetten, eventueel op 70/25
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
philippe_d
- Moderator

- Berichten: 18653
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 3816 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Inderdaad. En vooral triest dat ze gelogen hebben over de lijntest.
Ze hebben dus geen TBF gestart, anders was je al op 50/15 gekomen (of hoger) ...
Je zal wel niet volledig kunnen genieten van de geadverteerde snelheidsverhoging (van 70/10 naar 100/20), gezien je lijnprofiel zal dit maximaal 70/20 zijn ..
Ze hebben dus geen TBF gestart, anders was je al op 50/15 gekomen (of hoger) ...
Je zal wel niet volledig kunnen genieten van de geadverteerde snelheidsverhoging (van 70/10 naar 100/20), gezien je lijnprofiel zal dit maximaal 70/20 zijn ..
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
G33RT
- Pro Member

- Berichten: 238
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 24 keer
Bij mij is het terug berg af gegaan
Historiek:
01.10.2025 TBF opgestart
02.10.2025 Modem synct op 70/30
10.10.2025 De lijn gaat plots terug naar 70/10 maar na een modem reboot gaat hij terug naar 70/30
11.10.2025 Modem synct terug op 70/10 en geeft aan dat het een DLM profiel is.
Historiek:
01.10.2025 TBF opgestart
02.10.2025 Modem synct op 70/30
10.10.2025 De lijn gaat plots terug naar 70/10 maar na een modem reboot gaat hij terug naar 70/30
11.10.2025 Modem synct terug op 70/10 en geeft aan dat het een DLM profiel is.
Greetings, G33RT
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
- Moonboy
- Premium Member

- Berichten: 517
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 41 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Je Noise Margin up is te laag, of je daar zelf wat kan aan doen weet ik niet, misschien zijn er tips voorhanden hier.
Toegevoegd na 10 minuten 55 seconden:
Van Proximus:
Indien je al lange tijd geen verhoging gehad hebt eens proberen van zelf de DLM te triggeren Maar herhaal dit niet enkele dagen na een want dan moet de DLM altijd opnieuw zijn analyse procedure opnieuw beginnen, als je geluk hebt kan het zijn dat verhoging vlug komt.
- Bellen naar het nummer 0800 22424.
- Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
- Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
- Er wordt nu een lijntest gestart (TBF).
- Negeer de ganse boodschap dat het resultaat op je scherm zal komen (gebeurd toch niet) maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
- De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel , waarna DLM terug opgestart wordt
Toegevoegd na 10 minuten 55 seconden:
Van Proximus:
Indien je al lange tijd geen verhoging gehad hebt eens proberen van zelf de DLM te triggeren Maar herhaal dit niet enkele dagen na een want dan moet de DLM altijd opnieuw zijn analyse procedure opnieuw beginnen, als je geluk hebt kan het zijn dat verhoging vlug komt.
- Bellen naar het nummer 0800 22424.
- Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
- Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
- Er wordt nu een lijntest gestart (TBF).
- Negeer de ganse boodschap dat het resultaat op je scherm zal komen (gebeurd toch niet) maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
- De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel , waarna DLM terug opgestart wordt
-
G33RT
- Pro Member

- Berichten: 238
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 24 keer
Mijn Noise Margin was thans hoger:
Ik heb het gevoel dat er iets niet eerlijk verloopt, de modem traint in op 133Mbps voor download dan zou dit ook naar onder moten want Up en Down zitten immers op dezelfde koperlijn.
Dan is er nog de "geschatte" afstand van de koper kabel wat maar een 88 meter is tot aan de ROP/DSLAM dat doet je garanderen van een goede connectie.
Wat zou het nog kunnen zijn, een slechte modem in de ROP of een mankement aan de BBox3V+ ?
Ik heb hier nog een BBox3 Technicolor en wou deze testen maar ik heb geen wachtwoord voor PPPoE nog voor de VoIP dat geeft Scarlet jou niet.
Als het echt moet dan haal ik deze via de WAN poort met Wireshark maar zo ver wil ik niet gaan omdat het gewoon moet werken en daarmee gedaan.
Dan is er nog de "geschatte" afstand van de koper kabel wat maar een 88 meter is tot aan de ROP/DSLAM dat doet je garanderen van een goede connectie.
Wat zou het nog kunnen zijn, een slechte modem in de ROP of een mankement aan de BBox3V+ ?
Ik heb hier nog een BBox3 Technicolor en wou deze testen maar ik heb geen wachtwoord voor PPPoE nog voor de VoIP dat geeft Scarlet jou niet.
Als het echt moet dan haal ik deze via de WAN poort met Wireshark maar zo ver wil ik niet gaan omdat het gewoon moet werken en daarmee gedaan.
Greetings, G33RT
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
-
M_016
- Elite Poster

- Berichten: 906
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 109 keer
- Recent bedankt: 1 keer
@G33RT
Ik heb hier nog een BBox3 Technicolor en wou deze testen maar ik heb geen wachtwoord voor PPPoE dat geeft Scarlet jou niet.
Bent u daar zeker van (= is deze info niet verouderd)?
Ik zie niet in hoe u eigen apparatuur zou kunnen aansluiten zonder dergelijke info
Google search:
To find your Scarlet PPPoE password, you need to log into your Scarlet customer account (ClientZone) and reset it there, as the password is not a standard or default one. The process involves logging into your account, navigating to the specific internet package, and clicking the option to "Reset Password".
P.S.
De Bboxtool/Sagemtool werkt niet op een Technicolor
Ik heb hier nog een BBox3 Technicolor en wou deze testen maar ik heb geen wachtwoord voor PPPoE dat geeft Scarlet jou niet.
Bent u daar zeker van (= is deze info niet verouderd)?
Ik zie niet in hoe u eigen apparatuur zou kunnen aansluiten zonder dergelijke info
Google search:
To find your Scarlet PPPoE password, you need to log into your Scarlet customer account (ClientZone) and reset it there, as the password is not a standard or default one. The process involves logging into your account, navigating to the specific internet package, and clicking the option to "Reset Password".
P.S.
De Bboxtool/Sagemtool werkt niet op een Technicolor
-
philippe_d
- Moderator

- Berichten: 18653
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 3816 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Er is toch iets grondig mis met jouw upload.G33RT schreef: 1 maand geleden Historiek:
01.10.2025 TBF opgestart
02.10.2025 Modem synct op 70/30
10.10.2025 De lijn gaat plots terug naar 70/10 maar na een modem reboot gaat hij terug naar 70/30
11.10.2025 Modem synct terug op 70/10 en geeft aan dat het een DLM profiel is.
Oorzaak?
- kan de modem zijn?
- kan slecht contact zijn of een "stub" (binneninstallatie)?
- kan een slechte lijn zijn
- kan een defecte lijnkaart zijn in de ROP
Neen, je modem traint in op 70Mbps download, 133 Mbps is het geschatte maximum (bij 6dB SNR).G33RT schreef: 1 maand geleden Ik heb het gevoel dat er iets niet eerlijk verloopt, de modem traint in op 133Mbps voor download dan zou dit ook naar onder moten want Up en Down zitten immers op dezelfde koperlijn.
Up- en download zitten inderdaad wel op dezelfde lijn, maar op verschillende frequenties!
Een storing, voorbeeld door een aftakking ("stub"), kan op een bepaalde frequentie zitten ..
Hieronder een voorbeeld van een (bijna) perfecte Scarlet lijn, die synct op 100/35 - afstand tot de ROP is 270m!
Hier zie je welke frequenties gebruikt worden voor de up- en downlaod carriers:
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
G33RT
- Pro Member

- Berichten: 238
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 24 keer
Ik heb besloten om nog eens te proberen Scarlet technische dienst op 02 575 27 27 te contacteren.
Gesprek van 21/10/2025
Ik verklaarde dat ik een zeer langzame upload had en in het verleden een snellere upload had.
Er werd een lijntest gedaan en men vroeg mij om de modem uit en aan te doen na 30 minuten.
Ik moest ook nog de hele binnen bekabeling controleren van modem tot aan het kastje op de muur.
Als het probleem blijft mocht ik gerust terug bellen.
Dit heeft (uiteraard) niets uit gehaald want ik zat nog steeds op 70/4.
Gesprek van 22/10/2025
Ik zei dat ik een langzame upload had en dat ik eerder een 20 Mbps upload had nadat ik zelf een TBF heb opgestart.
Ze ging kijken wat ze voor mij kon doen en weer werd er een lijntest gedaan.
Als ik wou kon ik een technieker boeken om alles te controleren en dat zou mij €85 kosten.
Ik heb de technieker dan ook direct geweigerd !
Weer werd mij gevraagd om mijn modem uit en aan te doen en een naderhand een speedtest te doen.
Als ik nog problemen zou hebben mocht ik terug bellen.
Gesprek van 22/10/2025
Weer de hele uitleg gedaan en alweer werd er een lijntest uitgevoerd.
De technieker wist mij al dadelijk te vertellen dat op dit adres enkel 70/4 kan is en hoger NIET mogelijk is.
Ik vroeg aan wat dit te wijten was en hij zei het systeem laat op uw adres niet hoger toe dan 70/4.
Daarop vroeg ik, kan u mij dan zeggen waar aan het kan liggen dat op dit adres maar 70/4 mogelijk ik die zo dicht bij de ROP/DSLAM zit ?
Hij zei dat hij op de monitor (in het VET) kon aflezen dat er op mijn adres enkel en alleen maar 70/4 mogelijk is (einde verhaal).
Mocht ik een hoger snelheid willen hebben zou ik best veranderen van ISP.
Hij liet mij ook weten dat het zinloos was hierover terug contact op te nemen daar ze niets konden doen wat dit betreft.
Waauw, wat een antwoord dit had ik echt niet verwacht.
Ik heb dan ook gevraagd of hij mij dit schriftelijk wou bevestigen dat het niet mogelijk is om hoger dan 70/4 te hebben op dit adres.
Neen dat kon hij niet doen maar ik mocht een aanvraag hierover doen via hun contact formulier.
Ik weet niet wat er hier speelt maar ik merk duidelijk dat ze mij afwimpelen.
Gesprek van 21/10/2025
Ik verklaarde dat ik een zeer langzame upload had en in het verleden een snellere upload had.
Er werd een lijntest gedaan en men vroeg mij om de modem uit en aan te doen na 30 minuten.
Ik moest ook nog de hele binnen bekabeling controleren van modem tot aan het kastje op de muur.
Als het probleem blijft mocht ik gerust terug bellen.
Dit heeft (uiteraard) niets uit gehaald want ik zat nog steeds op 70/4.
Gesprek van 22/10/2025
Ik zei dat ik een langzame upload had en dat ik eerder een 20 Mbps upload had nadat ik zelf een TBF heb opgestart.
Ze ging kijken wat ze voor mij kon doen en weer werd er een lijntest gedaan.
Als ik wou kon ik een technieker boeken om alles te controleren en dat zou mij €85 kosten.
Ik heb de technieker dan ook direct geweigerd !
Weer werd mij gevraagd om mijn modem uit en aan te doen en een naderhand een speedtest te doen.
Als ik nog problemen zou hebben mocht ik terug bellen.
Gesprek van 22/10/2025
Weer de hele uitleg gedaan en alweer werd er een lijntest uitgevoerd.
De technieker wist mij al dadelijk te vertellen dat op dit adres enkel 70/4 kan is en hoger NIET mogelijk is.
Ik vroeg aan wat dit te wijten was en hij zei het systeem laat op uw adres niet hoger toe dan 70/4.
Daarop vroeg ik, kan u mij dan zeggen waar aan het kan liggen dat op dit adres maar 70/4 mogelijk ik die zo dicht bij de ROP/DSLAM zit ?
Hij zei dat hij op de monitor (in het VET) kon aflezen dat er op mijn adres enkel en alleen maar 70/4 mogelijk is (einde verhaal).
Mocht ik een hoger snelheid willen hebben zou ik best veranderen van ISP.
Hij liet mij ook weten dat het zinloos was hierover terug contact op te nemen daar ze niets konden doen wat dit betreft.
Waauw, wat een antwoord dit had ik echt niet verwacht.
Ik heb dan ook gevraagd of hij mij dit schriftelijk wou bevestigen dat het niet mogelijk is om hoger dan 70/4 te hebben op dit adres.
Neen dat kon hij niet doen maar ik mocht een aanvraag hierover doen via hun contact formulier.
Ik weet niet wat er hier speelt maar ik merk duidelijk dat ze mij afwimpelen.
Greetings, G33RT
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
2de locatie: Scarlet Trio Lijnprofiel 70/4 Mbps. amper 88 koper kabel tussen modem en ROP/DSLAM
TV Vlaanderen | Qviart Lunix 4K Dual Tuner met Telenet CI+ module | WaveFrontier T90 v2 antenne
- Moonboy
- Premium Member

- Berichten: 517
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 41 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Lijkt er een beetje op dat Scarlet onderaan staat t.o.v de andere providers en we daardoor die lage snelheden toegewezen krijgen.
Kan je bij andere providers een test laten doen wat daar beschikbaar is.
Test bij EPDNET op mijn locatie
Te verwachten snelheden:
Max: 98,20 Mbps down/39,40 Mbps up
Min: 42,28 Mbps down/8,09 Mbps up
Normaal: 98,11 Mbps down/38,66 Mbps up
Bij Scarlet op mijn locatie
download
43.8
Mbps
upload
13.8
Mbps
Na 7 dagen DLM
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 49.722 kbps
Upstream current bit rate: 14.998 kbps
Downstream max bit rate: 82.179 kbps
Upstream max bit rate: 27.660 kbps
Downstream attenuation: 18,7 dB
Downstream noise margin: 17,1 dB
Upstream noise margin: 14,9 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 481 m
Proximus profile name: 50/15
Proximus DLM profile: no
Proximus repair profile: no
Resultaat = nihil
Kan je bij andere providers een test laten doen wat daar beschikbaar is.
Test bij EPDNET op mijn locatie
Te verwachten snelheden:
Max: 98,20 Mbps down/39,40 Mbps up
Min: 42,28 Mbps down/8,09 Mbps up
Normaal: 98,11 Mbps down/38,66 Mbps up
Bij Scarlet op mijn locatie
download
43.8
Mbps
upload
13.8
Mbps
Na 7 dagen DLM
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 49.722 kbps
Upstream current bit rate: 14.998 kbps
Downstream max bit rate: 82.179 kbps
Upstream max bit rate: 27.660 kbps
Downstream attenuation: 18,7 dB
Downstream noise margin: 17,1 dB
Upstream noise margin: 14,9 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 481 m
Proximus profile name: 50/15
Proximus DLM profile: no
Proximus repair profile: no
Resultaat = nihil
