plaats adsl modem invloed op prestaties?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Hallo,

ik ben zeer newbie op adsl gebied. Altijd al thuis telenet gehad, maar nu ik voor het werk verhuis naar wemmel, waar het coditel is. Heb ik besloten om me aan adsl te "wagen" :wink:
Ik heb de discussie gevolgd ivm tele2 - dommel - edpnet en heb uiteindelijk voor edpnet gekozen. Deze zou maandag moeten actief zijn.
Nu vroeg ik me af of ik de adsl-modem direct na de splitter moet zetten en dan van daaruit met ethernet kabel/wireless naar de computer ga of dat ik na de splitter eerst nog 5m telefoonkabel mag leggen eer de modem er aan komt, maw dat de modem vlakbij de computer staat.
Ik meende me te herrineren dat het best is om de adsl modem zo dicht mogelijk bij de splitter te zetten, maar vind daar niet direct iets van terug.
Kunnen jullie mij dus please helpen en zeggen of dit een invloed heeft op de adsl prestaties of niet? Kwestie dat ik weet of ik kabels moet leggen en zo ja welke...

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties en ook voor alle info in mijn keuze van een adsl provider! You all rock!

Grtz,

Ruben
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Je zet de modem best zo dicht mogelijk bij de splitter, maar voor 5m zal dit ook geen probleem zijn.
Op een telefoonkabel heb je meer verlies en is meer storingsgevoelig dan netwerkkabel.
Weetgraag
Erelid
Erelid

Mijn modem staat op 10 m kabellengte(gewoon telefoonverlengsnoer) van de splitter en ik heb nog nooit problemen gehad, invloed van toestellen en electriciteitskables kan wel natuurlijk.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Mijn modem staat ook een heel eind verder weg van de splitter, ik schat zoiets van een 15tal meter, ik heb van de splitter tot aan de modem wel geen telefoonkabel liggen maar gewoon UTP en dat werkt perfect, nog nooit problemen mee gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”