Maar ik weet totaal niet goed welke router ik moet nemen en welke technologie. Mijn 2 desktop systemen blijven gewoon met kabel verbonden.
In de nieuwe PC Magazine van Maart staat een review van Draadloze routers.
De geteste toestellen hebben ofwel MIMO & Enchanced G technologie(Deze zouden normaal sneller moeten zijn dan een standaard 802.11g).
Super G: Super G claimt een dubbele transfersnelheid ten opzichte van standaard G door meerdere kanalen te combineren. Ook frame-bursting en compressie worden gebruikt
MIMO: Deze technologie gebruikt meestal meerdere radio-ontvangers en -zeneders, en deelt de datastromen op in deelstromen die over aparte paden naar hun specifieke ontvangers gestuurd worden.
Ik heb nu een Thomson 510 adsl router.
Kan ik beter een draadloze adsl2+ router nemen of een gewone draadloze dsl router gebruiken en mijn Thomson als modem gebruiken?
Als ik in de toekomst een adsl2+ modem zou kopen kan ik dan nog een gewone dsl draadloze router gebruiken?
Heeft die G en MIMO technologie wel nut als in je laptop een gewone 801.11g kaartje zit?
Keuze van de Redactie was:
Enchanced G: Netgear 108 WGT-624FS
MIMO: Sitecom WL-153
Of kan ik beter voor bijvoorbeeld voor een Linksys WAG54GS adsl2+ router gaan?
Iemand ervaringen met deze toestellen?
Ik zou graag toch een toestel hebben dat door enkele muren kan gaan om buiten te kunnen internetten als het goed weer is