Dit is een non sequitur argument. Ik beweer nergens dat edpnet nu een neutralere commerciële strategie volgt dan tevoren. Wat ik stelde is dat de nieuwe strategie (als we het vermoedelijk niet meer benadrukken van het niet doorvoeren van prijsstijgingen als een "nieuwe strategie" beschouwen) volwassener is, aangezien de oude er een was waarmee ze zichzelf op termijn saboteerden. Een sterk verticaal geïntegreerd bedrijf zoals een Aldi of een Lidl kan er mee schermen dat ze goedkoop zijn, omdat ze omwille van hun structuur een redelijke kans hebben om die realiteit op termijn te kunnen handhaven. Een bedrijf als edpnet is uiteindelijk vooral een reseller van het product van Proximus, dus dat is veel riskanter. Het voedde bij hun klanten jarenlang het idee dat edpnet zich in een aparte economische realiteit bevond, wat nooit het geval was.johann schreef: 3 weken geleden Op het gevaar af in een totaal andere discussie terecht te komen, maar toch: er is niets neutraal of adiaforisch aan de keuze voor deze of gene economische (prijs)politiek. Dat zijn juist wél hoogst ideologische beslissingen. Er bestaat niet in het minst een of ander 'natuurlijk mechanisme' waardoor allerhande parameters in een rekenblad zouden gestopt worden met één of andere uitkomst als enig mogelijke, of ergen nog, juiste.
Je maakt als onderneming keuzes, die aansluiten (of in sommige gevallen net niet) bij de waarden die je als bedrijf uitdraagt. Bij sommigen gaat het inderdaad puur en alleen om pecunaire winst, bij anderen ook om andere zaken zoals een kwalitatief superieure dienst of product aanbieden en/of een 'community' bouwen rond een merk, waarbij het zuiver financiële luik ondergeschikt is. Iedere onderneming is vrij om deze of gene strategie te kiezen en klanten zijn vrij om daarin al dan niet te volgen en in het laatste geval hun afkeur te laten horen. Daar is niets 'abnormaal' aan, wel integendeel. Dat hun gedrag de fabeltjes doorprikt van economen die zichzelf als 'recht in de leer' beschouwen, valt hen ook niet aan te rekenen - de zinsverbijstering situeert zich elders.
Prijsstijging met 4 euro
-
- Premium Member
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 38 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 6243
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 668 keer
- Bedankt: 399 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Hoe argumenteer je uw stelling van 'realiteit om zich te kunnen handhaven' dat Fastfiber en Fastic wel 35 €/maand kunnen vragen (en veel kleiner qua omvang zijn) en Hey! tss. 29-34 €/maand en Base tss. 32.5 en 35 €/maand (in combo met tv)
Laatst gewijzigd door satsurfer 2 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3730
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 344 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Waar het echt om gaat is dat het aanbod van edpnet voor de prijsstijging marktconform was en na de prijsstijging niet meer marktconform.stefan1234 schreef: 3 dagen geleden En wat dat ons leert over waar het ten gronde écht om gaat.
Per slot van rekening ben ik ook klant bij edpnet, ben er perfect content van.
En per slot van rekening zou ik niet hey als provider in mijn profiel zetten als ik klant zou zijn van edpnet.

*iemand* zijn commercieel voorstel is duidelijk niet aanvaard bij edpnet.

Anderzijds ben ik er nog steeds goede klant …


- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3687
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Duizend , die hey icoon kan ook voor mobiel zijn ?!
Voor mijn situatie bvb op vdsl 70/25 haalbaar, voor dezelfde (vdsl) prijs bij hey en Base veel meer download... daarom heb ik vdsl opgegeven en op coax gegaan.
Voor mijn situatie bvb op vdsl 70/25 haalbaar, voor dezelfde (vdsl) prijs bij hey en Base veel meer download... daarom heb ik vdsl opgegeven en op coax gegaan.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
- Berichten: 6243
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 668 keer
- Bedankt: 399 keer
- Recent bedankt: 4 keer
ben al +3 jaar klant van Hey! MOBIEL.duizend schreef: 3 dagen geleden En per slot van rekening zou ik niet hey als provider in mijn profiel zetten als ik klant zou zijn van edpnet.![]()

zelfs aan mijn 37,72 € is het niet meer marktconform. EN ik ga niet bedelen bij hen om korting te krijgen.duizend schreef: 3 dagen geleden *iemand* zijn commercieel voorstel is duidelijk niet aanvaard bij edpnet.![]()
-
- Elite Poster
- Berichten: 3730
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 344 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Natuurlijk datte.
Iemand die “perfect content” is van edpnet en dan enkel het logo van hey toont.

Dit terwijl hij een TL;DR rant voor Edpnet opzet.

@satsurfer
Hoe meer der vertrekken zonder iets te vragen, hoe beter voor de commerciele blijvers natuurlijk

- nerph
- Pro Member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 21 aug 2024, 11:18
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 32 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Hij heeft toch beide, die van edpnet en die van hey? En ik denk niet dat hij dat rap rap heeft toegevoegd na uw post, aangezien ik het gisteren ook zag staan.duizend schreef: 2 dagen geleden Iemand die “perfect content” is van edpnet en dan enkel het logo van hey toont.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6243
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 668 keer
- Bedankt: 399 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Weet maar gerust dat dit in uw profiel komt te staan. 'wilt onderste uit de kan customer'....en dat je niet op eerste rij staat bij service. Ik zou dan liever nog bij fastfiber of fastic gaan, dan mijn broek tot aan mijn enkels te laten zakken. Ieder zijn goesting.
Succes met de paar overblijvers bij pionier Edpnet. Hoe minder klanten, hoe meer werkingskosten (wss. nog niet over nagedacht). En hun mobiel blijft ook al jaren niet concurrentieel.
Succes met de paar overblijvers bij pionier Edpnet. Hoe minder klanten, hoe meer werkingskosten (wss. nog niet over nagedacht). En hun mobiel blijft ook al jaren niet concurrentieel.
Laatst gewijzigd door satsurfer 2 dagen geleden, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3730
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 344 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Tja, edpnet is prima onderweg naar failliet met deze prijsstijging, dat ziet iedereen aankomen.
Al drie keer een provider failliet gekregen als “trouwe indien my way customer”, nog nooit slechter van geworden.
Al drie keer een provider failliet gekregen als “trouwe indien my way customer”, nog nooit slechter van geworden.
Laatst gewijzigd door on4bam 2 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: persoonlijke aanval gewist
Reden: persoonlijke aanval gewist
-
- Elite Poster
- Berichten: 1540
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
- Bedankt: 221 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hier onlangs ook de beslissing genomen en een bestelling geplaatst bij Fastfiber via Easy Switch en dat ging bijzonder vlot. Onmiddellijk bevestiging via e-mail en een vraag naar het CID van de huidige fiberaansluiting of een kopie van de laatste factuur van mijn huidige aanbieder. Drie kwartier later al een mail om een tijdstip in te plannen voor de activatie en een paar minuten daarna een vraag van Edpnet om de stopzetting van mijn abonnement te bevestigen.
Op 30/09 om 18u, vlak voor de nieuwe facturatieperiode aan hoger tarief zou ingaan bij Edpnet, wordt de lijn overgezet en moet ik gewoon een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord ingeven in mijn modem. De factuur van Edpnet voor oktober wordt uiteraard niet meer betaald en de domiciliëring is al geblokkeerd. Een credit nota zal men dus ook niet hoeven op te maken.
In plaats van € 4 meer per maand wordt het nu € 1 minder. Bedankt Edpnet voor het duwtje
Op 30/09 om 18u, vlak voor de nieuwe facturatieperiode aan hoger tarief zou ingaan bij Edpnet, wordt de lijn overgezet en moet ik gewoon een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord ingeven in mijn modem. De factuur van Edpnet voor oktober wordt uiteraard niet meer betaald en de domiciliëring is al geblokkeerd. Een credit nota zal men dus ook niet hoeven op te maken.
In plaats van € 4 meer per maand wordt het nu € 1 minder. Bedankt Edpnet voor het duwtje

-
- Elite Poster
- Berichten: 1540
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
- Bedankt: 221 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik bedoelde ten opzichte van wat ik t.e.m. 30/09 betaal wordt het vanaf 01/10 - € 1 in plaats van + € 4. Het verschil is dus inderdaad € 5 / maand. Daarnaast zijn de vaste telefonietarieven naar mobiel en naar buitenland ook (aanzienlijk) goedkoper bij Fastfiber.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1540
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
- Bedankt: 221 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De tarieven staan gewoon op hun website onder 'vaste telefonie': https://www.fastfiber.be/vaste-telefonie/
Vaste telefonie is inbegrepen bij het internetabonnement. Er wordt dus geen kost aangerekend om een nummer te hebben.
Vaste telefonie is inbegrepen bij het internetabonnement. Er wordt dus geen kost aangerekend om een nummer te hebben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6243
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 668 keer
- Bedankt: 399 keer
- Recent bedankt: 4 keer
verkeerd gelezen, dacht dat je naar fastic was gegaan.....een OVH nummertje blijft het goedkoopst...had ik vdsl gekozen, was het fastic, daar geen setupkost.
Zijn er nu veel van Edpnet vertrokken door de prijsverhoging? of welke enkelingen blijven?
Zijn er nu veel van Edpnet vertrokken door de prijsverhoging? of welke enkelingen blijven?
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 3359
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: 09
- Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
- Bedankt: 199 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Voorlopig blijf ik want Fiber is nog maar een paar maanden geleden geactiveerd. EdpNet heeft mij nog niet gecontacteerd ivm de prijsverhoging.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
- Fred1
- Starter Plus
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 08 feb 2018, 10:59
- Bedankt: 13 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dit is heel interessant om van VDSL XL (20 / 2 / unlimited @ 29,95 euro) over te schakelen. Ook nu je eigen modem kan gebruiken op het Telenet netwerk.satsurfer schreef: 3 dagen geleden Hoe argumenteer je uw stelling van 'realiteit om zich te kunnen handhaven' dat Fastfiber en Fastic wel 35 €/maand kunnen vragen (en veel kleiner qua omvang zijn) en Hey! tss. 29-34 €/maand en Base tss. 32.5 en 35 €/maand (in combo met tv)
Screenshot_20250922_093643_Chrome.jpg
-
- Elite Poster
- Berichten: 3730
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 344 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Leuk om te weten, maar ik heb nog nooit gerefereerd naar jouw “flairs”satsurfer schreef: 2 dagen geleden @duizend ik heb mijn Base flair verwijderd, daar ik nu hey! ga nemen met de mooie promo....hopelijk binnen 1 weekje dan Edpnet flair ook weg.
-
- Premium Member
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 38 keer
Ik schrijf dus niet dat het onmogelijk is om VDSL 100/40 aan te bieden voor ongeveer 35 euro in België. Of andere residentiële verbindingen voor ongeveer 30 euro. Wat ik schrijf is dat het een domme commerciële strategie is om je klanten een Calimero-complex aan te praten als je zelf afhankelijk bent van de grote jongens. "Dom" is eigenlijk zelfs niet het beste woord, ik had eigenlijk "cringe" moeten schrijven.satsurfer schreef: 3 dagen geleden Hoe argumenteer je uw stelling van 'realiteit om zich te kunnen handhaven' dat Fastfiber en Fastic wel 35 €/maand kunnen vragen (en veel kleiner qua omvang zijn) en Hey! tss. 29-34 €/maand en Base tss. 32.5 en 35 €/maand (in combo met tv)
Screenshot_20250922_093643_Chrome.jpg
Ik heb m'n flair verwijderd omdat dat beïnvloed hoe mensen je posts lezen, maar wij hier zien ook wel dat we steeds de goedkoopste hebben. Dus ik zit hier nooit te lachen met mensen die een paar euro willen uitsparen, zelfs niet als ze daar een sport van maken. Waar ik echter wel mee lach is de manier waarop velen hier hun "aantonen met rekensommetjes dat ik de beste deals heb"-sport proberen te supplementeren met een politieke betekenis. Die zogezegd gaat over hoe edpnet de meest correcte speler in de corrupte Belgische telecom-markt is, maar eigenlijk wegvalt van zodra het correcte merk opeens niet meer een van de goedkoopste is.
Zoiets als Hey bv., die profileren zich natuurlijk ook als goedkoop, en dat mag uiteraard. Dat ze van Telenet afhankelijk zijn, maakt het niets cringe als ze ooit hun prijzen serieus zouden verhogen. Ongeacht of het van de moete is, dan wel gewoon een cash grab. Hey, Base, Fastfiber, etc. profileren zich immers niet als goedkoop op een reactionaire manier zoals edpnet. Nu zijn het bij edpnet vooral de brand evangelist-klanten die reactionair zijn, maar het resultaat is hetzelfde en edpnet plukt(e) daar de vruchten van. Bij Hey, Base, Fastfiber etc. is het gewoon een verhaal van specs voor een bepaalde prijs, zonder al te veel pretenties over "correct" of "eigenzinnig" te zijn. Wat bij edpnet de codewoorden zijn om bij een deel van hun klanten hun Calimero-complex te triggeren.
Als Hey nu bv. de prijs zou moeten verhogen naar 45 euro de maand (een verhoging van 10% t.a.v. de standaardprijs, vergelijkbaar met wat edpnet nu doet), dan maakt dat hun positionering als goedkoop merk niet retroactief cringe. Waarom? Omdat noch zijzelf, nog hun klanten, ooit beweerd hebben dat klant zijn bij Hey een manier was om de snode Vlaamse kabelmonopolist Telenet pijn te doen, of iets te doen veranderen in het Belgische telecomlandschap. Hey zegt gewoon "wij zijn goedkoop".
Ik moet het eigenlijk misschien een beetje abstracter uitleggen, want ik redeneer vanuit een traditie van ideologiekritiek waar de meesten waarschijnlijk niet mee vertrouwd zijn. Al die kritiek op het duopolie is in de praktijk van moralistische aard. Moralistische kritiek leidt af van waar het echt om hoort te gaan, t.t.z. een niet-moralistische kritiek politieke economie. In dit geval van de politieke economie van de telecommarkt. Waarin het niet gaat over hoe veel of hoe vaak de dure merken hun prijzen "mogen" verhogen om nog "correct" te zijn. Als je dat als samenleving wil sturen, en dat is perfect legitiem, dan moet je tussenkomen in de markt. Het is dom en cringe om hoop te vestigen in één of meerdere "correcte" of "eigenwijze" merken die gaan tonen dat het op een andere manier kan door op een andere manier te werken. Dan zijn we immers gewoon terug bij het utopische socialisme van de 19e eeuw.
Helaas hebben edpnet en hun brand evangelist-klanten jarenlang de moralistische kritiek gepromoot, omdat het een manier is om er voor te zorgen dat hun peers in hobbyïsten-communities er notie van namen dat zij de domme normie-merken minstens even hard haatten als hun peers. Als Telenet of Proximus weer eens hun prijzen fameus verhogen, dat moet ge daar enkel verontwaardigd over doen t.a.v. de mensen in uw omgeving die niet gesofisticeerd genoeg zijn om te vergelijken, en die ge kunt helpen om bv. misschien 40 euro de maand of weet ik wat uit te sparen door te switchen naar hey of fastfiber. Die mensen kunt ge helpen door uit te leggen wat voor afzetters Telenet en Proximus zijn.