Wat moet ik daar van vinden? Denk je dat ik dat goedkeur en is het handelen van één persoon een reden om zelf los te gaan? Ik dacht het niet.
We hebben net mensen nodig die verbindend werken maar Trump is de eerste president die de boel verder oppookt. Hij gebruikt de moord op Kirk om zelf anderen op te poken en de haat groter te maken.
Trouwens zoek de cijfers rond geweld en politieke oriëntatie eens op, het is niet zoals JD loog anders moest men geen rapport verwijderen.
rtl schreef: 11 uren geleden
Voor alle duidelijkheid: bij de bestorming van het Capitool viel 1 dode: een burger die door de politie werd neergeschoten.
Alle andere vermeende slachtoffers kwamen om door andere zaken. Er pleegden na de feiten ook 4 (!) agenten zelfmoord in de dagen of weken nadien. Hetgeen toch ook wel zeer vreemd is.
Vijf mensen stierven kort voor, tijdens of na de bestorming van het Capitool, waarvan één persoon werd doodgeschoten door een agent terwijl ze probeerde binnen te dringen in de vergaderzaal van het Capitool. Er vielen veel gewonden, onder wie 138 politieagenten. Vier agenten die tijdens de bestorming betrokken waren bij het beschermen van het Capitool pleegden later zelfmoord
Wat is er vreemd aan hun zelfmoord? Zie je ergens een complot?
Punt is dat deze coup al bij al nog goed is afgelopen want als de meute toegang tot de vertegenwoordigers of Pence hadden gekregen konden ze hun galg gebruiken. Blijkbaar is deze trieste gebeurtenis waarbij de oranje clown een groot aandeel heeft en niets deed om het te voorkomen of stoppen, nog niet erg genoeg. Dit was een regelrechte aanval op de democratie die je als democraat niet kan goedkeuren. De daders werden beloond door Trump wat inherent een goedkeuring inhoudt. Sommigen kwamen al snel terug in contact met het gerecht.
Deze zaak is een mooi voorbeeld van hoe woorden anderen kunnen aanzetten tot daden, geweldsdaden met dodelijk gevolg. Hier hebben we ook zo'n geval gehad met Jurgen Conings. Beïnvloedbare personen worden zodanig doordrongen van deze aanhoudende haatboodschappen dat ze in actie komen. Ze betalen meestal een zware prijs en de aanstokers trekken er hun handen vanaf.
en over fascisme: Fascisme wordt gekenmerkt door een dictatoriale leider, gecentraliseerde autocratie, militarisme, gewelddadige onderdrukking van oppositie, geloof in een natuurlijke sociale hiërarchie, ondergeschiktheid van individuele belangen aan het vermeende belang van de natie of het ras en sterke regimentatie van de samenleving en de economie. Ik denk dat we hier al heel wat vinkjes mogen plaatsen.