Wanneer en hoe heb je juist DTV only kunnen bestellen via de Telenet website? M.i. is de laatste 2 jaar nooit mogelijk geweest online en enkel via winkel/call center.Lakesol schreef: 1 maand geleden Bij telenet kon je online enkel TV bestellen dus deden we dat, technieker van Unit-T kwam net langs en zei onmiddelijk dat dit niet mogelijk was zonder internetabonnement bij Telenet.
Telenet TV zonder Telenet Internet maar wel met een andere ISP
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 8 keer
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 39 keer
Bij base kan je wel terecht voor TV zonder internet van hun. Zelf streamingbox aankopen of met moderne TV die op google-TV draait (Philips, TCL, Sony,...). Verder heb je nog TV-Vlaanderen dat op zowat elke moderene TV kan gedraaid worden zonder streamingbox te moeten kopen.Lakesol schreef: 1 maand geleden We hebben sinds kort Fastfiber internet en willen ons Proximus-pack opzeggen. Bij telenet kon je online enkel TV bestellen dus deden we dat, technieker van Unit-T kwam net langs en zei onmiddelijk dat dit niet mogelijk was zonder internetabonnement bij Telenet.
Waar moet ik nu gaan aankloppen? Proximus, Telenet, Base bieden allemaal TV aan enkel met een internetabonnement in combinatie. We hebben graag een digibox.
Toegevoegd na 3 minuten :
Heb weet van een 20-tal klanten die via TV-box IP kijken. Technisch allemaal geen probleem zoals Telenet graag doet uitschijnen.gvo7 schreef: 1 maand geleden https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-T ... 522/page/8
Ik vind het wel straf dat ze "de komende maanden" de klanten op.de hoogte gaan brengen.
Zijn het er dan zoveel? Of gaan ze gewoon de bestaande situaties met rust laten ....
Gisteren nog bij iemand langs geweest die op die manier kijkt. Had netwerkkabel van Telenetmodem uitgetrokken om zijn kabelkluwen eens op te kuisen en wist niet dat dit nodig was voor zijn TV.
-
- Premium Member
Ben op zoek naar een streamingbox voor TV-Vlaanderen/Base-TV.
Ondertussen heb ik al geëxperimenteerd met een Thomson 240G. Werkt goed bekabeld. Via wifi valt het regelmatig uit.
Geeft soms wel problemen met geluid.
Toestel zou een zap-toets moeten hebben, google Tv ondersteunen en (minder belangrijk) numeriek klaviertje.
Ondertussen heb ik al geëxperimenteerd met een Thomson 240G. Werkt goed bekabeld. Via wifi valt het regelmatig uit.
Geeft soms wel problemen met geluid.
Toestel zou een zap-toets moeten hebben, google Tv ondersteunen en (minder belangrijk) numeriek klaviertje.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 24 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Contacteer:
@steven7 ik heb op de rommelmarkt deze gekocht aan 1 €
https://tweakers.net/pricewatch/1672866 ... ificaties/ Nokia streamingbox 8000
nogmaals dank voor de verkoper
die werkt hier perfect, hij staat zelf in de kast, door de bluetooth afstandsbediening geen probleem
het verbruik is echt Minimaal, 1 a 2 watt
ik las op de tweakers thread ervan dat er veel clones van zijn ook
het model is al wel wat ouder (2021). ik weet niet of nokia nog zo'n dingen maakt tegenwoordig
heb verder geen ervaring met mediaplayers, maar telenet.tv op deze werkt perfect
de afstandsbediening is voorzien van goed aanvoelende knoppen
of google tv ermee kan geen idee
https://tweakers.net/pricewatch/1672866 ... ificaties/ Nokia streamingbox 8000
nogmaals dank voor de verkoper
die werkt hier perfect, hij staat zelf in de kast, door de bluetooth afstandsbediening geen probleem
het verbruik is echt Minimaal, 1 a 2 watt
ik las op de tweakers thread ervan dat er veel clones van zijn ook
het model is al wel wat ouder (2021). ik weet niet of nokia nog zo'n dingen maakt tegenwoordig
heb verder geen ervaring met mediaplayers, maar telenet.tv op deze werkt perfect
de afstandsbediening is voorzien van goed aanvoelende knoppen
of google tv ermee kan geen idee
-
- Premium Member
Ik heb een dossier dat al maanden muurvast zit en waarop Telenet telkens naast de kwestie reageert. Ze blijven beweren dat het technisch onmogelijk is.raf1 schreef: 1 maand geleden Je moet gaan aankloppen bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie.
Met deze gedwongen koppelverkoop op basis van misleidende marketing misbruikt Telenet haar machtspositie op de tv-markt: juridische argumentatie zie viewtopic.php?p=1031286#p1031286)
Als de Ombudsdienst geen oplossing aanbiedt, kan je met je klacht verdere stappen ondernemen.
Waar kan je dan nog verdere stappen ondernemen?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1965 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Tja, in België hebben de autoriteiten blijkbaar niet veel goesting om de consument te beschermen tegen zulk machtsmisbruik.
Je zal klacht moeten indienen bij de Europese Commissie Directoraat-generaal voor Concurrentie, maar dan moet je klacht juridisch correct opgesteld zijn en in drie papieren exemplaren en ook elektronisch ingediend worden, zie artikel 5 en onderaan "Formulier C" https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32004R0773
Dus als je dat zelf niet ziet zitten, schakel je best een advocaat in.
Je zal klacht moeten indienen bij de Europese Commissie Directoraat-generaal voor Concurrentie, maar dan moet je klacht juridisch correct opgesteld zijn en in drie papieren exemplaren en ook elektronisch ingediend worden, zie artikel 5 en onderaan "Formulier C" https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32004R0773
Dus als je dat zelf niet ziet zitten, schakel je best een advocaat in.
-
- Pro Member
- Bedankt: 19 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Die ombudsman is echt een lachertje. Heb ooit een nummer verhuisd naar Orange en kon 6 weken (!) niet bellen of gebeld worden. Uiteindelijk een klacht ingediend bij de ombudsman die dan “contact opnamen” met Orange. Reactie van Orange was toen “we begrijpen dat u 6 weken uw voicemail niet kon beluisteren?” Reactie ombudsman: “Goed gereageerd van Orange. De zaak is opgelost!”
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
- Bedankt: 199 keer
Hopelijk gaan ze het activeren van zelf aangekochte digibox en digicorders nog verder ondersteunen.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 35 keer
@lacer de actieve boxen dat nog werken en actief zijn blijven actief, niet actieve boxen gaan ze normaal niet meer activeren.
Wie een nog actieve box had gaat niet veranderen zolang deze nog actief blijven.
Wie een nog actieve box had gaat niet veranderen zolang deze nog actief blijven.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Fritzbox 4690 10G wan/lan.
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
master-magic
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
- Bedankt: 199 keer
Eigenlijk heeft de activaties er niks mee te maken, maar ik vroeg mij maar af na het bericht hierboven van het uitstel naar uitrol van TV-boxen.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
- Premium Member
@lacer deze dat nog actief zijn blijven actief tot ze dvb-c stopzetten of tot zolang ze kapot zijn voor de periode van 2030.
greets
master-magic
master-magic
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1008 keer
- Bedankt: 3779 keer
- Recent bedankt: 24 keer
Waar haal je deze info? Denk je dat of weet je dat (bron?)?master-magic schreef: 2 dagen geleden @lacer de actieve boxen dat nog werken en actief zijn blijven actief, niet actieve boxen gaan ze normaal niet meer activeren.
De situatie is totaal gewijzigd, nu Telenet deze morgen (Win-Win) toegegeven heeft aan het enorme protest van Digicorder gebruikers zonder internet.
Het zou me dus niet verwonderen, dat de beslissing om vanaf 1/9/2025 geen (aangekochte) digicoders of CI+ modules meer te activeren ook uitgesteld zal worden.
Dit geeft Telenet nog één jaar extra bedenktijd om een oplossing aan te bieden voor TV-only klanten.
Wie weet wordt het nà 2026 toch nog mogelijk om TV te kijken zonder internet

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 64 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Waarom afgeven op vrt... het was hier duidelijk dat telenet geen zin had om die uitrol te stoppen anders zouden ze mensen met bv een sociaal abbonement al niet aangeschreven hebben dat ze moesten omschakelen... marketingpraat heeft er eveneens niks mee te maken want TN komt / kwam wel degelijk negatief in het daglicht...kippewit schreef: 2 dagen geleden Allez, de technisch onkundigen van de VRT zijn weer een jaartje stil gehouden door de marketingpraat van Telenet.
We kunnen dus alleen maar vaststellen dat door dit publiek te maken via vrt ee genoeg druk is gelegd op tn om dit al minstens tot eind volgend jaar uit te stellen..
Tom
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 313 keer
- Bedankt: 658 keer
2026.philippe_d schreef: 2 dagen geleden Wie weet wordt het nà 2016 toch nog mogelijk om TV te kijken zonder internet![]()
In elk geval hoop ik dat mijn schoonmoeder (90+) toch zal kunnen blijven kijken via DVB-C want ik zie geen enkele andere oplossing.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Premium Member
@philippe_d dit gaat over bestaande klanten dat zonder internet op een digicorder keken en de brief hebben ontvangen, die kunnen nog een jaar langer bij de digicorder blijven.
Daarvoor moeten de klanten dat nog via CI+ wilt kijken geen meer kopen en laten activeren, die periode is niet meer mogelijk.
Er kwamen veel klachten van klanten dat via digicorder nog kekeken en verplicht werden via de gekende brief moesten overgaan naar de tv box dat nog een jaar wordt uitgesteld.
Mooie zet dit voor de klanten nog wat tijd te geven en Telenet te laten bekijken hoe ze het gaan oplossen met de tv box zonder internet.
Daarvoor moeten de klanten dat nog via CI+ wilt kijken geen meer kopen en laten activeren, die periode is niet meer mogelijk.
Er kwamen veel klachten van klanten dat via digicorder nog kekeken en verplicht werden via de gekende brief moesten overgaan naar de tv box dat nog een jaar wordt uitgesteld.
Mooie zet dit voor de klanten nog wat tijd te geven en Telenet te laten bekijken hoe ze het gaan oplossen met de tv box zonder internet.
greets
master-magic
master-magic
- Ratface
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 74 keer
Ik vind het nogal een verwarrend artikel. Deze passage bijvoorbeeld:
Hier starten ze met de woorden 'oudere digicorder' en stellen ze vervolgens dat men zonder internetabonnement niet meer naar play sports zal kunnen kijken. Dat heeft niks met een internetabonnement te maken, dat heeft te maken met het feit dat ze de coax streams uitschakelen en de digicorder geen IP-streams ondersteunt. Vervolgens hebben digicorders volgens mij nooit apps kunnen draaien, wat is de relevantie van die opmerking dan? Idem dito met 'opnames in de cloud', tuurlijk doen ze geen opnames in de cloud, daarom zijn het digicorders, die hebben hun eigen hdd.Wie liever via de oudere digicorder en het klassieke kabelabonnement televisie wil blijven kijken bij Telenet kan dat dus voorlopig nog met een gerust hart blijven doen. "De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat een aantal functies die de tv-box heeft niet zullen werken op de digicorder. Zo zullen klanten zonder internetabonnement vanaf december niet meer naar Play Sports kunnen kijken. Verder zullen een aantal apps niet meer werken en zal je bijvoorbeeld ook geen opnames kunnen maken in de cloud."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 64 keer
Tja maar die communicatie is toch logisch...tn vindt die volgende stappen allemaal een meerwaarde zodat ze er ook meer kunnen voor vragen en waarschijnlijk hun nieuwe tv boxen kunnen standaardiseren binnen de groep waar tn onderdeel van is. Anderzijds de klanten die nu dus alleen die digicorder hebben die liggen niet wakker van opname id cloud of eventuele apps die je op die digicorder kan opzetten maar dat vergeet tn natuurlijk wel even want hoe tof is het wel niet dat je kunt opnemen id cloud..je weet wel dan kan je op alle locaties en alle apparaten je opnames zien...
Meerwaarde misschien voor bepaalde mensen maar voor heel veel mensen en vooral die zonder internet hebben hier niets aan..
Tom
Meerwaarde misschien voor bepaalde mensen maar voor heel veel mensen en vooral die zonder internet hebben hier niets aan..
Tom
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 775 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Bij mijn ouders thuis is er zelfs nog geen digicorder; daar was het lang analoog, en nu dat afgesloten werd is was het al half drama om naar het compacte signaal over te schakelen.
Dat zou wat geven als daar ineens veel meer moet betaald worden voor internet dat toch niet gebruikt wordt.
Ik kan me trouwens voorstellen dat veel van die oudere mensen TV hebben van Telenet (want gewoon "op de coax"), maar internet van een andere (goedkopere?) provider (Orange, Base, Px, ...).
Dat gaat nog wel pijn doen wanneer je moet uitleggen dat "ze niet naar TN TV kunnen kijken vanop pakweg Orange internet".
Dat zou wat geven als daar ineens veel meer moet betaald worden voor internet dat toch niet gebruikt wordt.
Ik kan me trouwens voorstellen dat veel van die oudere mensen TV hebben van Telenet (want gewoon "op de coax"), maar internet van een andere (goedkopere?) provider (Orange, Base, Px, ...).
Dat gaat nog wel pijn doen wanneer je moet uitleggen dat "ze niet naar TN TV kunnen kijken vanop pakweg Orange internet".
-
- Premium Member
Ik heb klacht ingediend bij de ombudsdienst. Het antwoord van telenet op mijn vraag waarom ze geen TV aanbieden met hun modem en het niet-TV-gerelateerd internet blokkeren zoals bij de digicorder is totaal naast de kwestie. Het onderstaande zou perfect op eenzelfde manier met hun modem kunnen als met de digicorder.
Als context: Onze tv dienst mét een Telenet TV box is een totaaloplossing (‘Managed Service’) van Telenet, gemaakt en
geoptimaliseerd om te functioneren binnen specifieke wel afgelijnde grenzen (netwerk, decoder hardware & software,
configuraties, …). Dit alles met het oog op het aanbieden van een stabiele, betrouwbare en kwaliteitsvolle tv ervaring.
De Telenet TV box maakt gebruik van IPTV technologie. Dit betekent dat de tv signalen worden doorgegeven via het
internet, waarbij er technische configuraties worden toepast op de Telenet internetverbinding, zodat de tv diensten
correct functioneren. Indien de TV box wordt aangesloten op het netwerk van een andere operator, ontbreken die
configuraties en kan de TV box niet werken.
Telenet is ook niet verplicht om de eigen TV box compatibel te maken met netwerken van andere operatoren.
Ze weigeren ook om toe te geven dat het een puur commerciële kwestie is. Vermoedelijk weten ze dat ze zich hierbij op glad ijs begeven.
Als context: Onze tv dienst mét een Telenet TV box is een totaaloplossing (‘Managed Service’) van Telenet, gemaakt en
geoptimaliseerd om te functioneren binnen specifieke wel afgelijnde grenzen (netwerk, decoder hardware & software,
configuraties, …). Dit alles met het oog op het aanbieden van een stabiele, betrouwbare en kwaliteitsvolle tv ervaring.
De Telenet TV box maakt gebruik van IPTV technologie. Dit betekent dat de tv signalen worden doorgegeven via het
internet, waarbij er technische configuraties worden toepast op de Telenet internetverbinding, zodat de tv diensten
correct functioneren. Indien de TV box wordt aangesloten op het netwerk van een andere operator, ontbreken die
configuraties en kan de TV box niet werken.
Telenet is ook niet verplicht om de eigen TV box compatibel te maken met netwerken van andere operatoren.
Ze weigeren ook om toe te geven dat het een puur commerciële kwestie is. Vermoedelijk weten ze dat ze zich hierbij op glad ijs begeven.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1008 keer
- Bedankt: 3779 keer
- Recent bedankt: 24 keer
De beslissing om de ondersteuning voor de Digicorder met nog één jaar te verlengen, verandet niets aan het kijken via DVB-C.on4bam schreef: 2 dagen geleden 2026.
In elk geval hoop ik dat mijn schoonmoeder (90+) toch zal kunnen blijven kijken via DVB-C want ik zie geen enkele andere oplossing.
De timing voor het afschakelen van DVB-C is - bij mijn weten - niet gewijzigd en blijft dus gepland tegen Q1/2030
Toegevoegd na 2 minuten 8 seconden:
Gezien de ondersteuning voor Digicorders met één jaar verlengd wordt, ga ik er ook van uit dat de beslissing om sedert 1 september 2025 geen tweedehands digicorders en digiboxen meer te activeren, ook zal teurggedraaid wordenRatface schreef: 1 dag geleden Zeer benieuwd of ze terug tweedehands digicorders en digiboxen gaan activeren.

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.