hallo, hier ben ik weer met een probleem. Ik kan sinds kort geen connectie meer maken met een orbi die ingesteld was als AP. Er komt een Err_Connection_Refused. Waneer ik van thuis uit via de orbi app wil connecteren dan lukt dat enkel via Anywhere Access. Onderaan blijft staan Unable to connect to router. Aan de instellingen van de orbi is niets gewijzigd en ook niet aan deze van de router. De orbi zendt de wifi uit dat is het enige. Het enige dat gewijzigd is, er werd een slimme laadpaal van zaptec geinstalleerd samen met een zaptec sense en het lijkt alsof deze de boosdoener is. Na de installatie van de zaptec app op de smartphone moest er een proces doorlopen worden en moest ik ook het wifi wachtwoord opgeven.
gelukkig werkt internet en wifi maar vraag me toch af waarom ik niet meer kan aanmelden op de orbi. Wat vreemd genoeg wel lukt is aanmelden op een orbi satteliet
Toegevoegd na 7 uren 12 minuten 40 seconden:
ik kan pingen naar het ip adres van de orbi, en een tracert geeft
Toegevoegd na 2 uren 19 minuten 19 seconden:
ik kan op 1 van de 2 orbi satelieten inloggen. De orbi satelliet waarbij het niet lukt (ik krijg wel het aanmeldscherm) is rechtstreeks via kabel verbonden met de windows pc.
Toegevoegd na 4 uren 48 minuten 26 seconden:
ok, misschien ligt het probleem bij orbi zelf als ik zo lees welke problemen hier allemaal rond zijn. Misschien uitkijken naar een nieuw systeem
netwerkprobleem
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
- Bedankt: 40 keer
De betreffende orbi al eens herstart? Als je wel het aanmeldscherm ziet en dan niet kunt inloggen, dan ligt het vrijwel zeker aan dat specifieke apparaat. Zeker als het bij de andere wel lukt.
En mocht een herstart het ook niet oplossen, dan eens terug gaan naar de fabrieksinstellingen en opnieuw configureren.
En mocht een herstart het ook niet oplossen, dan eens terug gaan naar de fabrieksinstellingen en opnieuw configureren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 29 keer
De hoofdorbi is al eens herstart door hem van de stroom te halen en ook de netwerk kabel naar de router los te koppelen. Daarna het apparaat terug via de app geinstalleerd (qr code onderaan toestel scannen en hele proced doorlopen maar op het einde kan de app niet verbinden met de orbi. De orbi krijgt wel een ip adres van de router
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 142 keer
Door gewoon de hooforbi te herstarten is het systeem i.m.o. niet gereset.
Al geprobeerd om in eerste instantie gewoon eens de modem van de provider te herstarten?
Indien voorgaande geen resultaat, zou ik starten van scratch:
1. alle units (hard) resetten door het indrukken van de reset knop op de achterzijde.
2. opnieuw de 'main orbi' instellen als AP conform de handleiding
3. vervolgens de satellieten aansluiten.
Zijn de satellieten verbonden met de unit die fungeert als AP dmv een kabel of is er een wireless backhaul?
Zelf heb ik - zoals enkele mensen in mijn omgeving - absoluut geen positieve ervaringen met Netgear ...
Al geprobeerd om in eerste instantie gewoon eens de modem van de provider te herstarten?
Indien voorgaande geen resultaat, zou ik starten van scratch:
1. alle units (hard) resetten door het indrukken van de reset knop op de achterzijde.
2. opnieuw de 'main orbi' instellen als AP conform de handleiding
3. vervolgens de satellieten aansluiten.
Zijn de satellieten verbonden met de unit die fungeert als AP dmv een kabel of is er een wireless backhaul?
Zelf heb ik - zoals enkele mensen in mijn omgeving - absoluut geen positieve ervaringen met Netgear ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 29 keer
De satelieten zijn via backhaul verbonden. Aan 1 sateliet hangt mijn dekstop pc met kabel verbonden maar op deze satelliet kan ik niet inoggen ik zie wel het inlogscherm en wanneer ik op ok klik worden de logingegevens terug gewist
De hoofdorbi is wel bereikbaar als ik met de gsm buitenshuis ben dan maakt die verbinding via Anywhere Access
De hoofdorbi is wel bereikbaar als ik met de gsm buitenshuis ben dan maakt die verbinding via Anywhere Access
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 24 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Contacteer:
tijdens dat wissen van wachtwoord en account , is er simultaan met het drukken op de invoerknop nog consistente ping mogelijk.
niet enkel éen geslaagde. packet loss kan het verklaren ook?
probeer eens in cmd met ping -t 'orbi ip' en kijk of deze het ingevulde wachtwoord wel kan ontvangen?
en probeer eens in chrome, met f12 deze te emuleren naar internet explorer 7 oid, misschien komt hij er dan wel door, zoals bij veel dlink-dcs camera's
(onder more tools, network conditions )
niet enkel éen geslaagde. packet loss kan het verklaren ook?
probeer eens in cmd met ping -t 'orbi ip' en kijk of deze het ingevulde wachtwoord wel kan ontvangen?
en probeer eens in chrome, met f12 deze te emuleren naar internet explorer 7 oid, misschien komt hij er dan wel door, zoals bij veel dlink-dcs camera's
(onder more tools, network conditions )