Fastfiber 50 en Mixtus fiber 50. Beide 50/10, iets beter dan het VDSL alternatief van Mixtus aan €30 met 50/4.fredo66 schreef: 1 week geleden Maar je hebt nergens fiber voor 30 euro (enfin toch niet in Gent dacht ik). Huidige xs is wat snelheid betreft net genoeg voor mijn basic gebruik. Maar aangezien je voor zelfde prijs toch elders sneller vdsl krijgt zijn dat dan de opties die ik graag ken
EDPNet prijsstijging: overstappen naar alternatieve providers (afgesplitst)
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 322 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 659 keer
- Bedankt: 397 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Mixtus 50/10 zou een mooi alternatief zijn voor 30 €. Helaas bleken zij in het verleden niet betrouwbaar...plots van 30->40 €/maand
4 Mbps upload is wel heel traag....dan gaan we 20 jaar terug in tijd.
4 Mbps upload is wel heel traag....dan gaan we 20 jaar terug in tijd.
- MaT
- Elite Poster
Wanneer was dat en voor welke formule?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Elite Poster
vroeger had je wel activatiekost als ik hier lees viewtopic.php?t=56994&start=40
Wel geen gratis voiplijn zoals bij Mixtus en Fastfiber.
Je kan niet gewoon online een abo boeken via de site....
@MaT 5.5 jaar terug. Je moet @liegebeestig vragen stellen hierover (was 'bevriend' met de eigenaar, en zit nu op Hey! Telecom

viewtopic.php?t=57046&hilit=mixtus&start=80Jack Daniels schreef: 03 apr 2020, 16:33Nou moe. Twee maand verder en dat abonnement kost 39,95 euro. Van een fikse prijsstijging gesproken.liegebeestig schreef:@Walter: Dit is inderdaad de VDSL 30 euro formule.
https://www.mixtus.be/internet/vdsl/
Toegevoegd na 16 uren 24 minuten 42 seconden:
reactie Fastfiber:
Beste satsurfer,
We hadden je vraag doorgestuurd naar onze commerciële dienst, wat de vertraging veroorzaakte. Helaas kunnen we de activatiekost niet laten vallen. We zouden dit ook graag anders zien, maar het is niet mogelijk.
Alle userbasers zijn echter van harte welkom zodra FIBER beschikbaar is. Sinds de overname van Fiberklaar door Proximus merken we een aanzienlijke versnelling in de uitrol. Het is dus een kwestie van tijd voordat de meeste VDSL-gebruikers eindelijk kunnen overschakelen naar FIBER.
Met vriendelijke groet / Cordialement / Kind regards,
P****
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 43 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Dat is precies het probleem in Belgie, Fiber geven hier geen symetrische UP/DOWN. Voor mij is UP belangrijker dan download. Want ik draai servers die vele mensen dienen.fibrbuzz1 schreef: 1 week geleden Akkoord, met VDSL heb je een hogere upload, maar 15Mbps is zéker voldoende voor zaken als Teams meetings en als je toch regelmatig grotere bestanden moet uploaden kun je dat ook op andere manieren regelen (bv 's nachts, of een Raspberry Pi gebruiken waar je de bestanden naartoe stuurt die dan op zich 24/7 voor jou uploads uitvoert etc.)
Zoals bv NTP-server stratum-1, waar veel servers aan hangen om de juiste tijd in Belgie te geven, er zijn er nog, maar niet veel.
Ander voorbeeld is een online websdr, waar die realtime HF-ontvangst geeft aan mensen die door Chinese rommel en zonnepanelen totaal geen ontvangst meer hebben.
Ik zou graag 1Gbit upload hebben.... http://websdr.heppen.be ... speel er zelf mee, het is een online (realtime) ontvanger. Er gaan per maand vele TB's upload doorheen.
Geen enkele ISP bied upload....in andere landen wel. En je kan dit niet via een data-center. Veel doen hier andere zaken....
Voldoende upload? Zever, hoe meer hoe beter....geen enkele ISP bied genoeg in Belgie. Dit is mijn probleem.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
- MaT
- Elite Poster
Ik vind fiber abonnementen met symmetrisch 2500Mbps, bijna symmetrisch 8500/8000Mbps en nog enkele asymmetrische met 1000Mbps+ upload. Hoezo geen enkele ISP bied genoeg?
Bron
Bron
- Fred1
- Starter Plus
- Bedankt: 13 keer
Hoe is het bespreken van alternatieve providers met goedkopere prijzen en betere snelheden nadat je eigen provider de prijzen verhoogd zonder snelheidsverhoging niet gerelateerd aan het onderwerp?
Wat wordt er anders verwacht besproken te worden? Als de bakker de prijzen verhoogd denk je dat mensen dan niet met elkaar gaan praten en zeggen "maar om de hoek is ook een bakker met betere prijzen en even lekker, die moet je proberen", of is dat niet toegelaten? Zeker in deze economie.
Ik ben juist heel blij dat andere mensen hier aangehaald hebben dat Mixtus hogere snelheden aanbied tegen dezelfde prijs, 20 / 2 versus 50 / 4 tegen 29,95. Anders was ik dit misschien nooit te weten gekomen.
Wat wordt er anders verwacht besproken te worden? Als de bakker de prijzen verhoogd denk je dat mensen dan niet met elkaar gaan praten en zeggen "maar om de hoek is ook een bakker met betere prijzen en even lekker, die moet je proberen", of is dat niet toegelaten? Zeker in deze economie.
Ik ben juist heel blij dat andere mensen hier aangehaald hebben dat Mixtus hogere snelheden aanbied tegen dezelfde prijs, 20 / 2 versus 50 / 4 tegen 29,95. Anders was ik dit misschien nooit te weten gekomen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 340 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Hier idem, ik zou nooit Fiber abbo's bekeken hebben als er in deze post geen voorbeelden gegeven werden.
Terwijl je een pak meer krijgt voor evenveel centen.
Terwijl je een pak meer krijgt voor evenveel centen.
-
- Pro Member
Ja maar er is hier geen fiber, en vdsl-bonding weigeren ze ook of je betaalt je scheel.
Die ISP die je noemt heb ik aangeschreven, tot op heden geen enkel antwoord.
Het beste wat ik kan krijgen is EDPnet (unlimited upload VDSL), kabel maar die hebben geen upload snelheid....ik heb EDP gevraagd om DSL-bonding, maar dan ga ik van 65 euro per maand naar 200 euro per maand....wat gewoon belachelijk is.
Verder zijn er bij ons geen opties.

Groeten Joop.
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 24 keer
viewtopic.php?p=1037111#p1037111
Bevestiging van een succesvolle migratie op VDSL naar Fastic
Bevestiging van een succesvolle migratie op VDSL naar Fastic
thomasdb schreef: 1 week geleden 1 september voor fastic overzetting geinformeerd per email en telefoon,
met wat geluk gaat mijn aansluiting vandaag over naar daar. info heb ik al ontvangen nu moet de vdsl lijn nog overgezet worden
ben nieuwsgierig of de telenet.tv site ook werkt vanuit hun range
edit,-update - internet actief, en telenet.tv werkt ermee
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb geen Fiber beschikbaar dus twijfel ik toch enorm om naar Mobile Vikings over te stappen.
Daar krijg ik tenminste een modem, ik gebruik nog steeds een zeer oude model die ik ooit van Scarlet gekregen heb.
Want als er nu iets mis zou lopen met die mode, dan moet ik maar zelf een nieuwe kopen?
Het is toch dezelfde prijs, of mis ik iets?
Daar krijg ik tenminste een modem, ik gebruik nog steeds een zeer oude model die ik ooit van Scarlet gekregen heb.
Want als er nu iets mis zou lopen met die mode, dan moet ik maar zelf een nieuwe kopen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Bij Orange kan je 50Mbit/s upload abo nemen op de kabel, toch al meer dan via VDSL...
-
- Elite Poster
een BBOX 3V+ kan je voor 15-20 € op de kop tikken op 2dehands. Was gewoon bijna niet gebruikt toen ik hem kocht, en een paar keer gebruikt om DLM te starten. Ik gebruik die niet meer, want je kan geen DLM meer starten hiermee op Edpnet. (en sinds vrije modemkeuze ook niet meer nodig)Asskicker schreef: 6 dagen geleden Daar krijg ik tenminste een modem, ik gebruik nog steeds een zeer oude model die ik ooit van Scarlet gekregen heb.
Hier 2 fritzboxen 7590 (wifi 5) ook. En ga nu naar kabel komende weken.
Ik hoef die providerrommel niet.
Je spaart 5 €/maand uit, ja, je modem is gratis bij MV.

-
- Elite Poster
Wss. kom je van Planeet Mars?
https://www.fastfiber.be/internet-details/
https://fastic.be/vdsl-100-40.html

https://www.fastfiber.be/internet-details/
https://fastic.be/vdsl-100-40.html
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
- Bedankt: 104 keer
Je krijgt gratis een modem bij MV in bruikleen, bij die andere providers die satsurfer post moet je de modem huren of zelf aankopen
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
Tuurlijk je 'krijgt' een Sagem? Internetbox van MV in bruikleen (wifi 6, de betere fritzboxen hebben Wifi 7 en 3 frequenties), terwijl ik er liever zelf 1 zou kopen.
5*12 =60 €, na 2 jaar 120 €, na 3 jaar 180 €,....kan je al snel zelf iets deftig kopen (zie hieronder). Maar ja, je moet enige moeite doen om hem te kopen hé...en je moet het geld ook liggen hebben
En je hebt nog een gratis telefoonnr. bij Fastfiber, wat je bij MV niet hebt.
De fritzbox 7530 AX voor 99 € via edpnet beschikbaar (bij afsluiten contract)
Via die reseller van EDP kan je ook een modem 7530 AX in bruikleen krijgen.
5*12 =60 €, na 2 jaar 120 €, na 3 jaar 180 €,....kan je al snel zelf iets deftig kopen (zie hieronder). Maar ja, je moet enige moeite doen om hem te kopen hé...en je moet het geld ook liggen hebben

De fritzbox 7530 AX voor 99 € via edpnet beschikbaar (bij afsluiten contract)
Via die reseller van EDP kan je ook een modem 7530 AX in bruikleen krijgen.
-
- Pro Member
Klopt maar dan weer geen static-IP, doen ze enkel voor zakelijke klanten met BTW-nummer en die heb ik niet.splinterbyte schreef: 5 dagen geledenBij Orange kan je 50Mbit/s upload abo nemen op de kabel, toch al meer dan via VDSL...
Heb al met ze gesproken en ze bieden het niet voor particulieren.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
- Bedankt: 146 keer
static IP is op te lossen door een WireGuard VPN leggen naar een 5 euro VPSje bv. van Leaseweb en daarop port forwarding, zo doe ik het ook.
-
- Elite Poster
Ik denk dat ik toch nog kan rekenen.Splitter schreef: 3 dagen geleden wacht, dus omdat fastfiber activatiekost aanrekent en fastic geen *vaste* lijn meelevert, neem je base.... dat geen vaste lijnen doet? of heb ik ergens iets gemist?
en hogere snelheid is bij base toch enkel maar waar bij hun "unlimited" internet (en heeft dan nog altijd veel tragere upload) ?
dan zit je toch op minimaal 47/maand (internet+goedkoopste gsm abbo) ipv:
fastfiber:
35
+4.17/m activatiekost, verdeeld over een jaar
= 39,17
fastic:
35
+1.2 ovh lijntje
= 36.2
wat allebei toch een stuk minder is ?
en als je internet+tv via base doet is het minstens 45, en komt fastic je (in combinatie met tvv app tv en zonder de lijn van ovh dus) nog altijd goedkoper uit.
(eerste jaar zou fastfiber in dat geval, door de activatiekost, duurder uitkomen)

42.50 € (reken 10 € voor een TV-app los), dus 32,50 €. Nu heb ik wifi 5, zal dus eindelijk Wifi 6 hebben (fritzbox 6660 Cable 2dehands is toegkomen)
Astel gevraagd of ze beter kunnen dan B2B (geen reactie).
Mss. via Astel nemen, en volgend jaar proberen de B2B (als ze willen dat ik blijf). Mss. doet Hey weer terug een promo met Black Friday van 10 € levenslang? Dan ook goed.
20 Mbps upload vs 32 Mpbs ('veel tragere' upload? kunnen altijd nog hoger gaan hé, weinig waarschijnlijk
198 Mbps!! download vs 92 Mbps download (maar ben alleenstaande, dus who cares eigenlijk)
Telefoonlijn niet persé nodig, uitbellen doe ik via Hey! (je ging ervan dat ik ALLES bij Base nam

Met ovh kan je nu ook inkomende gesprekken zien binnenkomen (kan ook met BoxToGoPro). SIP bellen/klooien is achterhaald. zelfs 078 bellen kost 0 € bij hey, gisteren belde ik nog via internetcalls hiervoor, omdat ik dacht dat ze minder aanrekenden.

Geen reactie ivm welke VOIP ze aanbieden en evt. kostprijs fastic.

En de OVH-lijn is inclusief gesprekken.

Aangezien 1 manszaak, heb ik toch iets meer vertrouwen in fastfiber....
Soit alles is toch 2-3 €/maand goedkoper, en een zeer goed aanbod FHD kanalen.
De limited zou ik ook kunnen kiezen, maar wil die 5 €/maand niet extra betalen voor hun verouderde 'TV-box' en dan val je op 50/5 (DL is goed, upload ook wat traag). Maar eigenlijk wel fantastisch aanbod 26 € voor internet 300 GB limiet en 50/5 (met decoder die niet telt voor limiet). Zelf bij Mixtus zou je 40 € betalen (voor zolang het duurt daar). Had tvkijken via eigen streamer ook niet voor datalimiet geteld, nam ik zeker de limited. En moest snelheid echt tegenvallen, kan je altijd verhogen, bij de VDSL operatoren kan je dit niet. (of toch niet zonder kost)
eens getest, wat installatiedatum is: 5 werkdagen

Antwoord van Mixtus betreft Mixtus Basic:
"Beste Satsurfer
In antwoord op uw e-mail,
Het is op dit moment nog niet duidelijk als deze prijs blijft, voor de komende 12 maanden.
Onze website wordt eerdaags aangepast, we zijn bezig met ons eigen TV platform."
Heb niet alle bovenstaande reacties gelezen, maar korte vraag: Ik heb momenteel VDSL XL bij EDPNet (39,95 EUR per maand). Er komt binnenkort in mijn straat fiber van Wyre, maar voor Fiberklaar/Proximus zal het hier nog jaren duren. Fiber is dus niet meteen een optie aangezien internet van Telenet te duur lijkt.
Zijn er op dit moment goedkopere abonnementen dan EDPNet waarbij ik ongeveer dezelfde snelheden kan behouden (100 down, 40 up)?
Zijn er op dit moment goedkopere abonnementen dan EDPNet waarbij ik ongeveer dezelfde snelheden kan behouden (100 down, 40 up)?
- lacer
- Elite Poster
- Bedankt: 198 keer
- Recent bedankt: 1 keer
@Provable Je moet dit topic eens volledig lezen, misschien vind je je antwoord wel 

EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
- Bedankt: 742 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Een heel handige start is:Provable schreef: 2 dagen geleden Heb niet alle bovenstaande reacties gelezen, maar korte vraag: Ik heb momenteel VDSL XL bij EDPNet (39,95 EUR per maand). Er komt binnenkort in mijn straat fiber van Wyre, maar voor Fiberklaar/Proximus zal het hier nog jaren duren. Fiber is dus niet meteen een optie aangezien internet van Telenet te duur lijkt.
viewtopic.php?t=63600
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 19 keer
Afhankelijk van je (online) consumptiepatroon kan je via mobile vikings en de vikingpunten 100/40 vdsl krijgen voor 0 euro. Ik consumeer niet veel en betaal tussen 25 en 30 EUR per maand.Provable schreef: 2 dagen geleden