Mijn kleine frustratie van de dag ...
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
- Bedankt: 253 keer
- Recent bedankt: 1 keer
RingTV die al lang zo weinig mogelijk contrast houden tussen het gezicht van de presentator en de achtergrond van de opnamestudio. Nu de achtergrond oranje bevat is dat nog een stuk erger geworden en ben ik ervan overtuigd dat het met opzet zo belicht wordt.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 606 keer
leidinggevenden die een random vraag in chatgpt steken en dan het antwoord als "professionele vraag" stellen die totaal losstaat van hoe alles in elkaar zit,
omdat ze dan denken te weten wat ze willen zeggen ofzo...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 686 keer
Er zijn nu éénmaal mensen die we 40uur per week moeten bezighouden... helaas.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 59 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Helemaal terecht... als leidinggevende is het vooral belangrijk uzelf te zijn laat het arrogante maar achterwege en zeker tijdens een sollicitatiegesprek zodat diegene die over u zit weet waaraan en waaraf... Een aanwerven en opleiden kost bakken geld (50k minimum) als je je vergist is dat gewoon weggesmeten.. Daarnaast kan je bij een mislukte aanwerving iemand de put in duwen door zijn zelfvertrouwen stevig te ondermijnen. Heb in de 20j als leidinggevende een keer of 3 mis geweest maar 2 keer opgelost door een heroriëntatie binnen het bedrijf waardoor ik die personen heb zien open bloeien en praten nog steeds heel positief over die situatie.Splitter schreef: 1 week geleden leidinggevenden die een random vraag in chatgpt steken en dan het antwoord als "professionele vraag" stellen die totaal losstaat van hoe alles in elkaar zit,
Als je beiden tot de vaststelling komt dat het niet lukt moet je open zijn en vooral dat ook zo zeggen...het is altijd een en en verhaal...
Ik ben trouwens ook van mening dat je als leidinggevende geen schrik moet hebben mensen aan te werven die veel slimmer zijn, je wordt er allemaal beter van, je afdeling, de organisatie ...het is vooral sterk genoeg in je schoenen staan om geen ondermijning van gezag toe te laten, jammer genoeg denkt niet iedereen zo... als leidinggevende geef je richting aan, je kan je vergissen en je kan, moet luisteren naar meningen van anderen maar jij bepaalt uiteindelijk de richting..
Tom
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Ik volg je betoog maar het is me geheel onduidelijk of je het nu eens bent met de frustratie of niet...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 79 keer
Het spijtige is dat veel leidinggevenden, nét om te vermijden dat anderen denken dat hun gezag ondermijnd wordt, iets gaan beslissing tegen de rest in en hierbij foute keuzes maken. Bewuste keuzes (al beseffen ze allicht niet dat het een foute keuze is).tom35 schreef: 1 week geleden het is vooral sterk genoeg in je schoenen staan om geen ondermijning van gezag toe te laten, jammer genoeg denkt niet iedereen zo... als leidinggevende geef je richting aan, je kan je vergissen en je kan, moet luisteren naar meningen van anderen maar jij bepaalt uiteindelijk de richting..
Of beslissingen die gemaakt worden zonder te weten waar het over gaat. Overlaatst nog gehad dat er voor een technisch probleem door de leidinggevende werd gehamerd op een bepaalde oplossing (iets dat vervangen moest worden). Na protest van verschillende experts in de vergadering dat dit niet de oorzaak kon zijn, kwam de 'assertiviteit' naar boven: "dat moet eerst vervangen worden, dan kijken we verder, geen discussie". Dan toch maar aangebracht dat onze opstelling op een ander principe werkt en niet over die bewuste component beschikte, dus al zeker niet vervangen kon worden.
Tja, als je denkt evenveel te weten als experts omdat ChatGPT ook veel over het onderwerp kent ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 59 keer
Tja dan is dat een domme leidinggevende..de kracht zit hem net in het team, de som van de mensen is sterker dan het individu...je moet je team kennen, weten die de informele leider is weten wie je aan je kant moet hebben..Wij zitten ook in een heel technische omgeving en door jaren ervaring heb ik best wat ke nis opgebouwd en kan soms ook dingen doorduwen maar ik laat me overtuigen als het nodig is en ik heb chatgpt echt niet nodig te zij het buiten mijn afdeling gaat en bv over giettechnische technieken gaat of als ik voel dat mensen me.proberen met een kluitje ih riet ge sturen omdat ze denken dat ik er roch niets vanaf ken... Anderzijds om even de leidinggevende te steunen soms heb je als leidinggevende ook geen keuze...soms moet je keuzes maken die tegen het team in gaan en niet de beste keuze is maar dan moet je open genoeg kunnen communiceren waarom. Nu ik heb altijd in een organisatie gewerkt die fouten toelaat, waar we open maar respectvol met iedereen praten.. Ik kan me voorstellen dat indien je in een bedrijf werkt met een Amerikaanse management stijf dat dit niet zou werkt..daar is het meer van stop zwijgen en uitvoeren...ik zou het nooit kunnen...Mijn werkgever verwacht van mij dat ik kritisch ben in opdrachten en als ik vind dat ze fout zijn dat ik dit ook meld MAAR altijd met respect en nooit in open meeting tenzij we allemaal van hetzelfde niveau zijn... Andersom zal.ik nooit iemand van mijn team aanvallen in een.meeting waar collega's van hem bij zitten maar gegarandeerd als hij me tijdens zo een meeting onrespectvol aanvalt zal hij het daarna mogen horen..in die meeting zelf stop ik dan die discussie ik heb je gehoord maar.. en argumenteer en blijf op dezelfde nagel kloppen zodat die discussie dan ook daar stopt...Hij mag dat doen als we onder elkaar aan het praten zijn maar nooit of te nimmer in groep...
Tom
Tom
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Als leidinggevende moet je je team kennen maar ook de individuen in je team kennen. Ik vraag niet aan iedereen van mijn team hetzelfde, sommige zaken geef ik aan de ene, sommige aan een andere en dat heeft bijna nooit te maken met technische kennis, maar meer met gemoedsrust van mijn teamleden. Ik weet wie zich waarin opjaagt, ik weet wie op welk moment stress krijgt. Soms zorg ik dat ik zelf mee in een call zit bij bepaalde activiteiten van mijn teamleden, meestal moet ik niet ingrijpen, zelfs niks zeggen, er gewoon zijn.
J.
J.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 655 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Posts over geweld en mogelijke maatregelen afgesplitst naar viewtopic.php?t=67407
Bye, Maurice
https://on4bam.com
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 251 keer
- Bedankt: 552 keer
65" Samsung (2022 model, aangekocht begin 2023) defect tijdens verhuis door een domme fout van mezelf. Resultaat, druk op het scherm en LCD achter de glasplaat is gebarsten (glas zelf niet), maar je ziet dus een hele vlek in de bovenhoek en TV start ook niet meer op. Ik meld deze aan op de Samsung website ter herstelling om te zien of het de moeite waard is of niet, waarbij ze zelf aangeven dat bvb een LCD vervangen 'slechts' 200 EUR zou kunnen zijn.
Vandaag krijg ik volgende mail in de bus van hun toegewezen hersteldienst, wat me al SCAM vibes begint te geven noch voor de hersteldienst is langs geweest, vermoedelijk om tijd te winnen. Maar ze hebben de foto's al gekregen ... dus waarom moet ik er dan voor betalen ?? Iemand anders al zulke ervaringen gehad ?
"Geachte klant,
Het defect aan uw toestel valt buiten de garantietermijn of de garantievoorwaarden. Op basis van onze jarenlange expertise kunnen wij op afstand beoordelen of uw toestel nog te herstellen is. Zo ja, dan kunnen wij u een inschatting geven van de kosten. Dit is daarentegen niet kosteloos. Lees hieronder wat u moet doen om een beoordeling te krijgen.
Als u een dergelijke beoordeling wilt ontvangen, vragen wij u eerst € 42,50 behandelingskosten over te maken naar ons bankrekeningnummer .... . Let op: Wilt u hier geen gebruik van maken, wilt u dat dan laten weten in reactie op deze mail?
Heeft u betaald? Dan hoeft u dit niet te laten weten: Wij mailen u binnen 2 werkdagen een prijsopgave voor herstel óf een rapport van onherstelbaarheid.
Als u met een prijsopgave akkoord gaat, worden de betaalde behandelingskosten à € 42,50 in mindering gebracht op het totale reparatiebedrag. Wordt het toestel afgekeurd, of gaat u niet akkoord met de prijsopgave, dan blijven de betaalde € 42,50 bij ons.
Met vriendelijke groet,
CE Repair Services"
Heb zelf alvast geantwoord als volgt:
Beste,
Ik wens hier geen gebruik van te maken. De foto’s met het probleem, inclusief omschrijving, zijn reeds ter uwer beschikking waarop jullie al kunnen uitmaken of het interessant is om te herstellen of niet. We verwachten geen ‘goedkope’ herstelling in ieder geval, maar gaan ervanuit dat het voordeliger is dan een nieuw toestel aan te schaffen.
Met vriendelijke groeten,...
Vandaag krijg ik volgende mail in de bus van hun toegewezen hersteldienst, wat me al SCAM vibes begint te geven noch voor de hersteldienst is langs geweest, vermoedelijk om tijd te winnen. Maar ze hebben de foto's al gekregen ... dus waarom moet ik er dan voor betalen ?? Iemand anders al zulke ervaringen gehad ?
"Geachte klant,
Het defect aan uw toestel valt buiten de garantietermijn of de garantievoorwaarden. Op basis van onze jarenlange expertise kunnen wij op afstand beoordelen of uw toestel nog te herstellen is. Zo ja, dan kunnen wij u een inschatting geven van de kosten. Dit is daarentegen niet kosteloos. Lees hieronder wat u moet doen om een beoordeling te krijgen.
Als u een dergelijke beoordeling wilt ontvangen, vragen wij u eerst € 42,50 behandelingskosten over te maken naar ons bankrekeningnummer .... . Let op: Wilt u hier geen gebruik van maken, wilt u dat dan laten weten in reactie op deze mail?
Heeft u betaald? Dan hoeft u dit niet te laten weten: Wij mailen u binnen 2 werkdagen een prijsopgave voor herstel óf een rapport van onherstelbaarheid.
Als u met een prijsopgave akkoord gaat, worden de betaalde behandelingskosten à € 42,50 in mindering gebracht op het totale reparatiebedrag. Wordt het toestel afgekeurd, of gaat u niet akkoord met de prijsopgave, dan blijven de betaalde € 42,50 bij ons.
Met vriendelijke groet,
CE Repair Services"
Heb zelf alvast geantwoord als volgt:
Beste,
Ik wens hier geen gebruik van te maken. De foto’s met het probleem, inclusief omschrijving, zijn reeds ter uwer beschikking waarop jullie al kunnen uitmaken of het interessant is om te herstellen of niet. We verwachten geen ‘goedkope’ herstelling in ieder geval, maar gaan ervanuit dat het voordeliger is dan een nieuw toestel aan te schaffen.
Met vriendelijke groeten,...
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 141 keer
Men verkoopt liever nieuwe toestellen, dan bestaande te herstellen.
Door eerst kosten te vragen, ontmoedigen ze al een hele boel mensen die het dan gewoon opgeven en maar een nieuw toestel kopen.
Door eerst kosten te vragen, ontmoedigen ze al een hele boel mensen die het dan gewoon opgeven en maar een nieuw toestel kopen.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1203 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Anderzijds: een bestek maken is ook niet gratis.
En ze zullen zonder morren de herstelling beginnen als jij op voorhand akkoord gaat alle gemaakte kosten te betalen...
En ze zullen zonder morren de herstelling beginnen als jij op voorhand akkoord gaat alle gemaakte kosten te betalen...
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 655 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Ik heb nog nooit voor een bestek betaald. Als hier iets moet gedaan worden vragen we bij enkele bedrijven een offerte. Is die betalend (nog nooit gehad) kan die de opdracht al vergeten.
Uiteindelijk moeten er dus altijd een paar mensen "verloren werk" doen omdat ze de opdracht mis lopen.
Voor electro herstellingen ligt dat mss wat moeilijker maar toch. Je wil als klant ook wat zekerheid en als hersteller van slechte wil kan je er natuurlijk ook een businessmodel van maken, vraag €€ voor de offerte en geef een hoge herstelprijs zodat je niet hoeft te herstellen... De €€ van het bestek heb je dan al zeker.
Uiteindelijk moeten er dus altijd een paar mensen "verloren werk" doen omdat ze de opdracht mis lopen.
Voor electro herstellingen ligt dat mss wat moeilijker maar toch. Je wil als klant ook wat zekerheid en als hersteller van slechte wil kan je er natuurlijk ook een businessmodel van maken, vraag €€ voor de offerte en geef een hoge herstelprijs zodat je niet hoeft te herstellen... De €€ van het bestek heb je dan al zeker.
Bye, Maurice
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1203 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik heb dat bij electroherstellingen ook al meermaals gehoord en de reden is telkens dezelfde: eens mensen horen wat het gaat kosten (dus het maken van een bestek), zijn er velen die niet meer reageren. Die werkuren (en dus kosten) zijn verloren. Het is ook "niet fair" om die kosten "in te slikken" en dus te verdelen over de klanten die wél betalen voor bestek en/of voor de herstelling.
Voor offertes voor werken heb ik ook nog nooit betaald. Zelfs van voorschotten ben ik héél afkerig.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
- Bedankt: 739 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Herstellingen kosten gewoon buitensporig veel tov een nieuw toestel.
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe TV, formaat 40". Dat vind je al voor €225 bij een bekend merk.
Een hersteldienst kan hier nooit tegenop.
Als je online eens kijkt hoeveel geld wisselstukken kosten mag er amper iets stuk zijn en je zit al aan een nieuwprijs als er een uurtje werk aan is.
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe TV, formaat 40". Dat vind je al voor €225 bij een bekend merk.
Een hersteldienst kan hier nooit tegenop.
Als je online eens kijkt hoeveel geld wisselstukken kosten mag er amper iets stuk zijn en je zit al aan een nieuwprijs als er een uurtje werk aan is.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 233 keer
- Contacteer:
Is het een optie om zelf het LCD te vervangen mocht je aan een nieuwe geraken?Sasuke schreef: 3 dagen geleden 65" Samsung (2022 model, aangekocht begin 2023) defect tijdens verhuis door een domme fout van mezelf. Resultaat, druk op het scherm en LCD achter de glasplaat is gebarsten (glas zelf niet), maar je ziet dus een hele vlek in de bovenhoek en TV start ook niet meer op. Ik meld deze aan op de Samsung website ter herstelling om te zien of het de moeite waard is of niet, waarbij ze zelf aangeven dat bvb een LCD vervangen 'slechts' 200 EUR zou kunnen zijn.
Ik heb ondertussen bijna 5 jaar geleden met succes de backlight-verlichting van een Samsung LCD (wel geen 65" maar 42"?) vervangen, zie Samsung TV probleem met backlight. Misschien kan @tomw je aan partnummers helpen.
Computer(k)nul
- Sasuke
- userbase crew
Het wordt beter ... antwoord zonder enige verdere uitleg van de 'hersteldienst'. Wauw ... dus geen enkel verhaal of discussie mogelijk, eerst 42,50 EUR overmaken anders absoluut geen service. Is dit legaal, stel je voor dat wij onze klanten zo zouden 'helpen' ?
Beste,
We hebben uw dossier afgesloten.
Toegevoegd na 1 minuut 58 seconden:
Beste,
We hebben uw dossier afgesloten.
Toegevoegd na 1 minuut 58 seconden:
Maar dit is een onafhankelijke service dienst. Die hebben geen enkel baat erbij als ik een nieuwe TV zou kopen ... die hebben enkel baat als ik de TV wél laat herstellen bij hén. Ik geef in mijn e-mail aan dat ze aan de foto's wel kunnen zien of het herstelbaar is of niet én dat wij geen goedkope herstelling verwachten, enkel dat het voordeliger uitkomt dan een nieuwe. En het antwoord is "Beste, we hebben uw dossier gesloten ..." WAUWFallschirmjaeger schreef: 3 dagen geleden Men verkoopt liever nieuwe toestellen, dan bestaande te herstellen.

- Joe de Mannen
- Elite Poster
Uit die eerste mail was toch duidelijk: antwoorden=nee, betalen=ja. Keur ik dit goed ? uiteraard niet.
De lokale hersteller hier vraagt ook een voorschot als je iets binnenbrengt en vraagt ook hoeveel het mag kosten zonder dat hij het nog eens moet vragen of het goed is.
J.
De lokale hersteller hier vraagt ook een voorschot als je iets binnenbrengt en vraagt ook hoeveel het mag kosten zonder dat hij het nog eens moet vragen of het goed is.
J.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 197 keer
Er kan binnenin het toestel nog altijd iets bijkomend defect gaan bij die klop. Dan is het meer dan enkel het LCD scherm vervangen.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
- Sasuke
- userbase crew
Ik wil gewoon betalen voor de herstelling. Ik vertrouw bedrijven niet die gewoon een mailtje sturen met 'stort xx EUR op onze rekening' en dan kijken we er wel eens naar. En die gaan ongetwijfeld gewoon zeggen: Kan niet hersteld worden ... om zo die 42 EUR te kunnen behouden.
Ter info: Bij het aanmaken van het hersteldossier via de Samsung website moest je een foto van het S/N, foto van het probleem en foto van waar de TV staat doorgeven, inclusief een omschrijving van het probleem. Als een firma dan nog eens 42 EUR vraagt om "op basis van hun jarenlange expertise" te kunnen zien of het herstelbaar is, door gewoon bedrag te storten, is het duidelijk dat er gewoon iemand naar die foto kijkt die ik al had bezorgd. Schandalig dat dit 42 EUR kost, dus ik zal wel een lokale TV hersteller zoeken ipv het via Samsung te doen. En volgende TV zal, uit principe, nooit geen Samsung meer zijn ...
Ter info: Bij het aanmaken van het hersteldossier via de Samsung website moest je een foto van het S/N, foto van het probleem en foto van waar de TV staat doorgeven, inclusief een omschrijving van het probleem. Als een firma dan nog eens 42 EUR vraagt om "op basis van hun jarenlange expertise" te kunnen zien of het herstelbaar is, door gewoon bedrag te storten, is het duidelijk dat er gewoon iemand naar die foto kijkt die ik al had bezorgd. Schandalig dat dit 42 EUR kost, dus ik zal wel een lokale TV hersteller zoeken ipv het via Samsung te doen. En volgende TV zal, uit principe, nooit geen Samsung meer zijn ...
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
- Bedankt: 253 keer
Microsoft deed dat indertijd ook met z'n helpdesk (eerst €50 betalen, dikke 20 jaar geleden), en als ik eraan terugdenk, hadden ze me toch niet kunnen helpen buiten een "bestanden kwijt, herinstallatie nodig", vanwege malware infectie. Die 'inetpub' folder die MS een tijdje geleden als security measure op computers zette, was toevallig ook waarin die malware zich indertijd schuilhield.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Erfenisperikelen...vooral vermoeiend.
J.
J.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 197 keer
Onenigheid in de familie, dat komt meer voor dan men denkt.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Helaas wel ja...kerst gaan we niet meer samen vieren, dat staat nu al vast.
J.
J.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 729 keer
Erg jammer, daarom vermijd ik zoveel mogelijk discussies over geld. Sommige mensen zijn voor geld immers tot alles in staat, ook bij eigen familie of partner.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Klopt, maar soms heb je geen keuze en moet je er samen door...
J.
J.