VossyGamer schreef: 4 maanden geleden
Inderdaad! Eindelijk iemand die het meldt.
Een maand geleden heb ik eens uitvoerig BASE internet getest, wat een ramp was op vlak van de FUP. In hun voorwaarden staat dezelfde blablabla over piek- en daluren, maar wat blijkt?
Ze maken in de praktijk inderdaad helemaal geen onderscheid en tellen alles gewoon bij elkaar op. Waardoor je zeer snel op smallband (na 3TB verbruik in piek- én daluren) belandt. Echt een no-go dan... Heb het uitvoerig getest, en tijdens daluren bleef de teller maar omhoog gaan.
base verbruik internet.png
base internet voorwaarden.png
base email fup.png
Hier een review van een klant die hetzelfde beaamt:
base TP review.png
Alleen jammer dat enkel mensen met een beetje IT-kennis dit beseffen. De BASE klantendienst moet er niet van weten..
Deze review is van mijn hand, en inderdaad, BASE telt alle verbruikte data gewoon samen tot 1 pot met piek- en daluren om zich te baseren op het profiel der intensieve gebruikers (FUP, ik weiger dit pertinent onbeperkt te noemen in de 'enge' zin van het woord), in tegenstelling tot moederbedrijf Telenet waar downloadvolume tijdens daluren wordt uitgesloten van de berekening.
Ik heb hiervoor zelfs het BIPT gecontacteerd, met de vraag om na te kijken of de voorwaarden van BASE wel conform waren, maar daar kreeg ik (what did you expect) nul op het rekest. Het is te zeggen, ik kreeg de feedback dat BASE wel degelijk het totaalverbruik in beschouwing neemt, maar dat dit nog wel conform hun regelgeving is. Mij lijkt het eerder een simpele, heel ondoorzichtige en makkelijke misleiding.
Daarom ben ik midden juli ook teruggegaan naar Telenet, met een mooie promo van 6 maanden korting (30 EUR/maand) op het all-internet pakket van 65,10 EUR. Ik heb hiervoor digitale televisie opgegeven (komende van de combo internet 200/20 + Apollo IPTV decoder voor 49,50 per maand) maar dat is voor de doorgewinterde IT-hobbyist uiteraard nauwelijks een groot verlies te noemen.
Fiber raakt in Erembodegem immers ook maar niet van de grond, ook al ligt het glas ondergronds al lange tijd klaar. Koper is me iets te 'benauwend' qua maximale downlink, dus weinig overblijvende opties..
To download or not to download, that's the question.