Provider WiFi <> Unifi: dekking

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
anonyme
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

All,

Ik woon op een appartement van 100m². Ik dacht dit te dekken met de standaard modem die TN hier heeft komen installeren een paar weken geleden.
Er zijn wel wat WiFi obstakels en de TN HGW hangt niet op de optimale plek, maar toch had ik verwacht dat die modem alles kon "trekken" gezien het uiteindelijk maar over een beperkte oppervlakte gaat en de modem toch ook wel centraal in het appartement hangt.

Sinds installatie en in gebruikname van modem TN: continu issues met Sonos/wegvallen/haperen enzovoorts. WiFi strength volgens Sonos redelijk goed.

Ik heb nu de WiFi van TN uitgeschakeld en op dezelfde plek er een Unifi AP gehongen. Draait nu sinds een week en sindsdien nog 0 Sonos issues.

Is er dan toch zulks groot verschil tussen die TN hardware en Unifi?
Ik dacht: Unifi is misschien wat sterker maar het signaal moet uiteindelijk ook "terug".

Waar zit het verschil dan? Gewoon uit curieusiteit: die TN wifi komt iig niet meer terug, teveel stress van gehad :-D

Tnx.
Pieter
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 7 keer

Hangt ook af van de instellingen.

Waarschijnlijk staat de zend (tx) en ontvangs (rx) instellingen van de unifi op maximum terwijl die bij de telenet modem mss maar op half staan ingesteld.
anonyme
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Kan je dat dan via mijn telenet aanpassen die settings? Unifi staat op auto dacht ik.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”