Cyberaanval Orange: 850,000 klantenaccounts gehackt

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Dixit
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jul 2024, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer
Recent bedankt: 1 keer

En hop... ik krijg ook ineens spam calls vanuit rare landen. Zowel via de mobiele lijn als op WhatsApp. Nummer bestaat sinds 2003, altijd privé gehouden.

Recent overgestapt naar Hey en zie daar het resultaat...
THeoMj
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 1 maand geleden
Bedankt: 1 keer

Mijn eigen nummer enkel aanvraag voor naar Orange over te gaan is nooit doorgegaan en van hetzelfde.
Die buitenlandse voornamelijk +44 nummers.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die NL en UK calls: hier drie Telenet nummers en ook verschillende oproepen per week. Dus niet beperkt tot Orange.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1102
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

@R2D2 en vroeger ook nooit bij Orange of Hey geweest?
Gratis cloudopslag bij Filen.io
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 3 keer

Neen
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2340
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer

h0us3cat schreef: 1 week geleden Sinds hack krijg ik dagelijks 2-3 oproepen van nl of UK. Heb wel geen mail of wat dan ook gehad van orange van de hack.
Dat zijn gewoon SCAMMERS die inspelen op die hack. In plaats van rond te bellen in naam van Microsoft (probleem met je pc) bellen ze nu rond in naam van Orange.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6558
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
Bedankt: 509 keer

Nu pas ben ik door Orange per mail op de hoogte gebracht. Geen sms ontvangen. Had zelf het nieuws gemist omdat ik op vakantie was.
Als dit een hack van eind juli is, heeft het hen ook wel zeer lang gevergd om te ontdekken. En dan nog zoveel dagen eer ik melding krijg is ook in strijd met GDPR, denk ik.

Heb prepaid maar bel er nooit mee. Belwaarde gebruik ik dan voor PSN. Is er een risico dat iemand met mijn belwaarde gaat lopen?

Ivm scam oproepen: volgens mij puur toeval. Heb er zelf nog geen enkele gehad terwijl mijn vrouw op haar Telenet nummer recent bijna dagelijks oproepen krijgt uit he5 buitenland.
freddie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 02 jun 2024, 13:20
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

johcla schreef: 1 week geleden Vernieuwen ging inderdaad simpel: woensdagavond besteld, vandaag geleverd. Geen onderbreking van service gehad
Hier ook voor de zekerheid 3 nieuwe kaarten besteld. Volgende werkdag geleverd en onmiddellijk service na activatie via de website.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 977
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 63 keer

rtl schreef: 1 week geleden Neen, dat kan gewoon via klantenportaal.
Bij opties -> nieuwe sim
Werkt perfect. /s Aangevraagd 2 dagen geleden, nog niets van gezien haha. Zal het binnen een paar dagen nog eens proberen. Tot zover de "binnen enkele minuten in je mailbox".
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 872
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 36 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat zat binnen enkele minuten in mijn mailbox. Spamfolder nagekeken?
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 977
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 63 keer

Zeker en vast... niets te zien.
JAMIN001
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Internet: Giga-internet van Telenet
Mobiel: Mobile Unlimited van Proximus
gvo7
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 27 dec 2024, 22:18
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 31 keer
Recent bedankt: 1 keer

En als je niet binnen de 8u via sms reageert gaat de transfer alsnog door.
Kunnen ze geen systeem bouwen waarbij altijd een antwoord/verificatie verwacht wordt van de betrokken klant?
Dat is veiliger en zou het transferproces ook met 8u kunnen versnellen
JAMIN001
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

De enigste logische oplossing in 2025 is Itsme: verifiëren dat jij het bent of door eid kaart in te lezen van de abonneehouder.
Je simkaart mag geblokkeerd zijn itsme blijft werken en waarschijnlijk zal er in een orange shop wel open wifi netwerk zijn.

Als je klant wilt worden met moet je eid inlezen en met itsme, eens klant geen kat dat er nog achter kijkt dat jij het bent of een hacker…
BIPT zou zich beter daarop focussen: beter voorkomen dan in de sh*t oplossen
Internet: Giga-internet van Telenet
Mobiel: Mobile Unlimited van Proximus
Luke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

gvo7 schreef: 5 dagen geleden En als je niet binnen de 8u via sms reageert gaat de transfer alsnog door.
Kunnen ze geen systeem bouwen waarbij altijd een antwoord/verificatie verwacht wordt van de betrokken klant?
Dat is veiliger en zou het transferproces ook met 8u kunnen versnellen
Vraag mij af of men hierover heeft nagedacht? Mijn GSM ligt niet altijd in mijn hand en 's nachts, of zelfs tijdens de dag, ligt deze tijdens mijn vakantie soms gewoon niet binnen handbereik. Die 8 uur is wel heel vreemd en ook vooral kort. Ik sta zelf nogal weigerachtig tegenover sms'en waarbij je een bepaald antwoord moet sturen. Voor mijn part zijn dat phishing dingen, of zoals vroeger het aangaan van een automatisch abbonement, die ik wel degelijk grondig moet checken alvorens een antwoord te sturen. Is daar vanuit Orange zelfs een communicatie over gestuurd naar de klanten?

Trouwens net terug uit vakantie, niet tof die telefoontjes vanuit de UK, Frankrijk en Nederland wanneer je ergens op restaurant zit of ergens een uitstap maakt.
Mijn nummer heb ik van 1997 en hiervoor ben ik nooit lastig gevallen ... bedankt Orange!
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1110
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Bij mij zijn de buitenlandse telefoontjes gestopt.
Ben wel Proximus klant.
Heb het gevraagd aan Proximus of zij dit tegen gehouden hebben maar dit was niet het geval.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6575
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 780 keer
Bedankt: 339 keer
Recent bedankt: 4 keer

Luke schreef: 4 dagen geleden Is daar vanuit Orange zelfs een communicatie over gestuurd naar de klanten?
Toch niet individueel want over de hack noch de voorgestelde swapoplossing ook maar enige individuele communicatie van Orange mogen ontvangen.
Trouwens net terug uit vakantie, niet tof die telefoontjes vanuit de UK, Frankrijk en Nederland wanneer je ergens op restaurant zit of ergens een uitstap maakt.
Mijn nummer heb ik van 1997 en hiervoor ben ik nooit lastig gevallen ... bedankt Orange!
Die buitenlandse inkomende telefoons icm met de hack zijn volgens mij gewoon toeval.
Ik kreeg die af en toe al lang voor de hack en eveneens op de phone met proxi abo.
Sinds ik de Orange app heb geïnstalleerd die hier eerder werd voorgesteld totaal vrij van inkomende buitenlandse nummers.
Ik heb mijn mobiel nummer trouwens ook al vanaf de dag dat Mobistar in Vlaanderen publiek ging.
Maar die dagen kan je al lang niet meer vergelijken met de dag van vandaag.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Luke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

@ivob

Wel heel vreemd toeval dat het voor de 'hack' (altijd met een korrel zout nemen, slecht beveiligd en goed gegokt is realistischer) van maart van dit jaar geleden was van een bepaald gespoofd UK nummer.

De lijst die ik nu heb tijdens mijn vakantie in het buitenland
24 augustus 16u +33
24 augustus 14u +33
22 augustus 11u +31
20 augustus 12u +44
20 augustus 11u +31
20 augustus 10u +31
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6575
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 780 keer
Bedankt: 339 keer
Recent bedankt: 4 keer

En heb je de Orange "Telefoon" app al geïnstalleerd?
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 7097
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 1086 keer
Bedankt: 695 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

Die scam calls komen in golven... De ene week zijn er weer een aantal, de volgende week niks.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Luke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Dus blokkeren op landcode? Echt wel handig als je een telefoon van het hotel verwacht in het ... buitenland.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9573
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 774 keer
Recent bedankt: 8 keer

gvo7 schreef: 5 dagen geleden En als je niet binnen de 8u via sms reageert gaat de transfer alsnog door.
Kunnen ze geen systeem bouwen waarbij altijd een antwoord/verificatie verwacht wordt van de betrokken klant?
Dat is veiliger en zou het transferproces ook met 8u kunnen versnellen
Idd, heel leuk voor de simkaarten die in mifi units enzo zitten, en dus niet altijd SMSen tonen.
Of kaarten in secundaire GSMs, die niet altijd aanstaan.

Ivm die Orange app: dat is niet zomaar de app waarmee je je abbo regelt, dat is een echte telefoon app die rechten wil op je contacts, en in de plaats van de default phone app je telefoontjes gaat regelen.
Daar ben ik dan weer veel minder fan van.
Je zou toch echt banlists (met echte blacklists en whitelists) moeten kunnen zetten op je telefoon account zonder al dat extra gedoe?
bram-vrt
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 1 dag geleden
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Freec schreef: 2 weken geleden Niet de eerste keer bij orange...

En natuurlijk weer geen enkele sorry... .’ de domme hackers’, ipv de schuld bij zichzelf te leggen en hun gegevens beter beveiligen.

Ik heb prijs, altijd prepaid gehad en nog maar 1 maand geleden overgegaan naar een abbo

Toch maar eens overwegen om naar een andere provider te stappen.


Screenshot_20250820_124257_Gmail.jpg
Hey Freec,

Zou je het zien zitten een mailtje te sturen naar [email protected] ?

Groetjes,
Bram
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”