En hop... ik krijg ook ineens spam calls vanuit rare landen. Zowel via de mobiele lijn als op WhatsApp. Nummer bestaat sinds 2003, altijd privé gehouden.
Recent overgestapt naar Hey en zie daar het resultaat...
Cyberaanval Orange: 850,000 klantenaccounts gehackt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
Dat zijn gewoon SCAMMERS die inspelen op die hack. In plaats van rond te bellen in naam van Microsoft (probleem met je pc) bellen ze nu rond in naam van Orange.h0us3cat schreef: 1 week geleden Sinds hack krijg ik dagelijks 2-3 oproepen van nl of UK. Heb wel geen mail of wat dan ook gehad van orange van de hack.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
- Bedankt: 509 keer
Nu pas ben ik door Orange per mail op de hoogte gebracht. Geen sms ontvangen. Had zelf het nieuws gemist omdat ik op vakantie was.
Als dit een hack van eind juli is, heeft het hen ook wel zeer lang gevergd om te ontdekken. En dan nog zoveel dagen eer ik melding krijg is ook in strijd met GDPR, denk ik.
Heb prepaid maar bel er nooit mee. Belwaarde gebruik ik dan voor PSN. Is er een risico dat iemand met mijn belwaarde gaat lopen?
Ivm scam oproepen: volgens mij puur toeval. Heb er zelf nog geen enkele gehad terwijl mijn vrouw op haar Telenet nummer recent bijna dagelijks oproepen krijgt uit he5 buitenland.
Als dit een hack van eind juli is, heeft het hen ook wel zeer lang gevergd om te ontdekken. En dan nog zoveel dagen eer ik melding krijg is ook in strijd met GDPR, denk ik.
Heb prepaid maar bel er nooit mee. Belwaarde gebruik ik dan voor PSN. Is er een risico dat iemand met mijn belwaarde gaat lopen?
Ivm scam oproepen: volgens mij puur toeval. Heb er zelf nog geen enkele gehad terwijl mijn vrouw op haar Telenet nummer recent bijna dagelijks oproepen krijgt uit he5 buitenland.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 21 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Hier ook voor de zekerheid 3 nieuwe kaarten besteld. Volgende werkdag geleverd en onmiddellijk service na activatie via de website.johcla schreef: 1 week geleden Vernieuwen ging inderdaad simpel: woensdagavond besteld, vandaag geleverd. Geen onderbreking van service gehad
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 31 keer
- Recent bedankt: 1 keer
En als je niet binnen de 8u via sms reageert gaat de transfer alsnog door.
Kunnen ze geen systeem bouwen waarbij altijd een antwoord/verificatie verwacht wordt van de betrokken klant?
Dat is veiliger en zou het transferproces ook met 8u kunnen versnellen
Kunnen ze geen systeem bouwen waarbij altijd een antwoord/verificatie verwacht wordt van de betrokken klant?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 13 keer
De enigste logische oplossing in 2025 is Itsme: verifiëren dat jij het bent of door eid kaart in te lezen van de abonneehouder.
Je simkaart mag geblokkeerd zijn itsme blijft werken en waarschijnlijk zal er in een orange shop wel open wifi netwerk zijn.
Als je klant wilt worden met moet je eid inlezen en met itsme, eens klant geen kat dat er nog achter kijkt dat jij het bent of een hacker…
BIPT zou zich beter daarop focussen: beter voorkomen dan in de sh*t oplossen
Je simkaart mag geblokkeerd zijn itsme blijft werken en waarschijnlijk zal er in een orange shop wel open wifi netwerk zijn.
Als je klant wilt worden met moet je eid inlezen en met itsme, eens klant geen kat dat er nog achter kijkt dat jij het bent of een hacker…
BIPT zou zich beter daarop focussen: beter voorkomen dan in de sh*t oplossen
Internet: Giga-internet van Telenet
Mobiel: Mobile Unlimited van Proximus
Mobiel: Mobile Unlimited van Proximus
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Vraag mij af of men hierover heeft nagedacht? Mijn GSM ligt niet altijd in mijn hand en 's nachts, of zelfs tijdens de dag, ligt deze tijdens mijn vakantie soms gewoon niet binnen handbereik. Die 8 uur is wel heel vreemd en ook vooral kort. Ik sta zelf nogal weigerachtig tegenover sms'en waarbij je een bepaald antwoord moet sturen. Voor mijn part zijn dat phishing dingen, of zoals vroeger het aangaan van een automatisch abbonement, die ik wel degelijk grondig moet checken alvorens een antwoord te sturen. Is daar vanuit Orange zelfs een communicatie over gestuurd naar de klanten?gvo7 schreef: 5 dagen geleden En als je niet binnen de 8u via sms reageert gaat de transfer alsnog door.
Trouwens net terug uit vakantie, niet tof die telefoontjes vanuit de UK, Frankrijk en Nederland wanneer je ergens op restaurant zit of ergens een uitstap maakt.
Mijn nummer heb ik van 1997 en hiervoor ben ik nooit lastig gevallen ... bedankt Orange!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 80 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Bij mij zijn de buitenlandse telefoontjes gestopt.
Ben wel Proximus klant.
Heb het gevraagd aan Proximus of zij dit tegen gehouden hebben maar dit was niet het geval.
Ben wel Proximus klant.
Heb het gevraagd aan Proximus of zij dit tegen gehouden hebben maar dit was niet het geval.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 780 keer
- Bedankt: 339 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Toch niet individueel want over de hack noch de voorgestelde swapoplossing ook maar enige individuele communicatie van Orange mogen ontvangen.Luke schreef: 4 dagen geleden Is daar vanuit Orange zelfs een communicatie over gestuurd naar de klanten?
Die buitenlandse inkomende telefoons icm met de hack zijn volgens mij gewoon toeval.Trouwens net terug uit vakantie, niet tof die telefoontjes vanuit de UK, Frankrijk en Nederland wanneer je ergens op restaurant zit of ergens een uitstap maakt.
Mijn nummer heb ik van 1997 en hiervoor ben ik nooit lastig gevallen ... bedankt Orange!
Ik kreeg die af en toe al lang voor de hack en eveneens op de phone met proxi abo.
Sinds ik de Orange app heb geïnstalleerd die hier eerder werd voorgesteld totaal vrij van inkomende buitenlandse nummers.
Ik heb mijn mobiel nummer trouwens ook al vanaf de dag dat Mobistar in Vlaanderen publiek ging.
Maar die dagen kan je al lang niet meer vergelijken met de dag van vandaag.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
@ivob
Wel heel vreemd toeval dat het voor de 'hack' (altijd met een korrel zout nemen, slecht beveiligd en goed gegokt is realistischer) van maart van dit jaar geleden was van een bepaald gespoofd UK nummer.
De lijst die ik nu heb tijdens mijn vakantie in het buitenland
24 augustus 16u +33
24 augustus 14u +33
22 augustus 11u +31
20 augustus 12u +44
20 augustus 11u +31
20 augustus 10u +31
Wel heel vreemd toeval dat het voor de 'hack' (altijd met een korrel zout nemen, slecht beveiligd en goed gegokt is realistischer) van maart van dit jaar geleden was van een bepaald gespoofd UK nummer.
De lijst die ik nu heb tijdens mijn vakantie in het buitenland
24 augustus 16u +33
24 augustus 14u +33
22 augustus 11u +31
20 augustus 12u +44
20 augustus 11u +31
20 augustus 10u +31
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 780 keer
- Bedankt: 339 keer
- Recent bedankt: 4 keer
En heb je de Orange "Telefoon" app al geïnstalleerd?
Sol Invictus!
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1086 keer
- Bedankt: 695 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Die scam calls komen in golven... De ene week zijn er weer een aantal, de volgende week niks.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 774 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Idd, heel leuk voor de simkaarten die in mifi units enzo zitten, en dus niet altijd SMSen tonen.gvo7 schreef: 5 dagen geleden En als je niet binnen de 8u via sms reageert gaat de transfer alsnog door.
Of kaarten in secundaire GSMs, die niet altijd aanstaan.
Ivm die Orange app: dat is niet zomaar de app waarmee je je abbo regelt, dat is een echte telefoon app die rechten wil op je contacts, en in de plaats van de default phone app je telefoontjes gaat regelen.
Daar ben ik dan weer veel minder fan van.
Je zou toch echt banlists (met echte blacklists en whitelists) moeten kunnen zetten op je telefoon account zonder al dat extra gedoe?
Hey Freec,Freec schreef: 2 weken geleden Niet de eerste keer bij orange...
En natuurlijk weer geen enkele sorry... .’ de domme hackers’, ipv de schuld bij zichzelf te leggen en hun gegevens beter beveiligen.
Ik heb prijs, altijd prepaid gehad en nog maar 1 maand geleden overgegaan naar een abbo
Toch maar eens overwegen om naar een andere provider te stappen.
Screenshot_20250820_124257_Gmail.jpg
Zou je het zien zitten een mailtje te sturen naar [email protected] ?
Groetjes,
Bram