Een goeie 2 jaar geleden kocht ik een PS5 aan. De Dualsense controller kreeg na iets meer dan een jaar last van stick drift tot op het moment dat het echt niet meer werkbaar was. Ik heb de controller open gemaakt en geprobeerd om de contactjes proper te maken maar het resultaat was niet zoals verwacht.
Eind november kocht ik een nieuwe PS5 Dualsense controller aan via Amazon.com.be. Ook die heeft reeds last van stick drift. Als ik die wil terugsturen in garantie dan krijg ik de melding dat ik Sony/Playstation zelf moet contacteren.
Ga ik naar de website van Playstation en vul ik het S/N in van de controller dan is die volgens hen al buiten garantie... Ik vond nog niet onmiddellijk een manier om Playstation zelf te contacteren hierover.
Hebben jullie controllers met stick drift? Liet je dit vervangen door iemand met ervaring naar zo'n hall sensor of kocht je gewoon een nieuwe controller? Ik vind het frapant dat een controller van nog geen jaar oud hier reeds last van heeft. Vandaar dat ik aan het twijfelen ben om door de zure appel te bijten en ze gewoon om te laten bouwen naar zo'n hall sensor zodat ik van het probleem af ben. Het werkje is echter te precies voor mij en ik vrees dat ik de controller eerder volledig om zeep zal helpen