Cyberaanval Orange: 850,000 klantenaccounts gehackt

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Cyberaanval bij Orange Belgium: hackers kregen toegang tot 850.000 klantenaccounts
https://vrtnws.be/p.APbpM6jmX

Telecomoperator Orange Belgium is het slachtoffer geworden van een cyberaanval waardoor hackers toegang kregen tot 850.000 klantenaccounts. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. Er werden volgens het bedrijf wel persoonsgegevens gehackt, maar geen wachtwoorden, mailadressen of financiële gegevens.

EDIT: hier de link naar het persbericht van Orange zelf
EDIT2: Orange deelde ook een webpagina met belangrijke informatie
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  MacBook Air M4 13" (2025) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1085 keer
Bedankt: 691 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Vermoedelijk kan je daar alle Hey klanten bijtellen, gezien die dezelfde stijl klantennummers hebben.

De informatie die ze vergaard hebben maakt het ideaal voor simswaps te doen :(
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Dat verklaart wellicht waarom ik opgebeld werd door willekeurige nummers uit het Verenigd Koninkrijk.
Nordic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

Er staat in hun Q&A over dit voorval dat ze klanten via sms verwittigd hebben. Ik heb op mijn Orange sim van werkgever geen sms gehad, dus vermoedelijk niet betrokken? Of heeft hier nog niemand een sms gehad?
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

streulma schreef: 1 week geleden Dat verklaart wellicht waarom ik opgebeld werd door willekeurige nummers uit het Verenigd Koninkrijk.
Nah, gewone scammers die alle nummers afgaan.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb ook geen communicatie ontvangen van Orange/Hey uit op geen enkele van onze 3 nrs. Ik heb wel de afgelopen week 3 telefoons gehad uit Frankrijk, Nederland en UK. De andere 2 nrs nog niets van rare telefoontjes.

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  MacBook Air M4 13" (2025) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
Freec
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 26 keer
Recent bedankt: 3 keer

Niet de eerste keer bij orange...

En natuurlijk weer geen enkele sorry... .’ de domme hackers’, ipv de schuld bij zichzelf te leggen en hun gegevens beter beveiligen.

Ik heb prijs, altijd prepaid gehad en nog maar 1 maand geleden overgegaan naar een abbo

Toch maar eens overwegen om naar een andere provider te stappen.

Screenshot_20250820_124257_Gmail.jpg
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 264 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

streulma schreef: 1 week geleden Dat verklaart wellicht waarom ik opgebeld werd door willekeurige nummers uit het Verenigd Koninkrijk.
Mijn dochter ook daarnet opgebeld met een +44 nr , gelukkig neemt ze ook nooit op.. . :roll:
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 160 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

vermoedelijk is het communiceren naar klanten in waves. Dus komende uren, dagen zal je wel communicatie zien passeren.
Staat ook zo op hun pagin:
De betrokken klanten zijn of worden per e-mail en/of sms op de hoogte gebracht. We raden hen aan waakzaam te blijven voor verdachte communicatie.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.2
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Luke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Hier ook al 3 'telefoontjes' deze ochtend. 2 zogezegd vanuit NL binnen de minuut met een verschillend nummer en nadien een UK nummer.
De zoon ook al de laatste weken constant telefoon vanuit NL en de UK.

Zonet dan ook de mail gehad.
Niet alleen mijn GSM nummer dat ik al een goei 27 jaar publiek geheim probeer te houden is nu gelinkt met mijn naam, maar die puk code zit mij ook wel redelijk dwars.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Zolang ze de fysieke (of e-sim? Werkt dat met PUK codes?) niet hebben ... weinig issue denk ik?

Wat ze wél kunnen is nu adhv je gegevens pogen een sim-swap uit te voeren naar een andere simkaart (die men gewoon kan ophalen) en zo je nummer te bemachtigen.
Zeker indien je nog SMS 2-factor-auth gebruikt is dit 'geld waard'.
Luke
Plus Member
Plus Member

Iets teveel buitgemaakt.
Denk dat ik hier 2 nieuwe kaarten op hun kosten ga aanvragen om te vervangen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
Bedankt: 774 keer
Recent bedankt: 9 keer

Die PUK code is hardware related (aan de sim kaart).
Ben je bezorgd, vraag dan een simswap aan (ze hebben ook het simkaartnummer).

Ik denk vooral dat mensen met een prepaid nummer mogelijks issue gaan ondervinden als ze proberen een simswap uit te voeren in jouw naam.
Mensen met een abbonement kunnen altijd terug swappen.
Maar ook dan, tegenwoordig zijn prepaid sims op naam geregistreerd, dus zou je mogelijks terug moeten kunnen swappen.

Minder plezant voor mensen die meerdere prepaids hebben voor extra gsm's, mifi's, etc...
nerph
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Nog een reden dan om ver weg te blijven van Orange en heytelecom vind ik. Niet persee omdat ze gehackt zijn, dit kan alle bedrijven overkomen, maar door de manier waarop zij er mee omgaan.

Ik werd ook een paar dagen geleden gebeld vanuit de VK, en ik ben momenteel geen Orange of heytelecom klant maar vroeger was ik wel klant. Ik vraag mij af of er nog gegevens van mij aanwezig zijn in hun systemen.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 651 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Commentaar van Inti De Ceukelaire (https://mastodon.online/@[email protected])
The SIM card number is a crucial piece of information hackers need for a SIM swap attack resulting in number theft. And with the PUK code you can reset any PIN code. Both attacks can lead to complete social media takeovers. So no sensitive data? That is some solid corporate PR BS
https://mastodon.social/@intidc/115060815932834887
Bye, Maurice
https://on4bam.com
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 187 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

ik kreeg de informatie binnen van [email protected] op mijn werkmail, en hier had ik enkele maanden geleden een Orange corporate nummer op. Dit zit echter al enkele maanden bij een andere provider.
De mail zit vol tracking verwijzingen: https: //orange.emsecure.net/optiext/optiextension.dll?ID=cCz_en_nog_een_deel_tracking_string.

Ofwel een sluikse phisher die van dit nieuws misbruik wil maken om een database van geldige email adressen op te bouwen.

Ofwel heel onprofessioneel van Orange om dit nieuws net op deze manier te verspreiden. (en komt vermoedelijk ook nog eens in veel spamboxen terecht)

Edit nog info vd site van Orange
Waarom heb ik een sms gekregen terwijl een familielid dat niet heeft?
Dat betekent gewoon dat jouw telefoonnummer tot de geraadpleegde gegevens behoort, en dat van je familielid niet.
Hoe herken ik een officieel bericht van Orange?
Officiële sms’en komen enkel van korte nummers of van de afzender “Orange”
Officiële e-mailadressen van Orange eindigen altijd op @orange.be
We zullen je nooit vragen om wachtwoorden of bankgegevens door te geven via telefoon, e-mail of sms
dan hoop ik toch echt dat orange.emsecure.net echt geen partner is van orange.
Greetz cyberbug

Afbeelding
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

@cyberbug Het host gedeelte van de afzender zou moeten eindigen op @<blabla>.orange.be ; dat is bij mij alleszins zo.
Dit lijkt me inderdaad geen echte mail.

EDIT:
Je bent wel niet de enige die via Orange een mail kreeg van emsecure; hier is nog een oude vraag die nooit beantwoord werd:
https://community.orange.be/conversatio ... 00c4875099
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 779 keer
Bedankt: 338 keer

Nordic schreef: 1 week geleden Er staat in hun Q&A over dit voorval dat ze klanten via sms verwittigd hebben. Ik heb op mijn Orange sim van werkgever geen sms gehad, dus vermoedelijk niet betrokken? Of heeft hier nog niemand een sms gehad?
Idem, Orange sim en geen SMS ontvangen noch e-mail.
Ik neem sowieso nooit binnenkomende oproepen op met een nummer waar ik in mijn contactenlijst niet eerder een ID aan gekoppeld had.
Laatst gewijzigd door ivob 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 52 keer
Provider
Te Koop forum

Wauw, ik heb net hetzelfde voor. Gisteren en vandaag door een verschillend nummer gebeld uit het Verenigd Koninkrijk. Dat verklaart!

Hier trouwens ook nog geen communicatie ontvangen van Orange.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Alle kaartjes alvast verzameld; nu een Orange employee ongelukkig gaan maken om een handvol simkaarten te vernieuwen :-)
Daar gaan mijn plannen vandaag :-)
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 82 keer
Provider

Hoe zit het precies met eSIM? Is de procedure identiek aan een fysieke?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 327 keer
Bedankt: 731 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

ITnetadmin schreef: 1 week geleden Alle kaartjes alvast verzameld; nu een Orange employee ongelukkig gaan maken om een handvol simkaarten te vernieuwen :-)
Kan je gewoon een orange shop binnen wandelen en dat vragen? Zou dat ook werken voor Hey!?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik denk het wel want het is dezelfde sim kaart. Ik begin ook te denken om gewoon een sim swap te laten doen, vermits ik duidelijk wel al telefoontjes gekregen heb. Better safe than sorry. Nu wel nog de tijd vinden om dat te gaan doen.

cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Als ik genoeg moed bijeen kan scharrelen zal ik dat vrijdagochtend eens proberen. :curt:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

cadsite schreef: 1 week geleden Kan je gewoon een orange shop binnen wandelen en dat vragen?
Als je een shop binnenwandelt met de huidige simkaart (zeker bij prepaid) zou dat geen probleem *mogen* vormen.
De enige miserie is dat, sinds simregistratie federaal verplicht werd (en prepaids dus ook op naam zijn), Orange het aantal prepaids per persoon beperkt tot 5 kaartjes, waardoor ik een aantal op andere naam heb moeten zetten, en als ze dat verknoeien sebiet of per ongeluk terug op mijn naam zetten gaan er weer een paar kaartjes offline gaan binnenkort. Zucht...

EDIT:
Trouwens, waarom houdt Orange in godsnaam iets als een PUK code bij? Dat hebben zij niet nodig, want als de simkaart blocked is zetten ze het gewoon op een andere kaart over. Dit is gewoon data bijhouden om te verliezen, want compleet nutteloos voor hen.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 47 keer

Sinds deze week ook spam calls gehad vanuit Nederland ookal ben ik 3 maand geleden van Orange naar Telenet gegaan. Anders nooit van die calls.
Luke
Plus Member
Plus Member

ITnetadmin schreef: 1 week geleden Alle kaartjes alvast verzameld; nu een Orange employee ongelukkig gaan maken om een handvol simkaarten te vernieuwen :-)
En dan zijn er nu een hoop mensen op verlof in het buitenland of staan op het punt te vertrekken.(kuch kuch)
Het is altijd iets tegenwoordig.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 651 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Idem hier, wel op een Jimmobilenr (+31 6....)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

ITnetadmin schreef: 1 week geledenAls je een shop binnenwandelt met de huidige simkaart (zeker bij prepaid) zou dat geen probleem *mogen* vormen.
Bij mij is het 2 x een abonnement.
Enige argumentatie inspiratie voor als ze daar uit de lucht vallen of doen alsof er niets aan de hand is?
ivob
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef: 1 week geleden Kan je gewoon een orange shop binnen wandelen en dat vragen? Zou dat ook werken voor Hey!?
Met een particuliere account wel.
Met een bedrijfsaccount niet.

Ttz, je krijgt wel steeds een andere fysieke SIM kaart mee.
Heb je een particulier account dan kan de Orange deskmedewerker ter plaatse een nummerswap doen van de oud enaar de nieuwe SIM.
Bij een bedrijfaccount kan dat alleen via het geijkte Orange nummer.

Toegevoegd na 2 minuten 39 seconden:
TheCeet schreef: 1 week geleden vermoedelijk is het communiceren naar klanten in waves. Dus komende uren, dagen zal je wel communicatie zien passeren.
Ze hebben - volgens hun persbericht - de hack al eind juli ontdekt.
Dan duurt het toch wel heel lang voordat ze al die waves volledig hebben afgewerkt?
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

cadsite schreef: 1 week geleden Enige argumentatie inspiratie voor als ze daar uit de lucht vallen of doen alsof er niets aan de hand is?
Dat er genoeg data gestolen is (simkaartnummer, bijhorend gsm nummer en naam) om je identiteit te kunnen spoofen en dat je voor de veiligheid een andere simkaart wil.

Normaal doen ze niet al te moeilijk over simswaps.
Ik heb al *jaaaren* miserie met orange dat ik buiten Europa gewoon op geen enkel netwerk kan, en hun go-to oplossing is altijd "we zullen ns een simswap doen" (daar moet ik de ombudsdienst ook nog ns achter zetten, maar da's een ander verhaal, en zo moeilijk te testen omdat ik niet vaak buiten Europa kom).
Kun
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer
Provider

Freec schreef: 1 week geleden Niet de eerste keer bij orange...

En natuurlijk weer geen enkele sorry... .’ de domme hackers’, ipv de schuld bij zichzelf te leggen en hun gegevens beter beveiligen.

Ik heb prijs, altijd prepaid gehad en nog maar 1 maand geleden overgegaan naar een abbo

Toch maar eens overwegen om naar een andere provider te stappen.

Screenshot_20250820_124257_Gmail.jpg
De beveilig wordt elke dag beter, helaas worden hackers ook elke dag beter.
ISP+TV: TN
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

ITnetadmin schreef: 1 week geleden Trouwens, waarom houdt Orange in godsnaam iets als een PUK code bij?
Puk code is ook bij andere providers gewoon te vinden in de klantenzone. Niet meer als normaal, veel mensen herstarten quasi nooit meer hun toestel en kennen hun pincode niet meer. Als het toestel dan toch eens herstart, staan ze daar met een geblokkeerde simkaart.

Ge denkt toch niet dat providers voor al die klanten een simswap gaan uitvoeren? Daarvoor dient net de puk code.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

De PUK code dient net om *zelf* bij te houden.
Als de provider die gewoon online bijhoudt en toont aan iedereen, is de beveiliging ervan herleid tot quasi nul.
Een beetje zoals al die gemeentes die beslisten om de PUKcode van de eID ook te gaan bijhouden, "voor het gemak".
De beste beveiliging van een PUK code is dat enkel JIJ die hebt, ergens offline op papier in een map of kluis.

Gebruiksgemak en beveiliging zijn de twee uiteinden van *dezelfde* slider.
Dat mensen hun eigen beveiliging gaan ondermijnen, tot daaraan toe; maar als de providers daar ook nog actief aan gaan meewerken...
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

Uw pukcode is uniek en gebonden aan de simkaart zelf. Tenzij men uw simkaart (of gsm toestel indien esim) fysiek in het bezit krijgt, is deze code compleet nutteloos.

Bij een simswap krijg je sowieso een nieuwe puk code die op het kaartje zelf staan en ook geupdate wordt in het klantenportaal.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 50 keer
Provider

Als men nu ook eens zou zeggen tijdens welke datum dit is gebeurt , dan kon men al eens weten waarom er rare zaken geprobererd zijn , dus weten vanwaar de wind kwam ....voorbeeldje , ik heb verschillende meldingen gekregen dat er een bericht in mijn e-box is van Financien , niet rechtstreeks van E box , maar via een "tussencompany ", met nodige link om naar e-box te gaan ......niet gedaan dus , e box geraadpleegd via mijn KBC app , niets , dan rechtstreeks naar minfin .... niets speciaal "belastingaangifte nog in verwerking"..., dan na niet reageren herhalingen van deze melder , meer in bijzonder om me wat curieuzer te maken ws. dat mijn aangifte nog weg moet ( wijl die al weg is met ontvangstbevestiging Minfin )...., dan wederom email vandeze maar ditmaal op een nickname emailadres van mij , dus niks te maken met minfin , die hebben dat niet .
Uiteindeljk nu 2 weken later mijn Aanslagbiljet al ontvangen , ditmaal WEL te zien in mijn KBC app berichten in E box en Minfin
Om maar te zeggen hoe ver men het drijft

Toegevoegd na 12 minuten 56 seconden:
ivob schreef: 1 week geleden idem, Orange sim en geen SMS ontvangen noch e-mail.
Ik neem sowieso nooit binnenkomende oproepen op met een nummer waar ik in mijn contactenlijst niet eerder een ID aan gekoppeld had.
Kan je toch gewoon in je settings van Phone zetten , " blokkeren van callers die niet in je contacten staan " hoor je ws. zelfs geen inkomende beltoon (?)
Laatst gewijzigd door Matt555 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer
Provider

Als voormalige klant van Orange, vraag ik mij nu wel af of het enkel actieve klanten zijn, want ze moeten die data wettelijk gezien ook enige tijd bijhouden.
Is natuurlijk erger voor de klanten, waarbij het simkaartnummer en de PUK-code buit gemaakt werd.
Maar de naam+nummer(al zit dat tegenwoordig bij MV, is natuurlijk ook privacygevoelig.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Matt555 schreef: 1 week geleden Kan je toch gewoon in je settings van Phone zetten , " blokkeren van callers die niet in je contacten staan " hoor je ws. zelfs geen inkomende beltoon (?)
Dat zou ook een optie kunnen zijn met waarschijnlijk hetzelfde resultaat.
Van een beltoon heb ik zelden last want mijn GSM staat maar een tweetal uurtjes per dag aan.
(Ik ben dus blijkbaar ook één van die zeldzame gevallen die iedere keer een code moet intoetsen om de SIM te activeren en een code moet intoetsen om vervolgens de vingerscan te activeren :-D ).

Maar toch bedankt voor de tip. Ik zal het eens verder uitvlooien (heb nog maar recent een smartphone in gebruik).
Voor zover ik kan zien kan ik in de instellingen alleen nummers van onbekende oproepers blokkeren die ik telkens aan de lijst van "geblokkeerde nummers" toevoeg (Android) en niet default alle nummers die niet in mijn contactenlijst staan.
(Volgens mij ondersteunen niet alle smartphone merken de twee opties).
Laatst gewijzigd door ivob 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Matt555 schreef: 1 week geleden Als men nu ook eens zou zeggen tijdens welke datum dit is gebeurt , dan kon men al eens weten waarom er rare zaken geprobererd zijn
Ik kreeg eergisteren een SMSje van Orange dat "mijn vraag met referentie X behandeld was"; heb al maanden niks meer gevraagd aan hen.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 50 keer
Provider

ITnetadmin schreef: 1 week geleden k kreeg eergisteren een SMSje van Orange dat "mijn vraag met referentie X behandeld was"; heb al maanden niks meer gevraagd aan hen.
Nu gaan die hackers ws. velen contacteren en zich voordoen als Orange of Hey ...ideale tijdskeuze van zekere paniek

Toegevoegd na 17 minuten 42 seconden:
ivob schreef: 1 week geleden
Matt555 schreef: 1 week geleden Kan je toch gewoon in je settings van Phone zetten , " blokkeren van callers die niet in je contacten staan " hoor je ws. zelfs geen inkomende beltoon (?)
Dat zou ook een optie kunnen zijn met waarschijnlijk hetzelfde resultaat.
Van een beltoon heb ik zelden last want mijn GSM staat maar een tweetal uurtjes per dag aan.
(Ik ben dus blijkbaar ook één van die zeldzame gevallen die iedere keer een code moet intoetsen om de SIM te activeren en een code moet intoetsen om vervolgens de vingerscan te activeren :-D ).

Maar toch bedankt voor de tip. Ik zal het eens verder uitvlooien (heb nog maar recent een smartphone in gebruik).
Voor zover ik kan zien kan ik in de instellingen alleen nummers van onbekende oproepers blokkeren die ik telkens aan de lijst van "geblokkeerde nummers" toevoeg (Android) en niet default alle nummers die niet in mijn contactenlijst staan.
(Volgens mij ondersteunen niet alle smartphone merken de twee opties).
icoon Phone clicken , dan de 3 lijntjes of puntjes >settings> keuzemenu> block numbers , ook volgens oud of recent toestel ;caller id and spam protection , record calls:auto record or not
dit voor zowel een oude SM-A 260g /ds of SM -A10 07/DS beiden Samsung
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”