Zijn ze reeds begonnen?
Geen idee of Gavin Newsom de beste kandidaat is voor de democraten maar hij is de laatste tijd toch z'n uiterste best aan het doen.
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2028
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 17 keer
Het eeuwige verschil tussen links en rechts.
Maar waarschijnlijk beter dan hier met een myriade aan partijen die dan nog eens een vrij grote partij uitsluiten.
In de VS is het tenminste duidelijk.
Maar waarschijnlijk beter dan hier met een myriade aan partijen die dan nog eens een vrij grote partij uitsluiten.
In de VS is het tenminste duidelijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 603 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dit lijkt me eerder nog onder Presidentsverkiezingen 2024 te vallen. Als hij toen meegedaan had, was de kans groot dat we nu iemand anders in het Witte Huis hadden. Maar hij mag nu wel stoere woorden spreken om zich te profileren, hij had in 2024 toch ook weer de moed niet om openlijk te zeggen dat Biden niet op het ticket hoorde te staan, en vervolgens ook de moed niet om te durven zeggen "Nee" tegen Kamala. Hij viel netjes in de partijlijn, ook al had hij ongetwijfeld al de ambitie toen. Daarmee lijkt hij dus niet veel te verschillen van de gemiddelde Democraat die niet durft te vechten als het echt moet ("Republicans have no principles; Democrats have no spine."). Veel woorden, geen daden.
Inzake 2028, er valt daarover nog niets zinnigs te zeggen tot na de midterms, en die zijn nog meer dan een jaar verwijderd. Eenmaal het stof van die midterms gaan liggen is zal het wel duidelijk gaan worden wie echt ambitie heeft, en het zal deze keer een match zijn tussen 2 verse kandidaten. Door zich zo vroeg te profileren riskeert Newsom vooral meer tijd voor schandalen. Ik mag ook hopen dat er betere kandidaten zullen opstaan dan Newsom. Tot dan valt er hier dus niet veel zinnigs over te zeggen en dus zal deze topic al snel naar pagina 2, 3, 4 en verder verwezen worden.
Inzake 2028, er valt daarover nog niets zinnigs te zeggen tot na de midterms, en die zijn nog meer dan een jaar verwijderd. Eenmaal het stof van die midterms gaan liggen is zal het wel duidelijk gaan worden wie echt ambitie heeft, en het zal deze keer een match zijn tussen 2 verse kandidaten. Door zich zo vroeg te profileren riskeert Newsom vooral meer tijd voor schandalen. Ik mag ook hopen dat er betere kandidaten zullen opstaan dan Newsom. Tot dan valt er hier dus niet veel zinnigs over te zeggen en dus zal deze topic al snel naar pagina 2, 3, 4 en verder verwezen worden.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
- Bedankt: 156 keer
Nee die zijn al een tijdje geleden en passé..CCatalyst schreef: 6 dagen geledenDit lijkt me eerder nog onder Presidentsverkiezingen 2024 te vallen.
Al had ik hem toen in de strijd gehoopt samen met Pete Buttigieg, doch helaas pindakaas kozen de democraten eenzijdig voor Kamala met alle gevolgen vandien.
Net om die reden denk ik ook dat de huidige strijd voor de nominatie feller gestreden kan worden.
Maar als ik nu kijk naar Pete Buttigieg dan lijkt zijn strijd reeds geleden, ik denk immers niet dat de US of A zit te wachten op een mannelijke baardmens, ik laat zijn geaardheid nog buiten beschouwing.
Wel jammer want hij genoot m'n voorkeur, bij Newsom heb ik immers ook twijfels betreffende z'n emoties en krakende stembanden.
Ik denk dan weer dat de midterms bepalend gaan zijn voor een finale kandidatuur voor 2028.CCatalyst schreef: 6 dagen geledenInzake 2028, er valt daarover nog niets zinnigs te zeggen tot na de midterms,
Maar aangezien we op meerdere punten daaromtrent overeen komen gaan we denkelijk gezamelijk opnieuw een spannende strijd tegemoet.

Ga je me nu uitdagen?CCatalyst schreef: 6 dagen geledendus zal deze topic al snel naar pagina 2, 3, 4 en verder verwezen worden.

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 603 keer
Idd. Geen enkele verkozen Amerikaanse president heeft een baard gehad tijdens z'n campagne of z'n presidentschap sinds de 20ste eeuw. En zeker sinds WO2 is de verzorgde "clean shaven" look de verwachting geworden voor zo'n belangrijke functie. Onderzoek heeft ook aangewezen dat een baard laten staan vooral vrouwelijke kiezers kost, de kiezers die de Republikeinen het meeste nodig hebben. JD Vance heeft dus nog werk voor hij zich kandidaat kan stellen. Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet zonder baard.
Ja, uiteraard. Wie dan verliest (of niet verliest) kan een Presidentiele campagne opstarten. Maar de midterms zijn ook nog meer dan een jaar weg. Tot dan verwacht ik weinig beweging en zal de discussie zich blijven centeren rond huidig President Trump.Petrikske schreef: 6 dagen geleden Ik denk dan weer dat de midterms bepalend gaan zijn voor een finale kandidatuur voor 2028.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
- Bedankt: 156 keer
Fight fire with fire?
Het lijkt er alvast op als we zien dat Gavin Newsom dezelfde retoriek als Trump begint te gebruiken op sociale media.
De trein voor 2028 staat op de rails?
Het lijkt er alvast op als we zien dat Gavin Newsom dezelfde retoriek als Trump begint te gebruiken op sociale media.
De trein voor 2028 staat op de rails?
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,