https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 07250.htmlDe nieuwe telecomspeler Digi Belgium had op het einde van het eerste kwartaal 53.000 klanten in België. Dat blijkt uit het kwartaalrapport de Roemeense aandeelhouder Digi Group.
Digi had eind maart 53.000 klanten in België
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 19 keer
ISP+TV: TN
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 390 keer
- Recent bedankt: 1 keer
En hoeveel zijn ze al terug kwijt 

iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Dat zullen we weten op het einde van het volgende kwartaal.
Al de rest is speculatie
Al de rest is speculatie
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 390 keer
idd philippe maar als je hier ziet hoeveel klachten en ook voor roamen.
Dan hou ik me vast wanneer het zomer is en velen (niet allemaal) aan de lijve gaan ondervinden als ze op reis zijn.
Maar zoals je zegt wel gaan zien bij de volgende kwaltaalcijfers .
Dan hou ik me vast wanneer het zomer is en velen (niet allemaal) aan de lijve gaan ondervinden als ze op reis zijn.
Maar zoals je zegt wel gaan zien bij de volgende kwaltaalcijfers .
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 598 keer
- Bedankt: 727 keer
- Recent bedankt: 3 keer
De titel is altijd juist want er staat "had" 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 640 keer
- Bedankt: 395 keer
- Recent bedankt: 2 keer
https://techpulse.be/nieuws/481804/digi ... -kwartaal/
Toegevoegd na 49 seconden:
Toegevoegd na 49 seconden:
Daar ligt Jan Modaal niet van wakker nu....Tot het zomer wordt....proximusboyke schreef: 3 maanden geleden idd philippe maar als je hier ziet hoeveel klachten en ook voor roamen.

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik denk dat de kinderziektes er dan wel al een beetje uit zullen zijn. Je leest ook maar de slechte verhalen online.
De toevoeging van e-sim is nu ook wel een voordeel. Je kan het makkelijk als abonnement erbij nemen ....
De toevoeging van e-sim is nu ook wel een voordeel. Je kan het makkelijk als abonnement erbij nemen ....
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1201 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Heel zeker van niet.ToMiKoN schreef: 3 maanden geleden Ik denk dat de kinderziektes er dan wel al een beetje uit zullen zijn.
Roaming blijft een pain in the ass.
En net roaming is een USP: DIGI heeft enorm aantrekkelijke tarieven voor bv Zwitserland.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Inderdaad. En knowing dat Hey! 100k klanten heeft (vorige keer reclame gezien van Hey dat ze 100k klanten bedanken), digi zit in de helft in zo'n korte tijd - dus well done
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 310 keer
- Bedankt: 651 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Modbreak:
Hou het netjes en vriendelijk, het is niet de eerste keer dat persoonlijke aanvallen tot meldingen en acties leiden.
Hou het netjes en vriendelijk, het is niet de eerste keer dat persoonlijke aanvallen tot meldingen en acties leiden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 160 keer
- Recent bedankt: 6 keer
En ondertussen zit teller op 62k abo's.
Halfjaarlijkse resultaten:
https://www.digi-communications.ro/en/s ... 1_2025.pdf
Halfjaarlijkse resultaten:
https://www.digi-communications.ro/en/s ... 1_2025.pdf
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Elite Poster
https://datanews.knack.be/nieuws/teleco ... e-maanden/
De klantengroei bij Digi België, de vierde en jongste telecomspeler in ons land, is sterk afgezwakt na de lanceringsmaanden. Het Roemeense moederbedrijf rapporteert dat de operator eind juni ongeveer 62.000 klanten telde. Dat zijn er maar 9.000 meer dan drie maanden eerder.
Uit cijfers en verklaringen van concurrenten was al gebleken dat van een massale toestroom bij Digi geen sprake is.
De klantengroei bij Digi België, de vierde en jongste telecomspeler in ons land, is sterk afgezwakt na de lanceringsmaanden. Het Roemeense moederbedrijf rapporteert dat de operator eind juni ongeveer 62.000 klanten telde. Dat zijn er maar 9.000 meer dan drie maanden eerder.
Uit cijfers en verklaringen van concurrenten was al gebleken dat van een massale toestroom bij Digi geen sprake is.
- nerph
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 29 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Tja, ze bieden momenteel 2 mobiele abonnementen aan van €3 en €5, met maximaal 15GB data. Voor veel belgen zou dit niet genoeg data zijn en bleven ze bij hun huidige provider. Ergens normaal zeker dat er geen "massale toestroom" naar toe is als ze weinig keuze hebben en niet genoeg data voor velen?
En dan bieden ze glasvezel momenteel enkel aan in bepaalde plaatsen in Brussel.
Persoonlijk vind ik 62.000 klanten al heel wat voor enkel 2 mobiele abonnementen met laag data, en amper glasvezel.
Persoonlijk vind ik 62.000 klanten al heel wat voor enkel 2 mobiele abonnementen met laag data, en amper glasvezel.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 38 keer
Is niet zo moeilijk want ze bieden via het PX netwerk geen 5G aan en dat schrikt de jeugd af, want die denken dat andere spelers dat wel doen.
Wat ook niet zo is.
Voor mij is dat geen probleem want in Limburg is er toch amper 5G, bij mij al zeker niet, van geen enkele speler. Ben al blij als er dekking is.
De jeugd kijkt gewoon naar of 5G aangeboden wordt, of overal 5G dekking is kijkt niemand naar.
Het stomme is dat vrijwel nergens 5G sneller is dan 4G.
Wat ook niet zo is.
Voor mij is dat geen probleem want in Limburg is er toch amper 5G, bij mij al zeker niet, van geen enkele speler. Ben al blij als er dekking is.
De jeugd kijkt gewoon naar of 5G aangeboden wordt, of overal 5G dekking is kijkt niemand naar.
Het stomme is dat vrijwel nergens 5G sneller is dan 4G.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865Lac
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865Lac
Drayek 3x AP805
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
@Joop De jeugd betaalt niet voor hun eigen abonnementen. De ouders doen dat en als ze toch voor hun eigen abonnementen betalen. Dan zullen ze waarschijnlijk voor Mobile Vikings kiezen. Want hun marketing is best wel goed.
ISP+TV: TN
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 175 keer
Misschien heeft het er ook mee te maken dat er nog steeds een negatieve perceptie bestaat omtrent de kwaliteit van DIGI; en ik kan dat ook begrijpen. Als ik vandaag in Frankrijk de DIGI klantendienst contacteer met de vraag waarom ik NOG steeds met een anoniem nummer bel tijdens het roamen en dat ze dan antwoorden dat dit een gekend probleem is dat ze ongetwijfeld spoedig gaan oplossen (terwijl dit probleem al sinds de conceptie van DIGI bestaat) stel ik me toch wel vragen 

Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 57 keer
Of het is zoals met alles....de vlaming is conservatief en switched niet graag... Hier MV bij vrouw, mijn ouders en dochter en nog niet aan gedacht om over te schakelen..als je al die miserie ziet is het dat geld niet waard...nerph schreef: 4 dagen geleden Tja, ze bieden momenteel 2 mobiele abonnementen aan van €3 en €5, met maximaal 15GB data. Voor veel belgen zou dit niet genoeg data zijn en bleven ze bij hun huidige provider. Ergens normaal zeker dat er geen "massale toestroom" naar toe is als ze weinig keuze hebben en niet genoeg data voor velen?
- nerph
- Pro Member
Dat zal zeker ook een rol spelen. Mijn post was maar één voorbeeld van wat er gaand kan zijn. Het zal idd een mengeling van alles zijn.
Laten we niet vergeten dat DIGI niet de enige is die met problemen zit. Heytelecom maakt toch ook wat blunders momenteel met hen niet werkende tellers, slechte website ivm tegenstrijdige informatie en zo voort. Mensen doen alsof DIGI de enige is die fouten maakt en met problemen zit.
Laten we niet vergeten dat DIGI niet de enige is die met problemen zit. Heytelecom maakt toch ook wat blunders momenteel met hen niet werkende tellers, slechte website ivm tegenstrijdige informatie en zo voort. Mensen doen alsof DIGI de enige is die fouten maakt en met problemen zit.
- nerph
- Pro Member
Ik zou wel zeggen dat de problemen bij DIGI ernstige zijn in vergelijking met die van heytelecom, gelijk roaming en als prive bellen vanuit buitenland. Dat het zo lang duurt om dat op te lossen is natuurlijk niet goed.
- fryelectro
- Elite Poster
Je kan idd moeilijk 6+ maanden lang verdedigen dat uw technische dienst “ermee bezig is”. Dat duidt op een structureel probleem wellicht bewust en met opzet omdat dat de snelste en gemakkelijkste (goedkoopste) implementatie was.
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 176 keer
Komt daar nog bij dat DIGI(in tegenstelling tot bv. EdpNet, Mobile Vikings-bij-de-start) helemaal geen nieuwe en/of kleine speler is.
Ze waren reeds actief in Roemenië, Italië, Spanje & Portugal. Dan moet je toch verwachten dat ze enige ervaring hebben, maar in de praktijk blijkt het eerder amateurisme ten top.
Ze waren reeds actief in Roemenië, Italië, Spanje & Portugal. Dan moet je toch verwachten dat ze enige ervaring hebben, maar in de praktijk blijkt het eerder amateurisme ten top.
-
- Pro Member
Nou nou, wel allemaal heel erg negatief. Ik wou een extra 3 euro kaartje hebben voor in mijn DrayTek voor backup-internet en dat ik SMS'sen krijg bij netwerk problemen.
1 mailtje naar Digi, en een uur later kreeg ik bericht terug dat de sim op de post is.
Hetzelfde met een betalings probleem, software update en weer slechte communicatie, maar helpdesk was heel snel en to-the-point.
Als we het over amaterisme hebben, Telenet doet een software update en mensen krijgen rekeningen 10x zo hoog of hun internet valt constant uit waar ze op dat moment ruim 20 jaar actief zijn in Belgie en meer dan 1 jaar nodig hebben de boel te fixen.
Om over Proximus te zwijgen toen het nog RTT was, de onbeschoftheid toen was met geen pen te beschrijven....iedereen vergeten blijkbaar.
Orange en Base hadden ook problemen, maar veel minder dan Telenet en Proximus....vreemd dat Digi dan geeft foutjes mag maken.
Al snap ik die roaming niet, ik bel regelmatig over de grens en het nummer komt er bij mij gewoon op.
Sorry maar als je zoveel problemen hebt, ga dan gewoon weg. Niemand verplicht je te blijven.
1 mailtje naar Digi, en een uur later kreeg ik bericht terug dat de sim op de post is.
Hetzelfde met een betalings probleem, software update en weer slechte communicatie, maar helpdesk was heel snel en to-the-point.
Als we het over amaterisme hebben, Telenet doet een software update en mensen krijgen rekeningen 10x zo hoog of hun internet valt constant uit waar ze op dat moment ruim 20 jaar actief zijn in Belgie en meer dan 1 jaar nodig hebben de boel te fixen.
Om over Proximus te zwijgen toen het nog RTT was, de onbeschoftheid toen was met geen pen te beschrijven....iedereen vergeten blijkbaar.
Orange en Base hadden ook problemen, maar veel minder dan Telenet en Proximus....vreemd dat Digi dan geeft foutjes mag maken.
Al snap ik die roaming niet, ik bel regelmatig over de grens en het nummer komt er bij mij gewoon op.
Sorry maar als je zoveel problemen hebt, ga dan gewoon weg. Niemand verplicht je te blijven.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865Lac
Drayek 3x AP805
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865Lac
Drayek 3x AP805
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
- fryelectro
- Elite Poster
Het gaat om gesprekken in buitenland ontvangen. Die zijn allen anoniem. En idd zeer spijtig en bedenkenswaardig waarom het zo lang duurt om dat in orde te brengen.
En niemand verplicht mij idd. Gelukkig is het ook mijn recht om bovenstaande vrijelijk te uiten.
En niemand verplicht mij idd. Gelukkig is het ook mijn recht om bovenstaande vrijelijk te uiten.
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Elite Poster
Als @Joop erbijkomt, mogen we vooral geen kritiek uiten. We relativeren ons maar kapot en vergelijken met de klantenservice van een bedrijf die in 1992 overgegaan is naar Belgacom en in 2015 naar Proximus.
Bij Héy! heb ik geen enkel probleem ervaren (toen ze pas gestart waren). Nu juist dat de helpdesk traag is. Maar ik heb ze nooit nodig. Meestal gewoon vraag soms, die niet dringend is.
Dekking & verbindingsproblemen
DIGI-medewerkers meldden op Reddit oplossingen zoals VoLTE die bij sommige toestellen werkt, en men werkt aan VoWiFi-ondersteuning
Bij oproepproblemen in maart 2025 zei DIGI dat het probleem verholpen was en bood excuses aan
Over kabeldistributie
In Brussel moesten duizenden internetkasten aan gevels vervangen worden omdat ze niet voldeden aan regels omtrent kleur-matching met gevels. Dat betrof ook DIGI-kasten
Conclusie
"Ja, er zijn problemen geweest met DIGI in België — vooral in de beginfase. Denk aan betalingsproblemen, bereik en klantenservice. Veel klachten dateren van eind 2024 tot begin 2025, maar volgens DIGI zouden de meeste inmiddels opgelost zijn. Toch blijven sommige gebruikers vandaag de dag nog hinder ervaren, bijvoorbeeld bij roaming, nummercheck of factuurverwerking.
Als jij specifieke issues ervaart — zoals geen data, bereikproblemen, of factureringsfouten — kan ik je helpen met concrete stappen om dit aan te pakken. Laat maar weten waar je tegenaan loopt, dan kijken we samen hoe het op te lossen is!"
Wees zoals Joop, relativeer je kapot.
Bij Héy! heb ik geen enkel probleem ervaren (toen ze pas gestart waren). Nu juist dat de helpdesk traag is. Maar ik heb ze nooit nodig. Meestal gewoon vraag soms, die niet dringend is.
Dekking & verbindingsproblemen
- Een gebruiker uit Brussel meldde in februari 2025 dat zijn netwerk frequent uitviel en dat herstarten of instellingen aanpassen geen helpende oplossing bood
- In de Kempen ervaren gebruikers sporadische uitval; 4G data werkt meestal, maar soms onderbrekingen in oproepen of sms
- Sommige gebruikers kregen roamingmeldingen binnen België omdat DIGI via Proximus werkt. Bij terugschakeling naar 3G/2G werd dit soms als roaming herkend — irritant maar meestal geen extra kosten
- Over grensoverschrijding: een gebruiker had moeite om automatisch terug te verbinden met DIGI na verblijf in Nederland; een herstart loste het op
- Er waren meldingen van langdurige uitval van eigen nummer, en problemen met de klantenservice die vaak traag of onbereikbaar was
- Andere klanten meldden betalingsproblemen: facturen werden gestuurd, maar domiciliëringen verliepen niet, en ook daarop kwam weinig reactie van DIGI
- Eén gebruiker klaagde over traag internet en vreemde problemen zoals Roemeense IP-adresinstellingen die tot taalveranderingen en spamfilters leidden. Daarna was ontvangst in stations zelfs vaak onmogelijk
DIGI-medewerkers meldden op Reddit oplossingen zoals VoLTE die bij sommige toestellen werkt, en men werkt aan VoWiFi-ondersteuning
Bij oproepproblemen in maart 2025 zei DIGI dat het probleem verholpen was en bood excuses aan
Over kabeldistributie
In Brussel moesten duizenden internetkasten aan gevels vervangen worden omdat ze niet voldeden aan regels omtrent kleur-matching met gevels. Dat betrof ook DIGI-kasten
Conclusie
"Ja, er zijn problemen geweest met DIGI in België — vooral in de beginfase. Denk aan betalingsproblemen, bereik en klantenservice. Veel klachten dateren van eind 2024 tot begin 2025, maar volgens DIGI zouden de meeste inmiddels opgelost zijn. Toch blijven sommige gebruikers vandaag de dag nog hinder ervaren, bijvoorbeeld bij roaming, nummercheck of factuurverwerking.
Als jij specifieke issues ervaart — zoals geen data, bereikproblemen, of factureringsfouten — kan ik je helpen met concrete stappen om dit aan te pakken. Laat maar weten waar je tegenaan loopt, dan kijken we samen hoe het op te lossen is!"
Wees zoals Joop, relativeer je kapot.
- nerph
- Pro Member
Dus we mogen providers niet vergelijken omdat eentje oud is en de andere niet? Of wat probeer je te zeggen?satsurfer schreef: 3 dagen geleden Als @Joop erbijkomt, mogen we vooral geen kritiek uiten. We relativeren ons maar kapot en vergelijken met de klantenservice van een bedrijf die in 1992 overgegaan is naar Belgacom en in 2015 naar Proximus.
Joop heeft vind ik juist gelijk in dat sommigen hier hard zijn voor DIGI terwijl de jaren oud spelers nog altijd met problemen zitten. Denk aan Telenet en hun interne systeem upgrade, bijvoorbeeld. Geen één provider is perfect maar sommigen hier zijn echt wel overdreven hard voor DIGI.
Wat ik niet mee eens ben is niks negatief mogen zeggen. Het is juist door de problemen aan te kaarten dat ze (hopelijk) opgelost geraken.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1083 keer
- Bedankt: 688 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Wat zou de wereld toch fijn zijn zonder fanboys and girls.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- fryelectro
- Elite Poster
Wat ik wil zeggen is dat het geen probleem is dat er fouten gebeuren. Je weet waar je aan begint als early adopter.
Maar:
- 6+ maanden gepruts met nummerweergave die niet werkt en dan tegen de klant doen alsof ze er iets aan aan het doen zijn.
- beloven dat je in het klantenportaal een limiet kan ingeven (staat zelfs in de faq) maar dan 6 maanden later nog steeds geen implementatie aanbieden.
Je ziet gewoon dat ze hun eigen in de voeten schieten.
Soit ik doe voor alles wat mij stoort, na onzinnige antwoorden van de klantendienst, een melding bij de ombudsdienst. Kwestie dat ze het serieus nemen.
Maar:
- 6+ maanden gepruts met nummerweergave die niet werkt en dan tegen de klant doen alsof ze er iets aan aan het doen zijn.
- beloven dat je in het klantenportaal een limiet kan ingeven (staat zelfs in de faq) maar dan 6 maanden later nog steeds geen implementatie aanbieden.
Je ziet gewoon dat ze hun eigen in de voeten schieten.
Soit ik doe voor alles wat mij stoort, na onzinnige antwoorden van de klantendienst, een melding bij de ombudsdienst. Kwestie dat ze het serieus nemen.
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 141 keer
Een bedrijf dat sinds 1992 niet meer bestaat, enkel vaste lijnen had, nooit een mobiel netwerk had omdat een gsm toen verre van gemeengoed was, vergelijken met een groot internationaal bedrijf wat in tal van andere landen al een eigen mobiel netwerk had voor men hier met zeer veel tamtam alles op dag 1 ging veranderen, heeft imo idd weinig nut.nerph schreef: 3 dagen geleden Dus we mogen providers niet vergelijken omdat eentje oud is en de andere niet? Of wat probeer je te zeggen?
Is hetzelfde als zeggen dat ge Tesla niet moogt bekritiseren omdat ze veel meer beloven dan ze ooit waarmaken, want Minerva was destijds ook niet zo goed.
Wat voor nut heeft het om de prehistorie te vergelijken met hedendaagse bedrijven?
De vergelijking met de langdurig aanslepende Telenet problemen van vorig jaar, is wel terecht.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 16 keer
Bij mij verschijnen nummers ook normaal maar als ik iemand bel vanuit het buitenland verschijn ik als anoniem nummer.Joop schreef: 3 dagen geleden Al snap ik die roaming niet, ik bel regelmatig over de grens en het nummer komt er bij mij gewoon op.
Ook dat gedoe met roaming: als je dat manueel moet instellen (wat bij andere operatoren niet voorkomt) kan je Digi niet aanbevelen aan wie niet zo in to technology is.
De rest van de problemen (myDigi, domiciliëring,...) stoort me niet. Maar die roaming is toch wel jammer.
Ik weet dat Digi lowcost is, net als Ryanair, maar ik hoor niet meteen iets over problemen met Ryanair hun vliegtuigen, wat de essentie is van hun diensten, dus dan zou ik dat ook niet verwachten met de technologie voor het bellen/sms'en/4G (ben daar bij wijzigingen langs hun kant trouwens altijd goed geholpen door de telefonische klantendienst, ze hielden zich ook keurig aan de EU-regels).
Bij iets al Dommel had je het nog kunnen verwachten maar bij een mulinational als Digi mag de lat bij de opstart toch wat hoger liggen (of is het de samenwerking met CItymesh die de zaken bemoeilijkt?).
Enfin, ik blijf klant, bij mij werkt het ondertussen wel naar behoren.
-
- Pro Member
Ik ben geen fanboy, moet je daar teleurstellen.
Echter ik ben steeds bereid een nieuwe speler een kans te geven, zeker als ze meer bieden dan andere spelers.
Zo gaf XS4ALL al tijdens dat ADSL opengesteld moest worden altijd al unlimited internet, waar Belgacom/Proximus/Telenet nog altijd limieten hanteren, zelfs vandaag de dag nog.
Destiny die EVONET overnam was ook unlimited, maar maakten er zo'n enorme knoeiboel van dat ik naar EDPNET ben gegaan, die ook unlimited is.
Geloof me, ik pomp TB's per maand aan data door, geen van die providers heeft er ooit iets van gezegd, wel heb ik van allemaal de vraag gehad wat ik doe

Bij EDPnet kreeg ik een Sim-kaart aan 1 euro per maand maar moest wel sms/data/geprekken betalen, dit was geen probleem en dus heb ik die 1 euro kaart jaren gehad.
Toen kwam Digi met een 5 euro kaart, niemand had het, en gezien de stroom in Limburg nogal eens uitvalt zag ik wel wat in die kaart, want het sluit beter aan bij mijn wensen dan EDP deed op sim-gebied.
Waarom Digi? Wel de anderen hadden jarenlang de kans om goedkope abbo's aan te bieden maar deden het niet. Op zo'n moment moet je niet bij mij afkomen met hetzelfde.
Digi moet zeker beter doen, maar het valt allemaal best mee. Dus blijf ik bij Digi.
Ik beoordeel spelers op de markt aan wat ze MIJ in het verleden geflikt hebben als monopolisten....de kans dat ik ze ooit nog ga gebruiken is klein.
Mijn vader zei altijd: Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd. Fanboy? Neen....te vaak gekloot, te duur, poorten gesloten etc...
Toegevoegd na 15 minuten 13 seconden:
Bij Dommel heb ik ook een tijdje gezeten, maar ik had constant ellende met die provider, zo hebben mijn vrienden en ik een eigen Asterisk telefoon-centrale in gebruik, maar Dommel blokkeerde poort 5060, dus moesten als alternatief ook 5070 aanbieden, maar de Fritzbox (van toen) weigerde die poort te gebruiken. Dus heb ik zijn firmware moeten patchen zodat die wel poort 5070 zou gebruiken. Verder blokkeerden ze poort 25 uitgaand, waardoor eigen mailservers niet mogelijk waren. Ik was snel genezen van Dommel.conexio schreef: 2 dagen geleden Bij iets al Dommel had je het nog kunnen verwachten maar bij een mulinational als Digi mag de lat bij de opstart toch wat hoger liggen
Waarom ISP's in België zo bang zijn van gebruikers die eigen servers willen draaien snap ik niet, in Nederland krijg je gewoon 100/100, 500/500 of 1000/1000 op fiber zonder poortblokkage en VDSL-bonding is er ook geen probleem. Hier in België blijft Proximus alles tegenhouden waar ze kunnen. Gelukkig konden ze EDPnet niet inlijven.

Groeten Joop.
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865Lac
Drayek 3x AP805
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865Lac
Drayek 3x AP805
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1083 keer
- Bedankt: 688 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Je bent wel de enige die vrij sterk reageert op m'n uitspraak, ook al was die niet naar jou gericht 
(In de volgende paragraaf is jou niet bedoeld op jou, Joop, maar algemeen)
Ik ga herhalen wat ik al meermaals gepost heb: gebruik gewoon wat voor jou het beste is. Hoeft geen afbreuk van anderen hun keuzes, Hoeft ook geen ophemelen van jouw keuzes. Gewoon zeggen waarom, en dat antwoord respecteren van de andere.
Voor mij is de keuze Telenet wegens geen problemen en mooie korting via werkgever, hey wegens goedkoper dan al de rest (lifetime korting) en goede dekking, en mv voor een 2e sim wegens punten gebruik.

(In de volgende paragraaf is jou niet bedoeld op jou, Joop, maar algemeen)
Ik ga herhalen wat ik al meermaals gepost heb: gebruik gewoon wat voor jou het beste is. Hoeft geen afbreuk van anderen hun keuzes, Hoeft ook geen ophemelen van jouw keuzes. Gewoon zeggen waarom, en dat antwoord respecteren van de andere.
Voor mij is de keuze Telenet wegens geen problemen en mooie korting via werkgever, hey wegens goedkoper dan al de rest (lifetime korting) en goede dekking, en mv voor een 2e sim wegens punten gebruik.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 34 keer
Roaming probleem was vorige maand opgelost. viewtopic.php?p=1033180#p1033180
Bij nog steeds roaming problemen: er is blijkbaar sinds 2 maanden een nieuw type SIM kaart viewtopic.php?p=1029661#p1029661
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 25 keer
Die LAG zou blijkbaar alleen bij VoLTE zijn en niet als je die functie uitschakelt. Kan je dat nog bevestigen of testen? Ik vind er hier en op Reddit ook niets over terug dus voorlopig ben jij de enige aan wie ik het kan vragen om te dubbelchecken