Ik heb daarstraks de stap gezet om de bbox3 te vervangen door de internet box. Beetje laten (mis)leiden door de mesh optie. Nadien er natuurlijk pas achter gekomen dat dit enkel werkt met de Wifi Boosters van Proximus zelf (had ik 2 seconden langer nagedacht, dan had ik het wel kunnen denken).
Nu zit ik met het dilemma en de vraag (hopelijk zit hier iemand die ervaring heeft met beide) wat ik moet gaan gebruiken voor een deftig wifi mesh netwerk op te zetten, de wifi boosters van proximus zelf of een optie in de aard van Asus/Fritzbox/TPlink?
Hoe goed werken die Wifi Boosters. We zitten met een groot huis, dus ik ga er sowieso 2 nodig hebben, wat dan uitkomt op 6 euro extra per maand. (Ik zit nog met een ouder internet abbo dus geen recht op 1 gratis en ik zou liever een 1 malige kost betalen dan een extra abbo kost maarja wie ben ik). En ik stel de vraag omdat ik nergens iets terug vind van een backhaul optie, of ik kijk er over heen.
Voor de Asus/Fritzbox/TPlink optie, ga ik automatisch ook voor 3 stuks, maar dan heb ik wel de optie voor wifi 6e of 7 met eventueel triband voor backhaul. Wel een pak duurder, maar eenmaal aangekocht, geen extra abbo kost. Ik zie hier wel redelijk wat posts waar mensen precies problemen hebben om alles deftig ingesteld te krijgen, maar soms heb ik ook de indruk dat de hele proximus software en hardware soms alles in zn werkt stelt voor je te dwarsbomen. De hoeveelheid dat ik al gevloekt heb, zowel hier thuis, als bij mn ouders om enkele simpele instellingen te willen veranderen en eindigen met talloze hard resets van die bbox modems, is niet meer bij te houden. En als ik het zo lees, is het bij de internet box niet anders.
Daarom nogmaals, wat is een deftige optie voor een beetje overall wifi coverage te krijgen in huis, de proximus optie of de 3rd party optie, gezien vanuit het standpunt van de minste problemen maar wel deftig werkend. Vooral omdat ik van plan ben voor enkele wifi camera’s te plaatsen aan de compleet andere kant van het huis, dan waar de internet box gaat staan.
Of ben ik beter af om alles in de doos te laten en volledig over te stappen naar een deftige modem/router en van daaruit te vertekken?
Voor fiber moet ik het niet doen, ik woon in een uithoek van Limburg. Tegen dat hier fiber ligt, zijn we 10 jaar verder denk ik. Was destijds met adsl ook niet anders.
Wifi mesh met een internet box
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Bestel gewoon 2 of 3 wifi boosters, kijk of dat wat deftig werkt en maak daarna uw keuze. Je kan ze toch op ieder moment kosteloos opzeggen.
Edit: ze zijn zelfs gratis de eerste maand.
https://www.proximus.be/nl/wifi/wifi-booster
Edit: ze zijn zelfs gratis de eerste maand.
https://www.proximus.be/nl/wifi/wifi-booster