PCIe to Mini PCIe

Voor discussies en hulp met je smarthome en automatisering kan je hier terecht. DE plaats voor alles over home assistant, Philips hue, Zigbee, Sonoff, ...
Plaats reactie
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Ik zit momenteel thuis na een operatie en heb tijd teveel :)
Een van de zaken waar ik mij momenteel mee bezighoud is het optimaliseren van mij ESXi host/losse frigate bak (met momenteel 2 cams, misschien nog een 3de).

Ik heb mijn frigate instance verplaatst van een oude HP desktop naar mijn ESXi machine in een bestaande Ubuntu docker guest.
Dit dringt het verbruik terug met 30W (HP ding was oud).
Een van de dingen wat ik mij afvraag is of ik nog winst kan halen met het installeren van een Coral TPU en die in passtrough zetten naar de docker guest/frigate.
OpenVINO is ook geconfigureerd, maar ik vraag mij af of deze werkt, want ik moet nog uitzoeken hoe ik dit moet checken :)

Op zich vallen die dingen mee qua prijs, voor de mini PCIe versie dan toch, echter heeft mijn server mobo geen mini PCIe slots, maar enkel normale PCIe (Kontron d3643-h)
Zou zo een coral te installeren en werkend te krijgen zijn mits een mini PCIe naar normale PCIe ?
USB versie is veel duurder, en vereist een aangepaste cfg in ESXi (uitleg staat ergens bij William Lam).

Bord heeft:
1x PCIe x16 Gen3 (16lanes)
1x PCIe x1 Gen3
1x PCIe x16 Gen3 (4lanes)
1x PCIe x1 Gen3

Zijn er UB'ers die zo een opstelling hebben met een converter card?
Op amazon vind je ze met hopen, maar ik lees her en der dat niet alle converters werken.
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”