Ook in andere modems zie je er wel opduiken.
DrayTek heeft het mooi opgesomt wat het allemaal is en betekend:
https://www.draytek.co.uk/support/guide ... tatus-more
Wees nou eerlijk, dit zegt niemand iets

- > vdsl status more
---------------------- ATU-R Info (hw: annex A, f/w: annex A/B/C) -----------
Near End Far End Note
Trellis : 1 1
Bitswap : 1 1
ReTxEnable : 1 1
VirtualNoise : 0 0
20BitSupport : 0 0
LatencyPath : 0 0
LOS : 0 0
LOF : 0 0
LPR : 0 0
LOM : 0 0
SosSuccess : 0 0
NCD : 0 0
LCD : 0 0
FECS : 0 2575 (seconds)
ES : 35 3 (seconds)
SES : 3 1 (seconds)
LOSS : 0 0 (seconds)
UAS : 27 1861 (seconds)
HECError : 0 0
CRC : 126 31
RsCorrection : 0 0
INP : 230 160 (symbols)
InterleaveDelay : 0 62 (1/100 ms)
NFEC : 32 32
RFEC : 16 16
LSYMB : 16 16
INTLVBLOCK : 32 32
AELEM : 0 ----
UAS Un-Available Seconds - Line (UAS-L) & Unavailable Seconds - Line far-end (UAS-LFE)
Al is het nog steeds wel gokken wat de impact van dit getal is

Voor de duidelijkheid, dit zijn mijn waarden niet....is het voorbeeld op de website van DrayTek.
Was erachter aan het zoeken omdat mijn lijnsnelheid ineens daalde met een Full-rate-splitter te steken, om te zien wat het verschil is, en mijn lijnwaarden daalden van 145/42mbit dus 100/35mbit snelheid naar 115/40mbit en dus 85/35 profiel.
Door die waarden te bekijken kwam ik op modem-codes (verschillende firmware met andere modem instellingen) en vond ik de juiste die nu en mijn waarden zijn weer normaal, met splitter, misschien minder attenuatie in de andere modem-code, wie zal het zeggen.
Ter info, en dit wist ik niet, DLM regelt zichzelf vanaf 70/30 profiel, dus als je gezakt bent is een TBF aanvragen nutteloos....dit schreef EDPnet me hierover:
Ik pruts nogal veel....Vermoedelijk heeft DLM het profiel verlaagd omdat er in de laatste week/weken veel onderbrekingen zijn geweest die hebben geleid tot errors.
Een TBF zal hier geen verschil maken, dat helpt enkel als de lijn onder het provisioningprofiel van 70/30 zou zitten. Aangezien deze erboven zit, kan enkel DLM het nog corrigeren en zal een TBF geen verschil maken en het DLM proces zelfs nog kunnen verlengen.
Aangezien er dus nog errors op de lijn zijn geweest in de laatste week, kan het minstens nog een week duren voordat de snelheden hersteld zijn. Momenteel is de volgende evaluatiedatum 08/08

Hoe dan ook, ik wou het toch maar even delen, kan handig zijn als je vragen hebt bij bepaalde waarden en wanneer het profiel bv hersteld nadat je een storing hebt weten op te lossen.