Proximus Pickx, live streams starten niet op

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
stekki
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sinds geruime tijd hebben we nog enkel een Apple Tv die we gebruiken om Proximus tv te kijken. Dit heeft heel lang goed gelopen, maar sinds geruime tijd hebben we last om Live tv te kijken, of om programma's te herstarten vanuit de tv gids. Recordings kijken lukt zonder probleem btw. Het probleem dat we ervaren, is dat deze streams gewoon weg niet opstarten, het beeld komt op tv, maar freezt. Om dit te omzeilen, minimaliseren we de de Pickx App, en drukken vervolgens nog eens om deze op te starten. Dan blijkt de stream wel te hervatten. We hebben de Pickx app versie 1.9.000 met laatste iOS versie op de Apple Tv.

Zijn er nog mensen met dit probleem? Is er geen andere workaround? Alle andere apps op de Apple Tv werken wel naar behoren, enkel die van Proximus niet...

Alvast bedankt voor jullie suggesties.
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 216 keer
Bedankt: 107 keer

Ja, die van Proximus moet ik soms verwijderen en opnieuw installeren…. De Telenet app is toch iets stabieler lijkt me. Nog werk aan de winkel bij Proximus.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
stekki
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb al alles geprobeerd, opnieuw installeren, echt een miserie. Mijn workaround blijkt ook niet altijd te werken, echt wel frustrerend :s

Toegevoegd na 43 minuten 7 seconden:
Na een volledige reset vd Apple Tv, blijkt het voorlopig wel terug te werken! Fingers crossed...
Rocky2025
Starter
Starter

Ik heb dit ook meegemaakt , toch iets in die richting ook. Ik ben het geen 100% zeker maar ik dacht dat het bij mij was omdat ik meedere emailadressen had , ik zit te twijfelen of het was omdat ik aan mijn max aantal zat om ergens in te loggen, proximus heeft dit uiteindelijk kunnen fixen voor me.
Maar ik heb de apple tv toen weggedaan en de android decoder genomen en de V7C vind ik zeker voor de pickx app zijnde beter dan op de apple tv.
alloja
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 51 keer
Provider

Hier ook, maar vooral op iOS en iPadOS. Niet zoveel problemen met tvOS.
UCG-Fiber • Proximus Flex+ Ultra Fiber • Voo Giga Max
Vu+ Duo 4K SE (DVB-C + DVB-T2) • V7c • Box évasion • Apple TV 4K (Pickx Mix FR)
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hier al een paar jaar enkel AppleTV als 'decoder' van Proximus (nu: tvOS 18.5 en Pickx 1.9.0.0.).
Werkte altijd quasi perfect tot de gedwongen migratie naar het 'NTVBE' platform, sindsdien verschillende problemen gehad, het was elke week wel iets. Ook dat niet willen opstarten van een live stream, maar vreemd genoeg bij mij enkel op BBC1 dit probleem. Maar sinds een week of 3 is het opeens vanzelf opgelost. Gisteren nog eens geprobeerd: geen problemen met live streams (vanuit tab 'live', maar ook vanuit de tv-gids). Momenteel hier dus geen enkel probleem, het is dus bizar dat het niet algemeen is. Hun eigen 'player' ipv de native tvOS player is wel een draak (doorspoelen is een ramp, geen thumbnail meer), maar blijkbaar was het met de native player onmogelijk om het abonnement op replay+ te verplichten om te kunnen doorspoelen in een herstart programma. Je had dus 'gratis' replay+ en dat kon niet zijn, hé... Zot dat ze daar zoveel energie in gestoken hebben en de app eigenlijk serieus slechter gemaakt hebben om iets te proberen verkopen waar toch geen kat voor wil betalen... Prioriteiten... Wat er wel opgelost geraakt is: het probleem met de 'freezes' waarbij het beeld een seconde bleef staan terwijl het geluid doorliep is blijkbaar volledig opgelost. De app blijft wel reactiever en aangenamer in gebruik dan de Android TV box (7c), alleen mis ik wel een numeriek klavier om te 'zappen' naar een zender.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 129 keer
Provider
Te Koop forum

Idem hier qwa setup

Kreeg melding ivm niet in EU en app vroeg meteen toestemming locatie heb altijd gegeven.

Nadien startte onmiddellijk de streams
Alles up to date en eerste maal dat ik die melding zag.

Wel gisteren via TN naar Hey internet gegaan definitief
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”