geen enkele portforwarding bereikbaar na upgrade naar zen fiber.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
HuckFinn
Starter
Starter

Ik upgrade onlangs via de Klantenzone van Orange naar de snellere Zen Fiber. Ik zat nog op een oudere formule die 200 Mbps/20 had met een andere naam.
De upgrade was ogenblikkelijk en de beloofde snelheden zijn aanwezig (500 Mbps/50).

Ik heb echter hier op een oude pc een Jellyfin-server draaien, via een Dynamic DNS (afraid org) met portforwarding in mijn Unifi UGC Ultra-router. Werkte perfect tot de Orange-upgrade.

Na twee dagen troubleshooten heb ik geen idee wat het zou kunnen zijn. Iemand een idee?

- Mijn modem (Siligence TCG300) staat in bridged mode; het IP dat mijn router krijgt, komt overeen met de whatismyip-website.
- Voor zover ik zie, is het een echt IP en geen CGNAT (94.110.194. xx).
- Een online portscanner geeft elke poort als gesloten aan, ook de twee waarvoor portforwarding is ingesteld in de router, maar ook SSH- en FTP-poorten.
- Vanuit het interne wifi-netwerk werkt het wel, uiteraard via het interne IP van de PC (192.168.1.xx:8096), maar ook via de dyndns (myddns.ignorelist. com:8096).
- Van buitenaf, via 5G of bijvoorbeeld wifi op het werk, is alles onbereikbaar.

Iemand een idee? Ik zie de logica niet meer, behalve als Orange alles zou blokkeren, maar hun website heeft portforward-tutorials, dus dat lijkt me sterk.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”