Uitfasering DVB-C (Digibox, Digicorder en CI+ module)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 146 keer
Provider

Waart heb je dat bericht gevonden? Dan moet ik nog snel een reserve toestel kopen...
master-magic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

je kan geen digicorders of digiboxen meer kopen bij telenet of je moet het 2dehands zoeken.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

De verkopers van 2dehands zullen niet zo gelukkig zijn, ze kunnen ermee naar 't containerpark.
https://www.2dehands.be/q/digicorder+telenet/
Als je ze niet meer kunt activeren, wat voor onderdelen zou je dan nog kunnen doneren naar jouw defect toestel ?
Enkel de afstandsbediening en de 12v voeding ... :wink:
Moederbord (indien zelfde behuizingstype) ? Neen
Harde schijf ? Neen
Behuizing (indien zelfde type) ? Ja
Frontpaneel ? Misschien
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

harde schijf kan normaal wel gebruikt worden, ze wordt bij eerste keer aanzetten toestel normaal geformatteerd en klaar gemaakt voor gebruik.
je bent dan wel alles kwijt dat er opstond.
greets
master-magic
gvo7
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 30 keer

lacer schreef: 4 dagen geleden De verkopers van 2dehands zullen niet zo gelukkig zijn, ze kunnen ermee naar 't containerpark.
https://www.2dehands.be/q/digicorder+telenet/
Als je ze niet meer kunt activeren, wat voor onderdelen zou je dan nog kunnen doneren naar jouw defect toestel ?
Enkel de afstandsbediening en de 12v voeding ... :wink:
Moederbord (indien zelfde behuizingstype) ? Neen
Harde schijf ? Neen
Behuizing (indien zelfde type) ? Ja
Frontpaneel ? Misschien
Ja er waren er een paar die nog 80 tot 100 euro voor hun toestel wilden hebben vorige week terwijl ik max tot 30 wilde gaan.
Als deze info publiek is zullen daar ook wel koopjes zijn al heb je wel het risico dat Telenet activaties daar delayen "tot het te laat is"
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

met de zomerperiode nu kan je verwachten dat het een week later kan zijn of iets langer.
greets
master-magic
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

@master-magic Leg eens uit: Kan ik zomaar een HD uit een defecte digicorder in een andere nog werkende digicorden steken en dat zal werken ?
Moeten beide types digicorder identiek zijn ? Er zijn kleine verschillen in behuizing en moederbord voor de zwarte AD 2200.
Sorry voor het offtopic zijnde, maar je mag me altijd contacteren via een privé berichtje.
Ubuntu Mate 24.04
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

zolang die harde schijf past in de digicorder dat stuk is kan je deze gebruiken, de box zal de eerste keer normaal gezien de schijf formatteren zodat deze kan gebruikt worden,
maar of ze een grotere opslag gaan aanvaarden dan er normaal in zit ben ik niet zeker, het is het testen waard, dan kan je misschien meer opslaan (wel gecodeerd en gelinkt aan die digicorder).
greets
master-magic
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 73 keer

Wat voor zin heeft het allemaal, TN gaat nu aan een ijltempo kanalen van de coax smijten teneinde hun TV-box door de mensen hun strot te rammen om hen op die manier een gekoppeld internet-abo te kunnen verplichten. Daar moeten we massaal iets proberen aan te doen vind ik.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 158 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Overstappen naar andere ISP
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.7.1_1
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.6
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 39 keer

Ratface schreef: 4 dagen geleden Wat voor zin heeft het allemaal, TN gaat nu aan een ijltempo kanalen van de coax smijten teneinde hun TV-box door de mensen hun strot te rammen om hen op die manier een gekoppeld internet-abo te kunnen verplichten. Daar moeten we massaal iets proberen aan te doen vind ik.
Juist nog telefoon gekregen van iemand wier moeder TV keek met een kaartje. Moeder zit in het rusthuis en mag nu blijkbaar dokken voor een onnodige internetverbinding.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 106 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

TheCeet schreef: 4 dagen geleden Overstappen naar andere ISP
Maar daar ging het nu toch net over? Dat je helemaal GEEN internet abonnement nodig hebt om verder TV te kunnen kijken via coax.
Gratis cloudopslag bij Filen.io
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
Ratface
Premium Member
Premium Member

Steven7 schreef: 4 dagen geleden
Ratface schreef: 4 dagen geleden Wat voor zin heeft het allemaal, TN gaat nu aan een ijltempo kanalen van de coax smijten teneinde hun TV-box door de mensen hun strot te rammen om hen op die manier een gekoppeld internet-abo te kunnen verplichten. Daar moeten we massaal iets proberen aan te doen vind ik.
Juist nog telefoon gekregen van iemand wier moeder TV keek met een kaartje. Moeder zit in het rusthuis en mag nu blijkbaar dokken voor een onnodige internetverbinding.
Leg uit a.u.b.? Bestaande 'TV met kaartjes' werken vooralsnog gewoon door zoals nu, zonder internet. Als die persoon werd geïnformeerd dat ze NU reeds moet overschakelen naar een TV-box met bijbehorend internet dan zijn ze aan het LIEGEN dat ze zwart zien.
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Liegen en Telenet in dezelfde zin, hoe durf je ;)

Feitelijk :
TN heeft (bij uit dienst gaan SD decoders) een servicebeleid van 5 jaar op gekochte toestellen , geen idee of hun CI+ kaartje er ook onder valt.
Belangrijk is dus tot wanneer TN de laatste digicorders heeft verkocht?
Blijkbaar volgens hun FAQ deden ze voor nieuwe klanten sowieso geen activaties meer (alleen bestaande klanten) . Dat lijkt me dus al een een zeer grijze zone te zijn ivm hun service beleid.
Hier lijkt het er zerlfs op dat ze er nog steeds verkopen en dat ze telenet verdeler zijn?
https://www.computercheckpoint.be/parti ... -decoders/

Vanaf 1 september dus geen enkele activatie meer volgens bron hier op forum.
De facto een verplichte koppelverkoop met internet. Uiteraard een pure commerciële beslissing , al is het natuurlijk zo dat belgacom al 20 jaar TV enkel met internet verkoopt.
TN verwijst naar de technologie die belgacom al 20 jaar gebruikt, om exact hetzelfde te doen. TN gooit hiermee zijn USP weg, maar ze zullen de balans wel gemaakt hebben vermoed ik : minder klanten die meer opbrengen. Wie gaat er nu nog het argument gebruiken dat TN een rechtsopvolger is van een TV-distributie netwerk en dat daarom TV-only mogelijk moet zijn? Ter verdediging, het compact signaal (dat bij INDI veel minder compact was ;) ) is nog steeds aanwezig.
Op korte termijn misschien wel een goede beslissing voor TN.
De werkwijze en streken van TN zijn nu ook niet nieuw, wie weg kan en toch nog klant is begrijp ik ook niet echt.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

Officieel bericht van telenet:

Vanaf 1 september 2025 activeert Telenet geen tweedehands Digicorders, Digiboxen of TV met een kaartje meer. We verkopen al een tijdje geen decoders meer, en activeren vanaf 1 september dus ook geen tweedehands toestellen meer. Zo begeleiden we onze Telenet TV-klanten geleidelijk naar de TV-box – onze meest moderne en gebruiksvriendelijke decoder.

Wat betekent dit voor Telenet-klanten?

Als klant kan je jouw gekochte Digicorder, Digibox en/of TV met een kaartje gewoon blijven gebruiken als deze geactiveerd is voor 1 september 2025. Alleen: als je 'm later zouden willen doorverkopen of doorgeven, zullen we deze niet meer activeren.

Concreet betekent dit dus dat het niet meer mogelijk zal zijn om een tweedehands Digicorder, Digibox en/of TV met een kaartje te activeren in een Telenet-winkel. In dat geval raden we aan om over te stappen op de Telenet TV-box.
greets
master-magic
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Provider

Steven7 schreef: 4 dagen geledenJuist nog telefoon gekregen van iemand wier moeder TV keek met een kaartje. Moeder zit in het rusthuis en mag nu blijkbaar dokken voor een onnodige internetverbinding.
De schuldige is hier de directie van het rusthuis.
Telenet heeft een speciaal aanbod voor rusthuizen, en in de meeste rusthuizen kan je verder via DVB-C kijken.
Het is niet de bedoeling dat iedere bewoner apart een internet abonnement neemt.
En indien de mama tevreden is met de zenders van het Compact Signaal, heeft ze zelfs geen kaartje nodig.
Ratface schreef: 4 dagen geleden Leg uit a.u.b.? Bestaande 'TV met kaartjes' werken vooralsnog gewoon door zoals nu, zonder internet
Ja, zolang het kaartje "verbonden" is met een TV abonnement
Als de mama verhuisd is naar een RVT, en het TV abonnement thuis is opgezegd, dan wordt het kaartje ook gedeactiveerd

Met andere woorden: het ontbreekt hier aan de juiste info.
Ik wil Telenet niet verdedigen, maar er wordt hier toch héél veel desinformatie verspreid :oops:
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 595 keer
Bedankt: 726 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Sinds wanneer zijn rusthuizen verplicht om Telenet klant te zijn?

Telenet biedt koppelverkoop en deze oude mensen willen gewoon TV zien, één van de weinige dingen die ze nog kunnen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Provider

Steven7 schreef: 1 week geleden Ondertussen heb ik klacht lopen bij de ombudsdienst. Telenet wil niet toegeven dat het een commerciële beslissing is en beweert dat het technisch onmogelijk is.
Success. De ombudsdienst heeft hier geen enkele bevoegdheid
Het enige wat ze kunnen doen is een bemiddeling in een geschil tussen de provider en één individuele klant.
Als je een geschil hebt, en je bent niet tevreden met de oplossing die de provider biedt, kan je bij de Ombudsdienst terecht.

Zij zullen de provider vragen om een standpunt in te nemen, en proberen te bemiddelen (zonder enige bevoegdheid). Als de provider bij zijn standpunt blijft, er er geen compromis mogelijk is, dan is de tussenkomst van de Ombudsdienst ook ten einde.
Enig voordeel: het komt in het jaarlijks overzicht van de geschillen :-D
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 39 keer

Als Telenet weigert te antwoorden zal dit ook meegenomen worden in de beslissing die later volgt bij de rechtbank.
thomasdb
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 21 keer
Provider
Te Koop forum

ook gepost op het telenet netweters forum :

aan de telefoon zeggen ze me net dat een tweedehands ci+ Nu al niet meer geactiveerd kan worden ?

ook kan ik een digicorder die bij mij als gekocht ( dus zonder huur) op mijn telenet, staat, maar al tweedehands was ( via restwaarde? aangekocht?)

niet uitschrijven en erna op een ander abbonnement bijgezet worden als tweede kooptoestel, zonder hiervoor huur aangerekend te krijgen op dat abbonnement?

(op dat ander abbonnement waar nu dus reeds netzoals bij het mijne een kooptoestel staat en geen huur betaald wordt voor een digicorder - dat moest in die tijd niet als je enkel een kooptoestel had)

ik zou hem daarbijop willen zetten ( bij familie) als reserve voor als hun digicorder na september stukgaat natuurlijk

volgens telenet telefoniste dus niet mogelijk in haar systeem nog ci plus in te schrijven en de digicorder terug zoals op mijn dtv-abonnement als koopdigicorder te plaatsen op een ander abbonnement hij zou er standaard als huurapparaat inkomen

een dezer een telenet center bezoeken en langs die route het in orde proberen krijgen dan maar?
Ratface
Premium Member
Premium Member

Gewoon binnen een uur nog eens proberen bij een andere medewerker.Het is armoe troef daar bij de klantendienst. Het heeft mij 3x telefoon gekost om internet op te zeggen bij mijn ouders die nog een digicorder huren en digibox bezitten. De eerste had het zogezegd in orde gemaakt, niks gebeurd noch bevestigingsmail. Dag later zei de tweede dat dit niet kon en de backend dit moest doen. 3 dagen later opnieuw gebeld en die heeft het direct in orde gebracht, niks backend.....
GeertD
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 6 keer

Telenet zou perfect 100% kunnen omschakelen naar iptv box als ze dat willen.
Wat ze moeten doen voor mensen die geen internet hebben van telenet een gratis beperkt internet geven die enkel voor tv dient en apps op de ip tv box.
en of het toelaten van je eigen internet te gebruiken om te kijken, in mijn geval edpnet.
Dus de keuze ligt bij Telenet zelf :beerchug:
Marre
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 8 keer

Dat gaan ze dus niet doen, ze hebben al een keuze gemaakt die uitsluitend gebaseerd is op commerciële doelstellingen en niet op technische mogelijkheden.

Wat betreft de rusthuizen: die gaan ook moeten overstappen naar oplossingen zoals https://tellie.be/ of dergelijke service van Proximus. Dat sommige directies daar nog niet op de hoogte van zijn of bewoners aan hun lot overlaten is tragisch.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 647 keer
Provider

WZC hier in de buurt heeft TN en TVs zijn daar gewoon aangesloten op de kabel en hebben 70+ TV kanalen en een pak radio, alles zonder kaartje, decoder of andere box. Het is waarschijnlijk een verdeelsysteem zoals al bestond in het analoge tijdperk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Hoogstwaarschijnlijk, net zoals in vele ziekenhuizen er ook een verdeelsysteem staat voor die 100 + kamers (bedden).
Ubuntu Mate 24.04
Luboli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 64 keer
Provider

Er zijn bij telenet iptv of coax oplossingen van verschillende aanbieders mogelijk voor een wzc of ziekenhuis.
Dat bieden ze inderdaad al jaar en dag aan, ze hebben daar verschillende systemen voor die ze blijven onderhouden.
1 daarvan is iets dat ze zelf ook aanbieden: https://tellie.be/interactieve-digitale-televisie/
Simpelere systemen zijn ook mogelijk via andere integrators, het is een open systeem.
Maakt niet uit dat ze de coax uitfaseren voor deze afnemers, want die streams worden al 10+ jaar via iptv aangeleverd en dan lokaal terug op coax gezet (als dat moet).
Dus als het in een wzc verplicht is om internet af te nemen zouden ze beter overstappen naar collectieve pakketten, want die prijzen zijn per bewoner veel goedkoper.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 56 keer

Dit ga ik volgen..
Mijn ouders hebben een sociaal tarief bij telenet voor tv en telefoon, zonder internet...
Ik ben benieuwd hoe TN daarop gaat reageren...
Als ze echt lastig beginnen doen zal ik hun adviseren om te schakelen naar scarlet dan hebben ze voor hetzelfde geld alledrie
Er zijn wat minder zenders maar buiten vrt en vtm kijken die toch niet veel...

Tom
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 156 keer

GeertD schreef: 2 dagen geleden Telenet zou perfect 100% kunnen omschakelen naar iptv box als ze dat willen.
Wat ze moeten doen voor mensen die geen internet hebben van telenet een gratis beperkt internet geven die enkel voor tv dient en apps op de ip tv box.
en of het toelaten van je eigen internet te gebruiken om te kijken, in mijn geval edpnet.
Dus de keuze ligt bij Telenet zelf :beerchug:
Iptv via andere provider gaat niet zo makkelijk als je Telenet bent en een verschrikkelijke peering policy hebt.
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 186 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik denk ook niet dat GeertD Via een andere provider bedoelt. maar gewoon IPTV aanbieden aan hun eigen klanten maar dan zonder verplicht internet.

Zonder on-demand TV kan dit met bijna Zero effort.
ze dienen dan gewoon de Vlan met de Multicast streams open te stellen. (dan kan je wel enkel on Linair kijken zoal nu met de cable tuner of een CI+ kaartje)

Willen ze ook on-demand en bestellingen uit de catalogus toelaten zullen ze de ip ranges van hun VOD catalogus en terugkijk/opname servers moeten opzetten.
Greetz cyberbug

Afbeelding
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik had hier nog twee oude digiboxen liggen, net naar Telenet gebeld om die te laten activeren en... dat moet blijkbaar via een technieker lopen.
Beetje absurd want ik ga ze niet eens meteen gebruiken. Maar goed, als dat de regels zijn...

Nu nog een 2200 digicorder zien te bemachtigen als reserve en dan kan ik er waarschijnlijk wel tegen tot ze DVB-C volledig uitfaseren.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 30 keer

tom35 schreef: 2 dagen geleden Dit ga ik volgen..
Mijn ouders hebben een sociaal tarief bij telenet voor tv en telefoon, zonder internet...
Als ze echt lastig beginnen doen zal ik hun adviseren om te schakelen naar scarlet dan hebben ze voor hetzelfde geld alledrie

Tom
De salespraat van Telenet is dat je, indien je in aanmerking komt, het nieuwe sociale tarief kunt nemen.
Mijn grootouders zitten ook in deze situatie en eigenlijk is het nieuwe sociale tarief voordeliger dan het huidige in de veronderstelling dat ik dan een ovh voip ga voorzien on hun telefonie bij Telenet te vervangen.
Btw: Door verplicht internet te moeten nemen vervalt automatisch het oude sociaal tarief dus het is te hopen dat zij die het nu nog genieten, ook kunnen genieten van het nieuwe sociaal tarief anders kan het een heel dure grap worden.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 156 keer

cyberbug schreef: 2 dagen geleden Ik denk ook niet dat GeertD Via een andere provider bedoelt. maar gewoon IPTV aanbieden aan hun eigen klanten maar dan zonder verplicht internet.

Zonder on-demand TV kan dit met bijna Zero effort.
ze dienen dan gewoon de Vlan met de Multicast streams open te stellen. (dan kan je wel enkel on Linair kijken zoal nu met de cable tuner of een CI+ kaartje)

Willen ze ook on-demand en bestellingen uit de catalogus toelaten zullen ze de ip ranges van hun VOD catalogus en terugkijk/opname servers moeten opzetten.
Ze kunnen perfect dat mogelijk maken, zelfs met opnames op de telenetcloud. Gewoon geen internet toegang geven, en geen interconnectie met andere telenet klanten. Kan super makkelijk met aparte dns en goede firewall ertussen.
Ratface
Premium Member
Premium Member

SpecialK schreef: 2 dagen geleden Ik had hier nog twee oude digiboxen liggen, net naar Telenet gebeld om die te laten activeren en... dat moet blijkbaar via een technieker lopen.
Beetje absurd want ik ga ze niet eens meteen gebruiken. Maar goed, als dat de regels zijn...

Nu nog een 2200 digicorder zien te bemachtigen als reserve en dan kan ik er waarschijnlijk wel tegen tot ze DVB-C volledig uitfaseren.
Telefonische klantendienst? Opnieuw: armoe troef. Dat moet helemaal niet door een technieker gebeuren, dat kunnen ze perfect telefonisch aan de hand van uw klantgegevens en de gegevens van het toestel (MAC-adres etc.). Ze zijn weer aan het liegen om mensen te ontmoedigen om nog een toestel te kunnen activeren.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 56 keer

gvo7 schreef: 2 dagen geleden
tom35 schreef: 2 dagen geleden Dit ga ik volgen..

Tom
De salespraat van Telenet is dat je, indien je in aanmerking komt, het nieuwe sociale tarief kunt nemen.
Mijn grootouders zitten ook in deze situatie en eigenlijk is het nieuwe sociale tarief voordeliger dan het huidige in de veronderstelling dat ik dan een ovh voip ga voorzien on hun telefonie bij Telenet te vervangen.
Btw: Door verplicht internet te moeten nemen vervalt automatisch het oude sociaal tarief dus het is te hopen dat zij die het nu nog genieten, ook kunnen genieten van het nieuwe sociaal tarief anders kan het een heel dure grap worden.
Tja maar die ga ik niet opzadelen met voip telefoon ze.. sowieso blijven ze ook in de toekomst genieten vh sociale tarief dat is zeker het probleem niet..als ik echter het tarief zie dan zijn het gewoon een bende oplichters...
Het sociale tarief dat je nu kan krijgen is internet en tv 40e maar 27e voor de vaste lijn... dat zijn gewoon ordinaire dieven.. dan zal ik hen echt wel adviseren om naar scarlet over te stappen dan zijn ze voor 40e gesteld voor allesdrie

Tom
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ratface schreef: 1 dag geleden Telefonische klantendienst? Opnieuw: armoe troef. Dat moet helemaal niet door een technieker gebeuren, dat kunnen ze perfect telefonisch aan de hand van uw klantgegevens en de gegevens van het toestel (MAC-adres etc.). Ze zijn weer aan het liegen om mensen te ontmoedigen om nog een toestel te kunnen activeren.
Ja, je zou dat denken he... Ik heb die gegevens doorgegeven en dan kwam de boodschap dat het toch via een technieker moet. Nu, twee jaar geleden heb ik ook een tweedehands digicorder geactiveerd, en daar hebben ze ook een technieker voor gestuurd. Er is "iets" met mijn aansluiting waardoor het niet remote kan, maar niemand weet wat. Enfin, not my problem...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”