Smartphone network traces

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 111 keer

Voor mijn werk voorzien wij netwerkconnectiviteit (4G, 5G, wifi) voor smartphones.
Nu is er 1 applicatie die niet goed wilt werken op onze netwerken, doch wel op het lokale test-netwerk, en over publiek internet.
Om verder te troubleshooten zou ik nood hebben aan network traces vanaf het end device.

Met een computer: wireshark.
Met een smartphone... hoe pak je dat best aan.

Ik zit met de piste om een android emulator te installeren, en dan wireshark op het host OS, maar dat lijkt mij shitty as f*ck.
Zouden er betere opties bestaan hiervoor?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

smartphone forceren op 1 AP, spanpoort configureren voor de netwerkpoort van die AP, en daarop wiresharken met een PC/laptop.

lijkt mij een mogelijke aanpak, zonder te weten waar jij allemaal toegang toe hebt natuurlijk.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1079 keer
Bedankt: 681 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Voor Android heb je androiddump (deel van de wireshark suite).
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
Bedankt: 771 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Of een ethernet adapter op USB-C en zo je foon op het netwerk krijgen, en dan Joe De Mannen zijn "monitor session 1 source interface Gi0/1 monitor session 1 destination interface Gi0/10" 😀
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 116 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zit u lokale test-netwerk achter dezelfde firewall als u gewoon netwerk of staat u test netwerk open voor alles en u gewoon netwerk niet?

Bij ons op het werk is dit bv met omvormers voor huawei die zijn bekabeld aangesloten en op de switch zijn enkel deze en 1 pc poort geconfigureerd dat deze verbinding mogen maken met de servers van huawei want alles van huawei werkt via China en verbindingen naar China willen ze zo veel mogelijk weren uit ons netwerk.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”