Jupiler Pro League (voorlopig) niet meer te zien via lineaire TV

Algemene discussies over telecommunicatie
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 595 keer
Bedankt: 725 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Voetbal is, net zoals alle entertainment, een vorm van brood en spelen. De mens is ook nog altijd grotendeels dezelfde primitieve versie met een pakje aan. Dat geldt echter niet enkel voor de liefhebbers van één vorm van entertainment. Uiteraard is het makkelijker om zich buiten de bekritiseerde groep te plaatsen en zichzelf wijs te maken dat men "anders" is, dat men minder deel van het gepeupel is en men zich dus de facto verheft boven de peers.

Geld maakt meer kapot dan je lief is, klopt ook en gaat ook op voor elke sport/entertainment waar er veel geld in omgaat. Het probleem zit dan ook niet in deze of gene activiteit maar wel in de zwaktes van de mens. Sommigen zijn voor geld werkelijk tot alles in staat.

Elke commerciële activiteit kan men gebruiken om geld te verdienen, dat is namelijk de bedoeling en ook niet echt een geheim. Sommige activiteiten zijn daar gewoon beter in omdat ze meer mensen kunnen aantrekken tot spijt van wie zich verheven voelt.

En deze topic is er zelfs een mooi voorbeeld van. Waarom bestaat deze topic over voetbal en niet over de duivensport, ook al bestaan er duiven die zo duur zijn dat je er levenslang duivensoep van zou kunnen kopen :)

Iedereen is gelukkig vrij om zijn entertainment te kiezen, laat ons dat zo houden en zelf tevreden te zijn met de eigen keuze.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 3 keer

De laatste berichten lezende denk ik spontaan terug aan de mooie schrijfsels van Hugo Camps ;-)
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 65 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Korting bij Play Sports is nu standaard voor alle (nieuwe & huidige) klanten:

ps korting.png
Toegevoegd na 6 minuten 9 seconden:
Blijkbaar zijn de maarliefst 6 DAZN-zenders maar € 5 waard.. Laten we ook eens aandacht hebben voor de internationale competities die verloren gaan (3 DAZN-international zenders), naast de pintjesleague.
Internet: Telenet All-Internet€ 29/maand (studentenkorting)
300/20 Mbps | Via coax (zonder DVB-C filter) | 3 TB FUP

Mobiel: DIGI Mobile€ 5/maand
15 GB | Onbeperkt bellen & SMS'en

Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 776 keer
Bedankt: 334 keer
Recent bedankt: 15 keer

Petrikske schreef: 1 dag geleden De laatste berichten lezende denk ik spontaan terug aan de mooie schrijfsels van Hugo Camps ;-)
De goede man is niet meer dus tijd om UB weer voor een paar uur te laten voor wat het is en enkele uurtjes gratis van Spotify te gaan genieten in het sporthonk. :-DD
Kost minder en levert fysiek meer op dan naar TV te zitten turen naar bewegende marketingpionnen. :banana:
De ene Belg is duidelijk de andere niet.
Maar we weten wel waarom. :wink:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Veel luisterplezier, hopelijk niet te veel marketingpionnen van muzikanten bij Spotify :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 79 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

De DAZN zenders zijn intussen ook verwijderd bij TV Vlaanderen
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 72 keer

VossyGamer schreef: 1 dag geleden Toegevoegd na 6 minuten 9 seconden:
Blijkbaar zijn de maarliefst 6 DAZN-zenders maar € 5 waard.. Laten we ook eens aandacht hebben voor de internationale competities die verloren gaan (3 DAZN-international zenders), naast de pintjesleague.
Toont maar hoe artificieel hoog hun prijzen zijn en ze, hoewel ze in een lastig parket zitten, toch blijven graaien. Tevens een zeer slechte move is om mensen te blijven dwingen 1 product verplicht bij hen af te nemen willen ze hun stomme play sports afnemen. Er zijn volgens mij wel degelijk een grote groep mensen die voor €20 de premier league zouden willen zien mochten ze het mes op de keel niet worden gezet door de graaiers daar in Mechelen.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

7 dagen gratis, wel zelf annuleren:

dazn proef.png
Toegevoegd na 4 minuten 46 seconden:
DAZN is echt goe bezig om de nr. 1 prijs van "het meest gehate streamingbedrijf" van het publiek te winnen. Komaan.. Sportweekend start instant 'na' het journaal, in dezelfde studio. Enige verschil = groen i.p.v. paars/blauw. Het is gewoon van niet willen bij DAZN. Echt een gierig en rot bedrijf gewoon.. Nu gaat de VRT moeten de JPL samenvatting in het journaal laten, en de rest bij Sportweekend, neem ik aan? Wat een boeltje maakt DAZN er van. Geldwolven.

dazn extra.png

Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

De stormloop blijft uit en ze geven dan maar een voorproefje van 7 dagen om de mensen toch over de streep te trekken !! Ik doe er niet aan mee.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 53 keer

Trots Gepeupel te zijn!

Ook wel fan van andere sporten die blijkbaar elitairder zijn. Zo elitair dat minder mensen dat smaken.

Sent from my Pixel 5 using Tapatalk

heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1197 keer

lirec schreef: 2 dagen geleden ben ik de enige die dit hele gedoe fantastisch vind?
(...)
Waarom? Er zijn veel waardevollere sporten waar dat geld naartoe kan stromen
Bv sportinfrastructuur voor iedereen en niet peperdure infrastructuur voor enkelen om die randdebielen dan zoveel geld te betalen dat ze het verkeer nog onveiliger maken en bv met hun auto in het dak van de sporthal rijden/vliegen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/03/19 ... ne-proces/
De paljas ging het nooit meer doen, en toch heeft ie met z'n zatte botten weer een ongeval veroorzaakt: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/07/12 ... r-ongeval/

De aanpassing in het strafwetboek met de bepaling "doodslag in het verkeer" zal onder voetballers en andere zatlappen of druggebruikers wel tot paniek leiden. Of dat hoop ik toch.
https://www.standaard.be/politiek/dodel ... 75638.html
Bestuurders die dodelijke slachtoffers maken op de weg, zullen voortaan terechtstaan voor “verkeersdoodslag”. Minister van Justitie Annelies Verlinden (CD&V) verkreeg vorige week vrijdag daartoe het akkoord van de ministerraad. Het gaat om een aanpassing in het strafwetboek. Dat werd vorig jaar vernieuwd, waarbij het concept van een zware fout – “het ernstige gebrek aan voorzorg of voorzichtigheid” – werd ingevoerd. Aangezien het bij zo’n zware fout niet langer gaat om een “accidenteel feit”, wil de wetgever ook niet langer spreken over een “dodelijk verkeersongeval”.
Ondertussen is DAZN een mediacampagne gestart:
Afbeelding
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

VossyGamer schreef: 1 dag geleden 7 dagen gratis, wel zelf annuleren:

dazn proef.png

Toegevoegd na 4 minuten 46 seconden:
DAZN is echt goe bezig om de nr. 1 prijs van "het meest gehate streamingbedrijf" van het publiek te winnen. Komaan.. Sportweekend start instant 'na' het journaal, in dezelfde studio. Enige verschil = groen i.p.v. paars/blauw. Het is gewoon van niet willen bij DAZN. Echt een gierig en rot bedrijf gewoon.. Nu gaat de VRT moeten de JPL samenvatting in het journaal laten, en de rest bij Sportweekend, neem ik aan? Wat een boeltje maakt DAZN er van. Geldwolven.

dazn extra.png
Ik heb in artikels gelezen dat de vrt en vtm pas de volgende dag de samenvatting mogen uitzenden tijdens het nieuws. Ik ben zelfs niet zeker of het gratis mocht.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer
Recent bedankt: 1 keer

In hoe ver gelden nog vrije nieuwsgaring ? Ik weet nog welk een soep dat was toen VTM starte en BRT de rechten had. Uiteindelijk moesten ze VTM toelaten samenvattingen te maken. Zelfde liedje met VT4. Ja want toeen hadden ze ook nieuwsuitzendingen met Terry Verbiest.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Laat voetbal nu net een sport zijn die je zo goed als overal kan uitoefenen en dat zonder grote kosten. Dat is ook de reden waarom je overal ter wereld wel voetbalveldjes vindt en mensen ze zelfs maken waar het amper kan. In elke uithoek van de wereld vind je wel een ineen geknutselde goal. Voetbal is dus de volkssport bij uitstek. Dat de commercie er aan de top vaak een boeltje van maakt doet daar niets aan af. Ondanks al dat gedoe blijft de sport enorm veel volk aantrekken zowel als speler als supporter, geen enkele andere sport komt maar in de buurt.

Wat voetbal met verkeersagressie te maken heeft ontgaat me ook. Voor mij en veel supporters mag die vliegende gast in de bak zitten, al bij de eerste vlucht. Ik ben ook voorstander van die aanpassing want ik heb dat soort "ongevallen" hier al vaker geen ongeval genoemd. Dat heeft echter niets met de sport te maken maar met onverantwoord gedrag met een wagen. We gaan toch niet beweren dat mensen die niet voetballen dit gedrag niet vertonen?

Ik geniet van meerdere sporten maar voetbal ligt me het meest omdat ik zelf het lang gespeeld heb en er het meeste plezier aan heb beleefd. Dat maakt niet dat ik een andere sport denk te moeten afkraken met krakkemikkige argumenten. Wielrennen, tennis, badminton, atletiek,F1, rally, ... allemaal goed voor mij ook al zal je ook daar mensen vinden die te snel met hun wagen rijden of uitwassen zoals doping of omkoperij. Die uitwassen liggen niet aan de sport maar aan de mens, het zal pas stoppen als er geen mensen meer zijn.

Wat DAZN betreft, ze proberen nu mensen te lokken met de 7 dagen aanbieding maar dat werkt ook maar 7 dagen terwijl een aantal zullen vergeten tijdig op te zeggen waarna ze deze nog eens kunnen uitmelken. Ik bedank dus voor hun aanbod en zal elders wel de beelden zien. Vaak zie je de beelden al enkele minuten na een doelpunt op asociale media, je moet wel tiktok zijn om daarvoor zoveel te betalen dan :)
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

heist_175 schreef: 1 dag geleden Ondertussen is DAZN een mediacampagne gestart:
Waar heb je die foto gevonden? Want ik kwam het tegen in de krant, als advertentie vermoed ik. Hopelijk trappen mensen hier niet in, want het is juist in ieders belang om geen abonnementen af te sluiten bij DAZN. Dan moeten ze immers uiteindelijk wel met te telco's een deal sluiten. Ze spelen het echt vies.. In de tekst doen ze alsof ze voetbal als sport belangrijk vinden, maar dat is allesbehalve. DAZN: "Laat niemand je aan de zijlijn zetten." Hoe sarcastisch, want zij doen het juist door hun monopolie, hun jaarabonnementen, hun slechte app, de delay en slechte kwaliteit van de streams, ...

dazn krant ad.png

Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 72 keer

@Flup Het was lineair omdat men, na afsluiten van een betalend abo (dat ook via telefoon kan), gewoon naar de voetbal kon zappen via hun bestaand toestel.

Toegevoegd na 3 minuten 38 seconden:
Ik ben wel akkoord met je punt dat Telenet en Proximus het op een even smerige manier spelen als DAZN, dan wel op een andere manier. Op zich vind ik zelfs dat DAZN het nog properder speelt dan de rest. Ze hebben 1 product met een bepaalde prijs, die kan je krijgen via streaming op een hele reeks apparaten, niks koppelverkoop. Dat Telenet je dwingt om hun internet te nemen om play sports te kunnen bekijken op hun TV-box is gewoon crimineel. Zelfde voor Proximus. Daar valt echt wel wat van te zeggen.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1197 keer

VossyGamer schreef: 20 uren geleden Waar heb je die foto gevonden?
In de krant.
Als iemand niet ziet dat die pagina een advertentie is, is ie ziende blind.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
Bedankt: 155 keer

Vandaag samen met de wederhelft opnieuw gestart met Start to Run, lekker lopen en wandelen hier in het bos.
Kostprijs: 0€
Wel hopen dat het lichaam het niet opnieuw laat afweten. 😓
ivob schreef: 19 uren geleden Voetballers die hun sport echt beleven en serieus nemen zullen naast het gehos op de grasmat (of tegenwoordig kunstgras) eveneens extra tijd in de fitness doorbrengen.
Er zijn heel wat voetballers die zowat verslaafd zijn aan sport, voetbal, wielrennen, tennis, zwemmen...
Hun leven staat in het teken van sport, meest extreme voorbeeld is Cristiano Ronaldo.

On topic..
DAZN zal een gebrek aan succes in Belgenland vermoedelijk niet erg aan het hart laten komen wegens geld in overvloed.
Maar de tamme Belg kennende zal een app, 'bakje' en of Chromecast een brug te ver zijn.
Verder dan de afstandsbediening van de TV word er niet gekeken door de massa.
Gal spuwen op HLN en facebook en daar stopt het dan. 🤣
Laatst gewijzigd door Petrikske 18 uren geleden, in totaal 2 gewijzigd.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

@ivob kan je terug on topic gaan ajb?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 643 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Modbreak:
weer wat vrijwilligerswerk verricht
[mod]
Bye, Maurice
https://on4bam.com
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 146 keer
Provider

Waarschijnlijk een ijdele hoop, maar misschien investeren de telecomoperatoren het vrijgekomen bedrag in iets waar ik wél wat aan heb.

We kennen de exacte verdeling en cijfers niet, maar laten we veronderstellen dat bv Telenet 30 miljoen per seizoen neertelde (in 2020 betaalden Proximus, Telenet en Voo samen 80 miljoen, laat ons simpel rekenen en zeggen dat het 30 30 20 was).
In 2020 had Telenet 215.000 Play Sports abonnees. Ik veronderstel dat de tendens eerder dalend is, maar laat ons nog zeggen dat het gelijk gebleven is.
Da's 140 eur/abonnee/jaar kostprijs. Ze verlagen de prijs van Play Sports nu met 5 eur dus da's 60 eur per abonnee minderinkomsten, dus nog 80 eur "winst".
Een abonnee betaalt nu nog 240 eur/jaar voor Play Sports. Dus zolang er minder dan 1/3 van de abonnees opzeggen, is de business case positief, en kunnen ze wat anders doen met dat geld...
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”