Laat voetbal nu net een sport zijn die je zo goed als overal kan uitoefenen en dat zonder grote kosten. Dat is ook de reden waarom je overal ter wereld wel voetbalveldjes vindt en mensen ze zelfs maken waar het amper kan. In elke uithoek van de wereld vind je wel een ineen geknutselde goal. Voetbal is dus de volkssport bij uitstek. Dat de commercie er aan de top vaak een boeltje van maakt doet daar niets aan af. Ondanks al dat gedoe blijft de sport enorm veel volk aantrekken zowel als speler als supporter, geen enkele andere sport komt maar in de buurt.
Wat voetbal met verkeersagressie te maken heeft ontgaat me ook. Voor mij en veel supporters mag die vliegende gast in de bak zitten, al bij de eerste vlucht. Ik ben ook voorstander van die aanpassing want ik heb dat soort "ongevallen" hier al vaker geen ongeval genoemd. Dat heeft echter niets met de sport te maken maar met onverantwoord gedrag met een wagen. We gaan toch niet beweren dat mensen die niet voetballen dit gedrag niet vertonen?
Ik geniet van meerdere sporten maar voetbal ligt me het meest omdat ik zelf het lang gespeeld heb en er het meeste plezier aan heb beleefd. Dat maakt niet dat ik een andere sport denk te moeten afkraken met krakkemikkige argumenten. Wielrennen, tennis, badminton, atletiek,F1, rally, ... allemaal goed voor mij ook al zal je ook daar mensen vinden die te snel met hun wagen rijden of uitwassen zoals doping of omkoperij. Die uitwassen liggen niet aan de sport maar aan de mens, het zal pas stoppen als er geen mensen meer zijn.
Wat DAZN betreft, ze proberen nu mensen te lokken met de 7 dagen aanbieding maar dat werkt ook maar 7 dagen terwijl een aantal zullen vergeten tijdig op te zeggen waarna ze deze nog eens kunnen uitmelken. Ik bedank dus voor hun aanbod en zal elders wel de beelden zien. Vaak zie je de beelden al enkele minuten na een doelpunt op asociale media, je moet wel tiktok zijn om daarvoor zoveel te betalen dan