Bpost horror

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

R2D2 schreef:Volgens Amazon: "Onbezorgbaar"
Besteloverzicht > Pakket traceren > Bekijk alle updates

Daar ook een precieze locatie moeten instaan, in de vorm van 8 cijfers en dan "ANTWERPEN MAIL" oid. Kan je daarvan geen screenshot geven?
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 190 keer

PM gestuurd
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 598 keer
Bedankt: 726 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Mijn decoder is aangekomen. De oude moet ik terugsturen via Bpost. Hij past net in de doos mits wat duwen. Volstaat het om de sticker erop te plakken en af te geven aan de post? Ik heb nog nooit een pakket terug gestuurd :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

R2D2 schreef:PM gestuurd
Als je in of in de buurt van die gemeente woont waar het "Uit voor levering" staat sinds vanochtend dan is het (hopelijk) onderweg naar u.

Die "terug naar afzender" moet ergens een verkeerde scan geweest zijn, wss door het postpunt die dat uit gewoonte deed, want ze doen dat op alle pakken die de postbode anders na 15 dagen komt ophalen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

"hopelijk" ...
says it all!

Met Bpost is het altijd ergens tussen hopen en vrezen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

R2D2 schreef:"hopelijk" ...
says it all!

Met Bpost is het altijd ergens tussen hopen en vrezen...
Het is iig niet wat je zou verwachten als het echt geretourneerd was, want dan gaat het terug naar het sorteercentrum wat hier niet gebeurd is. Pakjesbezorger uit uw gemeente heeft het effectief weer meegenomen op zijn ronde vandaag. Helaas is dat nog geen garantie dat hij het ook gaat leveren, net zoals dat de vorige keer ook niet zo was, maar de kans is er wel.
Dizzy schreef:Mijn decoder is aangekomen. De oude moet ik terugsturen via Bpost. Hij past net in de doos mits wat duwen. Volstaat het om de sticker erop te plakken en af te geven aan de post? Ik heb nog nooit een pakket terug gestuurd :lol:
Als je met sticker het bpost label bedoelt, dan wel. Doos goed dicht kleven.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Het is een witte sticker met mijn adres en dat van de verzender en nog een hoop codes, ik veronderstel dat het dat is.

Goed dichtplakken zal nodig zijn want de doos is eigenlijk net te klein.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Update:
Het pakket is gisteren alsnog geleverd. Ondanks de weigering voor een 2de aanbieding en het bericht dat het terug naar afzender was.
Wellicht heeft de klacht bij de ombudsdienst extra druk gezet. Zeer verbaasd trouwens over de zeer snelle reactie van de ombudsdienst, die blijkbaar ook inzage heeft in de pakketten administratie en dus perfect hoe alles gelopen is.

Dus mijn raadgeving: een klacht bij de ombudsdienst post heeft dus zeker zin.
https://www.ombudspost.be/nl/
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

R2D2 schreef:Wellicht heeft de klacht bij de ombudsdienst extra druk gezet.
Euhm, zoals ik gisteren al zei nadat ik je meedeelde dat de postbode het terug mee op ronde had, denk ik dat dat gewoon een verkeerde scan was in het postpunt/kantoor hoor. De postbode is daar gekomen en gezegd dat hij dat pakket terug moet hebben, en in het postpunt/kantoor is het dan zo gescand uit gewoonte en ook kwestie van te registeren dat het pakket weg is bij hen. De postbode heeft dat dan aan de kant gelegd voor levering de volgende dag, ipv het naar het sorteercentrum te retourneren.
R2D2 schreef:Ondanks de weigering voor een 2de aanbieding en het bericht dat het terug naar afzender was.
Nochtans zei je dat men dat wel ging doen:
R2D2 schreef:maar uiteindelijk gaat men een mail sturen naar het betreffende kantoor om een tweede aanbieding te organiseren.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

"men zou een mail sturen" en daarbij werd gezegd dat dat geen garantie was dat men daar zou op ingaan.
Ikzelf schatte de kans dus wel zeer klein in, zeker omdat het officiële standpunt nu is dat een 2de aanbieding niet mogelijk is: https://redelivery.bpost.be/red/request ... anguage=NL en uiteraard de mail waarin gemeld werd dat het terug naar afzender was.

De goodwill om die "mail te versturen" kwam er pas na lange discussie hierover en omdat ik ook de klacht bij de ombudsdienst vermeldde. Voordien was het: " ik kan niets voor u doen behalve onze excuses aanbieden". Dat is wat me eigenlijk zo boos maakt over het systeem: de onwil om het probleem (opeenvolgende fouten in dit geval) te erken en vervolgen ook te willen oplossen. En dat een oplossing pas mogelijk wordt na zeer tijdsintensief op mijn rechten te staan en het gebruik van een stok achter de deur. Aangezien dit voorval voor mij niet de eerste keer is ben ik er bijna zeker van dat de interne rapportering deze case bij Bpost dit gewoon klasseert als opgelost met een tevreden klant en dat er zo niets aan het systeem verandert/verbetert.

Feit is dat de ombudsdienst wel zeer kort op de bal speelde met reacties op dag 1 en 2. Dat in tegenstelling tot wat hier eerder in deze draad verteld werd.
CCatalyst schreef:Euhm, zoals ik gisteren al zei nadat ik je meedeelde dat de postbode het terug mee op ronde had, denk ik dat dat gewoon een verkeerde scan was in het postpunt/kantoor hoor. De postbode is daar gekomen en gezegd dat hij dat pakket terug moet hebben, en in het postpunt/kantoor is het dan zo gescand uit gewoonte en ook kwestie van te registeren dat het pakket weg is bij hen. De postbode heeft dat dan aan de kant gelegd voor levering de volgende dag, ipv het naar het sorteercentrum te retourneren.
Zo eenvoudig zal het zeker niet gelopen zijn: de bezorger in kwestie vertrekt zeker niet uit het postkantoor in de buurgemeente waar ik het zou moeten afhalen. Er moet dus een transport geweest zijn tussen dat kantoor en het uitreikingskantoor van mijn gemeente.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

R2D2 schreef:zeker omdat het officiële standpunt nu is dat een 2de aanbieding niet mogelijk is:
Dat is natuurlijk wel mogelijk, alleen probeert men die boot zoveel mogelijk af te houden, want in "bpack 24h pro" zit er geen tweede levering inbegrepen dus dat is iets dat bpost dan zelf mag ophoesten.
R2D2 schreef:De goodwill om die "mail te versturen" kwam er pas na lange discussie hierover en omdat ik ook de klacht bij de ombudsdienst vermeldde.
Ik kan wel aannemen dat je voldoende druk gezet hebt om ze te laten zwichten voor een tweede aanbieding, mogelijks ook door te verwijzen naar de ombudsman. Maar ik denk niet dat de ombudsdienst zo snel tussen gekomen is. De trackinginfo lijkt dat ook te ondersteunen, men is het gewoon gaan ophalen (samen met andere pakjes die over tijd waren) maar het apart gehouden. bpost heeft trouwens meer angst voor Amazon dan voor de ombudsman.
R2D2 schreef:En dat een oplossing pas mogelijk wordt na zeer tijdsintensief op mijn rechten te staan en het gebruik van een stok achter de deur.
Welja, inderdaad.
R2D2 schreef:Zo eenvoudig zal het zeker niet gelopen zijn: de bezorger in kwestie vertrekt zeker niet uit het postkantoor in de buurgemeente waar ik het zou moeten afhalen. Er moet dus een transport geweest zijn tussen dat kantoor en het uitreikingskantoor van mijn gemeente.
Idd, en dat is ook gebeurd. Zending onderweg naar jouw regio is een eerder zeldzame statusmelding die men doorgaans gebruikt bij een "missort" waarbij een pakje op een verkeerd uitreikingskantoor aangekomen is en en het naar het juiste kantoor gebracht wordt. Als het een andere regio is dan betekent dat dat het terug naar het sorteercentrum gaat, indien het niet ver is dan brengt men het soms zelf. Hier heeft men wijselijk besloten het sorteercentrum niet in te schakelen want de computer in Vilvoorde had het zonder genade terug naar Amazon gestuurd gezien de actieve "Terug naar afzender" die erop stond.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Nog maar eens een slechte ervaring met tante post.
Ik werd gisteren verwittigd via mail en via notificatie van de Bpost app dat er vandaag een aangetekende zending geleverd zou worden, tussen 08:00 - 14:00. Vanochtend nogmaals een mail en notificatie want Bpost wil natuurlijk dat ik thuis ben.
Dus heel de voormiddag thuis gebleven en op de app de locatie van de postbode gevolgd. Rond 13.00 verschijnt hij in onze straat, in de app en in real life. Ik wil de levering niet missen dus ik sta klaar met ID in de hand. Hij levert een paar pakketten af en stapt dan terug in zijn auto.
Hij gaat door een hoopje enveloppen waarbij hopelijk mijn zending zit, maar gooit die dan in een blauwe bak naast hem.
Dan tokkelt hij wat op zijn zakcomputer en net op dat moment krijg ik de notificatie binnen dat mijn zending morgen zal geleverd worden.
Hij maakt aanstalten om weg te rijden maar ik stap op hem af om te vragen of hij een zending voor mij heeft. Waarop hij door stapels brieven gaat die her en der in zijn auto liggen. Op het dashboard, op de zetel, en in 2 blauwe bakken. Het is een zootje en het is niet zodat die stapels op één of andere manier geordend zijn want hij gooit ze allemaal bij elkaar in één van de blauwe bakken. Hij vindt dus niets voor mij. Ik dring aan omdat ik toch die mails en notificaties gekregen heb dat hij die brief zou hebben.
Daarop is hij nog 2 keer door de volledige massa brieven gegaan. De laatste keer heb ik ostentatief meegekeken en dan ook zelf mijn brief aangewezen.
Na het overhandigen van de ID en een onmogelijke krabbel op zijn schermpje kreeg ik mijn brief. Hij bedankte mij beleefd.

Hoe kan een bedrijf als Bpost geloofwaardig blijven als dat de werkethiek van zijn bezorgers is?
- ongesorteerde post in een rommelauto van de familie Flodder.
- de bezorger kan blijkbaar zelf kiezen om zijn ronde stop te zetten hoewel niet alles geleverd is
Logisch dat zendingen verloren gaan of veel te lang onderweg zijn. Het ging bovendien om een aangetekende zending. Dat is meestal van groot (legaal) belang. Ik was zeer ongerust over de inhoud want de app of mails geven geen afzenderinfo.

Gelukkig was de inhoud van de brief minder erg dan gevreesd. Het was een blunder van een ander bedrijf dat claimt dat een factuur van meer dan een jaar geleden onbetaald gebleven was, terwijl die toen stipt betaald is en ik daar het betaalbewijs van heb.

De productiviteit van onze Belgische bedrijven en werknemers wordt altijd geroemd maar ik heb toch de indruk dat het heel wat beter kan op vlak van administratie en logistiek.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Ik vrees dat dit symptomatisch is voor alle pakesbedrijven, die elkaar allemaal platconcurreren, en allemaal met ondercontracten en schijnzelfstandigen werken.
Ik heb gelijkaardige dingen meegemaakt met PostNL, GLS en zelfs UPS.
BPost vind ik trouwens de meest betrouwbare aangezien je rechtstreeks in een automaat kan leveren en het ook consequent gebeurt.
Bij GLS zelfs al meegemaakt dat een bezorger aanbelde met een pakje, maar klaagde dat ie niet kon leveren omdat ik had gevraagd om het bij een parcelshop te leveren, en hij nu dus moest omrijden. Een andere GLS-bezorger melde dan dat ik verhuisd was, waardoor men pakket geretourneerd werd.

Denk toch dat hier eerder een wetgeving nodig is waardoor gratis leveren en retourneren aangepakt wordt, zodat mensen bv. geen 5 kledingstukken bestellen en er dan 4 terugsturen. Dat zou het volume aan pakjes verminderen en de race-to-the-bottem bij álle pakjesdiensten misschien kunnen aanpakken.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Gewoon betalend retouren dat moeten ze doen.

Verzendkosten negeren mensen. Maar als je moet betalen om te retouren denk je 2 keer na.

Ik heb zo ook eens een pakket gehad die meer kostte om te retouren dan om te houden(kreeg zelfs nog een tegoedbon als ik het hield) en dan denk je 2 keer na. Bij kledij is het zelfs zo dat dit ergens in een woestijn beland.

Dus betalen om te retouren. Niet betalen bij verzenden. En dan met dat geld investeren in deftige recyclage.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

R2D2 schreef: 1 week geleden - ongesorteerde post in een rommelauto van de familie Flodder.
Dat is de aanpak van die bezorger zelf natuurlijk, zal wel niet correct zijn maar ja.
R2D2 schreef: 1 week geleden - de bezorger kan blijkbaar zelf kiezen om zijn ronde stop te zetten hoewel niet alles geleverd is
Ik snap niet waar dit verband houdt met de gebeurtenissen beschreven. Maar ze mogen idd zelf stoppen vanaf het moment dat (het aantal uur dat ze al bezig zijn + de terugrijtijd naar het depot) >= 9 uur. Dat is door de pakjeswet van 2023. Ongeacht hoeveel ze er nog moeten leveren.
R2D2 schreef: 1 week geledenIk was zeer ongerust over de inhoud want de app of mails geven geen afzenderinfo.
In de VS heeft de USPS al jaren een systeem, genaamd "Informed Delivery," waarmee ze een foto maken van de envelop en je die op voorhand al kan zien (mits ingelogd uiteraard). Hier lukt dat maar niet.
R2D2 schreef: 1 week geledenDe productiviteit van onze Belgische bedrijven en werknemers wordt altijd geroemd maar ik heb toch de indruk dat het heel wat beter kan op vlak van administratie en logistiek.
Dat idee is nog een restant van vroeger. De laatste 30 jaar is de groei van onze productiviteit sterker vertraagd dan die van andere Europese landen, die ons nu een voor een aan het inhalen zijn. Ongetwijfeld onder meer een gevolg van de sterk gestegen files in die periode, files zijn productiviteitskillers.
Stroper schreef: 1 week geleden Denk toch dat hier eerder een wetgeving nodig is waardoor gratis leveren en retourneren aangepakt wordt, zodat mensen bv. geen 5 kledingstukken bestellen en er dan 4 terugsturen. Dat zou het volume aan pakjes verminderen en de race-to-the-bottem bij álle pakjesdiensten misschien kunnen aanpakken.
Ik zie niet in waarom je het leven nog duurder zou moeten maken. Bovendien zit de kost voor verzenden al in de prijs verrekend als het "gratis verzenden" is.

Race to the bottom is bij ons omwille van zeer specifieke marktomstandigheden:
- Een bedrijf dat infrastructuur gesubsidieerd krijgt en geen BTW moet aanrekenen op pakjes, terwijl alle anderen dat wel moeten doen, wat marktverstorend werkt (die anderen moeten maken dat hun prijs met BTW lager ligt, kan enkel met enorme besparingen).
- Enorme concurrentie op onze markt door dezelfde redenen als de supermarkten: omdat België als markt logistiek relatief gemakkelijk is om erbij te nemen voor de bedrijven in onze buurlanden

Ik denk dat er geen enkel ander land is waar er ook 8+ bezorgbedrijven landelijk actief zijn naast elkaar.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 57 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gratis verzending of retourneren bestaat niet...dat zit in de prijs van een product toch mee ingerekend.. Ik stuur zelden iets terug en besef ook dat dat retourneren een gigantisch probleem is maar dat riedeltje mag toch echt wel stoppen..
Die rekening van bpost dhl of whatever wordt betaald via dat product en dat worden gewoon duurder als mensen teveel terug sturen.
Regeltjes uitvinden en dat betuttelende vingertje boven halen helpt evenmin, er is al genoeg regulitis in dit land..
Bedrijven halen die probleemgevallen er echt wel uit...
Mensen die 30% of meer van hun pakketten terug sturen worden op langere termijn wel aangepakt..
Trouwens met schoenen of kleding is het altijd lastig..ik blijf veel bij hetzelfde merk maar schoenen kunnen nu eenmaal minder vlot zitten alhoewel ze dezelfde maat hebben...

Tom
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Het probleem vooral vind ik met kledij en schoenen is dat je gewoon moet kunnen terugsturen als het niet past en zeker bij schoenen. Want het kan zijn dat de zool of het ondergedeelte echt wel niet goed is voor langdurig gebruik.

Dus dan moet je de mogelijkheid hebben om terug te sturen. Maar als ik zie hoeveel shein pakketjes aan kledij gewoon in een woestijn gedumpt wordt is gewoon schrijnend.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 7 keer

CCatalyst schreef: 1 week geleden In de VS heeft de USPS al jaren een systeem, genaamd "Informed Delivery," waarmee ze een foto maken van de envelop en je die op voorhand al kan zien (mits ingelogd uiteraard). Hier lukt dat maar niet.
Dat lukt hier wel.
BPost had dat jaren geleden al. Ik zag op voorhand welke poststukken er gingen toekomen. Niet de inhoud, wel de buitenkant.
Na een tijdje werd de gratis pilot gestopt, geen idee of het betalend nog bestaat.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 231 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Wat is er mis om voor kledij en schoenen gewoon een winkel binnen te stappen? Dan moet er niets retour...
Ik koop dat enkel online als ik het al in die fysieke winkel gekocht heb (en dan nog gaat het met schoenen soms verkeerd).
Computer(k)nul
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: 1 week geleden Na een tijdje werd de gratis pilot gestopt, geen idee of het betalend nog bestaat.
Nee, het bestaat momenteel nog altijd niet.

1 uitzondering: als je douanekosten moet betalen op een zending, krijg je de foto wel te zien in de tracking. Misschien bedoel je dat. Maar in alle andere gevallen krijg je de foto - die wellicht altijd gemaakt wordt - niet te zien. Jammer.
heist_175
Moderator
Moderator

CCatalyst schreef: 1 week geleden 1 uitzondering: als je douanekosten moet betalen op een zending, krijg je de foto wel te zien in de tracking. Misschien bedoel je dat.
Nee, dat bedoel ik niet.
Een tijdlang, enkele jaren geleden, kreeg ik elk poststuk 's ochtends al te zien in de BPost app en pas later die dag werden die poststukken dan geleverd in de brievenbus.
https://www.bpost.be/nl/faq/wat-post-in-zicht
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Nochtans worden alle poststukken met barcode gefotografeerd in de sorteercentra. Toen ik bij een vorig falen van Bpost in contact stond met hun "klantendienst" kon die persoon een foto zien van mijn pakket en op basis daarvan beamen dat de labeling correct was.

Dus de foto's bestaan, het systeem om ze beschikbaar te maken ook (zie @heist_175 ) maar het komt Bpost waarschijnlijk slecht uit om zoveel dienstverlening te geven. Na evaluatie komt het hun slechter uit omdat nogal wat mensen zullen aangetekende zendingen liever niet zien komen als ze de afzender bij voorbaat kennen. Wat voor Bpost een retour betekent (= meer werk zonder vergoeding).
heist_175
Moderator
Moderator

De bedoeling was om die feature betalend te maken in de app, dus dan levert het wel inkomsten op.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

tom35 schreef: 1 week geleden Bedrijven halen die probleemgevallen er echt wel uit...
Mensen die 30% of meer van hun pakketten terug sturen worden op langere termijn wel aangepakt.
Niet dus, bedrijven gaan voor winstmaximalisatie, zeker in een sector met lage marges. De werknemers, al vaak in precaire situatie, zijn de pineut en op LT ook de consument. De overheid moet regels afdwingen en uitwassen aanpakken ander kom je in far-west situaties.

Die mensen worden te weinig aangepakt wel verandert men de regels waardoor iedereen ervoor opdraait, ook zij die geen misbruik maakten.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 57 keer
Recent bedankt: 1 keer

Klopt maar een zalando maakt het al moeilijker om dingen terug te sturen bv..
De problematiek rond shein en temu en wat moge het allemaal wezen begrijp ik...maar om daarom weeral regeltjes uit te vinden... Hoe ga je dat organiseren met alle niet belgische of niet Europese bedrijven..
Trouwens dan vragen ze 10 cent en opgelost...
Het mag stilletjes aan gaan stoppen met dat betuttelende groene vingertje waarmee we onze economie en bedrijven om zeep helpen...

Tom
heist_175
Moderator
Moderator

tom35 schreef: 1 week geleden Het mag stilletjes aan gaan stoppen met dat betuttelende groene vingertje waarmee we onze economie en bedrijven om zeep helpen.
Want een gelijk speelveld is voor watjes?
Het zijn trouwens bedrijven zelf die vragen voor meer regels over enerzijds Shein-import en anderzijds gratis terugsturen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Het enige waar extra regeltjes toe leidt is duurdere prijzen voor iedereen. Als ze die malle 2 EUR taks gaan invoeren per import - de zoveelste protectionistische handelsbelemmering alweer - dan kunnen de bedrijven die hier zitten hun prijzen evenredig verhogen, en ze zullen dat zeker ook doen.

Bovendien is het nu 2 EUR, maar binnen 10 jaar zal het misschien al verhoogd zijn naar 20 EUR. De taks invoeren is het moeilijkste, ze achteraf verhogen is veel eenvoudiger.

Het is ongelofelijk hoeveel protectionisme en handelsbelemmeringen de EU ingevoerd heeft de voorbije jaren: afschaffen van de 22 EUR de minimis, die nieuwe taks, ook de 150 EUR vrijstelling voor invoerrechten die ze willen afschaffen. Zot. De VS daarentegen, tot 800 USD alles vrijgesteld.
heist_175 schreef: 1 week geleden Een tijdlang, enkele jaren geleden, kreeg ik elk poststuk 's ochtends al te zien in de BPost app en pas later die dag werden die poststukken dan geleverd in de brievenbus.
https://www.bpost.be/nl/faq/wat-post-in-zicht
Hopelijk wordt het alsnog uitgerold. Zou de situatie hierboven beschreven al deels kunnen verhelpen. Er wordt inderdaad al altijd een foto gemaakt van elke zending, enkel het ter beschikking willen stellen aan de klant stokt. USPS deed het al 11 jaar geleden, voor een volume dat gigantisch veel hoger ligt dan bpost...
Dizzy schreef: 1 week geleden Die mensen worden te weinig aangepakt wel verandert men de regels waardoor iedereen ervoor opdraait, ook zij die geen misbruik maakten.
Je wordt wel degelijk geband als je excessief terugstuurt. Er was hier op het forum nog niet zo lang geleden het voorbeeld van iemand die geband was door Amazon omwille van die reden. Nieuwe accounts werden ook steevast opnieuw geband.
heist_175
Moderator
Moderator

CCatalyst schreef: 1 week geleden Het is ongelofelijk hoeveel protectionisme en handelsbelemmeringen de EU ingevoerd heeft de voorbije jaren(...)
De VS daarentegen (...)
Onder de zotternijen van de huidige president is er veel meer bijkomend protectionisme en bijkomende handelsbelemmeringen ingevoerd dan er in de EU zijn.

En de EU zou beter ook een plafond introduceren op Themu en consoorten, zoals (sprake van was?) in de US.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”