Besteloverzicht > Pakket traceren > Bekijk alle updatesR2D2 schreef:Volgens Amazon: "Onbezorgbaar"
Daar ook een precieze locatie moeten instaan, in de vorm van 8 cijfers en dan "ANTWERPEN MAIL" oid. Kan je daarvan geen screenshot geven?
Besteloverzicht > Pakket traceren > Bekijk alle updatesR2D2 schreef:Volgens Amazon: "Onbezorgbaar"
Als je in of in de buurt van die gemeente woont waar het "Uit voor levering" staat sinds vanochtend dan is het (hopelijk) onderweg naar u.R2D2 schreef:PM gestuurd
Het is iig niet wat je zou verwachten als het echt geretourneerd was, want dan gaat het terug naar het sorteercentrum wat hier niet gebeurd is. Pakjesbezorger uit uw gemeente heeft het effectief weer meegenomen op zijn ronde vandaag. Helaas is dat nog geen garantie dat hij het ook gaat leveren, net zoals dat de vorige keer ook niet zo was, maar de kans is er wel.R2D2 schreef:"hopelijk" ...
says it all!
Met Bpost is het altijd ergens tussen hopen en vrezen...
Als je met sticker het bpost label bedoelt, dan wel. Doos goed dicht kleven.Dizzy schreef:Mijn decoder is aangekomen. De oude moet ik terugsturen via Bpost. Hij past net in de doos mits wat duwen. Volstaat het om de sticker erop te plakken en af te geven aan de post? Ik heb nog nooit een pakket terug gestuurd
Euhm, zoals ik gisteren al zei nadat ik je meedeelde dat de postbode het terug mee op ronde had, denk ik dat dat gewoon een verkeerde scan was in het postpunt/kantoor hoor. De postbode is daar gekomen en gezegd dat hij dat pakket terug moet hebben, en in het postpunt/kantoor is het dan zo gescand uit gewoonte en ook kwestie van te registeren dat het pakket weg is bij hen. De postbode heeft dat dan aan de kant gelegd voor levering de volgende dag, ipv het naar het sorteercentrum te retourneren.R2D2 schreef:Wellicht heeft de klacht bij de ombudsdienst extra druk gezet.
Nochtans zei je dat men dat wel ging doen:R2D2 schreef:Ondanks de weigering voor een 2de aanbieding en het bericht dat het terug naar afzender was.
R2D2 schreef:maar uiteindelijk gaat men een mail sturen naar het betreffende kantoor om een tweede aanbieding te organiseren.
Zo eenvoudig zal het zeker niet gelopen zijn: de bezorger in kwestie vertrekt zeker niet uit het postkantoor in de buurgemeente waar ik het zou moeten afhalen. Er moet dus een transport geweest zijn tussen dat kantoor en het uitreikingskantoor van mijn gemeente.CCatalyst schreef:Euhm, zoals ik gisteren al zei nadat ik je meedeelde dat de postbode het terug mee op ronde had, denk ik dat dat gewoon een verkeerde scan was in het postpunt/kantoor hoor. De postbode is daar gekomen en gezegd dat hij dat pakket terug moet hebben, en in het postpunt/kantoor is het dan zo gescand uit gewoonte en ook kwestie van te registeren dat het pakket weg is bij hen. De postbode heeft dat dan aan de kant gelegd voor levering de volgende dag, ipv het naar het sorteercentrum te retourneren.
Dat is natuurlijk wel mogelijk, alleen probeert men die boot zoveel mogelijk af te houden, want in "bpack 24h pro" zit er geen tweede levering inbegrepen dus dat is iets dat bpost dan zelf mag ophoesten.R2D2 schreef:zeker omdat het officiële standpunt nu is dat een 2de aanbieding niet mogelijk is:
Ik kan wel aannemen dat je voldoende druk gezet hebt om ze te laten zwichten voor een tweede aanbieding, mogelijks ook door te verwijzen naar de ombudsman. Maar ik denk niet dat de ombudsdienst zo snel tussen gekomen is. De trackinginfo lijkt dat ook te ondersteunen, men is het gewoon gaan ophalen (samen met andere pakjes die over tijd waren) maar het apart gehouden. bpost heeft trouwens meer angst voor Amazon dan voor de ombudsman.R2D2 schreef:De goodwill om die "mail te versturen" kwam er pas na lange discussie hierover en omdat ik ook de klacht bij de ombudsdienst vermeldde.
Welja, inderdaad.R2D2 schreef:En dat een oplossing pas mogelijk wordt na zeer tijdsintensief op mijn rechten te staan en het gebruik van een stok achter de deur.
Idd, en dat is ook gebeurd. Zending onderweg naar jouw regio is een eerder zeldzame statusmelding die men doorgaans gebruikt bij een "missort" waarbij een pakje op een verkeerd uitreikingskantoor aangekomen is en en het naar het juiste kantoor gebracht wordt. Als het een andere regio is dan betekent dat dat het terug naar het sorteercentrum gaat, indien het niet ver is dan brengt men het soms zelf. Hier heeft men wijselijk besloten het sorteercentrum niet in te schakelen want de computer in Vilvoorde had het zonder genade terug naar Amazon gestuurd gezien de actieve "Terug naar afzender" die erop stond.R2D2 schreef:Zo eenvoudig zal het zeker niet gelopen zijn: de bezorger in kwestie vertrekt zeker niet uit het postkantoor in de buurgemeente waar ik het zou moeten afhalen. Er moet dus een transport geweest zijn tussen dat kantoor en het uitreikingskantoor van mijn gemeente.
Dat is de aanpak van die bezorger zelf natuurlijk, zal wel niet correct zijn maar ja.
Ik snap niet waar dit verband houdt met de gebeurtenissen beschreven. Maar ze mogen idd zelf stoppen vanaf het moment dat (het aantal uur dat ze al bezig zijn + de terugrijtijd naar het depot) >= 9 uur. Dat is door de pakjeswet van 2023. Ongeacht hoeveel ze er nog moeten leveren.R2D2 schreef: 1 week geleden - de bezorger kan blijkbaar zelf kiezen om zijn ronde stop te zetten hoewel niet alles geleverd is
In de VS heeft de USPS al jaren een systeem, genaamd "Informed Delivery," waarmee ze een foto maken van de envelop en je die op voorhand al kan zien (mits ingelogd uiteraard). Hier lukt dat maar niet.R2D2 schreef: 1 week geledenIk was zeer ongerust over de inhoud want de app of mails geven geen afzenderinfo.
Dat idee is nog een restant van vroeger. De laatste 30 jaar is de groei van onze productiviteit sterker vertraagd dan die van andere Europese landen, die ons nu een voor een aan het inhalen zijn. Ongetwijfeld onder meer een gevolg van de sterk gestegen files in die periode, files zijn productiviteitskillers.R2D2 schreef: 1 week geledenDe productiviteit van onze Belgische bedrijven en werknemers wordt altijd geroemd maar ik heb toch de indruk dat het heel wat beter kan op vlak van administratie en logistiek.
Ik zie niet in waarom je het leven nog duurder zou moeten maken. Bovendien zit de kost voor verzenden al in de prijs verrekend als het "gratis verzenden" is.Stroper schreef: 1 week geleden Denk toch dat hier eerder een wetgeving nodig is waardoor gratis leveren en retourneren aangepakt wordt, zodat mensen bv. geen 5 kledingstukken bestellen en er dan 4 terugsturen. Dat zou het volume aan pakjes verminderen en de race-to-the-bottem bij álle pakjesdiensten misschien kunnen aanpakken.
Dat lukt hier wel.CCatalyst schreef: 1 week geleden In de VS heeft de USPS al jaren een systeem, genaamd "Informed Delivery," waarmee ze een foto maken van de envelop en je die op voorhand al kan zien (mits ingelogd uiteraard). Hier lukt dat maar niet.
Nee, het bestaat momenteel nog altijd niet.heist_175 schreef: 1 week geleden Na een tijdje werd de gratis pilot gestopt, geen idee of het betalend nog bestaat.
Nee, dat bedoel ik niet.CCatalyst schreef: 1 week geleden 1 uitzondering: als je douanekosten moet betalen op een zending, krijg je de foto wel te zien in de tracking. Misschien bedoel je dat.
Niet dus, bedrijven gaan voor winstmaximalisatie, zeker in een sector met lage marges. De werknemers, al vaak in precaire situatie, zijn de pineut en op LT ook de consument. De overheid moet regels afdwingen en uitwassen aanpakken ander kom je in far-west situaties.tom35 schreef: 1 week geleden Bedrijven halen die probleemgevallen er echt wel uit...
Mensen die 30% of meer van hun pakketten terug sturen worden op langere termijn wel aangepakt.
Want een gelijk speelveld is voor watjes?tom35 schreef: 1 week geleden Het mag stilletjes aan gaan stoppen met dat betuttelende groene vingertje waarmee we onze economie en bedrijven om zeep helpen.
Hopelijk wordt het alsnog uitgerold. Zou de situatie hierboven beschreven al deels kunnen verhelpen. Er wordt inderdaad al altijd een foto gemaakt van elke zending, enkel het ter beschikking willen stellen aan de klant stokt. USPS deed het al 11 jaar geleden, voor een volume dat gigantisch veel hoger ligt dan bpost...heist_175 schreef: 1 week geleden Een tijdlang, enkele jaren geleden, kreeg ik elk poststuk 's ochtends al te zien in de BPost app en pas later die dag werden die poststukken dan geleverd in de brievenbus.
https://www.bpost.be/nl/faq/wat-post-in-zicht
Je wordt wel degelijk geband als je excessief terugstuurt. Er was hier op het forum nog niet zo lang geleden het voorbeeld van iemand die geband was door Amazon omwille van die reden. Nieuwe accounts werden ook steevast opnieuw geband.Dizzy schreef: 1 week geleden Die mensen worden te weinig aangepakt wel verandert men de regels waardoor iedereen ervoor opdraait, ook zij die geen misbruik maakten.
Onder de zotternijen van de huidige president is er veel meer bijkomend protectionisme en bijkomende handelsbelemmeringen ingevoerd dan er in de EU zijn.CCatalyst schreef: 1 week geleden Het is ongelofelijk hoeveel protectionisme en handelsbelemmeringen de EU ingevoerd heeft de voorbije jaren(...)
De VS daarentegen (...)