Amerika onder President Donald Trump: 2025–2029

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

OK dat kan, als het zo is dan zullen we niets meer horen van die Mais boeren, die zijn dan druk bezig aan de verkoop van hun goederen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 595 keer
Bedankt: 725 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Het filmpje is even juist als dat filmpje van Trump waarin Obama gearresteerd werd in het witte huis.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 173 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

heist_175 schreef: 1 week geleden En op campagne maar vuil spuiten over de Democraten die iets met Epstein hadden, never mind dat er heel wat beelden zijn van Trump met Epstein.
Maar nu het in zijn gezicht ontploft, is het allemaal onzin.
Volgens mij zit iedereen er tot over z'n oren in... zowel Democraten als Republikeinen en houden ze beiden liever het Epstein potje dicht.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1197 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik weet niet wie er wel in zit, met z'n oren of met iets anders.
Ik weet wel dat Trump op campagne allerlei onzin riep, ook over dit. En net als over heel wat andere onderwerpen, is wat ie zegt en/of doet gewoon onzin. En nu blijkt hij het vuur dat ie zelf hevig heeft lopen aanmoedigen, maar moeilijk onder controle.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Karma is a bitch en die grijp je beter niet by the p*ssy :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 643 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Afbeelding
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ondertussen onderzoeken de Amerikaanse autoriteiten steeds kritischer de berichten op sociale media van buitenlanders die het land willen binnenkomen, waaronder studenten. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft ambtenaren op consulaten opgedragen te letten op “enige indicatie van vijandigheid jegens de burgers, cultuur, overheid, instellingen of grondbeginselen van de Verenigde Staten”.
Alé, een aantal UB'ers gaan maar beter niet meer naar de VS, vroeger ook gekend als the land of the free :)
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Die plannen waren al heel lang opgeborgen. Eigenlijk al tijdens Bush na 9/11 maar na een probleemloos bezoek aan HI in 2006 in 2008 nog eens naar o.a. NY en FL geweest. Rent-a-cops maakten het daar onaangenaam, de algemene sfeer was anders dan bij vorige bezoeken (sinds 1986). 2016 (T1) was de druppel voor "never again" en T2 maakt dat een volgend bezoek aan de US even hoog op ons verlanglijstje staat dan N-Korea, Rusland, Iran, Israel en Afghanistan.
Bye, Maurice
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 776 keer
Bedankt: 335 keer

Dizzy schreef: 4 dagen geleden Alé, een aantal UB'ers gaan maar beter niet meer naar de VS, vroeger ook gekend als the land of the free :)
En wie van de UB'ers zou dat dan wel mogen zijn?
Ik dacht net het omgekeerde. Ub'ers als bv. CCatalyst lijken me er nog altijd meer dan welkom.
Dat men zelf vrijwillig een land als bestemming schrapt is nog iets anders dan er niet meer binnen mogen.
Doorgang (als eindbestemming of als transit) op een US luchthaven is doorgaans onder geen enkele president een aangenaam tijdverdrijf geweest.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Het was met een knipoog maar tegenwoordig moet je van niets meer opkijken of je zit ineens in een -5 sterrenhotel in El Salvador. Als ik een week krijg voor elke "oranje clown" zit ik al een paar jaar vast :)

Waarom CCatalyst er nog niet zit is me een raadsel, alles lijkt er voor hem ideaal en toch verdoet hij zijn tijd hier. Als zelfs hij het niet ziet zitten is dat eigenlijk een bevestiging :)

De laatste keer dat ik er was, was men al niet vriendelijk bij aankomst. Ik reisde alleen omdat ik mijn partner ginder zou joinen na een bedrijfsopdracht. Dat vond men al verdacht en heb ik meermaals moeten uitleggen. Uiteindelijk smeet de onbeschofterik mijn paspoort praktisch in mijn gezicht. Welcome in de USA :)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Als Trump het kan voor Powell uit zijn job te verwijderen, dan gaan we wat zien , velen laten dan al het woord recessie vallen, ondanks dat het tot nu toe nog vrij goed gaat, dat zou dan echt de druppel zijn die er teveel aan is ben benieuwd.Bij een recessie of zelfs het woord nog maar gaan de aandelen markten echt wel sterk gaan dalen, zou het echt kunnen dat Trump op die manier echt een blunder gaat maken??
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Over de bitch Karma gesproken: Father who moved family to Russia to escape ‘woke’ America is sent to front line

https://www.yahoo.com/news/father-moved ... 40643.html

Hij zal ondertussen hopelijk wakker zijn en anders wekken ze hem wel, ze hebben daar de voorhamers voor.

Zou het kunnen dat de man die bijna niets anders doet dan blunderen, een blunder begaat? Moeilijk, erg moeilijk :)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ben er nooit geweest en zal er hoogst vermoedelijk ook nooit naartoe gaan.
Je wil toch ook niet dood gevonden worden in een land waar 'el Presidente' vrouwen gaat tekenen met zijn handtekening in de vorm van schaamhaar in brieven aan pedo Epstein

(krijg dat beeld nu maar es uit je hoofd telkens je Don TACO z'n handtekening ziet verschijnen.)

Ondertussen gaat TACO Don wel krampachtig pogen om de focus te verleggen naar Obama omdat de bange zwarte man foute dingen zou hebben gedaan terwijl hij president was.

Hoezo fout?

Wat was de uitspraak van de supreme court ook alweer op de vraag of een zittende president immuniteit geniet?

Tcha-Tjing...

De vraag ondertussen.. "zal Ghislaine Maxwell spoedig spontaan stoppen met ademen of uit een openstaand raam vallen?

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 26 keer

Ik zal wel naïef zijn, maar vraag me af waarom al die oude foto's, video’s én getuigenissen over de connectie Trump-Epstein nooit gebruikt werden op het moment dat het er écht toe deed - tijdens de voorbije verkiezingscampagne ??? Die broer van de dode crimineel bijvoorbeeld, wat is zijn voordeel om net nu met zijn verhaal te komen...

Of hebben de Democratische bobo's een verborgen agenda ?? Of nog erger - hadden ze zoveel maanden geleden liever dat de knotsgekke "pussygrabber" won in plaats van Kamala. Strange in ieder geval, toch?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

De info en beelden over de connectie met Trump bestaan al veel langer. Het maakt voor de meeste mensen ook niet uit, ze hebben hun mening al gevormd. Trump heeft al zoveel zaken gedaan en gezegd dat iemand die over seksueel misbruik zou vallen... dat al lang gedaan had. We spreken hier over een zelfverklaarde pussygrabber die er niet echt over rond de eugh... pot gedraaid heeft.

Epstein had een goedgevulde agenda en dus ook democraten zullen daar bij zitten net als enkele bekende personen en zelfs royals. Dat doet echter niets af van het aandeel van Trump. Hij had beter open kaart gespeeld want nu voedt hij de complotdenkers door te hopen dat men zal lossen en te ontkennen wat iedereen eigenlijk al lang wist.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 39 keer

DIe waren er ook al van tijdens de verkiezingscampagne, maar toen leek niemand er om te geven of kwam het zo niet op de voorgrond.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Het puriteinse Amerika zal dus ook sex met minderjarigen onder de mat schuiven?
Het kan verkeren..
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1079 keer
Bedankt: 681 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Zouden er al cijfers zijn over het toerisme in de US?
https://www.nzz.ch/english/you-have-no- ... ld.1889535
Bye, Maurice
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1079 keer
Bedankt: 681 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Vermoedelijk zal er hieronder wel een reactie komen op het feit dat de persoon in kwestie in het verleden al eens les heeft gegeven vanuit de US. Of dit nu een reden is om iemand op deze manier te behandelen... absoluut niet.
Ergste wat had moeten gebeuren is weigeren en terugsturen, maar het regime Trump heeft lak aan humane dingen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Bye, Maurice
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer

phil48 schreef: 3 dagen geleden Ik zal wel naïef zijn, maar vraag me af waarom al die oude foto's, video’s én getuigenissen over de connectie Trump-Epstein nooit gebruikt werden op het moment dat het er écht toe deed - tijdens de voorbije verkiezingscampagne ???
Heel goed punt. Herinner u ook dat er geen October surprises waren, iets wat dit perfect had kunnen zijn. Ik denk dat je al een suggestie van het antwoord gegeven hebt ook: bij de Democraten zitten er eveneens machtige mensen die dat potje absoluut gedekt willen houden, omdat ze goed genoeg weten dat, eenmaal het van Trump gelekt wordt, het ganse beerputje opengesmeten zal worden met ook de andere namen. Meteen de reden waarom ze nu ook niet durven pushen. Gebrek aan moed. Zo werkt de Belgische politiek ook: iedereen weet vuil van elkaar, en dat werkt om alles van elkaar gedekt te houden.

Noot: ik denk niet dat Kamala er enige betrokkenheid bij had, maar het was meer dan duidelijk dat zij ook niet aan de touwtjes trok. Dat waren eerder de mensen die ervoor gezorgd hebben dat Kamala kon opkomen zonder voorverkiezingen, en ik denk dat je daar moet zoeken.

De enige die nog iets kan doen is de media, maar telkens het te heet onder z'n voeten wordt, vuurt Trump iets van afleiding de media in en dat werkt altijd opnieuw, ook bij de progressieve zenders. Arme media.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Dat Trump mensen laat ontslaan bij media die hem niet zo gunstig gezind zijn, helpt ook niet.

Iedereen die voor de democratie beweert te zijn, zou absoluut voorstander zijn om deze oranje clown op te "locken". Dat men daarbij mogelijk ook democraten meesleurt zou hen toch niet tegen mogen houden. Drain the swamp!
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

phil48 schreef: 3 dagen geledenIk zal wel naïef zijn, maar vraag me af waarom al die oude foto's, video’s én getuigenissen over de connectie Trump-Epstein nooit gebruikt werden op het moment dat het er écht toe deed - tijdens de voorbije verkiezingscampagne
Ik denk dat de democraten niet het soort partij is die gaat roepen, tieren en met modder gooien.
Maar ik kan me vergissen.

Toegevoegd na 5 minuten 12 seconden:
En kijk verder maar hoeveel macht Trump heeft en die niet alleen gebruikt maar vooral misbruikt.
Maar ook aan Trump en MAGA zal er ooit een einde komen, en dan zullen de lafaards vermoedelijk met pek en veren overladen worden.

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer

Dizzy schreef: 3 dagen geleden Iedereen die voor de democratie beweert te zijn, zou absoluut voorstander zijn om deze oranje clown op te "locken".
Daar zijn procedures voor, maar die start je als burger natuurlijk niet op. Enkel het Congres kan dat. En zij doen vooralsnog helemaal niks. Waarschijnlijk bang voor welke namen er dan nog zoal zouden uitlekken, want het was natuurlijk lang niet alleen Trump.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Of ze laten de Republikeinen het onder elkaar uitvechten natuurlijk.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat gaat de enige oplossingen worden dat ze het onder elkaar uitvechten. Trump heeft zowat overal zijn volgers gezet dat hij ongenaakbaar wordt. Rechters eten uit zijn hand, de kranten durven nog amper iets zeggen..Zie die deal met paramount nu..die deinst voor niks terug...heel de wereld beeft als die zijn mond open doet...behalve China en Rusland...
Ik vraag me wel af of het allemaal zo erg is als nu wordt voorgesteld... Aangezien we in europa contra Trump zijn wordt die natuurlijk ook zo wat afgeschilderd...zijn vp is trouwens niet veel beter dus in worst case...meet new boss same as old boss....
Al die leugens dat die verkopen....

Tom
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1197 keer

https://www.economist.com/the-world-thi ... 4/politics
The Republican leadership in America’s House of Representatives sent the chamber into an early recess to avoid a vote on releasing documents related to Jeffrey Epstein, a dead financier who trafficked underage girls for sex. A sense of crisis has gripped the White House, as normally loyal MAGA supporters of Donald Trump become incensed at the withholding of material on Epstein that may prove embarrassing to the president. Mr Trump has said he wants transparency, though he is suing the Wall Street Journal and Rupert Murdoch, whose company owns the paper, for running a story that claims he wrote a bawdy note to Epstein in 2003, three years before the first criminal charges were laid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

En in september is alles alweer vergeten...case closed.
vanpeers
Member
Member
Bedankt: 7 keer

on4bam schreef: 3 dagen geleden Als dat alles was:

https://reportersonline.nl/trump-dag-18 ... j-bewakin/

https://www. youtube.com/watch?v=2S-WJN3L5eo
https://www. youtube.com/watch?v=fhkzEgWaNSI
Dit "debat" maakt zeer duidelijk wat het probleem is momenteel in Amerika.
Feiten doen er niet meer toe, wetenschap doet er niet meer toe, normale discussies zijn onmogelijk want freedom of speech telt alleen voor alles wat ik te zeggen heb,...

Deze comment is wel interessant:
'It's never been easier to understand the rise of Nazism in 1930's Germany.'
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

We kunnen niet beweren dat we het niet hebben gewusst
Project 2025 was duidelijk genoeg.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Ja maar, Trump had daar niks mee te maken, hij wist daar niets van...

Toegevoegd na 1 minuut 58 seconden:
vanpeers schreef: 2 dagen geleden It's never been easier to understand the rise of Nazism in 1930's Germany.'
Een andere comment die al eerder opdook: "if you're wondering what you would have done to stop the Nazi's, you're doing it now"
Bye, Maurice
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Klopt, vroeger kon ik me dat moeilijk voorstellen dat men dat niet had zien aankomen maar nu is het overduidelijk hoe makkelijk zoiets kan.

Het is niet dat mensen het niet weten of niet zien, het is zo omdat ze er niets aan doen. Men denkt te lang dat het wel mee zal vallen maar men zit op een slippery slope en die vallen zelden mee. Datzelfde zien we ook met Rusland dat men ook te lang liet doen.

Uiteraard zullen er ook democraten op de vriendenlijst van Epstein staan maar dat is minder erg dan de zaak maar zo laten. Men heeft een tijd geprotesteerd tegen een pizzazaak die kindermisbruik zou organiseren maar nu zou de leider van het land ermee wegkomen terwijl de feiten al lang breed gekend zijn? De man heeft er zelf over opgeschept en het niet bepaald onder stoelen of banken gestoken. When you’re a star, they let you do it. You can do anything.

Je kan wel roepen van drain the swamps maar wat als de riool van de oranje clown gewoon de grootste bron is van diezelfde swamps? Je kan niet pro-democratie zijn en deze president en zijn beleid gedogen, het is een anti-democraat die enkel goed is voor zichzelf. Zelfs medestanders of sponsors smijt hij met plezier onder een cybertruck en rijdt dan een paar keer over en weer. Het is ook geen verrassing want wat hij nu doet is een verderzetting van zijn vorig optreden dat eindigde met een poging tot staatsgreep. The land of the free is nu gereduceerd tot free to agree... voor de rest een ticket naar El Salvador.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef: 2 dagen geleden Ja maar, Trump had daar niks mee te maken, hij wist daar niets van...
Z'n naam word slechts 300 keer vermeld. 🫣
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Hoe zou "et alors" in het US-Engels klinken? :-D

En dan nog, het is niet iedereen gegeven een hoofdrol te krijgen in een aflevering van Southpark.
Dat vereist toch een zekere mate van talent.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 26 keer

So What :)

Ik vraag me af of die discussie in de VS ook zo heftig leeft als hier bij ons in het Westen. Een enquête rond de kwestie moet toch makkelijk opgezet zijn. Anderzijds lijkt uit heel de affaire nu plots alsof Epstein in die dagen maar één vriend had. Waar zijn de tientallen filmpjes/foto's/getuigenissen/brieven etc met de 500 andere Bekende Amerikanen (filmsterren, politici, journalisten, CEO's e.a.) ??

Om geloofwaardig te blijven zou CNN en co ook hierover eens mogen berichten, want nu lijkt het inderdaad op één persoon gericht.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Het is uiteraard niet op één persoon gericht en zelfs niet uitsluitend beperkt tot de VS.
"Randy Andy" heeft er zelfs een driedelige TV-serie aan overgehouden waar dezelfde problematiek aan bod kwam.
Als ik me niet vergis nog altijd te bezichtigen op onze eigenste VRT Max: A Very Royal Scandal, als afleiding wel opgehangen aan het leven van Emily Maitlis (van oorsprong een 2024 Prime productie met Maitlis zelf als uitvoerend producer).
(De begindagen van D. Trump overigens ook maar dat was op een streamingzender zoals HBO of Prime.)
Sol Invictus!
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Het tweedagelijkse leesvoer van Kirsten Verdel:

https://reportersonline.nl/trump-dag-18 ... lle-leden/
Bye, Maurice
Plaats reactie